Gå til innhold

Hva skal man gjøre når man har gitt litt opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet til et punkt i livet hvor jeg har gitt opp litt. Har mistet «driven» og vil bare bort, forsvinne. Har ikke selvmordstanker, men er lei av alt og orker ikke mer. Når jeg har fri fra jobb, ligger jeg nesten hele dagen, sliten og lei og finner ikke motivasjon til å stå opp. Det har vært slik i noen uker nå. Har en klump i magen som ikke forsvinner og tenker mye på ting jeg ikke har fått til hittil og ingen motivasjon til å gjøre noe med det. Forsøker å si til meg selv at jeg må endre innstilling og være snill med meg selv for å ta vare på psyken, men de negative tankene tar ofte over. Noen som har råd på hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 125b9...8b7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har kommet til et punkt i livet hvor jeg har gitt opp litt. Har mistet «driven» og vil bare bort, forsvinne. Har ikke selvmordstanker, men er lei av alt og orker ikke mer. Når jeg har fri fra jobb, ligger jeg nesten hele dagen, sliten og lei og finner ikke motivasjon til å stå opp. Det har vært slik i noen uker nå. Har en klump i magen som ikke forsvinner og tenker mye på ting jeg ikke har fått til hittil og ingen motivasjon til å gjøre noe med det. Forsøker å si til meg selv at jeg må endre innstilling og være snill med meg selv for å ta vare på psyken, men de negative tankene tar ofte over. Noen som har råd på hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 125b9...8b7

Har du en samboer eller en kjæreste som du kan snakke med om dette?

Anonymkode: 177bb...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykolog eller lege. Er jo en depresjon. Hatt det før? Får meg hjalp det å begynne med hobby igjen. Var tungt i starten så ble det bedre. Har periodevis depresjoner men de blir kortere og kortere

Anonymkode: f6802...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

:klem: Ikke greit å ha det sånn! 

Tror du det er fordi du er så sliten, og bare trenger å hvile deg rett og slett? Eller er det mer depressivt og at livet ikke har noen mening? 

Hvis det første så kanskje bare tillate seg å hvile, og akseptere at dette ikke er en periode å ta tak i alt mulig. 

Hvis det andre så kanskje snakke med noen rundt deg om hvordan du har det, invitere noen til noe hyggelig, presse seg litt ut på ting likevel for å føle at ting gir mening. 

I alle tilfeller kan jeg anbefale boken "Å leve et liv ikke vinne en krig", det er en øvelse inni der som er som enkeltfaktor en av de tingene jeg tror har hjulpet min helse/psykisk helse, og liv generelt, aller mest. 

Og se "Julekjæresten" med Lindsay Lohan på Netflix, elsker dårlige romantiske komedier ❤️ :ler:

Heier på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har gått gjennom en vanskelig tid og at du har mistet motivasjonen din. Det er helt normalt å føle seg utmattet og lei av livet i slike situasjoner. Jeg vil anbefale deg å prøve å finne noe som du liker og som du kan fokusere på. Det kan være å gå en tur, tegne, lese en bok, lytte til musikk eller å være sosial med venner. Prøv å sette realistiske mål for deg selv og ta en dag av gangen. Prøv å unngå å tenke på det du ikke har fått til, og fokuser på det du har oppnådd. Det er viktig å ha noe å se frem til og holde seg motivert. Det kan også være nyttig å snakke med noen om det du føler. Det kan være et familiemedlem, en venn eller en helsepersonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...