Gå til innhold

Flere som har venninner som er dårlige til å svare? Er det jeg som er for kravstor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jon Are skrev (På 13.12.2022 den 10.36):

Dersom man ikke svarer på melding,  sender jeg ikke flere tilbake. Sånn er det bare. Kjenner noen med angst selv. Har bedt de på flere ting , men når de ikke engang giddet å svare, da stopper jeg. Det er også en idé å speile oppførselen. Sender de meldig, så svarwr jeg ikke.  For i etterkant å vise de hvirdan det oppleve å For andre. Ja, man har angst og depresjon. Men det tar to sekund å svare.

Ja, man har brukket beinet. Men det tar to sekunder å gå to skritt.

Du aner ikke hva du snakker om altså.

Anonymkode: cf81c...82c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 20.16):

Jeg syns det er skikkelig vanskelig å forholde meg til å måtte svare på alle meldinger jeg får hele tiden, og tar det som regel i skippertak. Da kan det gå dager eller uker i mellom. Det er absolutt ikke personlig. Mine venner tåler det, fordi de vet at de alle er i samme båt. Men hvis noen ikke gidder den typen relasjon så syns jeg det er helt forståelig.

Anonymkode: d9e39...752

Sånn er jeg også. Jeg liker ikke å ha samtaler på melding eller telefon, synes det er helt bortkastet hvis man møtes annenhver måned eller litt oftere. Synes egentlig det er tull uansett om man bare møtes en gang i halvåret også. Jeg synes sjeldent folk er interessante nok til å bruke tid på og jeg har sjeldent så mye nytt å fortelle som er av interesse for andre.

Jeg skulle ønske jeg kunne bo på en øde øy.

Anonymkode: cf81c...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 17.29):

Det er derimot slik at det kan gå flere dager, innimellom uker der jeg ikke får svar hvis jeg ringer eller sender tekstmelding.

Folk som vil ha kontakt med deg svarer deg rimelig kjapt (med en gang de har mulighet). De tar også kontakt med deg. Om venninnene dine bruker flere dager og uker på å svare så er de ikke mye å samle på. 

 

AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 17.29):

Men hun er på mobilen 24/7 og er aktiv og legger ut ting på facebook og instagram uten at jeg får svar noen ganger

Har de tid til å være aktiv på sosiale media har de tid til å svare deg. Du blir ikke prioritert høres det ut som. 

 

AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 17.29):

Hun har slitt med panikkangst i noen år, men det ser ut til å gå bedre nå.

Hun har ikke panikkangst 24 timer i døgnet. Hun kan/bør svare deg i en god periode. Men det er lett å gjemme seg bak diagnoser når det er noe man ikke vil. 

 

AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 17.29):

Noen ganger når hun først svarer meg er det ganske åpenbart at det er fordi hun trenger noe eller ønsker noe fra meg.

Hun utnytter din snillhet. Du er god å ha når hun må ha støtte, men hun prioritere ikke deg på gode dager og når du har bruk for støtte tilbake. En god venn vil alltid spørre om hvordan du har det.

 

AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 17.29):

Har prøvd å si ifra, men aldri vært helt ærlig om hvor lei meg jeg faktisk blir over at det kan gå så lang tid mellom hver gang vi har kontakt.

Si ifra og vær helt ærlig. Det er den eneste måten hun kan få tilbakemelding på oppførselen sin. Og du må gjøre et valg på om du vil ha henne i livet ditt. 

 

Anonymkode: 72908...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2022 den 22.12):

For øvrig var hun på byen på lørdag med en felles venninne av oss, men svarte ikke meg før i dag. Synes det er sårende. Spurte om det var gøy på byen, og fikk svar nå om at hun skulle ønske at hun dro ut med meg i stedet. Jeg skjønner det ikke, hvorfor ikke bare svare meg da? Synes det blir litt for dumt. 

Anonymkode: 03ad0...633

Hun bryr seg ikke. 

 

Jon Are skrev (På 13.12.2022 den 10.36):

Dersom man ikke svarer på melding,  sender jeg ikke flere tilbake. Sånn er det bare. Kjenner noen med angst selv. Har bedt de på flere ting , men når de ikke engang giddet å svare, da stopper jeg. Det er også en idé å speile oppførselen. Sender de meldig, så svarwr jeg ikke.  For i etterkant å vise de hvirdan det oppleve å For andre. Ja, man har angst og depresjon. Men det tar to sekund å svare.

Helt enig! 

Anonymkode: 129a9...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei sånn venninne selv . Nå er hun mer bekjent fordi jeg ikke orker venner som ikke kan bruke 2 minutter av en dag til å svare meg 🤷🏼‍♀️ Så travel er man faktisk ikke . 

Anonymkode: 07499...326

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sånn er jeg også. Jeg liker ikke å ha samtaler på melding eller telefon, synes det er helt bortkastet hvis man møtes annenhver måned eller litt oftere. Synes egentlig det er tull uansett om man bare møtes en gang i halvåret også. Jeg synes sjeldent folk er interessante nok til å bruke tid på og jeg har sjeldent så mye nytt å fortelle som er av interesse for andre.

Jeg skulle ønske jeg kunne bo på en øde øy.

Anonymkode: cf81c...82c

Vil du være min venn🤩Jeg er også sånn hehe.

Anonymkode: a34eb...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vil du være min venn🤩Jeg er også sånn hehe.

Anonymkode: a34eb...015

Selvfølgelig! Beklager raskt svar. 😅

Anonymkode: cf81c...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, man har brukket beinet. Men det tar to sekunder å gå to skritt.

Du aner ikke hva du snakker om altså.

Anonymkode: cf81c...82c

Jo,.det gjør jeg. Jeg orker ikke å tilpasse livet mitt og vente på noen som ikke engang svarer på en melding . Hvorfor skal de med psykiske lidelser slippe unna vanlig høflighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig! Beklager raskt svar. 😅

Anonymkode: cf81c...82c

😂😘

Anonymkode: a34eb...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad for at jeg spurte her, for har fått litt ulike tilbakemeldinger. Noe jeg tenker er fint, da jeg naturligvis ser situasjonen fra mitt perspektiv i utgangspunktet. Så tusen takk til dere alle som svarer meg angående dette, det har faktisk plaget meg en god stund nå, så kjente det var litt deilig å få det litt ut! 

Fikk ikke tatt en prat, men skal gjøre det før jul. Vil fortsatt forklare hvordan jeg føler ting, men skal forsøke å være åpen for hvorfor det er sånn. Jeg tror det som sårer mest er at hun så ofte er aktiv på sosiale medier uten å svare. Og så har jeg så klart full forståelse for at hun er student til de som påpekte det. Det er bare det at dette problemet er der uavhengig av det; det var slik før hun begynte å studere og også i sommerferien når hun har to måneder fri. Forventer ikke at vi skal chatte 24/7 eller finne på noe hver dag, det orker ikke jeg heller. Men å få svar om jeg spør om hun vil være med å gå en kveldstur, være med på cafe eller lignende den dagen synes jeg ikke er for mye å kreve. Hun vet godt at jeg ikke blir sint dersom det passer dårlig, så får jo litt følelsen av at hun bare ikke gidder å svare de gangene det ikke passer på en måte. 

Anonymkode: 03ad0...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2022 den 18.26):

Er glad for at jeg spurte her, for har fått litt ulike tilbakemeldinger. Noe jeg tenker er fint, da jeg naturligvis ser situasjonen fra mitt perspektiv i utgangspunktet. Så tusen takk til dere alle som svarer meg angående dette, det har faktisk plaget meg en god stund nå, så kjente det var litt deilig å få det litt ut! 

Fikk ikke tatt en prat, men skal gjøre det før jul. Vil fortsatt forklare hvordan jeg føler ting, men skal forsøke å være åpen for hvorfor det er sånn. Jeg tror det som sårer mest er at hun så ofte er aktiv på sosiale medier uten å svare. Og så har jeg så klart full forståelse for at hun er student til de som påpekte det. Det er bare det at dette problemet er der uavhengig av det; det var slik før hun begynte å studere og også i sommerferien når hun har to måneder fri. Forventer ikke at vi skal chatte 24/7 eller finne på noe hver dag, det orker ikke jeg heller. Men å få svar om jeg spør om hun vil være med å gå en kveldstur, være med på cafe eller lignende den dagen synes jeg ikke er for mye å kreve. Hun vet godt at jeg ikke blir sint dersom det passer dårlig, så får jo litt følelsen av at hun bare ikke gidder å svare de gangene det ikke passer på en måte. 

Anonymkode: 03ad0...633

Lykke til med praten. 

Sitter litt i samme situasjon for tiden. Har to venninner som jeg har vært venner med siden ungdomsskolen. Og begge gjør dette. De sier de bryr seg, de sier vi er så gode, nære venner, og at "du er en av mine nære venner" sier en av dem. Vi gir julegaver, og har det helt topp når vi er sammen. Men likevel så nedprioriteres jeg på meldinger. Og i høst da jeg har hatt det ganske ille, så sårer det faktisk. Hvis det er sånn at jeg er en av dine nære venner, ja da kan du vel svare meg og ikke la det gå flere uker før du svarer. Jeg synes det er rart. 

Psykologen min sier at man har fullstendig lov å ha preferanse på venner. Kanskje dette er mennesker som ikke lenger møter ens ønsker for hva man vil ha i et vennskap. På en måte tenker jeg at det er bedre å være alene, enn å drive å bli såret fordi man blir behandlet som man ikke er "verdt det". Det krever noen få minutt å svare på en melding liksom ... 

Anonymkode: 2955e...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...