Gå til innhold

Foreldre som forskjellsbehandler

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At du ikke er godt voksen skinner veldig tydelig igjennom, ja ;) 

Anonymkode: 83e6a...0bf

Joda jeg er da det, voksen nok til å styre et par tusen på egenhånd uten et «nei du må vente noen år»… dummeste setningen i 2022. 

Anonymkode: 713e2...2b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda jeg er da det, voksen nok til å styre et par tusen på egenhånd uten et «nei du må vente noen år»… dummeste setningen i 2022. 

Men nå er det altså ikke dine penger. Det er din mor sine penger. Og hun bestemmer over dem helt selv. Hun har bestemt at hun ønsker å hjelpe ungene sine med penger til bolig. Ikke til klær og fjas. 

Hva i alle dager er det som er så vanskelig med å skjønne at det at alle får hjelp til bolig, ikke er å forskjellsbehandle...? Dine søsken har ikke fått penger til klær og reising; de har fått til bolig, NÅR de skulle kjøpe bolig. Når DU skal kjøpe bolig, får du nok hjelp da, du også. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men nå er det altså ikke dine penger. Det er din mor sine penger. Og hun bestemmer over dem helt selv. Hun har bestemt at hun ønsker å hjelpe ungene sine med penger til bolig. Ikke til klær og fjas. 

Hva i alle dager er det som er så vanskelig med å skjønne at det at alle får hjelp til bolig, ikke er å forskjellsbehandle...? Dine søsken har ikke fått penger til klær og reising; de har fått til bolig, NÅR de skulle kjøpe bolig. Når DU skal kjøpe bolig, får du nok hjelp da, du også. 

Jeg forstår det og jeg respekterer det. Det eneste jeg ville var og få ut litt irritasjon med det her i håp om og få noe støtte i mine følelser. Så langt har jeg ikke fått det, men om du er mor selv kunne du gitt meg det som medmenneske. Sant?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår det og jeg respekterer det. Det eneste jeg ville var og få ut litt irritasjon med det her i håp om og få noe støtte i mine følelser. Så langt har jeg ikke fått det, men om du er mor selv kunne du gitt meg det som medmenneske. Sant?

Haha, nei, du får ikke støtte i dine følelser når det du gjør er ren sutring over at moren din ikke gir deg penger til klær og reiser ;)

• Liker 2
Skrevet

Haha, nei, du får ikke støtte i dine følelser når det du gjør er ren sutring over at moren din ikke gir deg penger til klær og reiser ;)

Jeg trekker det med reiser og klær. Ok? Jeg skal bruke det på aksjer og bolig om noen år. Ok? Nå kan du støtte meg. 

Skrevet

Jeg trekker det med reiser og klær. Ok? Jeg skal bruke det på aksjer og bolig om noen år. Ok? Nå kan du støtte meg. 

Nei ;) Moren din støtter bolig, NÅR du trenger den. Om du skal ha boligen om noen år, trenger du dem ikke nå. 

Jeg hadde støttet deg om du var fem år gammel, men ikke om du som voksent menneske sutrer over at "toleblol fikk, det el U L E T T F E L D I G!!!". Sorry, ass.. 

• Liker 1
Skrevet

Nei ;) Moren din støtter bolig, NÅR du trenger den. Om du skal ha boligen om noen år, trenger du dem ikke nå. 

Jeg hadde støttet deg om du var fem år gammel, men ikke om du som voksent menneske sutrer over at "toleblol fikk, det el U L E T T F E L D I G!!!". Sorry, ass.. 

Jeg har jo trekket det nå? Støtt meg og ikke min mor. Vi har helt sikkert ikke samme dna for vi er for ulike mentalt fysisk psykisk og åndelig. Utrolig nok lå jeg i hennes mage i 9 mnd uforklarlig sett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei de er godt voksne begge to de er i 30 årene. Jeg trenger de pengene jeg også og får beskjed at jeg ikke får det nå. Det er forskjellsbehandling på høyt nivå. 

Du får vise at du er voksen og klarer å finansiere livet ditt selv.

Å si at du trenger penger fra foreldre når en selv er voksen er siste sortering.

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (15 minutter siden):

Du får vise at du er voksen og klarer å finansiere livet ditt selv.

Å si at du trenger penger fra foreldre når en selv er voksen er siste sortering.

Jeg er voksen og klarer og finansiere alt annet

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er voksen og klarer og finansiere alt annet

Du trenger penger fra foreldre for å kjøpe klær, tekniske duppeditterog reiser. Det er ikke mye voksent.

Jeg har ikke fått penger til sånt av foreldre siden jeg var 19 år. Har heller ikke spurt, da jeg synes man må prioritere de pengene man har, og skaffe mer selv hvis man har større ønsker.

Anonymkode: c4e7a...2f3

• Liker 1
Skrevet

Du trenger penger fra foreldre for å kjøpe klær, tekniske duppeditterog reiser. Det er ikke mye voksent.

Jeg har ikke fått penger til sånt av foreldre siden jeg var 19 år. Har heller ikke spurt, da jeg synes man må prioritere de pengene man har, og skaffe mer selv hvis man har større ønsker.

Anonymkode: c4e7a...2f3

Jeg hadde ikke spurt om det hadde det ikke vært for at de har gitt det til mine søsken. Jeg har ikke tenkt å si jeg skal bruke det på klær eller reiser heller. 

Skrevet

Så søsken får penger til for eksempel kjøp av  bolig, og så ønsker tråd-starter her like mye penger som skal brukes til klær, ny mobiltelefon / datamaskin, eller what ever? 

Pluss at dersom tråd-starter ønsker å få samme sum hvis man eventuelt skal kjøpe seg ett sted å bo senere i livet også. Både "i pose og i sekk" der altså, med denne summen nå PLUSS samme beløp senere i livet hvis man skal kjøpe bolig eller noe. :gjesp: 

Anonymkode: a5117...aa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...