Minimeg1234 Skrevet onsdag kl. 23:28 #401 Skrevet onsdag kl. 23:28 (endret) oss-to skrev (På 16.1.2026 den 11.02): Eg vil gjerne dele ei observasjon eg har gjort over tid. Eg opplever at nokre deltakarar i debatten verkar meir opptekne av å "ta" andre deltakarar enn å bidra sakleg til diskusjonen. Dette kan gjere det utfordrande å halde seg til sak og skape ein konstruktiv debatt.Eg lurer på om dette er noko som blir akseptert, eller om det finst retningslinjer eller diskusjonar rundt korleis ein kan sikre ein meir sakleg og respektfull debattkultur?. Takk for at de tek dette opp til vurdering Enig det burde være en viss debatt kultur i tråden og ikke bare om å gjøre å ta hverandre. Blir ikke mye saklighet og hevet debatt av det som skjer der inne. Endret onsdag kl. 23:36 av Minimeg1234 4 1
oss-to Skrevet onsdag kl. 23:37 #402 Skrevet onsdag kl. 23:37 (endret) Minimeg1234 skrev (15 minutter siden): Enig det burde være en viss debatt kultur i tråden og ikke bare om å gjøre å ta hverandre. Blir ikke mye saklighet og hevet debatt av det som skjer der inne. Ja, du kan so sei.Eg har no blitt "tatt" to gonger for noko som ikkje er feil, og i begge tilfelle viser faktagrunnlaget at eg hadde rett. Eg håpar vi kan halde fokus på sak og argument framfor personrettingar, slik at debatten blir konstruktiv for alle. Det er viktig at vi held oss til sak og argument, og unngår personrettingar eller hersketeknikk. Eg set pris på at moderatorane følgjer med og sørger for at tråden held ein respektfull tone. Endret onsdag kl. 23:44 av oss-to Pressisering 4 1 4
Sol Rampelyset Skrevet torsdag kl. 20:14 #403 Skrevet torsdag kl. 20:14 Tråden er ryddet for avsporing. Sol, admin. 1
oss-to Skrevet fredag kl. 15:18 #404 Skrevet fredag kl. 15:18 (endret) Det kan opplevast som øydeleggande når ein stadig påpeikar at ein mislikar nokon, og eg meinar dette tillegg ein meiningar og motiv som kanskje ikkje stemmer. Er dette noko moderatorane er opptatt av? Endret fredag kl. 15:50 av oss-to 6
GulleGull Skrevet i går, 15:24 #405 Skrevet i går, 15:24 (endret) Jeg har rapportert dette før i tråden, men tar det opp igjen her. Ser det har blitt en trend, i tråden til Sara Emilie Tandberg i hvertfall, å samle opp innlegg og gi svar til hvert av de i ett såkalt «samleinnlegg». Dvs man har samlet opp og sitert div innlegg som ikke helt naturlig hører sammen for å svare på under hvert av de i ett eget innlegg. Det gjør det veldig kronglete å gi tilsvar til vedkommende eller kommentar på bare ett av de. Så en oppfording til at de kan ryddes når de rapporteres og en oppfordring til oss som skriver innlegg i tråder å ikke lage slike for det gjør det vanskelig å gi kommentarer eller svar på innlegget man skulle ønske i slike «samleinnlegg» Legger ved et eksempel, mener ikke å henge ut den som har laget dette innlegget spesifikt for det er flere i tråden som har gjort akkurat det samme, men dette er det siste som dukket opp etter jeg har begynt å reagere på det. Endret i går, 15:26 av GulleGull 1 2
Roe Skrevet i går, 15:31 #406 Skrevet i går, 15:31 (endret) GulleGull skrev (6 minutter siden): Jeg har rapportert dette før i tråden, men tar det opp igjen her. Ser det har blitt en trend, i tråden til Sara Emilie Tandberg i hvertfall, å samle opp innlegg og gi svar til hvert av de i ett såkalt «samleinnlegg». Dvs man har samlet opp og sitert div innlegg som ikke helt naturlig hører sammen for å svare på under hvert av de i ett eget innlegg. Det gjør det veldig kronglete å gi tilsvar til vedkommende eller kommentar på bare ett av de. Så en oppfording til at de kan ryddes når de rapporteres og en oppfordring til oss som skriver innlegg i tråder å ikke lage slike for det gjør det vanskelig å gi kommentarer eller svar på innlegget man skulle ønske i slike «samleinnlegg» Legger ved et eksempel, mener ikke å henge ut den som har laget dette innlegget spesifikt for det er flere i tråden som har gjort akkurat det samme, men dette er det siste som dukket opp etter jeg har begynt å reagere på det. Om du vil gi kommentar til bare èn av svarene av de kan du f.eks. utheve det du svarer til, eller fjerne det som er urelevant.. Samleinnlegg er vel ikke imot noe regelverk? Endret i går, 15:31 av Roe 1 2
GulleGull Skrevet i går, 15:51 #407 Skrevet i går, 15:51 (endret) Roe skrev (22 minutter siden): Om du vil gi kommentar til bare èn av svarene av de kan du f.eks. utheve det du svarer til, eller fjerne det som er urelevant.. Samleinnlegg er vel ikke imot noe regelverk? Sier ikke at det er i mot reglene, men skal jeg sitere ett slikt innlegg hvor det også er sitert mange innlegg, så blir bare teksten med -ikke innleggene som er sitert opprinnelig og svarene gitt til hvert enkelt av de. Slik ser det ut om jeg prøver sitere samleinnlegg og egentlig ønsker bare svare på ett av de siterte innleggene med svar Endret i går, 15:54 av GulleGull 3
skeiv-ostepop Skrevet i går, 15:56 #408 Skrevet i går, 15:56 GulleGull skrev (3 minutter siden): Sier ikke at det er i mot reglene, men skal jeg sitere ett slikt innlegg hvor det også er sitert mange innlegg, så blir bare teksten med -ikke innleggene som er sitert opprinnelig og svarene gitt til hvert enkelt av de. Slik ser det ut om jeg prøver sitere samleinnlegg og egentlig ønsker bare svare på ett av de siterte innleggene med svar Det du kan gjøre er å merke teksten du vil sitere først (før du trykker på siter knappen). I forumet så skal det komme opp en egen knapp for å kun sitere/svare på det du har merket 1
Sol Rampelyset Skrevet 22 timer siden #409 Skrevet 22 timer siden GulleGull skrev (4 timer siden): Jeg har rapportert dette før i tråden, men tar det opp igjen her. Ser det har blitt en trend, i tråden til Sara Emilie Tandberg i hvertfall, å samle opp innlegg og gi svar til hvert av de i ett såkalt «samleinnlegg». Dvs man har samlet opp og sitert div innlegg som ikke helt naturlig hører sammen for å svare på under hvert av de i ett eget innlegg. Det gjør det veldig kronglete å gi tilsvar til vedkommende eller kommentar på bare ett av de. Så en oppfording til at de kan ryddes når de rapporteres og en oppfordring til oss som skriver innlegg i tråder å ikke lage slike for det gjør det vanskelig å gi kommentarer eller svar på innlegget man skulle ønske i slike «samleinnlegg» Legger ved et eksempel, mener ikke å henge ut den som har laget dette innlegget spesifikt for det er flere i tråden som har gjort akkurat det samme, men dette er det siste som dukket opp etter jeg har begynt å reagere på det. Det er ikke et regelbrudd, og det er ryddig og fint å svare flere i samme innlegg, slik jeg også gjør her. Så dette kommer ikke til å bli moderert, og trenges heller ikke å rapporteres. Du kan enkelt viske ut det som ikke er relevant for det du vil svare på, eller gjøre som @skeiv-ostepop beskriver over. oss-to skrev (På 23.1.2026 den 16.18): Det kan opplevast som øydeleggande når ein stadig påpeikar at ein mislikar nokon, og eg meinar dette tillegg ein meiningar og motiv som kanskje ikkje stemmer. Er dette noko moderatorane er opptatt av? Det skal vi ta med oss på bakrommet. Sol, admin. 6
Sharp75! Skrevet 19 timer siden Forfatter #410 Skrevet 19 timer siden oss-to skrev (På 23.1.2026 den 16.18): Det kan opplevast som øydeleggande når ein stadig påpeikar at ein mislikar nokon, og eg meinar dette tillegg ein meiningar og motiv som kanskje ikkje stemmer. Er dette noko moderatorane er opptatt av? Sol Rampelyset skrev (3 timer siden): Det skal vi ta med oss på bakrommet. Sol, admin. Da må det gå begge veier. At vi som ikke ser på Sara med bare et negativt syn bare hyller henne, og tillegger oss meninger og motiver som ikke stemmer. For dette går begge veier i kommunikasjonen. Vi blir stempla som dumme, fans, at vi ikke forstår hva influencers jobb er m.m. 3 3
Undrende123 Skrevet 9 timer siden #411 Skrevet 9 timer siden Jeg håper ikke denne måten å omtale andre mennesker på - til og med influensere (og deres partnere m/barn) - er tillatt på dette forumet. 4
Undrende123 Skrevet 9 timer siden #412 Skrevet 9 timer siden GulleGull skrev (17 timer siden): Jeg har rapportert dette før i tråden, men tar det opp igjen her. Ser det har blitt en trend, i tråden til Sara Emilie Tandberg i hvertfall, å samle opp innlegg og gi svar til hvert av de i ett såkalt «samleinnlegg». Dvs man har samlet opp og sitert div innlegg som ikke helt naturlig hører sammen for å svare på under hvert av de i ett eget innlegg. Det gjør det veldig kronglete å gi tilsvar til vedkommende eller kommentar på bare ett av de. Så en oppfording til at de kan ryddes når de rapporteres og en oppfordring til oss som skriver innlegg i tråder å ikke lage slike for det gjør det vanskelig å gi kommentarer eller svar på innlegget man skulle ønske i slike «samleinnlegg» Legger ved et eksempel, mener ikke å henge ut den som har laget dette innlegget spesifikt for det er flere i tråden som har gjort akkurat det samme, men dette er det siste som dukket opp etter jeg har begynt å reagere på det. Etter at jeg lærte dette, svarer jeg på denne måten når jeg får mange kommentarer fra flere brukere om det samme temaet. Jeg synes det blir mye ryddigere, det går kjappere for meg, og jeg slipper å "spamme ned" hele tråden med mange ulike, men likevel ganske like svar, til flere brukere. 5
Undrende123 Skrevet 5 timer siden #413 Skrevet 5 timer siden Først driver to brukere å snakker om meg (fiffig å skrive "man" i stedet for mitt brukernavn), hvorpå jeg skriver en felles beskjed i tråden om at jeg ikke vil svare på brukerdebatt. Deretter tar det to sekunder før det kommer to nye brukere inn og forsøker å "få meg ut på glattisen" med denne formen for spørsmålsstilling - som er en velkjent og mye brukt taktikk i å forsøke å få brukere til å tie, en debatt til å stilne, eller for å få brukere man er uenig i fjernet/utestengt fra forumet - ved å legge opp til regelbrudd. Jeg håper moderatorene er bevisst på denne formen for "angrep" mot enkeltbrukere, og at det får konsekvenser. 1 4
Sharp75! Skrevet 5 timer siden Forfatter #414 Skrevet 5 timer siden Undrende123 skrev (4 minutter siden): Først driver to brukere å snakker om meg (fiffig å skrive "man" i stedet for mitt brukernavn), hvorpå jeg skriver en felles beskjed i tråden om at jeg ikke vil svare på brukerdebatt. Deretter tar det to sekunder før det kommer to nye brukere inn og forsøker å "få meg ut på glattisen" med denne formen for spørsmålsstilling - som er en velkjent og mye brukt taktikk i å forsøke å få brukere til å tie, en debatt til å stilne, eller for å få brukere man er uenig i fjernet/utestengt fra forumet - ved å legge opp til regelbrudd. Jeg håper moderatorene er bevisst på denne formen for "angrep" mot enkeltbrukere, og at det får konsekvenser. Det beste er å rapportere. 1 2
Sharp75! Skrevet 3 timer siden Forfatter #415 Skrevet 3 timer siden Hvor går grensen om spekulasjoner og beskyldninger om Sara er løgner? 1 4
Roe Skrevet 3 timer siden #416 Skrevet 3 timer siden Undrende123 skrev (1 time siden): Først driver to brukere å snakker om meg (fiffig å skrive "man" i stedet for mitt brukernavn), hvorpå jeg skriver en felles beskjed i tråden om at jeg ikke vil svare på brukerdebatt. Deretter tar det to sekunder før det kommer to nye brukere inn og forsøker å "få meg ut på glattisen" med denne formen for spørsmålsstilling - som er en velkjent og mye brukt taktikk i å forsøke å få brukere til å tie, en debatt til å stilne, eller for å få brukere man er uenig i fjernet/utestengt fra forumet - ved å legge opp til regelbrudd. Jeg håper moderatorene er bevisst på denne formen for "angrep" mot enkeltbrukere, og at det får konsekvenser. Japp, dette er en uting i tråden, bra att du bevisstgjør det ☺️ Anbefaler som @Sharp75!sier å rapportere når det skjer 2 1 2
GulleGull Skrevet 3 timer siden #417 Skrevet 3 timer siden Undrende123 skrev (6 timer siden): Etter at jeg lærte dette, svarer jeg på denne måten når jeg får mange kommentarer fra flere brukere om det samme temaet. Jeg synes det blir mye ryddigere, det går kjappere for meg, og jeg slipper å "spamme ned" hele tråden med mange ulike, men likevel ganske like svar, til flere brukere. Jeg mente de innleggene der de siterte innleggene som er samlet opp ikke hadde likt tema. Mulig moderator ikke skjønte det. Jeg forstår der man samler opp innlegg som henger sammen og har med hverandre å gjøre. Når man samler opp random innlegg så blir det rotete og styrete å svare, syntes jeg. Men nå har jeg fått svar fra moderator og forholder meg til det en så lenge☺️ 4
Orly Skrevet 1 time siden #418 Skrevet 1 time siden Jeg håper moderatorene ser at enkelte skriker opp om Brukerdebatt med engang de blir stilt spørsmål til om det de skriver i tråden , det blir umulig å ha en debatt om man ikke tåler å bli spurt spørsmål om det man skriver. Da kan rampelys like gjerne legges ned om de mener det går under Brukerdebatt 1 2
Spania33 Skrevet 26 minutter siden #419 Skrevet 26 minutter siden (endret) Orly skrev (39 minutter siden): Jeg håper moderatorene ser at enkelte skriker opp om Brukerdebatt med engang de blir stilt spørsmål til om det de skriver i tråden , det blir umulig å ha en debatt om man ikke tåler å bli spurt spørsmål om det man skriver. Da kan rampelys like gjerne legges ned om de mener det går under Brukerdebatt Helt enig. I tillegg til å ubegrunnet skrike opp om en brukerdebatt som ikke foregår så prøver man å få til en brukerdebatt ved å kalle det det. At man deretter går inn her og påpeker at man har blitt svart opp av 2 stykker vedrørende dette viser klart hvor brukerdebatten starter. Alt før det gikk på feilaktige påstander, og at vedkommende bagatelliserte det å ha kommet med feilaktige opplysninger i flere innlegg igjennom gårsdagen og dagen i dagen. Endret 26 minutter siden av Spania33
Wanda_2025 Skrevet 14 minutter siden #420 Skrevet 14 minutter siden Det skulle vært en regel om at alle påstander skal dokumenteres, særlig når det referer til en uttalelse fra Sara Emilie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå