Gå til innhold

Fikke høre på julebordet av en kollega at jeg kalles for «Dolly Duck» av mange på jobben.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På en måte ja, på en måte nei- fordi ducklips gir rare signaler til andre rundt deg. Jeg og flere jeg kjenner ser på kvinner med fylte lepper som ganske enkel. Og dessverre stemmer det med de jeg vet om. Det verste er at de ikke er klar over hva slags verdier og signaler de sender ut. Fylte lepper sender signaler om at du er veldig usikker, at du ikke er fornøyd med eget utseende, at du er utrolig påvirket av en dustete trend og at du legger mye verdi i å ha et bestemt utseende som du tror er sexy. I tillegg tiltrekker du deg ofte veldig overfladiske menn med en viss type verdier. 

 

Anonymkode: abfef...5aa

Det gir jo ingen signaler om henne som enkel men derimot om dere som fordømmende og kvinneundertrykkende. Dette er det nye "dum og deilig" greiene, eller at blondiner må være dumme, pene damer mindre smarte osv. Det er misogynistisk og objektiviserende og viser at du og dine venner ser på kvinner som objekter og ikke mennesker på lik linje med andre. Man kan være smart, intelligent og ha dybde selvom man har et visst utseende. Kvinner er ikke utseendet sitt!

Anonymkode: 3cc9e...30d

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det gir jo ingen signaler om henne som enkel men derimot om dere som fordømmende og kvinneundertrykkende. Dette er det nye "dum og deilig" greiene, eller at blondiner må være dumme, pene damer mindre smarte osv. Det er misogynistisk og objektiviserende og viser at du og dine venner ser på kvinner som objekter og ikke mennesker på lik linje med andre. Man kan være smart, intelligent og ha dybde selvom man har et visst utseende. Kvinner er ikke utseendet sitt!

Anonymkode: 3cc9e...30d

Det er ikke bare fordømmelse. Hvorfor finner man kun kvinner med lipfilers i visse yrker f.eks? Ser du ofte høyt intelligente kvinner med lip fillers? Jeg er kvinne du. ser ikke på kvinner som objekter nei. Les en gang til og tenk over hvor trenden kom fra du..

Anonymkode: abfef...5aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2022 den 12.09):

Alle med overforbruk av fillers får det kallenavnet. 🙃 Vi har ett 3-4sstk her også. Ser helt jævlig ut.

Anonymkode: 1a3d0...802

Og da mener du det er greit å gi kallenavn og mobbe folk? Flaut at voksne folk har en slik dritt oppførsel. 

Anonymkode: 2df4f...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er veldig lei deg akkurat nå. Det må ikke være lett å oppdage at man har fått et kallenavn som man ikke er komfortabel med.

Jeg vil først og fremst anbefale deg å ta deg god tid til å bearbeide det som har skjedd. Det er viktig at du først og fremst tar vare på deg selv og tar deg tid til å komme over det som har skjedd.

Det er også lurt å ikke la dette få styre din følelse av selvtillit. Fokuser på det du er god til, hva du liker å gjøre, og tingene som gjør deg glad.

Når du føler deg klar, kan det være lurt å prøve å snakke med kolleger om det som har skjedd. Det er viktig at folk er klar over at slik oppførsel ikke er akseptert. Det er også viktig å fortelle kollegene dine at kallenavnet ikke er akseptabelt og at du ønsker at de skal slutte å bruke det.

Til slutt, hvis du føler at du ikke klarer å gå tilbake til jobben, kan det være lurt å snakke med en autorisert helsepersonell om dette. De kan hjelpe deg med å finne det beste alternativet for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasjonalisten skrev (1 minutt siden):

 

Til slutt, hvis du føler at du ikke klarer å gå tilbake til jobben, kan det være lurt å snakke med en autorisert helsepersonell om dette. De kan hjelpe deg med å finne det beste alternativet for deg.

Nei. Snakke med en psykolog. Og øve på selvtrygghet. 

Det beste alternativet er å slutte med fillers. 

Munnen er jo pen uten. Hvorfor bruke penger på å ødelegge noe så naturlig vakkert? 

Anonymkode: 69a24...460

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De leppene var slettes ikke verst. Jeg skjønner ikke hvorfor du fikk det kallenavnet. Slemt. 

Anonymkode: 48f27...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, dette var ikke pent. Det er noe veldig trist med kvinner som er så usikre på utseende.

Anonymkode: 8a7b1...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

På en måte ja, på en måte nei- fordi ducklips gir rare signaler til andre rundt deg. Jeg og flere jeg kjenner ser på kvinner med fylte lepper som ganske enkel. Og dessverre stemmer det med de jeg vet om. Det verste er at de ikke er klar over hva slags verdier og signaler de sender ut. Fylte lepper sender signaler om at du er veldig usikker, at du ikke er fornøyd med eget utseende, at du er utrolig påvirket av en dustete trend og at du legger mye verdi i å ha et bestemt utseende som du tror er sexy. I tillegg tiltrekker du deg ofte veldig overfladiske menn med en viss type verdier. 

 

Anonymkode: abfef...5aa

Det er jo ganske tydelig at det er du og de du kjenner som er ganske enkle.

Ikke mennesker man tar råd fra :) 

Morsomt at det er slike som kommer med "verdier". Det er jo dine såkalte "verdier" som ikke henger med.

 

Anonymkode: f0b79...871

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Snakke med en psykolog. Og øve på selvtrygghet. 

Det beste alternativet er å slutte med fillers. 

Munnen er jo pen uten. Hvorfor bruke penger på å ødelegge noe så naturlig vakkert? 

Anonymkode: 69a24...460

Selvtrygghet 😅

At man har akseptert seg selv som stygg, betyr ikke at man har selvtillit og er trygg. Det er gjerne det motsatte. Man evner ikke gjøre seg litt bedre, eller man forstår at det ikke vil hjelpe.

 

Anonymkode: f0b79...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å kommentere og flire litt når noen gjør noe som virker ekstremt, for eksempel ordner seg lepper som ser oppblåste ut, kjempestore pupper osv. Sånt er det nesten uunngåelig at blir snakket om, og jeg har kommentert overfor venninner selv.

Men det er ikke greit å finne på kallenavn og annet sårende overfor den personen. Det er mobbing, og fører bare til dårlig miljø på arbeidsplassen. Dessverre synes noen at dette er pent, og jeg er sikker på at mange i denne tråden fikser på utseendet på andre måter, vipper, hår osv. Det er jo ikke noe andre har noe med, selv om en kan tenke for seg selv at personen er jålete og selvopptatt.

Anonymkode: 6fa76...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for bilde med opphavsrett,,brukerdebatt,persondebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Endret av Chantielle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2022 den 12.10):

Ts.

Har fillers ja. Det er min egen sak.

Anonymkode: fdcc5...ec4

Joda, men vanlige folk ser er et nebb. 

Anonymkode: a55d3...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...