AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Er så lei! 😩 Etter min KitchenAid begynte å fuske med at mutteren som holder vispen på plass falt av hele tiden, bestemte jeg meg for å investere i en kraftig Kenwood. Til over 8000 🤯 Kort tid etter begynte det samme å skje på den. Jeg strammer som f**n med ordentlig verktøy og greier, men hver gang jeg baker må jeg stoppe og tighte til mutteren flere ganger underveis. Den skrus opp av at vispen roterer, og så faller alt av og inn i deigen hvis jeg ikke passer på konstant og stopper flere ganger for å skru. Det må jo være jeg som gjør noe feil? Hva kan det være? Dritt-tungvint å bake til jul med sånt utstyr! Anonymkode: 16e8d...827
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Hva baker du? Har du for stor deig i bollen? Evt for stor fart? Anonymkode: 8ba38...d4e 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva baker du? Har du for stor deig i bollen? Evt for stor fart? Anonymkode: 8ba38...d4e I dag falt den av da jeg pisket smørkrem. Mao ikke tungt. Men høy hastighet. Hadde tightet til på forhånd. Etterpå lagde jeg resten av deigen, ikke stor, men lavere hastighet. Da gikk det litt bedre. Er den ikke ment for hastigheten som den tillater å kjøre i? Anonymkode: 16e8d...827
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 Høres ut som du misbruker maskinene og overbelaster de. Anonymkode: beb93...71c 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 Har aldri opplevd dette. Høres ut som maskinen brukes med for høy hastighet. Jeg har sjelden på maskinen høyere enn 1... Anonymkode: 90a3e...e1a
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #6 Skrevet 7. desember 2022 Men har du klaget på Kenwood-maskinen? Anonymkode: 82155...44c 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #7 Skrevet 7. desember 2022 Jeg bruker sjelden høyere hastighet enn 1-2 og aldri opplevd det du beskriver Anonymkode: 4e0f9...81d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #8 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): I dag falt den av da jeg pisket smørkrem. Mao ikke tungt. Men høy hastighet. Hadde tightet til på forhånd. Etterpå lagde jeg resten av deigen, ikke stor, men lavere hastighet. Da gikk det litt bedre. Er den ikke ment for hastigheten som den tillater å kjøre i? Anonymkode: 16e8d...827 Hva er ikke så stor? Deiger skal maks ha hastighet 1-2. Les I bruksanvisningen, der står det hvor store Deiger etc maskinen er beregnet for. For meg høres det ut som du ikke bruker den riktig. Anonymkode: 8ba38...d4e 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #9 Skrevet 8. desember 2022 Kithenaid tåler ikke deiger på mer enn 900gr - 1kg. Har aldri hatt problemer med min Kenwood og den har jeg hatt i 7 år Anonymkode: 52be4...8d5 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #10 Skrevet 8. desember 2022 Mutter? Er ikke noen mutter som holder vispen på KitchenAid..hatt min i 15år, helt topp. Mye bedre bygd en de fleste andre maskiner som har mye plastikkdeler. Fordelen er også at ALLE deler kan byttes ut på den. Visp/andre ting vris jo bare på. Anonymkode: b3782...f07
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 Det er ikke noen mutter som holder vispen på kenwood heller. Det er en mutter på vispen, men den er for å justere hvor langt ned den skal gå. Hvis man ikke fester vispen skikkelig er det ikke så rart at den ikke sitter fast. Anonymkode: a3aa5...9d3 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 Rart. Jeg har hatt min Kenwood i snart 20 år og den fungerer som den skulle vært ny. Elsker den! Har du hørt med Kenwood eller der du kjøpte den da? Kanskje det er noe galt med maskinen? Anonymkode: a6d4b...769 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 Har aldri hatt problemer med noen av mine Kenwooder. Har hatt 2 stk i snart 20 år til sammen. Anonymkode: d564a...d9e 3
K.B. Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 Loctite threadlock, liten ræd flaske, fåes hos de fleste butikker med godt utvalg.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 Forresten bruker jeg K-spaden til å vispe smør og sukker f.eks. Anonymkode: d564a...d9e
Nevrosererroser Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 Har du stillt den inn på riktig høyde og er du sikker på at du fester den skikkelig når du setter inn vispen? At den klikker helt på plass altså. For jeg har opplevd å ikke klikke den på plass og så ramler den av men jeg har aldri måtte stramme noe som helst på min Kenwood og det er ikke engang en av de beste modellene. Jeg misbruker min noe voldsomt, har ikke tålmodighet til å vente på ting og kjører mer eller mindre alt på max. Jeg har cøliaki så jeg trenger ikke behandle deigen korrekt siden det ikke er noen glutenstruktur å få uansett😂 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #17 Skrevet 9. desember 2022 Jeg har hatt samme Kenwood i ti år, og aldri strammet noe. Eneste gangene visp/eltekrok har falt av er hvis jeg ikke har festet det ordentlig inn på innerste «hakket». Kanskje du skal se en instruksjonsvideo på YouTube eller noe, for å være sikker på at det ikke er brukerfeil? Anonymkode: 47e3a...420 1
Snublefot62 Skrevet 9. desember 2022 #18 Skrevet 9. desember 2022 Hvilken mutter snakker du om? Bilde? 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #19 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 22.22): I dag falt den av da jeg pisket smørkrem. Mao ikke tungt. Men høy hastighet. Hadde tightet til på forhånd. Etterpå lagde jeg resten av deigen, ikke stor, men lavere hastighet. Da gikk det litt bedre. Er den ikke ment for hastigheten som den tillater å kjøre i? Anonymkode: 16e8d...827 Det er ingenting som heter "hastigheten den er tillatt å kjøre i". Du kan skru den på bånn pinne uansett hva du har oppi bollen, det er ingenting som stopper deg fra å gjøre det. Så du er selv nødt til å passe på at du har rett hastighet ifht hva du har oppi bollen. Gjærdeiger skal ikke på mer enn 1-2. Bånn pinne kan du bruke om du skal piske krem eller eggedosis, altså noe som er omtrent bare væske. Anonymkode: db539...eac 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #20 Skrevet 9. desember 2022 Hei alle Ser det er noen misforståelser her. Det er ikke selve vispen som faller av. Det er hele greia som fester vispen til maskinen som faller av, når den mutteren løsner. Jeg lager ikke store deiger. Og jeg kjører ikke deig på høy hastighet. Sist den falt av sjekket jeg først at mutteren var helt tight, og det var den. Kunne ikke rikke på den. Så lagde jeg smørkrem (mao 0 motstand omtrent) med k-spade og høy hastighet. Da snurret mutteren seg opp, og hele festet falt av. Ser at det går an å kjøpe hele den delen ny som reservedel, så kanskje jeg skulle prøve det, da: https://brondum.no/planetgear-kenwood-chef-titanium-kvl80 Jeg har ikke snakket med Kenwood, orker ikke å begynne å sende i retur. Kan hende garantien har gått ut. Ville bare sjekke om noen her hadde opplevd lignende, det må jo være noe jeg gjør feil. Ts Anonymkode: 16e8d...827
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå