Gå til innhold

Prøvere i 9mnd......


Gjest frustrert frue

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert frue

Vi har ett barn som vi prøvde i nesten 2 år for å få!! Fikk satt inn en kobberspiral på 6 ukers kontrollen etter fødselen.. For et års tid siden tok vi ut spiralen fordi vi ville prøve igjen.. Vi har hatt sex annenhverdag i 9mnd, men graviditeten uteblir..

Har søkt litt på nettet i dag og har funnet noen artikler om pergotime tabletter som skal øke sjansen for å bli gravid...

Noen som har prøvd sånne tabletter og har noen erfaringer å dele med meg...

Hvor kjøpes i så fall dette, på apoteket med eller uten resept, eller må jeg på sykehuset for å få dem... :icon_question:

har vært hos både fastlege og gynokolog, men de sier vi bare må fortsette å prøve, siden vi fikk det til sist.....

Men jeg føler det begynner å haste litt nå, ellers blir det jo så stor alders forskjell mellom barna.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pergotime setter i gang eggeloesning hos dem som ikke har det. Har du regelmessig menstruasjon, er det ganske sannsynlig at du har eggeloesning, ergo vil ikke dette hjelpe dere. Vet dere hvorfor det tok saapass lang tid forrige gang? Det trenger jo ikke vaere noe med deg, men kanskje med ham?

Kan dere ikke be om aa faa komme til utredning, slik at dere evt. faar hjelp? Du maa uansett faa resept for Pergo...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke hvorfor det tok så lang tid sist... vi får vel mase litt på legene om noen undersøkelser snart så vi finner ut av det...

Så pergo hjelper kun hvis man ikke har eggløsning? jeg har mensen men svært uregelmessig.. kan gå mellom 6 og 8 uker mellom hver gang.. kan det være tegn på dårlig eggløsning/mangel på egg løsning...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har uregelmessige og lange sykluser, og brukte to år på å få til det første barnet, så synes jeg dere burde få utredning ja. Det KAN være at du har problmer md eggløsnigne siden syklusene dine er uregelmessige, men det er ikke sikkert. Det vil en utredning avklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tror Pergotime hjelper på eggmodningen, ikke nødvendigvis på eggløsningen.

Jeg synes dere skal kontakte en lege for utredning. 6-8 ukers syklus er lenge og ustabilt. Ikke nødvendig å gå helt til prøverør, kan tenkes at inseminasjon vil holde for dere.

Dersom alderen er på "din" side, vil også det spille inn på hvor lenge dere MÅ prøve før de utreder.

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har prøvd lenge nok til å å få utredning, siden dette er andre barnet og det gikk tregt med forrige også. Når dere brukte såpeas lang tid sist er det absolutt på sin plass med en liten sjekk av dine ustabile sykluser.

Kanskje det bare er en liten bagatell som enkelt kan rettes opp i.

Ingen grun til å gå slik å undre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis legen din ikke vil sende dere til utredning, kan dere ta utredningen privat.

Vi har tatt all utredning privat, og har fått en fantastisk lege og det har gått veldig fort og har ikke kostet oss så mye.

Vi har en datter fra før, faktisk lagd på p-pille, hun er nå 4.5 år og nå må vi gjennom ICSI for og skulle klare og få et barn til. Så her og blir aldersforskjellen mye større enn vi hadde håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Hadde selv uregelmessig mens før jeg ble gravid. Tok 4 kurer med pergo. Legen min sa når man har uregelmessig mens kan det hende at eggene tetter egglederne litt igjen ved hver eggløsning. Så nå man har uregelmessig mens, får den ikke rensket opp godt nok inni der. Men med pergotime få man som regel frem en eggløsning, dessverre ikke alle, men de fleste. Og i og med at det er vanlig med mer en en kur kan den få rensket litt opp. Legen min sa at det var mest sannsynlig at det var det som har skjedd med meg og at det var vanlig.

Var det forståelig. Bare spør. Er ikke så veldig flink til å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...