AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Del Skrevet 15. desember 2022 Hun er min beste venn, vi er midt i 20-årene. Hun har tidligere mistet sin pappa i sykdom, og bearbeider egentlig fortsatt dette. Nå har helt plutselig hennes mamma gått bort, det var virkelig det værste som kunne skjedd henne da hun hverken har besteforeldre eller søsken, hun er også singel. Vi er nå en gjeng med venner og et par voksne (familie eller venner av hennes foreldre) igjen som er her for henne. Men hvordan i alle dager kan jeg hjelpe henne? Er det noen som har gått gjennom sorg og kanskje kan si hva man trenger/ikke ønsker? Jeg har allerede sagt at min telefon er på hele døgnet, at hun kan ringe når hun vil, at hun kan sove her om hun vil, at jeg kan ordne mat til henne. Hun kan gråte med meg og bare være med meg. At hun ikke er alene. Vi er noen venner som skal sende henne bukett også. Hun har allerede sagt at hun er så glad for at hun har meg i dette og det varmer meg, men gjør også at jeg kjenner på et ansvar i at jeg virkelig må være der for henne og ikke gjøre noe "feil". Hvor vidt skal man leve sitt liv normalt, gå på sammenkomster/julebord, reise hjem til jul med mer? Jeg føler at jeg ikke "har lov til" å være glad nå fordi noe så forferdelig har skjedd med en jeg er glad i, men jeg forstår jo også at livet går videre. Jeg klarte ikke å konsentrere meg på jobb i dag i det hele tatt, jeg har nok aldri vært så lei meg og hatt så innmari vondt på andres vegne før. Er det noen som har opplevd å miste noen nære eller vært i min situasjon, som kanskje har råd til hvordan jeg kan være den beste støtten for henne? Anonymkode: cf935...24b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Del Skrevet 15. desember 2022 Har hun noen å være med i jula? Anonymkode: 03887...1f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Del Skrevet 15. desember 2022 Det er jo forskjell på folk, så vet ikke hva du orker, men hadde dette skjedd med min beste venninne nå, så hadde jeg kjørt til andre siden av landet og hentet henne, installert henne på gjesterommet på ubestemt tid. Enten tatt henne med til familien min på julefeiring eller feiret med henne hjemme hvis hun ikke var velkommen der. Hun kunne bodd her så lenge hun ønsket. Vi er i slutten av 30-årene og har vært venninner siden videregående, men jeg hadde gjort det samme for andre venner også. Vi har i lengere perioder hatt venner av meg eller mannen i ulike kriser boende tidligere. Det er viktig for oss å være der for de vi er glad i. ❤️ Anonymkode: c97f1...1f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #4 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har hun noen å være med i jula? Anonymkode: 03887...1f7 ja hun skal være med sin onkel i jula, det er der hun bor nå Anonymkode: cf935...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #5 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er jo forskjell på folk, så vet ikke hva du orker, men hadde dette skjedd med min beste venninne nå, så hadde jeg kjørt til andre siden av landet og hentet henne, installert henne på gjesterommet på ubestemt tid. Enten tatt henne med til familien min på julefeiring eller feiret med henne hjemme hvis hun ikke var velkommen der. Hun kunne bodd her så lenge hun ønsket. Vi er i slutten av 30-årene og har vært venninner siden videregående, men jeg hadde gjort det samme for andre venner også. Vi har i lengere perioder hatt venner av meg eller mannen i ulike kriser boende tidligere. Det er viktig for oss å være der for de vi er glad i. ❤️ Anonymkode: c97f1...1f2 jeg har sagt at hun kan bo her (jeg bor i en veldig liten leilighet med kjæresten min, så det ville vært at hun får bo i stua og jeg mistenker at hun synes det er litt trangt her). Har også sagt at jeg kan komme til henne. Vi bor i samme by. Hun bor nå en stund til onkelen sin. Anonymkode: cf935...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #6 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er jo forskjell på folk, så vet ikke hva du orker, men hadde dette skjedd med min beste venninne nå, så hadde jeg kjørt til andre siden av landet og hentet henne, installert henne på gjesterommet på ubestemt tid. Enten tatt henne med til familien min på julefeiring eller feiret med henne hjemme hvis hun ikke var velkommen der. Hun kunne bodd her så lenge hun ønsket. Vi er i slutten av 30-årene og har vært venninner siden videregående, men jeg hadde gjort det samme for andre venner også. Vi har i lengere perioder hatt venner av meg eller mannen i ulike kriser boende tidligere. Det er viktig for oss å være der for de vi er glad i. ❤️ Anonymkode: c97f1...1f2 jeg bor forresten ikke i Norge, men skal hjem til jul. Har invitert henne med til Norge, men vet ikke om hun vil det heller og skjønner det. Anonymkode: cf935...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå