Gå til innhold

"2016-model" fra okt '15 annonsert med 1 år gamle bilder - red flags?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde ikke tenkt så mye over det, hadde uansett ikke kjøpt bilen usett.

Anonymkode: cf4cc...bb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modellårtullet? Det er en 2016 modell registrert i 2015. Tiende siffer i chassisnummeret er G. Modellårskiftet til bilfabrikkene skjer året i forveien.

1 år gamle bilder er useriøst. Men vil du virkelig ha bilen og den ikke er for langt unna deg ville jeg dratt å se på den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (9 timer siden):

Ikke nødvendigvis 

giphy-5.gif?w=339&zoom=2

Anonymkode: 2e99f...1d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

giphy-5.gif?w=339&zoom=2

😅Anonymkode: 2e99f...1d5

:klappe:

Anonymkode: ff46d...510

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Er det Clark Gable ? :) 

Nei, dette her har jeg mistanke om er en engelskmann. Men ideen var jo at du utforsker litt av tankene dine rundt svaret du ga. Det virket ufullstendig, hehe.

Anonymkode: 2e99f...1d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, dette her har jeg mistanke om er en engelskmann. Men ideen var jo at du utforsker litt av tankene dine rundt svaret du ga. Det virket ufullstendig, hehe.

Anonymkode: 2e99f...1d5

hehe det kan jo være tonnevis av grunner til at bildene er så gamle :) mulig bedre kamra på den mobilen da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være et greit kjøp for 85000, men den bør sjekkes nøye. Dette er en forhandler som selger bilen "som den er". Det er ikke sikkert at du er rette kjøperen for du fokuserer helt feil. Dette tullet med årsmodell. Her står det registreringsdato og årsmodell og det er sikkert korrekt. Uansett betyr det ikke så mye på en bil i denne prisklassen. Legg merke til skaden på høyre hjulbue. Den må du leve med eller betale ca 10K for å fikse. Vinterdekk er fra 2016 og må byttes. Dette er ikke noen krise,men ta det i betraktning. Selger prøver å gi inntrykk av god servicehistorikk. Det skal være ny olje på den nå på km 77K. Ellers er det dokumentert service på 40K. Hvis det ikke kan dokumenteres et oljeskift i mellomtiden så ville jeg ikke kjøpt bilen. Spør selger om dette. De tilbyr ikke tilstandsrapport, men du må kunne forvente at han ser over den og opplyser om åpenbare mangler. Jeg har nevnt noen få, men det er sikkert flere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannisinbestealder skrev (4 timer siden):

Dette kan være et greit kjøp for 85000, men den bør sjekkes nøye. Dette er en forhandler som selger bilen "som den er". Det er ikke sikkert at du er rette kjøperen for du fokuserer helt feil. Dette tullet med årsmodell. Her står det registreringsdato og årsmodell og det er sikkert korrekt. Uansett betyr det ikke så mye på en bil i denne prisklassen. Legg merke til skaden på høyre hjulbue. Den må du leve med eller betale ca 10K for å fikse. Vinterdekk er fra 2016 og må byttes. Dette er ikke noen krise,men ta det i betraktning. Selger prøver å gi inntrykk av god servicehistorikk. Det skal være ny olje på den nå på km 77K. Ellers er det dokumentert service på 40K. Hvis det ikke kan dokumenteres et oljeskift i mellomtiden så ville jeg ikke kjøpt bilen. Spør selger om dette. De tilbyr ikke tilstandsrapport, men du må kunne forvente at han ser over den og opplyser om åpenbare mangler. Jeg har nevnt noen få, men det er sikkert flere.

Takk for en god gjennomgang! Kan ikke så mye om bil, men oljeskift og nye dekk får jeg vel for 6-7000 ekstra?

Anonymkode: 2e99f...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telemark Bilutsalg har ikke akkurat bare bra anmeldelser fra andre kjøpere. Ta en liten titt på Google om dem :)

Årsmodell kontra registreringsår er en litt forvirrende greie som handler om når produsenten lanserer en oppgradert modell på markedet. Det er ikke uvanlig å finne modeller solgt sent ett år som faktisk typevariant fra kommende år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsmodellen er vel ikke feil.

Jeg har selv en 2019-modell elbil som er førstegangsregistrert i november 2018. Det er ikke en 2018-modell, da 2018-modellen mangler visse oppgraderinger som min bil har.

Anonymkode: d53a4...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/10/2022 at 8:48 PM, AnonymBruker said:

Dette er akkurat fargen og utstyret jeg er på jakt etter, men modellårtullet og gamle bilder er vel sterke signaler om at dette er en useriøs forhandler?:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283632285

Anonymkode: 2e99f...1d5

Modellårtullet? Hva mener du med det?

Anonymkode: 18992...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt biler i den prisklassen, men ville aldri kjøpt uten 3 mnd bruktbilgaranti. Da skal man ha ekstremt god peiling på bil, og det virker det ikke som du har? Bruktbilgaranti dekker ikke mye, men i verste fall risikerer du nå å betale bilen, og at den havarer på vei hjem, eller ikke starter dagen etter... 

Som andre påpeker har denne forhandleren dårlige anmeldelser, og det virker til å være en noe snodig servicehistorikk. 

Anonymkode: 85e08...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...