Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jenta1983 skrev (7 minutter siden):

Ja du har nok helt rett :) er bare at når jeg tenker mye negativt så blir jeg ekstra stresset og det setter seg i muskulaturen. Jeg er 1.62 høy og veier 74 kg. Så ikke veldig stor og klinikken er ikke negativ til vekta mi men jeg ønsker å ned for min egen del og at det ikke skal ødelegge sjansene mine liksom ❤️

Du er ikke alene om å tenke litt negativt.. Jeg orker ikke lengre gire meg opp for hvert innsett. Jeg lever sunt, er i bevegelse og gjør det lille jeg kan for at kroppen skal være optimal.. Resten får bare gå som det går.. Enten så går det, eller så prøver vi igjen om 1.5mnd 🙈

Anonymkode: 106aa...b8a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du er ikke alene om å tenke litt negativt.. Jeg orker ikke lengre gire meg opp for hvert innsett. Jeg lever sunt, er i bevegelse og gjør det lille jeg kan for at kroppen skal være optimal.. Resten får bare gå som det går.. Enten så går det, eller så prøver vi igjen om 1.5mnd 🙈

Anonymkode: 106aa...b8a

Det som er greia til oss er at vi nå har 7 donoregg på frys, men hvert innsett koster 20.000 så er liksom det at hvor mange ganger orker vi ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (39 minutter siden):

Ja du har nok helt rett :) er bare at når jeg tenker mye negativt så blir jeg ekstra stresset og det setter seg i muskulaturen. Jeg er 1.62 høy og veier 74 kg. Så ikke veldig stor og klinikken er ikke negativ til vekta mi men jeg ønsker å ned for min egen del og at det ikke skal ødelegge sjansene mine liksom ❤️

Du er bare 4 kg over der jeg startet, men jeg er 2 cm kortere enn deg og 🤣

Vi er ikke overvektige i IVF-forstand i det hele tatt, og vekt har nok minimalt med sannsynligheten vår for å lykkes. 😊🤞

Dette med negativitet = stress er hvorfor jeg sa at kanskje du bare skal gi deg selv lov til å ikke ha helt troen denne runden. Kall det å forsvare seg mot skuffelse eller noe slikt. For jeg tror ikke at det å ha mistet litt troen påvirker sannsynligheten, så den følelsen er nok ikke skummel. Stress er vondere for hele kroppen 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (På 11.8.2023 den 13.01):

2 uttak i samme syklus? Høres heftig ut! Huff ja nei det var dette været og veier da som man dessverre ikke har noe styring over 🙈  Håper det ordner seg 🤞

Jepp, har veldig ujevn vekst. Så de mener de skal ha ut de største eggposene først- også gå en uke før de henter ut resten. For å sikre flest mulig 🙊 heter visst duostim, noe jeg aldri har hørt om, 

Anonymkode: 307e5...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 14.23):

Hvorfor foregår to uttak i samme syklus? Lykke til! 🤞

Anonymkode: 0ce56...af5

For å sikre mest mulig egg- hvis jeg forsto det riktig. De henter først ut de store- også fortsetter jeg noen dager med stimulering før de henter ut resten. Vil maksimere antall egg- og ha de mest mulig moden😊takk for det! 

Anonymkode: 307e5...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (På 11.8.2023 den 0.02):

UL kontroll i dag, syklus dag 10. Alt såg supert ut. Nå er det bare å vente på eggløsning. 3 follikkler som var 14mm i dag, så legen antok jeg ville få eggløsning om ett par dager, noe som stemmer etter kalenderen min også.. Så får bare vente og se nå. Kansje innsett neste uke da 🤞 Eller uken etter seinest 🤞❤️ 

Hvor ligger dere andre ann nå? Noe spennende på gang? 

Så spennede, Helene90, jeg krysser fingrene for dere. Siden vårt misslykede forsøk forrige gang har jeg fått påvist endometriose, godt med et svar på hvorfor man har utfordring med å bli gravid, men også et kjipt svar. Vi skal ha innsett på neste syklus som starter om 9 dager. Så får håpe at det fjerde forsøket er da magien skal skje. Må ihf håpe, men man lister håp for hver gang, og ikke minst for hver "ventedag". 

Masse lykke til med innsettet💙💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blona skrev (5 minutter siden):

Så spennede, Helene90, jeg krysser fingrene for dere. Siden vårt misslykede forsøk forrige gang har jeg fått påvist endometriose, godt med et svar på hvorfor man har utfordring med å bli gravid, men også et kjipt svar. Vi skal ha innsett på neste syklus som starter om 9 dager. Så får håpe at det fjerde forsøket er da magien skal skje. Må ihf håpe, men man lister håp for hver gang, og ikke minst for hver "ventedag". 

Masse lykke til med innsettet💙💜

Da blir vil ikke så alt for langt unna hverandre denne gangen heller 🤞😊  

Takk for det ❤️  Håper alltid på det beste, men alltid forberedt på det motsatte også.. 

Godt med svar, men likevel kjipt at det faktisk er ett hinder i veien som man må overkomme.. Er nok som skal klaffe når ingenting er i veien 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hatt kort protokoll, hvordan var forløpet? Hvilke medisiner brukte dere?

Lurer også på hvorfor man skal sette 3 eggeløsningsprøyter? Holder det ikke med en liksom?🙈

Mulig jeg har skrevet det før, men jeg starter på progynova én uke før mens, så bemfola i 6 dager, fyremadel på slutten av bemfola dagene så UL før ovitrelle og gonapeptyl (en av dem skal jeg ha 2 av).  Etter uttak skal jeg bruke cyclogest og klexane, vet ikke hvor lenge.

Klinikken vi bruker har sånn portal man kan snakke med legen og sykepleieren, men er redd for å virke som en masete pasient med mye spørsmål 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (På 10.8.2023 den 11.34):

Jeg har trua på at det skal gå bra for deg og! Jeg hadde jo omtrent gitt opp, også er det sant det de sier om dette gullegget da, kanskje. Jeg ønsker dette så veldig for dere alle!! ❤️

Sunket inn litt ja. Har tatt hcg-prøve. De har jo vært både lave og uten dobling før når det har gått galt. Tok første prøva på tirsdag og andre i dag. Så jeg får ikke vite stigning før tidligst i morgen. Men, hcg var på 777 på tirsdag, 16 dpo. Det må da være veldig bra 🤔 så jeg håper stigningen er god også 🤞

Skikkelig milepæl blir tidlig UL, ja. 1. September (måtte utsette den litt pga jobb-greier). 

Ellers er formen strålende! Trøtt og mensmurringer, ellers ingenting 😊

Krysser alt jeg har for dere alle altså 🤞🤞

Jeg hadde et lavere HCG-tall på samme tid, og fikk beskjed om at det var bra. Så da må jo 777 være veldig bra😊🤞🏽Godt å høre at formen er fin🥰 Det blir en spennende tid frem mot 1. september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (På 11.8.2023 den 17.40):

Du er bare 4 kg over der jeg startet, men jeg er 2 cm kortere enn deg og 🤣

Vi er ikke overvektige i IVF-forstand i det hele tatt, og vekt har nok minimalt med sannsynligheten vår for å lykkes. 😊🤞

Dette med negativitet = stress er hvorfor jeg sa at kanskje du bare skal gi deg selv lov til å ikke ha helt troen denne runden. Kall det å forsvare seg mot skuffelse eller noe slikt. For jeg tror ikke at det å ha mistet litt troen påvirker sannsynligheten, så den følelsen er nok ikke skummel. Stress er vondere for hele kroppen 😊

Ja sant :) eneste som bare irriterer meg er når legen snakker om at vi må finne gullegget. Har hørt den setningen i over 2 år nå og kjenner nesten jeg blir forbanna. Vi kan liksom ikke ut med 140.000 på de siste 7 innsettene for å finne gullegget liksom ❤️

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (13 timer siden):

Dere som har hatt kort protokoll, hvordan var forløpet? Hvilke medisiner brukte dere?

Lurer også på hvorfor man skal sette 3 eggeløsningsprøyter? Holder det ikke med en liksom?🙈

Mulig jeg har skrevet det før, men jeg starter på progynova én uke før mens, så bemfola i 6 dager, fyremadel på slutten av bemfola dagene så UL før ovitrelle og gonapeptyl (en av dem skal jeg ha 2 av).  Etter uttak skal jeg bruke cyclogest og klexane, vet ikke hvor lenge.

Klinikken vi bruker har sånn portal man kan snakke med legen og sykepleieren, men er redd for å virke som en masete pasient med mye spørsmål 🙈

Mim korte protokol var helt annerledes enn din. De fleste har individuelle planer.. Men kan fortelle hvordan min var.

Jeg startet med Rekovelle dag 2, brukte den til dag 11, startet også med fyremadel dag 6, sluttet på den dag 1. Hadde UL kontroll dag 10. Satt ovitrelle dag 12. Hadde egguttak dag 14.  Jeg satt bare en Ovitrelle.. Men har jo også lært at man kan ha flere uttak samme syklus, så det er store variasjoner 😊

Brukte Lutinus den gang som støttemedikament etterpå. Sluttet på de 1 uke etter Test dag. 

Ikke tenk sånn! Bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (15 timer siden):

Dere som har hatt kort protokoll, hvordan var forløpet? Hvilke medisiner brukte dere?

Lurer også på hvorfor man skal sette 3 eggeløsningsprøyter? Holder det ikke med en liksom?🙈

Mulig jeg har skrevet det før, men jeg starter på progynova én uke før mens, så bemfola i 6 dager, fyremadel på slutten av bemfola dagene så UL før ovitrelle og gonapeptyl (en av dem skal jeg ha 2 av).  Etter uttak skal jeg bruke cyclogest og klexane, vet ikke hvor lenge.

Klinikken vi bruker har sånn portal man kan snakke med legen og sykepleieren, men er redd for å virke som en masete pasient med mye spørsmål 🙈

Jeg har hatt to korte protokoller, begge veldig forskjellig. Nr 1 brukte jeg menopur og fyremadel (husker ikke fra hvilke syklusdag) og hadde kun 1 ultralyd for å fastsette uttak. Fikk da kun ovitrelle som eggløsningssprøyte som jeg satt 36 timer før uttak. Brukte cyclogest etter uttak.

På forsøk nr 2 brukte jeg bemfola og menopur, og måtte inn til ultralyd for å fastsette oppstart av fyremadel. I tillegg hadde Jeg to ekstra ultralyder for å fastsette uttak. Denne gangen ble jeg i grenseland overstimulert, derfor fikk jeg gonapeptyl som eggløsningssprøyte jeg tok 36 timer før uttak, og ovitrelle tok jeg en liten dose av på kvelden etter uttak for å bygge oppigjen slimhinnen til innsett på dag 5 etter uttak. Eggløsningssprøyten Gonapeptyl bryter visst ned slimhinnene, og om man bare tar den kan man ikke ha innsett på samme runde. Men, om man tar en liten dose ovitrelle også slik jeg fikk forskrevet kan man ha innsett på samme runde. Brukte også denne gangen cyclogest som progresteronstøtte frem til testdag, også hadde jeg litt til overs da forsøk resulterte i svangerskap så jeg brukte opp pakken med cyclogest jeg hadde åpent, etter avtale med klinikken :) 

 

vil forresten anbefale deg å bruke den digitale løsningen til klinikken å spørre spørsmål så mye du har behov for! De er der for deg og anser det ikke som mas. Bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite :) 

lykke til med forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Meg og mannen har nylig fått beskjed om at prøverør vil være nødvendig for å oppnå graviditet pga få og dårlige svømmere. Dette kom veldig uventet fordi vi ikke har startet å prøve enda og derfor ikke egentlig forventet et slik svar (vi tok en privat utredning for å sjekke hvordan vi lå ann fordi jeg i prøveperioden må gå uten faste medisiner så vi ville planlegge litt rundt dette). 

Etter å ha bearbeidet dette litt så er vi motiverte til å ta fatt på icsi reisen. I denne forbindelse har jeg en del spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

- nærmeste offentlige behandlingssted er for oss Haugesund (2 timer unna). Noen som har vært her som kan si noe om hvor lang ventetid det var fra henvisning ble sendt til første samtale og videre til første behandling?

- Utreder privat mente at offentlig sykehus ofte ikke gjorde kort protokoll, stemmer dette for Haugesund? 

-Hva avgjør i såfall om du får lang eller kort protokoll? Er det vanligst å starte med kort eller lang?Jeg er 30 år og partner 31 dersom dette er relevant 

-Det er kanskje veldig relativt, men blir man dårligst av lang eller kort protokoll? 

- Er det vanlig å bli så dårlig av sprøytene i forkant at man må sykemeldes? Eller er det primært etter egguttak man er dårlig?

Beklager for mange spørsmål! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hemulen! skrev (2 minutter siden):

Hei :)

Meg og mannen har nylig fått beskjed om at prøverør vil være nødvendig for å oppnå graviditet pga få og dårlige svømmere. Dette kom veldig uventet fordi vi ikke har startet å prøve enda og derfor ikke egentlig forventet et slik svar (vi tok en privat utredning for å sjekke hvordan vi lå ann fordi jeg i prøveperioden må gå uten faste medisiner så vi ville planlegge litt rundt dette). 

Etter å ha bearbeidet dette litt så er vi motiverte til å ta fatt på icsi reisen. I denne forbindelse har jeg en del spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

- nærmeste offentlige behandlingssted er for oss Haugesund (2 timer unna). Noen som har vært her som kan si noe om hvor lang ventetid det var fra henvisning ble sendt til første samtale og videre til første behandling?

- Utreder privat mente at offentlig sykehus ofte ikke gjorde kort protokoll, stemmer dette for Haugesund? 

-Hva avgjør i såfall om du får lang eller kort protokoll? Er det vanligst å starte med kort eller lang?Jeg er 30 år og partner 31 dersom dette er relevant 

-Det er kanskje veldig relativt, men blir man dårligst av lang eller kort protokoll? 

- Er det vanlig å bli så dårlig av sprøytene i forkant at man må sykemeldes? Eller er det primært etter egguttak man er dårlig?

Beklager for mange spørsmål! 

 

Min erfaring er at offentlig sykehus gjerne bruker lang protokoll. Man blir som oftest ikke sykmeldt av sprøytene. Og heller ikke på hverken lang eller kort protokoll. Noen tåler hormonene dårligere enn andre så skal aldri si aldri, men ofte leser man om skrekkeksempler på nett, siden de så klart lurer på ting. Man blir sykmeldt fra uttak til innsett. Ellers kan du leve som normalt, ingen erfaring med Haugesund dessverre. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemulen! skrev (3 timer siden):

Hei :)

Meg og mannen har nylig fått beskjed om at prøverør vil være nødvendig for å oppnå graviditet pga få og dårlige svømmere. Dette kom veldig uventet fordi vi ikke har startet å prøve enda og derfor ikke egentlig forventet et slik svar (vi tok en privat utredning for å sjekke hvordan vi lå ann fordi jeg i prøveperioden må gå uten faste medisiner så vi ville planlegge litt rundt dette). 

Etter å ha bearbeidet dette litt så er vi motiverte til å ta fatt på icsi reisen. I denne forbindelse har jeg en del spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

- nærmeste offentlige behandlingssted er for oss Haugesund (2 timer unna). Noen som har vært her som kan si noe om hvor lang ventetid det var fra henvisning ble sendt til første samtale og videre til første behandling?

- Utreder privat mente at offentlig sykehus ofte ikke gjorde kort protokoll, stemmer dette for Haugesund? 

-Hva avgjør i såfall om du får lang eller kort protokoll? Er det vanligst å starte med kort eller lang?Jeg er 30 år og partner 31 dersom dette er relevant 

-Det er kanskje veldig relativt, men blir man dårligst av lang eller kort protokoll? 

- Er det vanlig å bli så dårlig av sprøytene i forkant at man må sykemeldes? Eller er det primært etter egguttak man er dårlig?

Beklager for mange spørsmål! 

 

Kan ikke svare for ventetiden i Haugesund, men i følge Helse Fonna sine sider står det 4-5 mnd. Men kan være kortere eller lengre også.. Spørs hvor ofte de oppdaterer sidene sine og pågangen nå. 

Jeg går offentlig i Bergen og har kun hatt kort protokoll. Hva som avgjør kort eller lang tror jeg kun er hva den aktuelle legen foretrekker eller anser å være rett for deg. 

Om man blir dårlig eller ei - kort eller lang protokoll vil variere fra person til person.  Noen tåler hormonene bedre enn andre. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger av annet enn støttebehandling etter innsett. 

Ikke hørt om mange som blir sykemeldt pga behandling før uttak, men man får ett par dager etter uttak. Lengden her og varierer fra sykehus til sykehus. 

Alt i alt med IVF så er det mye ulike måter de ulike landsdeler og sykehus gjør ting.. Så det som gjelder for meg, gjelder kanskje ikke andre. 

Når du får innkalling til første time, bør du skrive ned eventuelle spørsmål i forkant av timen, slik at du slipper tenke så mye over det mens dere er der. For man får gjerne mye informasjon og glemmer hva man lurte på i utgangspunktet. 

Anonymkode: 106aa...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbee skrev (På 13.8.2023 den 18.23):

Jeg har hatt to korte protokoller, begge veldig forskjellig. Nr 1 brukte jeg menopur og fyremadel (husker ikke fra hvilke syklusdag) og hadde kun 1 ultralyd for å fastsette uttak. Fikk da kun ovitrelle som eggløsningssprøyte som jeg satt 36 timer før uttak. Brukte cyclogest etter uttak.

På forsøk nr 2 brukte jeg bemfola og menopur, og måtte inn til ultralyd for å fastsette oppstart av fyremadel. I tillegg hadde Jeg to ekstra ultralyder for å fastsette uttak. Denne gangen ble jeg i grenseland overstimulert, derfor fikk jeg gonapeptyl som eggløsningssprøyte jeg tok 36 timer før uttak, og ovitrelle tok jeg en liten dose av på kvelden etter uttak for å bygge oppigjen slimhinnen til innsett på dag 5 etter uttak. Eggløsningssprøyten Gonapeptyl bryter visst ned slimhinnene, og om man bare tar den kan man ikke ha innsett på samme runde. Men, om man tar en liten dose ovitrelle også slik jeg fikk forskrevet kan man ha innsett på samme runde. Brukte også denne gangen cyclogest som progresteronstøtte frem til testdag, også hadde jeg litt til overs da forsøk resulterte i svangerskap så jeg brukte opp pakken med cyclogest jeg hadde åpent, etter avtale med klinikken :) 

 

vil forresten anbefale deg å bruke den digitale løsningen til klinikken å spørre spørsmål så mye du har behov for! De er der for deg og anser det ikke som mas. Bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite :) 

lykke til med forsøk!

Tusen takk for tilbakemelding😊

Var ikke klar over at det var så store forskjeller når det kommer til protokollene, trodde kort var kort og lang var lang med nesten samme medisiner og tilløp 😅 Helt ny i dette gamet, så har ingen anelse skjønner jeg.

Leste i papirene mine nå, skal ha 2 gonapeptyl og 1 ovitrelle 36t før egguttak.

Ja, det er nok lurt å bruke den portalen når man først har den muligheten. Jeg er bare redd for å virke for pågående og masete🙈 

Fikk positiv digital EL test i dag, så starter på progynova neste uke 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 8/13/2023 at 7:52 PM, Hemulen! said:

Hei :)

Meg og mannen har nylig fått beskjed om at prøverør vil være nødvendig for å oppnå graviditet pga få og dårlige svømmere. Dette kom veldig uventet fordi vi ikke har startet å prøve enda og derfor ikke egentlig forventet et slik svar (vi tok en privat utredning for å sjekke hvordan vi lå ann fordi jeg i prøveperioden må gå uten faste medisiner så vi ville planlegge litt rundt dette). 

Etter å ha bearbeidet dette litt så er vi motiverte til å ta fatt på icsi reisen. I denne forbindelse har jeg en del spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

- nærmeste offentlige behandlingssted er for oss Haugesund (2 timer unna). Noen som har vært her som kan si noe om hvor lang ventetid det var fra henvisning ble sendt til første samtale og videre til første behandling?

- Utreder privat mente at offentlig sykehus ofte ikke gjorde kort protokoll, stemmer dette for Haugesund? 

-Hva avgjør i såfall om du får lang eller kort protokoll? Er det vanligst å starte med kort eller lang?Jeg er 30 år og partner 31 dersom dette er relevant 

-Det er kanskje veldig relativt, men blir man dårligst av lang eller kort protokoll? 

- Er det vanlig å bli så dårlig av sprøytene i forkant at man må sykemeldes? Eller er det primært etter egguttak man er dårlig?

Beklager for mange spørsmål! 

 

Vi holdt til i Haugesund da vi også bor 2 timer unna. Sendte inn brev fra lege i februar 2021, fikk første samtale juli 2021, så var vi så heldige at det var noen som avbestilte så startet på progynova  og så sprøyer i august og hadde første uttak september 2021. Etter 3 uttak, og 4 forsøk satt gullegget i mai 2022 som resulterte i en sønn som nå er snart 7 måneder.Følte det var veldig liten ventetid før oppstart og mellom alle eggutak vi var gjennom. Å det er en helt fantastisk gjeng som holder til i Haugesund! Siste uttak gjorde de alt dei kunne for at vi skulle lykkes. 
så bare gode ting å si om Haugesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte28 skrev (1 time siden):

Vi holdt til i Haugesund da vi også bor 2 timer unna. Sendte inn brev fra lege i februar 2021, fikk første samtale juli 2021, så var vi så heldige at det var noen som avbestilte så startet på progynova  og så sprøyer i august og hadde første uttak september 2021. Etter 3 uttak, og 4 forsøk satt gullegget i mai 2022 som resulterte i en sønn som nå er snart 7 måneder.Følte det var veldig liten ventetid før oppstart og mellom alle eggutak vi var gjennom. Å det er en helt fantastisk gjeng som holder til i Haugesund! Siste uttak gjorde de alt dei kunne for at vi skulle lykkes. 
så bare gode ting å si om Haugesund.

Tusen takk for at du delte erfaring om Haugesund - veldig lettende å høre at du var fornøyd og ikke minst at du lyktes! :) har vært litt inne på tanken om å gjøre det privat pga reisetid og ventetid, men etter å ha lest litt i tråden her så virker det som om man ikke nødvendigvis må reise opp på alle kontroller heldigvis. Og syns ikke ventetiden var ikke  avskrekkende i forhold til hva jeg ble forespeilet på utredning, så krysser fingrene for at de fremdeles har såpass "kort" ventetid 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 23.11):

Kan ikke svare for ventetiden i Haugesund, men i følge Helse Fonna sine sider står det 4-5 mnd. Men kan være kortere eller lengre også.. Spørs hvor ofte de oppdaterer sidene sine og pågangen nå. 

Jeg går offentlig i Bergen og har kun hatt kort protokoll. Hva som avgjør kort eller lang tror jeg kun er hva den aktuelle legen foretrekker eller anser å være rett for deg. 

Om man blir dårlig eller ei - kort eller lang protokoll vil variere fra person til person.  Noen tåler hormonene bedre enn andre. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger av annet enn støttebehandling etter innsett. 

Ikke hørt om mange som blir sykemeldt pga behandling før uttak, men man får ett par dager etter uttak. Lengden her og varierer fra sykehus til sykehus. 

Alt i alt med IVF så er det mye ulike måter de ulike landsdeler og sykehus gjør ting.. Så det som gjelder for meg, gjelder kanskje ikke andre. 

Når du får innkalling til første time, bør du skrive ned eventuelle spørsmål i forkant av timen, slik at du slipper tenke så mye over det mens dere er der. For man får gjerne mye informasjon og glemmer hva man lurte på i utgangspunktet. 

Anonymkode: 106aa...b8a

Ahh nå så jeg at de akkurat hadde oppdatert med 4-5 mnd ventetid på siden (var ikke det når jeg sjekket tidligere), så da krysser jeg fingrene for at det stemmer. Og i såfall var jo dette mye bedre enn jeg trodde (privat gynekolog mente ventetiden var ca. 1 år). Men uansett, dette blir spennende og skummelt.

Takk for svar ang kort og lang protokoll og tips om hva man bør tenke på i første møtet med sykehuset. Jeg er glad for å høre at man vanligvis ikke blir så dårlig av sprøytene. Har fått det for meg at man blir mye dårligere av lang en kort, men som du sier så er nok dette veldig individuelt. Så jeg får bare smøre meg med tålmodighet og håpe at jeg tåler behandlingen bra, og viktigst av alt lykkes med å få barn.

Igjen - tusen takk for svar :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Hemulen! said:

Tusen takk for at du delte erfaring om Haugesund - veldig lettende å høre at du var fornøyd og ikke minst at du lyktes! :) har vært litt inne på tanken om å gjøre det privat pga reisetid og ventetid, men etter å ha lest litt i tråden her så virker det som om man ikke nødvendigvis må reise opp på alle kontroller heldigvis. Og syns ikke ventetiden var ikke  avskrekkende i forhold til hva jeg ble forespeilet på utredning, så krysser fingrene for at de fremdeles har såpass "kort" ventetid 🤞

Vi reiste kun bort når vi hadde forsamtale og ved uttak og innsett☺️ Resten kan en gjøre hos gynekologen/fastlegen der du bor ☺️ jeg er fra karmøy så kombinerte det litt med å besøke familie når vi var den veien. 
 

Masse lykke til☺️🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...