Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. desember 2022 #41 Del Skrevet 6. desember 2022 Dersom dette er sant, er det jo misbruk av sykemelding. Fikk du virkelig sykemelding av å si til legen at du ikke kunne komme på jobb fordi du hadde hørt at kollegene hadde funnet på kallenavn på deg? Jeg skjønner at det er kjipt å få uønska kallenavn, altså, men synes reaksjonen din er overdrevet. Ta det heller til leder eller verneombud, tillitsvalgt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #42 Del Skrevet 6. desember 2022 «What happens in julebord, stays in julebord.» Aldri har vel julebord vært noe annet enn stedet der tanker blir omgjort til ord og handlinger? Man skal ha god og tykk skalle og hud for å tåle noe slikt. Julebord er ikke for pyser! Lipfillers er vanlig i dag og noe hver enkelt avgjør. Men andres utseende er alltid noe vi legger merke til. Så kveler frontallappen enhver imbesil impuls til å omsette disse tankene til noe mer konkret. Dette stikker dypere i din usikkerhet og jeg tror dette var dråpen. Du må gripe fatt i dette andre. Enten lav selvtillit eller dårlig arbeidsmiljø. En nisse på julebord som skravler som en 5-åring skal du drite i. Om du lesper og sikler grunnet fillers, bør du seriøst skaffe deg en god og ærlig venn som er glad i deg. Og sykemelding for dette alene er enten misbruk av velferdsgodene, eller kan forsvares med at du/arbeidsmiljøet har underliggende problemer som er større en hva denne nissen har spydd ut i fylla. Anonymkode: 95ddc...36d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 6. desember 2022 #43 Del Skrevet 6. desember 2022 Da hadde jeg svar "Å gjør de det? Ja du vet vi får jo alle kallenavn på jobben vår. Deg kaller de jo tjukke-Kåre. Jaja, vi får vel bare leve med det" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #44 Del Skrevet 6. desember 2022 CrazyCatLady2500 skrev (21 minutter siden): Du har tydeligvis aldri følt deg mobba eller utfryst på jobb? Det er jo strengt tatt et rykte… Ingen har sagt noe til henne. Det er en kollega som kommer med påstander (i flylla??) om hva andre sier… Anonymkode: 39e96...ae3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #45 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme hva folk gjør med eget utseende, man lager ikke kallenavn på kollegaer. Anonymkode: 58310...8b7 Kallenavn kan da være veldig koselig det! Men IKKE når det er bak ryggen på noen. Anonymkode: 10d38...69e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #46 Del Skrevet 6. desember 2022 Må si jeg er overrasket over mengden voksne (?) her inne som mener at det er greit å mobbe folk som har "tuklet" med utseendet. Hvem av oss har vel ikke det? Svært mange menn anlegger skjegg for å skjule et svakt kjeveparti, mange kvinner bruker ansiktssminke for å skjule dårlig hud, mange av oss ordner håret og kler oss på måter som i både stor og liten grad endrer hvordan vi ser ut. Det betyr ikke at vi må regne med/finne oss i å bli omtalt i stygge ordelag (JA, dolly duck er et nedsettende begrep mange bruker om kvinner med fyldige lepper.) Anonymkode: 10865...ac8 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #47 Del Skrevet 6. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Samme hva folk gjør med eget utseende, man lager ikke kallenavn på kollegaer. Anonymkode: 58310...8b7 Selvfølgelig gjør man det. Vi har bøttevis av dem. Det er sikkert et for meg også Anonymkode: 84da2...192 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 6. desember 2022 #48 Del Skrevet 6. desember 2022 Jeg synes det er bra at denne tråden dukket opp etter at noen laget en annen tråd med tittel "er det ok å si fra om noen bruker for mye filler" eller noe slikt. Så får vi snakket om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlotte0 Skrevet 6. desember 2022 #49 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Selvfølgelig gjør man det. Vi har bøttevis av dem. Det er sikkert et for meg også Anonymkode: 84da2...192 Herregud så latterlig. Jævlig barnslig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 6. desember 2022 #50 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ville aldri ha vært i et arbeidsmiljø som er så lavmål. Hva jobber du med? Vasker gulv? Matbutikk? Tannlegekontor? Anonymkode: 17164...ef8 Tror du at det kun er i dårlig betalte yrker med lav status at det er dårlig arbeidsmiljø? Du har aldri vært på meglerbordet, forstår jeg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 6. desember 2022 #51 Del Skrevet 6. desember 2022 charlotte0 skrev (7 minutter siden): Herregud så latterlig. Jævlig barnslig. Enig. Ufattelig barnslig og umodent å gi noen kallenavn. Jævla undermålere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #52 Del Skrevet 6. desember 2022 Han skule ikke sagt noe. Men ta et hint kanskje. Det er ganske grusomt med lip fillers, ihvertfall hvis du tar for mye i. Anonymkode: ec230...80a 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 6. desember 2022 #53 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er så lei meg nå. Har sykemeldt meg. Vet ikke om jeg klarer å gå på jobben igjen. Har noen gode råd? Anonymkode: fdcc5...ec4 Skjerp deg! Og så konfrontere du kollegaen din etter du har informert sjef og verneombud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #54 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det kalles jo duck lips av en grunn. Det er å utnytte velferdsstaten å bli sykemeldt for noe sånt! Anonymkode: 24579...c2c Denne typen sykmelding utløser ikke rett til sykepenger fra staten. Anonymkode: 9a90a...583 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #55 Del Skrevet 6. desember 2022 Det er selvsagt uakseptabelt. Jobber selv med noen som ser litt spesiell ut fordi det er alt for mye leppefillers, men sier selvsagt ingenting stygt om henne likevel. Tenker at de som ser sånn ut er nok veldig usikker på sitt eget utseende til å begynne med, og trenger heller annerkjennelse på at de er bra nok og at man prøver å finne indre egenskaper som er gode hos de som ikke har så mye selvtillit, slik at de kan få hjelp til å se at de er bra nok som de er. Mobbing vil i grunn føre til det motsatte. Anonymkode: 6cd0b...202 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 6. desember 2022 #56 Del Skrevet 6. desember 2022 (endret) DittHåp skrev (2 timer siden): Av alle karakterer i Disney’s univers vil jeg tror at å bli kalt Dolly D lett er å foretrekke fremfor Guffen eller Madam Mim som åpenbart sliter på flere områder i livet. Ja, bare tenk hvor ille det må ha vært for de stakkarene i Groruddalen som ble kalt B-gjengen i årevis. Det må jo ha gitt dem ubotelige sår på sinnet. Endret 6. desember 2022 av Klossmajor 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #57 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts. Har fillers ja. Det er min egen sak. Anonymkode: fdcc5...ec4 Ja det er din sak, men det synes godt og mange har fordommer mot det.. Anonymkode: 4ad95...694 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #58 Del Skrevet 6. desember 2022 Det er nok ikke bare på jobb tenker jeg. Har du valgt å fylle på leppene må du nesten bare stå for det. Uansett om de slutter å si det høyt vil de fortsatt tenke det. Anonymkode: fff02...1b6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #59 Del Skrevet 6. desember 2022 1 hour ago, sommerkroppen said: Da hadde jeg svar "Å gjør de det? Ja du vet vi får jo alle kallenavn på jobben vår. Deg kaller de jo tjukke-Kåre. Jaja, vi får vel bare leve med det" Greia med tjukke-Kåre er at han kan slanke seg. Anonymkode: 2fff8...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #60 Del Skrevet 6. desember 2022 Alle med fillers er duckface, når du tar det må du også tåle kommentarene som kommer med. Hvis du tar egenmelding for noe så lite, så håper jeg leder bestrider egenmeldingen så du mister egenmeldingsretten. Anonymkode: 298c2...b1f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå