AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1621 Del Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei, alle ❤️ Jeg har akkurat gått gjennom et mislykket ivf-forsøk der eggene ikke utviklet/delte seg som de skulle. Jeg har AMH på 9. Er redd for at eggene mine har blitt for gamle. Leser om at man kan forbedre eggkvaliteten med vitaminer og kosthold. Er det noen som vet noe om dette? Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe å gjøre med nedsatt kvalitet for kvinner, men leser det motsatte på nettet.. Jeg har jo sjekket AMH som er bra for alderen, men har ikke tatt blodprøver for å sjekke eggkvalitet. FHS? Noen som har gjort dette? Er det vits? Anonymkode: 3aa80...fb8 Jeg brukte Q10 (høy dose) i mitt forige ivf forsøk. Er gravid nå. (Har 5 ivf forsøk bak meg med dårlige egg) Anonymkode: 39868...753 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1622 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg brukte Q10 (høy dose) i mitt forige ivf forsøk. Er gravid nå. (Har 5 ivf forsøk bak meg med dårlige egg) Anonymkode: 39868...753 Hva er høydose? Jeg tok 600mg daglig i 6 mnd før egguttak og fortsatte til etter innsett og er også gravid for første gang. Fortsatt tidlig, men har aldri kommet så langt som nå. Anonymkode: 0ce56...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1623 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva er høydose? Jeg tok 600mg daglig i 6 mnd før egguttak og fortsatte til etter innsett og er også gravid for første gang. Fortsatt tidlig, men har aldri kommet så langt som nå. Anonymkode: 0ce56...af5 Jeg tok 200 mg... lege frarådet egentlig å ikke ta mer enn 100 Hvor langt er du på vei? Anonymkode: 39868...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1624 Del Skrevet 20. oktober 2023 Da er jeg på rugedag 4, og føler meg helt tom. Tok en tidligtest i morges, som selvfølgelig var helt negativ 😫 Vet jo innerst inne at det er tidlig, men folk har fått positiv på 4 dpt før, LG nå sitter jeg her og angrer og tenker at forsøket ikke funket.. 🤪😅 Anonymkode: c379d...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1625 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da er jeg på rugedag 4, og føler meg helt tom. Tok en tidligtest i morges, som selvfølgelig var helt negativ 😫 Vet jo innerst inne at det er tidlig, men folk har fått positiv på 4 dpt før, LG nå sitter jeg her og angrer og tenker at forsøket ikke funket.. 🤪😅 Anonymkode: c379d...6da Skal man først teste tidlig - vent til tidligst 7dpo... Og for å skåne deg selv.. vent til 10dpo eller test dag ❤️ Ivf blir en lang prosess hvis man skal fremskynne sorgene på forskudd før det trengs. Anonymkode: 106aa...b8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1626 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Skal man først teste tidlig - vent til tidligst 7dpo... Og for å skåne deg selv.. vent til 10dpo eller test dag ❤️ Ivf blir en lang prosess hvis man skal fremskynne sorgene på forskudd før det trengs. Anonymkode: 106aa...b8a Men skal jeg regne uttaksdato pluss innsett så er jeg jo egentlig 9dp 😅 Anonymkode: c379d...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1627 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men skal jeg regne uttaksdato pluss innsett så er jeg jo egentlig 9dp 😅 Anonymkode: c379d...6da Egget kan fremdeles bruke ett par dager fra innsett før det fester seg. Jo yngre egget er ved innsett, jo lengre tid kan det sveve rundt før det eventuelt fester seg. Generelt sett er tidlig testing å leke med psyken 😉 Anonymkode: 106aa...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baby24*håper* Skrevet 20. oktober 2023 #1628 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men skal jeg regne uttaksdato pluss innsett så er jeg jo egentlig 9dp 😅 Anonymkode: c379d...6da Ja dette lurer jeg også på 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1629 Del Skrevet 20. oktober 2023 baby24*håper* skrev (1 minutt siden): Ja dette lurer jeg også på 😅 Det er slik. Antall dager embryoet er når du setter det inn pluss antall sager etter innsett er dpo. Om jeg satte inn et to dagers egg i går ville jeg vært 3dpo i dag. Anonymkode: d5eb4...7c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1630 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Egget kan fremdeles bruke ett par dager fra innsett før det fester seg. Jo yngre egget er ved innsett, jo lengre tid kan det sveve rundt før det eventuelt fester seg. Generelt sett er tidlig testing å leke med psyken 😉 Anonymkode: 106aa...b8a Så klart et 5 dagers embryo er mer utviklet og skal feste seg raskere enn et 3 dagers embryo som er mindre utviklet. Sånn det er om man blir naturlig gravid også. Anonymkode: d5eb4...7c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1631 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så klart et 5 dagers embryo er mer utviklet og skal feste seg raskere enn et 3 dagers embryo som er mindre utviklet. Sånn det er om man blir naturlig gravid også. Anonymkode: d5eb4...7c0 Så da er det kanskje ikke gått veien for meg dette forsøket 😕 Anonymkode: c379d...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1632 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men skal jeg regne uttaksdato pluss innsett så er jeg jo egentlig 9dp 😅 Anonymkode: c379d...6da Hvis du tar ut ett egg 1 okt. Og setter det inn 3 okt - så er egget 3 dager, setter du det inn 5.okt er det 5 dager. Er det ett fryst egg som er tint opp, så er egget antall dager ved innsett som dager det ble fryst ned på 2, 3, 5 dager. Opptiningsdagen teller ikke som en dag for egget sin alder, hvis du skjønner.. Også viktig å skille på dpo - dager etter eggløsning, dpt dager etter innsett. Dpo blir mest rett ved fersk innsett eller naturlig graviditet. Dpt blir mer rett ved frys innsett. Anonymkode: 106aa...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1633 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så klart et 5 dagers embryo er mer utviklet og skal feste seg raskere enn et 3 dagers embryo som er mindre utviklet. Sånn det er om man blir naturlig gravid også. Anonymkode: d5eb4...7c0 Ett 5 dagers fester seg ikke nødvendigvis alltid raskere enn ett 3 dagers egg. Det kan feste seg raskere, men det er ikke alltid sånn. Ett 5 dagers egg kan bruke opp til 5 dager på å feste seg. Men begge kan feste seg tidlig, og begge kan feste seg sent. Ingenting med ivf, graviditet, fertilitet er skrevet i stein og en regelrett fasit på. Anonymkode: 106aa...b8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1634 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ett 5 dagers fester seg ikke nødvendigvis alltid raskere enn ett 3 dagers egg. Det kan feste seg raskere, men det er ikke alltid sånn. Ett 5 dagers egg kan bruke opp til 5 dager på å feste seg. Men begge kan feste seg tidlig, og begge kan feste seg sent. Ingenting med ivf, graviditet, fertilitet er skrevet i stein og en regelrett fasit på. Anonymkode: 106aa...b8a Altså det er sant og 9 dpo kan være for tidlig å teste positivt. Normalt sett så vil ett 5 dagers embryo feste seg før ett 2 dagers. Dpo er dpo uansett IVF eller ikke. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så da er det kanskje ikke gått veien for meg dette forsøket 😕 Anonymkode: c379d...6da Du kan fremdeles teste positivt i morgen. 9 dpo er tidlig. Anonymkode: d5eb4...7c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1635 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis du tar ut ett egg 1 okt. Og setter det inn 3 okt - så er egget 3 dager, setter du det inn 5.okt er det 5 dager. Er det ett fryst egg som er tint opp, så er egget antall dager ved innsett som dager det ble fryst ned på 2, 3, 5 dager. Opptiningsdagen teller ikke som en dag for egget sin alder, hvis du skjønner.. Også viktig å skille på dpo - dager etter eggløsning, dpt dager etter innsett. Dpo blir mest rett ved fersk innsett eller naturlig graviditet. Dpt blir mer rett ved frys innsett. Anonymkode: 106aa...b8a Ja, som jeg skrev over her så er jeg 4 dpt, og en annen bruker snakket om dpo og hvis jeg har fortsatt utregningen rett er jeg 9 dpo siden uttak var 11.10:) Anonymkode: c379d...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1636 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, som jeg skrev over her så er jeg 4 dpt, og en annen bruker snakket om dpo og hvis jeg har fortsatt utregningen rett er jeg 9 dpo siden uttak var 11.10:) Anonymkode: c379d...6da Forstått ikke fortsatt 😅 Anonymkode: c379d...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1637 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er jeg på rugedag 4, og føler meg helt tom. Tok en tidligtest i morges, som selvfølgelig var helt negativ 😫 Vet jo innerst inne at det er tidlig, men folk har fått positiv på 4 dpt før, LG nå sitter jeg her og angrer og tenker at forsøket ikke funket.. 🤪😅 Anonymkode: c379d...6da Jeg fikk ikke svakt positiv før 6 dager etter innsett av blastocyst så det er fortsatt håp Anonymkode: 39868...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1638 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk ikke svakt positiv før 6 dager etter innsett av blastocyst så det er fortsatt håp Anonymkode: 39868...753 Takk ❤️ Da klamrer jeg meg til håpet ennå litt til. Anonymkode: c379d...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 20. oktober 2023 #1639 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Takk ❤️ Da klamrer jeg meg til håpet ennå litt til. Anonymkode: c379d...6da Med sønnen vår, testet jeg ikke svakt positivt før 13 dpo, det var med to-dagers 🙂 Håper jeg tester positivt tidligere denne gangen, ventingen er så kjip 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1640 Del Skrevet 20. oktober 2023 Frk.Pøls skrev (11 minutter siden): Med sønnen vår, testet jeg ikke svakt positivt før 13 dpo, det var med to-dagers 🙂 Håper jeg tester positivt tidligere denne gangen, ventingen er så kjip 😅 Godt å høre at vi er ulike og at håpet ikke er ute helt ennå.. Egentlig vet jeg jo at man ikke skal teste så tidlig, men klarer liksom ikke la være og da er tankekjøret igang.. Anonymkode: c379d...6da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå