lillemeg93 Skrevet 21. oktober 2023 #1641 Del Skrevet 21. oktober 2023 Hei alle, Jeg har vært en stille deltaker her inne frem til nå. Er igang med vårt første IVF-forsøk med lang protokoll. Gått på Gonapeptyl daglig i snart to uker og skal til kontroll 1/11. Planlagt egguttak i uke 46. Har fått en del bivirkninger hittil, med hodepine, kvalme, ømme bryster og slitenhet. Nå savner jeg mensen, som skulle vært her for to dager siden og aldri er sen. Dere som har gått på samme opplegg, hvordan var menstruasjon under behandling for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1642 Del Skrevet 21. oktober 2023 lillemeg93 skrev (1 time siden): Hei alle, Jeg har vært en stille deltaker her inne frem til nå. Er igang med vårt første IVF-forsøk med lang protokoll. Gått på Gonapeptyl daglig i snart to uker og skal til kontroll 1/11. Planlagt egguttak i uke 46. Har fått en del bivirkninger hittil, med hodepine, kvalme, ømme bryster og slitenhet. Nå savner jeg mensen, som skulle vært her for to dager siden og aldri er sen. Dere som har gått på samme opplegg, hvordan var menstruasjon under behandling for dere? Kan dessverre ikke svare på det da vi har kort protokoll, ville bare sende ønske velkommen og krysse fingrene for dere ❤️❤️ Anonymkode: c379d...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 21. oktober 2023 #1643 Del Skrevet 21. oktober 2023 lillemeg93 skrev (3 timer siden): Hei alle, Jeg har vært en stille deltaker her inne frem til nå. Er igang med vårt første IVF-forsøk med lang protokoll. Gått på Gonapeptyl daglig i snart to uker og skal til kontroll 1/11. Planlagt egguttak i uke 46. Har fått en del bivirkninger hittil, med hodepine, kvalme, ømme bryster og slitenhet. Nå savner jeg mensen, som skulle vært her for to dager siden og aldri er sen. Dere som har gått på samme opplegg, hvordan var menstruasjon under behandling for dere? Velkommen til oss ☺️ Når det kommer til mensen så var min 8 dager forsinket når jeg gikk på Gonapeptyl 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baby24*håper* Skrevet 21. oktober 2023 #1644 Del Skrevet 21. oktober 2023 Skal til egguttak på mandag, men fikk beskjed at den ene eggstokken ligger over livmoren, så han måtte lure seg inn på en annen måte...noen som har opplevd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrøet Skrevet 21. oktober 2023 #1645 Del Skrevet 21. oktober 2023 Vi hadde et mislykket forsøk i september, dette var vårt første forsøk. Vi fikk et på frys som de skal sette inn i november. Noen som kan fortelle litt om medikamenter ved fryseforsøk? Jeg hadde kort protokoll på grunn av PCOS og høy AMH. Og så lurte jeg på om det er noen her som har hatt ett eller to mislykkede forsøk, og som fikk det til på siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 21. oktober 2023 #1646 Del Skrevet 21. oktober 2023 baby24*håper* skrev (4 timer siden): Skal til egguttak på mandag, men fikk beskjed at den ene eggstokken ligger over livmoren, så han måtte lure seg inn på en annen måte...noen som har opplevd dette? Den ene eggstokken min ligger også litt kinkig til. Det de gjør med meg er at mannen trykker på siden av magen min og presser den litt ned på en måte 😛 Sånn blir den tilgjengelig for nåla 😊Er litt ubehagelig, men det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 21. oktober 2023 #1647 Del Skrevet 21. oktober 2023 Lykkefrøet skrev (2 timer siden): Vi hadde et mislykket forsøk i september, dette var vårt første forsøk. Vi fikk et på frys som de skal sette inn i november. Noen som kan fortelle litt om medikamenter ved fryseforsøk? Jeg hadde kort protokoll på grunn av PCOS og høy AMH. Og så lurte jeg på om det er noen her som har hatt ett eller to mislykkede forsøk, og som fikk det til på siste. Jeg har brukt ulike medikamenter ved styrt syklus. Så vanskelig å si hvilke medikamenter du vil få beskjed om å bruke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1648 Del Skrevet 22. oktober 2023 Hei! Årsak til ivf her er nedsatt kvalitet hos mann. Vi fikk beskjed om å slutte helt med snus og alkohol i 3 mnd før nytt forsøk. Livsstil er merkbart forbedret for alle parter. Er det noen som har fått positivt resultat etter livsstilsendringer? Skal ha nytt uttak i desember/januar, men kjenner det er vanskelig med positiv tenking uansett. Anonymkode: 307e5...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 23. oktober 2023 #1649 Del Skrevet 23. oktober 2023 Noen som har fått beskjed om hvor lenge gonapeptyl holder seg i romtemperatur? Var på kontroll i dag og skal stimuleres i to dager til, men klarte å sovne når jeg kom hjem og fikk ikke medisinene i kjøleskap før etter 6 timer etter jeg hentet de på apotektet 😕 Får uansett ikke hentet ut nye fordi de må bestilles om jeg skal få de til mitt lokale apotek, og jeg rekker ikke til riksen før jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baby24*håper* Skrevet 24. oktober 2023 #1650 Del Skrevet 24. oktober 2023 Frk.Pøls skrev (11 timer siden): Noen som har fått beskjed om hvor lenge gonapeptyl holder seg i romtemperatur? Var på kontroll i dag og skal stimuleres i to dager til, men klarte å sovne når jeg kom hjem og fikk ikke medisinene i kjøleskap før etter 6 timer etter jeg hentet de på apotektet 😕 Får uansett ikke hentet ut nye fordi de må bestilles om jeg skal få de til mitt lokale apotek, og jeg rekker ikke til riksen før jobb. Ville ringt å spurt. Apoteket spurte om jeg skulle rett hjem da jeg hentet.. 🤞 for at det går fint 💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1651 Del Skrevet 24. oktober 2023 baby24*håper* skrev (4 minutter siden): Ville ringt å spurt. Apoteket spurte om jeg skulle rett hjem da jeg hentet.. 🤞 for at det går fint 💗 Så merkelig at de sier så forskjellig. Jeg skulle ta kollektiv hjem på en av sommerens varmeste dager og da sjekket apotekeren felleskatalogen og sa de kunne ligge uåpnet i romtemp i 30dager. Anonymkode: 0ce56...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baby24*håper* Skrevet 24. oktober 2023 #1652 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så merkelig at de sier så forskjellig. Jeg skulle ta kollektiv hjem på en av sommerens varmeste dager og da sjekket apotekeren felleskatalogen og sa de kunne ligge uåpnet i romtemp i 30dager. Anonymkode: 0ce56...af5 Jeg hentet ut alle på likt, mulig det var noen av di andre som måtte rett på kjøl, det sa di ingenting om...bare at sprøytene skulle legges i romtemp i 30 min før bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg93 Skrevet 24. oktober 2023 #1653 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så merkelig at de sier så forskjellig. Jeg skulle ta kollektiv hjem på en av sommerens varmeste dager og da sjekket apotekeren felleskatalogen og sa de kunne ligge uåpnet i romtemp i 30dager. Anonymkode: 0ce56...af5 Felleskatalogen nevner bare at de skal oppbevares i kjøleskap, men ikke fryses. Pakningsvedlegget spesifiserer 2-8 grader. I min erfaring som sykepleier pleier det å være spesifisert dersom den kan oppbevares på andre måter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1654 Del Skrevet 24. oktober 2023 Dårlig dag for oss i dag. IKM i dag og testet gravid 1-2 på CB digital, noen timer etter begynte jeg så vidt å blø og følelsen av at mensen er i anmars 💔 Beta er jo på torsdag, men tror ikke dette frøet sitter. Anonymkode: c379d...6da 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 25. oktober 2023 #1655 Del Skrevet 25. oktober 2023 Frk.Pøls skrev (På 23.10.2023 den 22.21): Noen som har fått beskjed om hvor lenge gonapeptyl holder seg i romtemperatur? Var på kontroll i dag og skal stimuleres i to dager til, men klarte å sovne når jeg kom hjem og fikk ikke medisinene i kjøleskap før etter 6 timer etter jeg hentet de på apotektet 😕 Får uansett ikke hentet ut nye fordi de må bestilles om jeg skal få de til mitt lokale apotek, og jeg rekker ikke til riksen før jobb. Siterer meg selv her, tilfelle andre kommer borti samme situasjon 🙂 Kontrollen to dager etter viste at eggene fremdeles er der og at de har vokst. Så det gikk heldigvis bra! Uttak på lørdag! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laizz Skrevet 26. oktober 2023 #1656 Del Skrevet 26. oktober 2023 (endret) Kjenner meg ganske frustrert🙁 Etter uttak 13 september fikk jeg mens på dag 27 (min mens varierer fra ca dag 28 - 32). Syklusen etter som jeg nå er i fikk jeg ingen positiv el test (testet fra dag 10 - 16 som jeg ALLTID pleier å få positiv på en av de dagene). Glemte å teste en dag da jeg var på hyttetur, men tviler på den hadde vært positiv den dagen for da hadde mensen vært her allerede. Begynner å lure på hva som skjer😕 Skal ha innsett i naturlig syklus og venter bare på mens så jeg kan begynne å teste etter EL fra dag 9. Tatt graviditetstest for sikkerhetsskyld og den var negativ. Håper mensen dukker opp snart og at jeg får positiv EL test denne syklusen, har aldri skjedd før at jeg ikke har fått positiv i en syklus😟 Noen andre som