Gå til innhold

Fikke høre på julebordet av en kollega at jeg kalles for «Dolly Duck» av mange på jobben.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er heldig ts. På jobben kalles jeg for "bæsjen" fordi jeg var uheldig en gang og glemte å trekke ned toalettet på jobb etter jeg hadde bæsjet. Noen tok bilde av kveilen av bæsj som lå i klosettet og sendte det rundt til alle på kontoret. 

Anonymkode: d74e1...631

  • Liker 4
  • Hjerte 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er noe annet, men når folk bevisst pumper seg rare med fillers, så må man regne med at folk ser en ekstra gang på dem, og da gjerne ikke med beundring...Det er helt normalt det!

Anonymkode: 34399...7b1

De fleste av oss gjør oss gjerne noen tanker om andre mennesker på arbeidsplassen, hvordan de ser ut/hva de gjør/hvordan de oppfører seg, men de færreste av oss sier disse tingene høyt eller gir kolleger stygge kallenavn. Det er mobbing. 

Anonymkode: 10865...ac8

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er heldig ts. På jobben kalles jeg for "bæsjen" fordi jeg var uheldig en gang og glemte å trekke ned toalettet på jobb etter jeg hadde bæsjet. Noen tok bilde av kveilen av bæsj som lå i klosettet og sendte det rundt til alle på kontoret. 

Anonymkode: d74e1...631

Sjuke mennesker!😂💩 

Anonymkode: bd4cd...7e3

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (15 minutter siden):

Og årsaken ??

Snakker vi trutmunn grunnet injeksjoner i leppene, pussig gange, legges det egg i kriker og kroker på arbeidsplassen ? 
Helt umulig å gi konkrete råd uten å vite foranledningen. 

Årsaken til at ts blir mobbet, er helt irrelevant. 

Det er ikke lov å mobbe, uansett årsak. Enkelt og greit. 

Ts skal ta kontakt med verneombudet på jobben. 

Anonymkode: 8ff7e...ea9

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Alle med overforbruk av fillers får det kallenavnet. 🙃 Vi har ett 3-4sstk her også. Ser helt jævlig ut.

Anonymkode: 1a3d0...802

Så du er altså en mobber. 

Anonymkode: 8ff7e...ea9

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dessverre er det mange som mener at kvinner skal tåle mobbing basert på hvordan vi ser ut. Enten vi er høye, lave, pene, mindre pene, puppestørrelse, rumpestørrelse, leppestørrelse... alt skal kommenteres og latterliggjøres. Jeg blir sint på dine vegne, TS. Håper du tar dette videre. 

Anonymkode: 10865...ac8

Dette har jo ikke noe med hvordan hun ser ut. Det er hvordan hun har tuklet med utseendet.

Antakelig var det et velmenende råd til TS om at hun burde slutte med tullet, da folk rundt henne reagerer på det.

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslig og tåpelig oppførsel av kollegaer. Rett deg i ryggen og gå på jobb.

Anonymkode: 27bf8...50a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Er så lei meg nå. Har sykemeldt meg. Vet ikke om jeg klarer å gå på jobben igjen. Har noen gode råd?

Anonymkode: fdcc5...ec4

Jeg stusser på at dette overrasker deg i det hele tatt. Har du virkelig så lite selvinnsikt?

Anonymkode: 2ecfe...825

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer enn et rykte på et julebord burde folk tåle i dag før de løper og sykemelder seg. Det er tydeligvis ingen som har sagt det til deg, men noen har sagt at noen har sagt…

Ta det opp med verneombud, og kom deg tilbake på jobb. 

Anonymkode: 39e96...ae3

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du høres i overkant sart ut, når du har sykemeldt deg pga dette.  Ta det som en voksen, hev deg over det, gå på jobb, rapporter det eller bit tilbake. På jobben min har har de en ukultur med å sette kallenavn på alt og alle, kollegaer, kunder osv. Jeg har fått et pupperelatert et, fordi jeg går uten bh, og ignorerer det eller biter tilbake. Enten ved å lage kallenavn på dem, eller late som om jeg gjør det. "Jaja, det er godt du ikke vet hva vi kaller deg, når du ikke er her." da blir de usikre nok til at de ikke nevner det rundt meg i hvert fall. 

Anonymkode: 17d80...fe1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Alle med overforbruk av fillers får det kallenavnet. 🙃 Vi har ett 3-4sstk her også. Ser helt jævlig ut.

Anonymkode: 1a3d0...802

Også..? Voks opp - ja, OPP. Du prøver å dra andre ned på ditt barnslige nivå, når de helt tydelig er OVER deg. Kanskje på tide at dere tar tak i egne problemer når dere tyr til slik umoden oppførsel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ts.

Har fillers ja. Det er min egen sak.

Anonymkode: fdcc5...ec4

Tydeligvis ikke bare din.

Slapp av, du er ikke den eneste som har et kallenavn. Dere har også Stutt-tjukken, Gåsa, Hengepikken og Tårnfrid.

Den som ikke har kallenavn er den som ikke blir lagt merke til.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dolly Duck er jo en koselig figur. Du kunne vært noe langt verre :)

Det at noen har sagt det sier jo ikke alt de tenker om deg. De kan synes du er veldig kjekk, koselig, flink å jobbe osv. Du vet bare om denne ene dumme tingen, som på ingen måte forklarer hvem du er. Du skal se at de som har sagt noe slikt sikkert hadde blitt veldig lei seg om de skjønte hvordan dette gikk inn på deg. 

Det er en tulleting! Jeg har også blltt kalt ting av kollegaer, og kan le litt av meg selv, og kalle dem ting tilbake. Det betyr ikke at de ikke setter pris på deg TS. 

Endret av Mooza
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du 2 valg ts; 

1: Si fra til verneombud/tillitsvalgt. Mobbing skal ingen akseptere på jobb. 
 

2: Own up to it. 
«Bedre med trutmunn en strekmunn» 

Endret av Mamajune11
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja, men folk kan da ikke for at de tenker på Dolly Duck når de ser munnen din... Alle legger jo merke til sånt! Hvorfor fylle leppene med Dolly-fillers, hvis du ikke tåler at folk snakker om det? 

Anonymkode: 34399...7b1

Man skal vel ikke baksnakke kollegaen sin uansett?! 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville aldri ha vært i et arbeidsmiljø som er så lavmål. Hva jobber du med? Vasker gulv? Matbutikk? Tannlegekontor? 
 

Jeg ville ha brukt tida jeg er sykemeldt, på å finne en annen jobb. Det skal ikke være sånn.

Anonymkode: 17164...ef8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har sykemeldt meg"?? Herregud, krenkelsens tidsalder......

Anonymkode: d748c...cf4

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles jo duck lips av en grunn. Det er å utnytte velferdsstaten å bli sykemeldt for noe sånt! 

Anonymkode: 24579...c2c

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"Jeg har sykemeldt meg"?? Herregud, krenkelsens tidsalder......

Anonymkode: d748c...cf4

Du har tydeligvis aldri følt deg mobba eller utfryst på jobb? 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...