Gå til innhold

Forslag til håndtering av utestengte brukere


Gjest Cid
Gå til løsning Løst av Rhodiola,

Anbefalte innlegg

Jeg synes at utestengte brukere burde ha ordet utestengt på brukeren sin slik at man vet at brukeren er utestengt og at ikke noe har hendt. Det kan være skikkelig kjipt å plutselig bli utestengt uten noen måte å si fra til andre, hadde også vært veldig kjekt for oss brukere som ofte prater med noen i tråder å vite at personen er utestengt fremfor at kanskje noe dramatisk har hendt 😕 Jeg har sett dette i andre forumer så jeg tror det kunne funket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Boetica skrev (Akkurat nå):

Det vil jo også være stigmatiserende. Jeg hadde skammet meg om jeg ble utestengt. 

Kan se det men samtidig så er det veldig greit å vite at brukeren man har skrevet mye med i tråder bare er utestengt fremfor at kanskje noe tragisk har hendt :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Kan se det men samtidig så er det veldig greit å vite at brukeren man har skrevet mye med i tråder bare er utestengt fremfor at kanskje noe tragisk har hendt :(  

Ja, enig. De utestengte burde kanskje få lov til å si fra om det gjennom moderatorene. Til de som de har mest kontakt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (Akkurat nå):

Ja, enig. De utestengte burde kanskje få lov til å si fra om det gjennom moderatorene. Til de som de har mest kontakt med. 

Enig, hadde kanskje vært den beste løsningen. Må innrømme at om jeg ble utestengt så hadde det vært pinlig å ha utestengt merket på meg men jeg føler det hadde vært verdt det slik at de på sosial prat ikke hadde begynt å freake ut og tro at noe hadde hendt meg :P Det blir som med anonymbruker funksjonen, både positive og negative sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Enig, hadde kanskje vært den beste løsningen. Må innrømme at om jeg ble utestengt så hadde det vært pinlig å ha utestengt merket på meg men jeg føler det hadde vært verdt det slik at de på sosial prat ikke hadde begynt å freake ut og tro at noe hadde hendt meg :P Det blir som med anonymbruker funksjonen, både positive og negative sider

Er det noen som har blitt borte nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boetica skrev (Akkurat nå):

Er det noen som har blitt borte nå?

Ja virker slik men man kan aldri være helt sikker heller 😕 jeg har opplevd mange ganger i løpet av årene at brukere plutselig har forsvunnet, folk blir bekymret og så viste de seg å bare være utestengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Ja virker slik men man kan aldri være helt sikker heller 😕 jeg har opplevd mange ganger i løpet av årene at brukere plutselig har forsvunnet, folk blir bekymret og så viste de seg å bare være utestengt

Ok, håper bare det er en måneds utestenging da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (2 timer siden):

Ja, enig. De utestengte burde kanskje få lov til å si fra om det gjennom moderatorene. Til de som de har mest kontakt med. 

Dette synes jeg faktisk var et veldig godt forslag! :) Jeg ville heller hatt det sånn om det var mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bruke en annen betegnelse enn utestengt, da? "Midlertidig borte" f. eks? Eller "1 mnds forumferie", 3 mnds forumferie", "permanent forumferie"/"alltid på ferie" "Kommer snart tilbake" "Brukeren er satt på pause" "Time-out"

Admin/Mods kan jo drodle litt om hva man ville kalt det?

Endret av Zenobia
Tilføyde flere alternativ
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenobia skrev (2 timer siden):

Kan jo bruke en annen betegnelse enn utestengt, da? "Midlertidig borte" f. eks? Eller "1 mnds forumferie", 3 mnds forumferie", "permanent forumferie"/"alltid på ferie" "Kommer snart tilbake" "Brukeren er satt på pause" "Time-out"

Admin/Mods kan jo drodle litt om hva man ville kalt det?

Bra forslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Per dags dato har vi ikke hatt noen grunn til å gjennomføre et slikt tiltak, men teamet setter pris på og noterer tilbakemeldingene deres.

Rhodiola, adm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rhodiola skrev (2 minutter siden):

Hei,

Per dags dato har vi ikke hatt noen grunn til å gjennomføre et slikt tiltak, men teamet setter pris på og noterer tilbakemeldingene deres.

Rhodiola, adm.

Håper dere går for noen av de andres forlag da, synes de var bedre enn mitt 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Løsning

Hei på dere,

Etter en vurdering i fellesskap har vi besluttet at vi ikke vil innføre et slikt tiltak. I hovedsak gjelder dette hvordan det vil oppleves for dere som brukere å få et slikt stempel etter tildelt sanksjon. 

Som gjengangerene våre vet diskuterer vi ikke håndtering av brukere utad i forumet, som er grunnen til at vi opprettet underforumene Private forumhenvendelser og Private henvendelser Rampelyset

Når vi bestemmer oss for å gi en pause er ikke målet å straffe noen i den forstand at man skal settes i det som føles ut som en gapestokk. Hensikten med en utestengelse er å bevisstgjøre den enkelte om å bidra og å delta i forumet på en konstruktiv måte, i henhold til retningslinjene.

Ved å opprette en brukerkategori for de som mottar utestengelser ville vi med viten og vilje ha trukket frem at bruker a, b og c har blitt utestengt fordi de konsekvent bryter forumets retningslinjer. Sånn som vi ser det vil det oppleves som hetsende ovenfor den det gjelder.

Vi kan heller ikke påta oss ansvaret med å informere andre brukere om at x er utestengt. For de som anser regelmessig kontakt med andre brukere som avgjørende oppfordres det til å bruke andre kanaler for direktekommunikasjon.

Det settes pris på at dere som brukere er opptatte av og engasjerte i bedring og drift av forumet - idéene som skaper dialog innad i teamet bidrar til at vi blir mer samkjørte og at vi nok en gang får drøftet modereringspraksis og målene våre med moderering og administrering av Kvinneguiden.

Rhodiola, adm.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...