har opplevd det samme? Mensen dukket jo opp fint etter egguttak som sagt på dag 27🤷🏻♀️ og nå skal det tulle seg til 😖 Endret 26. oktober 2023 av Laizz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baby24*håper* Skrevet 26. oktober 2023 #1657 Del Skrevet 26. oktober 2023 Laizz skrev (8 minutter siden): Kjenner meg ganske frustrert🙁 Etter uttak 13 september fikk jeg mens på dag 27 (min mens varierer fra ca dag 28 - 32). Syklusen etter som jeg nå er i fikk jeg ingen positiv el test (testet fra dag 10 - 16 som jeg ALLTID pleier å få positiv på en av de dagene). Glemte å teste en dag da jeg var på hyttetur, men tviler på den hadde vært positiv den dagen for da hadde mensen vært her allerede. Begynner å lure på hva som skjer😕 Skal ha innsett i naturlig syklus og venter bare på mens så jeg kan begynne å teste etter EL fra dag 9. Tatt graviditetstest for sikkerhetsskyld og den var negativ. Håper mensen dukker opp snart og at jeg får positiv EL test denne syklusen, har aldri skjedd før at jeg ikke har fått positiv i en syklus😟 Noen andre som har opplevd det samme? Mensen dukket jo opp fint etter egguttak som sagt på dag 27🤷🏻♀️ og nå skal det tulle seg til 😖 Har ingen erfaring ang dette, men kan det være pga hormoner vi får...at det er en type bivirkning for noen innimellom? Kanskje spør behandlende lege om de. Ellers krysser jeg fingrene for deg 🤞💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 26. oktober 2023 #1658 Del Skrevet 26. oktober 2023 Laizz skrev (31 minutter siden): Kjenner meg ganske frustrert🙁 Etter uttak 13 september fikk jeg mens på dag 27 (min mens varierer fra ca dag 28 - 32). Syklusen etter som jeg nå er i fikk jeg ingen positiv el test (testet fra dag 10 - 16 som jeg ALLTID pleier å få positiv på en av de dagene). Glemte å teste en dag da jeg var på hyttetur, men tviler på den hadde vært positiv den dagen for da hadde mensen vært her allerede. Begynner å lure på hva som skjer😕 Skal ha innsett i naturlig syklus og venter bare på mens så jeg kan begynne å teste etter EL fra dag 9. Tatt graviditetstest for sikkerhetsskyld og den var negativ. Håper mensen dukker opp snart og at jeg får positiv EL test denne syklusen, har aldri skjedd før at jeg ikke har fått positiv i en syklus😟 Noen andre som har opplevd det samme? Mensen dukket jo opp fint etter egguttak som sagt på dag 27🤷🏻♀️ og nå skal det tulle seg til 😖 Har opplevd dette selv, jeg ringte til klinikken og fikk komme inn på for å sjekke, alt så fint og viste seg at det var alle hormonene som hadde gjort det. Har du snakket med klinikken for å høre om du kan få komme inn for en ul sjekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emr Skrevet 26. oktober 2023 #1659 Del Skrevet 26. oktober 2023 Laizz skrev (4 timer siden): Kjenner meg ganske frustrert🙁 Etter uttak 13 september fikk jeg mens på dag 27 (min mens varierer fra ca dag 28 - 32). Syklusen etter som jeg nå er i fikk jeg ingen positiv el test (testet fra dag 10 - 16 som jeg ALLTID pleier å få positiv på en av de dagene). Glemte å teste en dag da jeg var på hyttetur, men tviler på den hadde vært positiv den dagen for da hadde mensen vært her allerede. Begynner å lure på hva som skjer😕 Skal ha innsett i naturlig syklus og venter bare på mens så jeg kan begynne å teste etter EL fra dag 9. Tatt graviditetstest for sikkerhetsskyld og den var negativ. Håper mensen dukker opp snart og at jeg får positiv EL test denne syklusen, har aldri skjedd før at jeg ikke har fått positiv i en syklus😟 Noen andre som har opplevd det samme? Mensen dukket jo opp fint etter egguttak som sagt på dag 27🤷🏻♀️ og nå skal det tulle seg til 😖 Akkurat det samme skjedde med meg nå i høst, og har fått høre at det er ganske vanlig. Jeg hadde uttak i slutten av august som endte med totalfrys. Fikk mensen bittelitt tidlig etter uttak, men så ble neste syklus veldig lang. Har vanligvis syklus på 26-28 dager, med eggløsning ca. dag 14-15, men nå fikk jeg ikke eggløsning før på dag 25 og mensen dag 38. Skal som deg ha innsett i naturlig syklus, og var til kontroll nå i dag hvor alt så helt fint ut, så kroppen er heldigvis helt i rute igjen😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baby24*håper* Skrevet 27. oktober 2023 #1660 Del Skrevet 27. oktober 2023 Fikk satt inn i dag, så nå håper vi med alt vi har at den fester seg og holder seg festet 🤞💗 har lang rekke med SA mellom uke 8 og 12, men får hjelp, så håper det skal gå fint 🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå