Gå til innhold

Er det rart å kjøpe gave til lærer for jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om du mener lærer på skolen eller annen type lærer I en fritidsinteresse? Jeg er pianolærer, og flere av elevene mine kjøper gaver til meg før jul og sommer, syns det er veldig veldig hyggelig😊

Anonymkode: 8cffc...418

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en spesiell grunn til det, for eksempel at læreren har hjulpet deg med noe, fått deg til å like skolen igjen, eller noe lignende, så synes jeg du fint kan gi en blomst, eller annen oppmerksomhet.

Men hvis det ikke er noen spesiell grunn, kan det lett bli oppfattet som smisking.

Anonymkode: 67ce2...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer i barneskolen, og det går sjelden en jul uten at noen kommer med en oppmerksomhet. Setter veldig pris på det selvsagt, men det er absolutt ikke noe en forventer eller som er vanlig (i betydningen mange/flertallet gjør det). Kanskje sånn 1-3 i en klasse på 20?

Har aldri oppfatta det som smisking, verken av foreldre eller barn 🤷‍♀️ det er faktisk fint å bli satt pris på, selv om en «bare gjør jobben sin». Og den julegaven jeg har fått som jeg setter aller høyest: et kort fra noen foreldre som satte ord på hva de var takknemlig for ifm en litt spesiell situasjon den høsten - samt en veldig «sjarmerende» innpakka liten sjokolade (jenta spurte meg to dager tidligere hva som var yndlingssjokoladen min, så bare det at det var en slik personlig tanke bak Troikaen rørte meg ❤️)

Anonymkode: 3dc49...12c

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet som lærer - syns selv det var "ubehagelig" med gaver. Pleide å si på første foreldremøte med en ny klasse at jeg ikke ønsket det, men at om de ønsket å sende med en kake eller lignende til juleavslutning/sommeravslutning til hele klassen, så var det koselig. Da fikk jeg lagt den ballen død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider