AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #21 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fjas? Nei jeg vil bruke de som jeg vil på det jeg trenger. Anonymkode: 713e2...2b5 Du vil altså at din mor skal gi deg sine egne penger, som hun har spart opp og jobbet for, for at du fritt skal bruke dem som du vil, til ting du sier du trenger.... og du føler ikke du er grisk... Hva er det du trenger? Nøyaktig hva er det du vil ha disse pengene til? Og hva er det dine søsken bruker pengene til? Anonymkode: 83e6a...0bf 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #22 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du vil altså at din mor skal gi deg sine egne penger, som hun har spart opp og jobbet for, for at du fritt skal bruke dem som du vil, til ting du sier du trenger.... og du føler ikke du er grisk... Hva er det du trenger? Nøyaktig hva er det du vil ha disse pengene til? Og hva er det dine søsken bruker pengene til? Anonymkode: 83e6a...0bf Trenger noe jeg har ønsket meg lenge og det er litt forskjellig. Klær og noe teknologi kanskje litt reiser. De har brukt det til bolig. Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #23 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trenger noe jeg har ønsket meg lenge og det er litt forskjellig. Klær og noe teknologi kanskje litt reiser. De har brukt det til bolig. Anonymkode: 713e2...2b5 Ah, så du er er troll... Anonymkode: 83e6a...0bf 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #24 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ah, så du er er troll... Anonymkode: 83e6a...0bf ? Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #25 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trenger noe jeg har ønsket meg lenge og det er litt forskjellig. Klær og noe teknologi kanskje litt reiser. De har brukt det til bolig. Anonymkode: 713e2...2b5 Akkurat, som jeg sa: fjas! Anonymkode: 443a6...c92 6 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #26 Skrevet 6. desember 2022 Her ga far bort hus og hytte til eldstemann null de de fire andre så fult av kjærleik :9 Anonymkode: 8f3f8...ace 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #27 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Akkurat, som jeg sa: fjas! Anonymkode: 443a6...c92 Det er ikke det for meg Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #28 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ? Anonymkode: 713e2...2b5 Kjære deg; det er ikke forskjellsbehandling å gi penger til et spesifikt formål, men ikke til et annet Så lenge du får støtte når DU skal kjøpe bolig, er du ikke forskjellsbehandlet. Behandlinger er: man støtter alle barna med penger til bolig. Du skal ikke kjøpe bolig NÅ, ergo får du ikke pengene NÅ. Du får dem når du kjøper bolig. At du vil din mor skal betale for klær og reiser og fjas, vitner om ekstrem umodenhet fra din side. Anonymkode: 83e6a...0bf 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #29 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjære deg; det er ikke forskjellsbehandling å gi penger til et spesifikt formål, men ikke til et annet Så lenge du får støtte når DU skal kjøpe bolig, er du ikke forskjellsbehandlet. Behandlinger er: man støtter alle barna med penger til bolig. Du skal ikke kjøpe bolig NÅ, ergo får du ikke pengene NÅ. Du får dem når du kjøper bolig. At du vil din mor skal betale for klær og reiser og fjas, vitner om ekstrem umodenhet fra din side. Anonymkode: 83e6a...0bf Jeg hadde spart en del til bolig jeg også. Uansett det er en gave og gaven må jeg kunne bruke som jeg trenger. Jeg trenger de nå og ikke om 10 år.. Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #30 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde spart en del til bolig jeg også. Uansett det er en gave og gaven må jeg kunne bruke som jeg trenger. Jeg trenger de nå og ikke om 10 år.. Anonymkode: 713e2...2b5 Nei Moren din har valgt å gi støtte til bolig. Ikke "gave". Det er hennes penger, og du har ingen rett på dem. Du "trenger" ikke klær og reiser, nei. Anonymkode: 83e6a...0bf 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #31 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er midt i smørøyet i den situasjonen og jeg synes det er frustrerende, irriterende og jeg har ikke ord for hvor irritert jeg er over de og alt de gjør. Dere mødre hvorfor gjør dere slik med deres avkom? Anonymkode: 713e2...2b5 FRAMBU - kompetansesenter for sjeldne diagnoser - Et annerledes søskenliv? "Men hvordan påvirkes et søskenliv når et av barna har en funksjonsnedsettelse? Hvordan oppleves relasjonen når mulighetene for gjensidighet er begrenset, et av barna av har behov for en annen form for omsorg fra foreldrene, eller kanskje aldri når voksen alder?" podkast fra Frambu Ikke alle diagnoser er synlige på utsiden hilsen en mamma med et barn med en sjelden genfeil som ikke er nedarvet som påvirker barnet på alle plan og gir en annerledes fungering og manglende sosiale antenner og språk osv. Anonymkode: 17629...b03 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #32 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her er det storebror og storesøster som får mer enn meg … Anonymkode: 713e2...2b5 det er jo pga at de eldste kan jo ikke arve av søsken. Anonymkode: 17629...b03 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #33 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Nei de er godt voksne begge to de er i 30 årene. Jeg trenger de pengene jeg også og får beskjed at jeg ikke får det nå. Det er forskjellsbehandling på høyt nivå. Anonymkode: 713e2...2b5 kjære deg, det er jo for at du skal få dem når det blir din tur til å ha forpliktelser, barn og utgifter. Hvis du svir de av nå så har du jo ingenting igjen til den dagen du virkelig trenger penger. Anonymkode: 17629...b03 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #34 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): FRAMBU - kompetansesenter for sjeldne diagnoser - Et annerledes søskenliv? "Men hvordan påvirkes et søskenliv når et av barna har en funksjonsnedsettelse? Hvordan oppleves relasjonen når mulighetene for gjensidighet er begrenset, et av barna av har behov for en annen form for omsorg fra foreldrene, eller kanskje aldri når voksen alder?" podkast fra Frambu Ikke alle diagnoser er synlige på utsiden hilsen en mamma med et barn med en sjelden genfeil som ikke er nedarvet som påvirker barnet på alle plan og gir en annerledes fungering og manglende sosiale antenner og språk osv. Anonymkode: 17629...b03 ? Hva i alle dager mener du Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #35 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei Moren din har valgt å gi støtte til bolig. Ikke "gave". Det er hennes penger, og du har ingen rett på dem. Du "trenger" ikke klær og reiser, nei. Anonymkode: 83e6a...0bf Det er en slags gave ? Nei jeg har sikkert ikke det og da har ikke de det heller? Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #36 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei Moren din har valgt å gi støtte til bolig. Ikke "gave". Det er hennes penger, og du har ingen rett på dem. Du "trenger" ikke klær og reiser, nei. Anonymkode: 83e6a...0bf Hvis jeg ikke trenger klær skal jeg gå naken? Jeg trenger klær Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #37 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): kjære deg, det er jo for at du skal få dem når det blir din tur til å ha forpliktelser, barn og utgifter. Hvis du svir de av nå så har du jo ingenting igjen til den dagen du virkelig trenger penger. Anonymkode: 17629...b03 Jeg har store utgifter Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #38 Skrevet 6. desember 2022 Jeg vet faktisk om et tilfelle hvor noen av barna fikk for eksempel 10 000 kroner til hver eneste bursdag og jul. Så 20 000 kroner i året, på hver av dem. Samtidig som to andre barn var "heldige" hvis de fikk en liten bok, eller en kalender, til deres bursdag eller jul. Pluss at foreldrene betalte 100 prosent av førerkort til moped eller motorsykkel, og bil selvfølgelig. Samtidig som de to andre barna ikke fikk ett eneste øre til hverken førerkort eller noen som helst kjøretøy. Favoritt-barna deres fikk dekket depositum hver eneste gang de ønsket å flytte til for eksempel Stavanger eller Trondheim, for å studere eller arbeide litt. Alle disse pengene stod selvfølgelig på depositum-konto i barnas og utleiers navn. Men når de skulle flytte derfra, så fikk barna utbetalt alle disse pengene selv. Når de andre barna deres ønsket å studere en annen plass, så fikk de aldri dekket en eneste krone som depositum. Heller ikke at husleie ble trukket hver eneste måned fra foreldrene sin konto i banken, sånn at barna slapp å bekymre seg for å betale husleie. Samt utgifter til elektrisitet, og foreldrene overførte minst 1 000 kroner til kontoen deres hver eneste måned. Men bare til de barna som foreldrene ønsket å støtte økonomisk. Da har jeg ikke en gang begynt på økonomisk støtte når de skulle kjøpe leilighet eller hus selv. Men ikke snakk om at foreldrene skulle gi penger, betale for møbler eller mat, eller stille som med-lånetaker eller noe som helst for de barna man aldri ønsket å støtte. Anonymkode: a5117...aa0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #39 Skrevet 6. desember 2022 Jeg klarer faktisk ikke å ta TS seriøst. Enten så er du dum, ellers så gjør du deg dum med vilje. Anonymkode: af1a2...420 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #40 Skrevet 6. desember 2022 Vil ikke kalle dette forskjellsbehandling. Har du spurt om du vil få hjelp til bolig og slike ting når den tid kommer? Skjønner godt at de ikke gir deg penger som du tenker å bruke på reiser og materialistiske ting. Jeg kan ta meg selv som eksempel her; alle mine tre brødre fikk påspandert og betalt mopedlappen og billappen, mens jeg betalte 40 000 for bilsertifikatet selv. De har kausjonert for 2 av brødrene mine på bolig, men jeg vet at de kommer ikke til å ha mulighet til å gjøre dette for meg. Den tredje broren min bor gratis i en kjellerleilighet som ble pusset opp for at han skulle bo der for 10 år siden. Jeg tror rett og slett ikke de har tenkt på at det koster med mange barn, og jeg har ikke fått meg selv til å spørre dem om hvorfor. Jeg vet at de ikke har så god råd og at de bare har ment godt for brødrene mine, men jeg har endt opp med å få ingen ting fra dem. Anonymkode: cce74...3f2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå