Gå til innhold

Bedt på middag, tar med snop/snacks, for så å ta det med hjem igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener dere er riktig?

Jeg har opplevd at en venninne av meg alltid er hyggelig å tar med alt fra sjokolade, potetgull etc når hun er bedt på middag hos meg, men hun tar med det som ikke er spist hjem igjen. Er det normalt eller merkelig gjort? Jeg lar alltid det jeg tar med ligge igjen av ren høflighet, særlig hvis jeg har fått spise middag hos vedkommende uten å betale noe for det. Eneste gangene man kan tillate å ta med noe hjem igjen er hvis vertskapet insisterer på dette.

Tanker?

Anonymkode: 72215...b3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er både rart og kjipt å ta det med igjen synes jeg 😅🙈 Tenker at verten kan beholde , litt som takk for at vi har vært der og fint å kunne bidra . 

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis verten insisterer , sier at de likevel ikke vil få spist opp, de vil kaste det eller lign , da er det ok å ta med 😊😊

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er merkelig.

I situasjoner hvor "alle tar med litt hver" kan det være helt innafor å ta med uåpnede ting hjem igjen. Blir man invitert på middag hos en vert, anser jeg snacks/vin jeg tar med som en gave til verten, uavhengig om det blir åpnet eller ikke. 

Anonymkode: 51ee7...f4a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar selvsagt ikke med meg restene av det jeg gir verten.

Det eneste unntaket må være om verten ber meg ta det med fordi det ellers blir altfor mye rester tilbake.

 

Anonymkode: 4d96f...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min hadde en gang besøk hjemme hos oss av en kompis som hadde med en pose FP salt potetgull som han satte på bordet. Da han dro var posen halvspist og han tok den med seg. Skal innrømme at jeg synes det var litt merkelig.

Hadde posen vært uåpnet hadde jeg ikke tenkt like mye over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangene jeg har hørt om sånne tilfeller  er i dele gjerrigknark historier eller hva den tråden heter :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil alltid at gjestene tar det med hjem igjen, ellers kaster jeg det som regel. Er jeg gjest å tar det med lar jeg  det ligge igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart, med mindre gjesten gjør det mest for å rydde opp etter seg

Anonymkode: 6e478...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/6/2022 at 11:42 PM, AnonymBruker said:

Ronja?

Anonymkode: d836b...8f3

Godtesnop 😂

Anonymkode: 7d98e...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...