AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Del Skrevet 6. desember 2022 jeg har et spørsmål som kanskje er dumt, men greia er at jeg bor i en by på kysten der vi svært sjelden har skikkelige vinterveier, men ganske ofte underkjølt regn. De dagene det er sånn lar jeg bilen stå, for jeg var i en ulykke på vinterføre på fjellet for noen år siden, og har blitt veldig redd for å kjøre på glatta etter det. Og fordi jeg bor i en by, så kan jeg stort sett slippe, men dermed mangler jeg erfaring og. Problemet er at neste uke skal jeg til en by, og en liten bygd, også på kysten, og det er mest praktisk med bil, men jeg er så redd for glatte veier. Jeg skal stort sett kjøre på E39, men også noen mil på smale, bratte, svingete veier til den bygda. Jeg studerer Yr.no, og ser at det er meldt temperaturer rundt null/minus1/minus2, men ingen nedbør, i flere dager før jeg skal kjøre. Kan jeg da regne med at veiene er tørre og bare, eller kan veien bli underkjølt og glatte av - eh - dogg? luftfuktighet? Anonymkode: cfd2c...5b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Del Skrevet 6. desember 2022 Mest trolig er det bart/tørt, men ved væromslag kan veien «slå seg» og du kan risikere glatte partier uten at du kan se at det har kommet nedbør. Kjør med innsiden av hodet, så går det mest sannsynlig veldig bra! og du får mer erfaring og blir tryggere på deg selv. 😊 Anonymkode: 0d7c7...9e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…