Gå til innhold

Hva er det med folk som tror at de er så "smarte"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 22.15):

Helt enig. Er nok derfor jeg føler jeg kan kun kommentere fra egen synsvinkel. Å gi andre råd og være helt skråsikker på at ens egen opplevelse/ mening kan automatisk overføres en annen persons virkelighet er ikke riktig eller realistisk. 

Har ei venninne selv som vet alltid mye bedre om alt, hun har god selvtillit og mener hun er smartere enn gjennomsnittet, men hun er ikke lykkelig, likevel har hun alltid alle svar om hvordan mitt liv kan bli bedre. 

Noen mennesker tror alltid de vet bedre alltid, sånn er det bare og spør man om råd, så får man alt mulig. Er bare å riste av seg slike kommentarer og leve livet slik en selv mener er best. 

Anonymkode: c5a21...c02

Tusen takk for et fint svar. 

Anonymkode: 57366...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 4.33):

Det er noe jeg sporadisk har lagt merke til, noen ganger i virkeligheten, men ofte på KG, og kanskje særskilt i kommentarfelt på sosiale medier eller aviser. 

La oss si at noen har skrevet et fint, velformulert og gjennomtenkt innlegg, om et viktig tema som f. eks psykisk helse generelt, eller en mer spesifikk del av tematikken. Intensjonen er å legge til rette for ettertanke og en god meningsutveksling. Kanskje har også forfatter vært så tøff, og tatt med et avsnitt om egne erfaringer, for å spisse budskapet ytterligere. 

Spesielt om vedkommende har gjort det siste, virker det som om det går en faen i enkelte lesere. Da er det ikke måte på hvor feil TS tar, eller hvor dum og idiot personen er. Og helvetet er løs for deres vedkommende. 

En må da liksom forstå at alt bare er "sånn" og "slik", og bare fordi noen andre (i flere tilfeller den konkrete leseren) har klart å "komme seg utav det", skal det også gjelde for alle andre personer på kloden. Tiraden deres bærer preg av TS snakker mot bedre vitende. Selv om deres "motsvar" både er snevert, lite konstruktivt, og fullt av irrelevant oppgulp.

Hva får enkelte til å holde på slik? Tåler de ikke å se at noen skriver bra? Opplever de seg selv som tøffe ved å holde på slik? Eller lever de så begredelige liv, at noen bare må ta imot dritten deres?  

Anonymkode: 57366...3d7

Jeg synes det er verre når det er lagt ut en artikkel ang en fødsel. Og folk legger ut om sine egne fødsler i kommentarfeltet. Hvem bryr seg? 

Anonymkode: c6666...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...