Gå til innhold

Har du noen gang slått opp med en venn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke sånn at dere sakte driver fra hverandre.

Heller ikke at vennskapet blir ødelagt fordi h*n knullet partneren din eller stjal penger, e.l.

Men at du mente dere ikke passet som venner og dermed "slo opp" vennskapet.

Anonymkode: e9b4f...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På barneskolen skjedde den en gang. Hun ble gotisk, mens jeg holdt meg til hvitt.

I voksen alder har det skjedd ved at vi bare ikke har tatt kontakt igjen. 

Anonymkode: eefe2...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg, en gang i voksen alder. Beste avgjørelsen jeg har gjort, har ikke angret ett sekund. Selvsagt er det vemodig, da det var en venn jeg har hatt halve livet, men det var det riktige å gjøre for meg, jeg følte meg «brukt» og ble kun tappet av energi. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som bare ghostet meg, vet ikke hva jeg føler om det men i dag har jeg ikke noe behov for vennskap med dem

Anonymkode: ed4eb...fad

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 0.05):

Ikke sånn at dere sakte driver fra hverandre.

Heller ikke at vennskapet blir ødelagt fordi h*n knullet partneren din eller stjal penger, e.l.

Men at du mente dere ikke passet som venner og dermed "slo opp" vennskapet.

Anonymkode: e9b4f...5e9

Ja. Det har jeg gjort. Og sagt i klartekst hvorfor også, rett fra levra. 

Anonymkode: 8cb6f...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ei som gikk kraftig bak ryggen min. Jeg tok ikke kontakt på en stund. Det tok meg tid å finne roen etter et slikt tillitsbrudd. En god stund senere så tok jeg kontakt igjen. Forklarte hvordan det var for meg, fikk en unnskyldning og prøvde forsiktig igjen. Nå er det et bedre vennskap. 

Anonymkode: a6286...a85

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har fortalt at vi kan ha ett forhold i fellesskap med gjengen, men vennskap utenom det som er tett går ikke så bra sa jeg.  Så jeg kutter vennskapet fra nær/dyp til bekjent. Grunnen er at personen ikke er til å stole på, jeg kan derfor ikke dele ting og da er det ikke poeng å ha noe nærere vennskap enn «overfladisk» på en måte. 

Anonymkode: 29c1a...e88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger. Én gang fordi jeg ble backstabba. Helt ufattelig vondt og sjokkerende. 

Andre gang fordi jeg rett og slett ikke hadde det gøy/trivdes med henne lengre. Husker ikke om jeg eller hun endret seg, om vi vokste fra hverandre eller hva det var. Men jeg ville ikke ghoste eller være slem. Det finnes jo ingen fin måte og si det på som ikke er sårende, men det hadde ikke vært rettferdig ovenfor henne og jeg hadde ikke lyst til å fortsette sånn i flere år. 

Anonymkode: 698e3...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/13/2022 at 12:05 AM, AnonymBruker said:

Ikke sånn at dere sakte driver fra hverandre.

Heller ikke at vennskapet blir ødelagt fordi h*n knullet partneren din eller stjal penger, e.l.

Men at du mente dere ikke passet som venner og dermed "slo opp" vennskapet.

Anonymkode: e9b4f...5e9

I Norge jeg slå ikke noen venn fordi å lage venner er veldige vanskelige men i mitt land jeg slå mange folk. Her i skolen jeg slå klasse Kamarat bare det. 5 biller kom etter meg og ble arrest for vold men etter 2 timer var fri jgen, og kom tilbake på skolen det samme dagen.  

Anonymkode: 42396...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I Norge jeg slå ikke noen venn fordi å lage venner er veldige vanskelige men i mitt land jeg slå mange folk. Her i skolen jeg slå klasse Kamarat bare det. 5 biller kom etter meg og ble arrest for vold men etter 2 timer var fri jgen, og kom tilbake på skolen det samme dagen.  

Anonymkode: 42396...684

Jeg tror du misforstår. Her menes ikke slå opp som i vold, ikke slå, men bryte kontakten med en venn. Slutte å snakke med. Slutte å være venner. Bryte ut av et vennskap. 

Anonymkode: 8cb6f...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det ble som et bombenedslag i gjengen, baksnakkingen vokste og utfrysing likeså. Slitsomt men nødvendig. 

Anonymkode: 3ed1d...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og skulle ikke ha gjort det. Slet og klarte ikke være den vennen hun fortjente da, så skrubbet henne unna. savner henne veldig, men det er mange år siden å hun har heldigvis mange andre gode venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har gjort det to ganger i livet med to nære venninner. Kom til et punkt hvor jeg bare hadde fått nok av dem og måten de var på mot meg. Merket at etter at jeg hadde vært sammen med de var jeg tappet for energi, fikk dårlig selvbilde og selvtillit. Følte at jeg trengte en pause fra hun ene og da pausen hadde vart en stund så kjente jeg at jeg hadde det mye bedre uten hun, så da droppet jeg henne helt(var en person som var veldig koselig på tomannshånd, men som etter hvert begynte å komme med små stikk når vi var i større grupper, gjorde alt for å drite meg ut og få meg til å gjøre ting som jeg ellers ikke ville gjort, fortalte hemmelighetene mine videre, tok meg på høytaler når jeg snakket med henne om private ting uten å opplyse om at hun var på fest osv). Savner noen av de morsomme tingene vi gjorde sammen, men ikke nok til at jeg ønsker denne personen tilbake i livet mitt. Hun andre kuttet jeg helt ut etter en rekke hendelser som til slutt fikk begeret mitt til å renne over og der var jeg tydelig på at jeg ikke ønsket noe mer kontakt. Denne personen var min bestevenn, men sett i ettertid så ble jeg nok en del utnyttet og lot meg dessverre herses en del med. Hun var en svært selvsikker og vakker person som mange beundret, så jeg var vel veldig glad for at hun ville være med meg. Men hun var til tider direkte slem mot meg, så jeg burde kuttet hun ut mye tidligere. Fikk det mye bedre med meg selv etter at jeg valgte henne ut av livet mitt. 

Anonymkode: 2c8b5...345

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Fikk nok av å bli nedrakket, kritisert, invalidert. Alt jeg mente og sa var feil, ifølge han. Tids- og energityv som bare ringte for å klage på alt mulig i hverdagen. Jeg hadde bare ikke overskudd til å bli nedsnakket på daglig basis, det begynte å ødelegge meg. 

Anonymkode: 693a1...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 14.12.2022 den 18.32):

I Norge jeg slå ikke noen venn fordi å lage venner er veldige vanskelige men i mitt land jeg slå mange folk. Her i skolen jeg slå klasse Kamarat bare det. 5 biller kom etter meg og ble arrest for vold men etter 2 timer var fri jgen, og kom tilbake på skolen det samme dagen.  

Anonymkode: 42396...684

😂🤦🏽‍♀️

Anonymkode: e7b9a...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja. Etter å ha gått bak ryggen min, å generelt vært mer interessert i kjæresten min enn meg. Er ikke alt søppel en behøver å ta vare på.

Anonymkode: e2680...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en kompis. "Dumpet" han i tenårene og skulle aldri begynt å prate med han igjen, og endte opp med å bryte kontakt en siste gang nå i voksen alder. 

Ble for litt siden dumpet av min aller nærmeste venninne, som var mildt sagt sjokkerende etter nesten 15 års vennskap. Hun droppet meg midt i min verste depressive episode på flere år. Jeg var fraværende og isolerte meg lenge, noe jeg vet var sårende for henne, men jeg la meg flat. Nå later hun som hun ikke ser meg og tar ikke kontakt. Kjenner fortsatt på en slags kjærlighetssorg og klarer ikke helt å komme over det, spesielt når jeg ser hun har erstattet meg med en ny "bestis". Føler meg sjalu og teit, men sånn er det. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min beste venninne gjennom de siste 7 år.  Hun er festlig og morsom å være sammen med, men jeg oppdaget etter hvert at hun var veldig konservativ og litt snobbete.  Interessant i starten av vennskapet, men etter hvert begynte jeg å synes det ble mye.  Hun hang seg opp i hva folk hadde på seg, hvordan hus og hage så ut, og hadde i det hele tatt mye "kunnskaper" om folk i nærområdet. 
Sånt kan man overse og le av så lenge det ikke berører en selv.  Da hennes datter og min sønn ble kjærester, var hun lenge meget fornøyd.  Etter hvert kom kritikken.  Hun blandet seg inn i alt!

Kontakten mellom oss ble sjeldnere, og den siste gangen vi snakket sammen forsto vi begge at nok var nok.  Barna våre er fortsatt et par.  

Anonymkode: b2520...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...