Gå til innhold

Hvordan få venner i voksen alder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg nærmer meg 30 år, og har veldig få venner. Jeg har noen gode venner, men de bor ikke i samme by og er spredt utover landet.

Hvordan kan jeg få meg venner i voksen alder, i nærheten av der jeg bor? Kjenner på ensomhet om dagen.

Anonymkode: 7ce98...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i samme båt selv, 30åra, har 1 venn titalls mil unna. 
 

Folk sier jo man kan finne venner via jobb, men i min jobb er gjennomsnittsalderen 50+. Har ingenting til felles med noen av dem. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme båt.. å skal flytte om ikke så lenge til en ny by/fylke hvor jeg ikke kjenner noen. Så kjenner jeg gruer meg til det. 

Anonymkode: 22887...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (9 minutter siden):

Er i samme båt selv, 30åra, har 1 venn titalls mil unna. 
 

Folk sier jo man kan finne venner via jobb, men i min jobb er gjennomsnittsalderen 50+. Har ingenting til felles med noen av dem. 

Samme her... Eller her er gjennomsnittet rundt 45.... Pluss jeg pendler 5 mil per vei til jobb.

Anonymkode: 7ce98...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt kjent med noen via hey vina appen. App for jenter/damer som får flere venninner, men vet ikke om det finnes en sånn app for menn 🤔 ellers går det an å bli kjent med folk om det er aktiviteter for voksne i område man bor. Om man er tøff nok, kan man også legge ut innlegg i sosiale media. sikkert flere i område som kjenner på det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg nærmer meg 30 år, og har veldig få venner. Jeg har noen gode venner, men de bor ikke i samme by og er spredt utover landet.

Hvordan kan jeg få meg venner i voksen alder, i nærheten av der jeg bor? Kjenner på ensomhet om dagen.

Anonymkode: 7ce98...17d

Det er ikke enkelt å få nye venner (og skummelt er det også:redd:) men for min del hjalp det veldig å være engasjert i det jeg interesserer meg for.

Eksempelvis er en av interessene mine hunder (har hund selv), så jeg begynte å møte opp i hundeparken noen ganger i uka og møtte folk der hele tiden. Etterhvert fikk jeg muligheten til å hjelpe til på frivillige dugnader i parken og ble dermed kjent med en del nye :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg nærmer meg 30 år, og har veldig få venner. Jeg har noen gode venner, men de bor ikke i samme by og er spredt utover landet.

Hvordan kan jeg få meg venner i voksen alder, i nærheten av der jeg bor? Kjenner på ensomhet om dagen.

Anonymkode: 7ce98...17d

Da hadde jeg meldt meg inn i frivillig arbeid , røde kors , besøksvenn på sykehjem etc . Evnt meldt meg på kurs i dans , kunst eller mat . Lettere å finne venner der folk m samme interesser vanker ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...