AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #21 Skrevet 10. desember 2022 Har aldri opplevd dette med min Kenwood maskin. Og nå prøver jeg å se på min maskin hva du mener, men jeg skjønner det ikke for det er ingen mutter man kan skru løs så ting faller av? Sikker på at du setter vispen riktig? Den må inn i hullet og så til siden i hakket som fester den. Bilde? Anonymkode: ee9d2...167 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #22 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei alle Ser det er noen misforståelser her. Det er ikke selve vispen som faller av. Det er hele greia som fester vispen til maskinen som faller av, når den mutteren løsner. Jeg lager ikke store deiger. Og jeg kjører ikke deig på høy hastighet. Sist den falt av sjekket jeg først at mutteren var helt tight, og det var den. Kunne ikke rikke på den. Så lagde jeg smørkrem (mao 0 motstand omtrent) med k-spade og høy hastighet. Da snurret mutteren seg opp, og hele festet falt av. Ser at det går an å kjøpe hele den delen ny som reservedel, så kanskje jeg skulle prøve det, da: https://brondum.no/planetgear-kenwood-chef-titanium-kvl80 Jeg har ikke snakket med Kenwood, orker ikke å begynne å sende i retur. Kan hende garantien har gått ut. Ville bare sjekke om noen her hadde opplevd lignende, det må jo være noe jeg gjør feil. Ts Anonymkode: 16e8d...827 Det er klart at det er noe galt med maskinen når hele festeanordningen løsner, produksjonsfeil skjer. (Jeg gjetter på at gjengene er dårlige). Du har 5 års reklamasjon på denne maskinen, og jeg anbefaler deg å bruke den! Anonymkode: b6740...2c2 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #23 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har aldri opplevd dette med min Kenwood maskin. Og nå prøver jeg å se på min maskin hva du mener, men jeg skjønner det ikke for det er ingen mutter man kan skru løs så ting faller av? Sikker på at du setter vispen riktig? Den må inn i hullet og så til siden i hakket som fester den. Bilde? Anonymkode: ee9d2...167 Se på linken ts la inn om reservedel. Det er hele drivsystemet som løsner. https://brondum.no/planetgear-kenwood-chef-titanium-kvl80 Anonymkode: b6740...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #24 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 15.07): Hei alle Ser det er noen misforståelser her. Det er ikke selve vispen som faller av. Det er hele greia som fester vispen til maskinen som faller av, når den mutteren løsner. Jeg lager ikke store deiger. Og jeg kjører ikke deig på høy hastighet. Sist den falt av sjekket jeg først at mutteren var helt tight, og det var den. Kunne ikke rikke på den. Så lagde jeg smørkrem (mao 0 motstand omtrent) med k-spade og høy hastighet. Da snurret mutteren seg opp, og hele festet falt av. Ser at det går an å kjøpe hele den delen ny som reservedel, så kanskje jeg skulle prøve det, da: https://brondum.no/planetgear-kenwood-chef-titanium-kvl80 Jeg har ikke snakket med Kenwood, orker ikke å begynne å sende i retur. Kan hende garantien har gått ut. Ville bare sjekke om noen her hadde opplevd lignende, det må jo være noe jeg gjør feil. Ts Anonymkode: 16e8d...827 Uansett garantitid har du 5 års reklamasjonsrett på en sånn maskin, og dette høres ut som en soleklar reklamasjonssak. Sånn skal det ikke være. Jeg har en 10-15 år gammel Kenwood selv, har vokst opp med Kenwood i huset både hjemme og hos bestemor som barn, og har aldri sett en Kenwood med den delen fjernet. Og uansett om det ikke skulle vært en reklamasjonssak vil jeg si det er verdt å få reparert en maskin som kostet 8000. Anonymkode: 8a722...469 2
ops2 Skrevet 10. desember 2022 #25 Skrevet 10. desember 2022 Det må være produksjonsfeil. Kan du ikke ta den med til butikken der du kjøpte den? Jeg ville aldri godtatt at en ny vare til 8000 kroner skulle være slik. 1
Snublefot62 Skrevet 10. desember 2022 #26 Skrevet 10. desember 2022 ops2 skrev (3 timer siden): Det må være produksjonsfeil. Kan du ikke ta den med til butikken der du kjøpte den? Jeg ville aldri godtatt at en ny vare til 8000 kroner skulle være slik. Produksjonsfeil på to maskiner fra to ulike produsenter? Tviler. 3
Snublefot62 Skrevet 10. desember 2022 #27 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 15.07): Jeg har ikke snakket med Kenwood, orker ikke å begynne å sende i retur. Kan hende garantien har gått ut. Ville bare sjekke om noen her hadde opplevd lignende, det må jo være noe jeg gjør feil. Ts Anonymkode: 16e8d...827 Slik jeg forstår det du skriver er dette noe som «nylig» har skjedd. Og du har fem års reklamasjon på Kenwood maskinen. Hvor gammel er den egentlig? 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #28 Skrevet 10. desember 2022 Min hadde akkurat samme feilen, kostet 2500 å reparere. Har ikke vært fornøyd med delene heller, går i stykker etter få år. Anonymkode: 3e762...c42
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #29 Skrevet 10. desember 2022 På min kitchenaid detter splinten ut når man kjører maskinen. Ikke videre bra løsning med andre ord 😏 Anonymkode: 2f694...c49
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå