AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #41 Skrevet 6. desember 2022 Jeg håper inderlig at TS er et troll. Tenk å sitte og sutre i voksen alder fordi foreldrene ikke vil sponse ferieturer og shopping 😵💫 Anonymkode: 568fa...105 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #42 Skrevet 6. desember 2022 Det er tydelig at foreldrene til TS holder igjen desse pengene til TS er er ansvarsfull nok til å bruke de til bolig. Å gi en større pengesum til en sønn eller datter der pengene blir brukt til klær og party er jo som å kaste de i do. En må kunne forvente at voksne barn greier å holde seg med klær o.l. sjøl. Har en derimot sørget å havne i en vanskelig livssituasjon pga en destruktiv levemåte bør en søke hjelp for det. Er du arbeidsledig TS ? Anonymkode: ce140...980 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #43 Skrevet 6. desember 2022 Ikke at jeg tror et sekund på at noen er så tett som TS. Men dette er jo den vanlige måten å gjøre ting på. Foreldre har spart for at barna skal få økonomisk trygghet. Trygghet=bolig, ikke shopping og kortvarige gleder. Kjenner ingen som bare har fått enorme pengegaver, men mange som får tilskudd til egenkapital - når de først har vist seg ansvarlige nok, har en god jobb, og har spart opp en del selv. Anonymkode: f9249...e91 2
Toyah Skrevet 6. desember 2022 #44 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei de er godt voksne begge to de er i 30 årene. Jeg trenger de pengene jeg også og får beskjed at jeg ikke får det nå. Det er forskjellsbehandling på høyt nivå. Anonymkode: 713e2...2b5 Det er ikke sikkert det er forskjellsbehandling, selv om du føler det sånn. Regner med at foreldrene dine har gitt deg en grunn.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #45 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er tydelig at foreldrene til TS holder igjen desse pengene til TS er er ansvarsfull nok til å bruke de til bolig. Å gi en større pengesum til en sønn eller datter der pengene blir brukt til klær og party er jo som å kaste de i do. En må kunne forvente at voksne barn greier å holde seg med klær o.l. sjøl. Har en derimot sørget å havne i en vanskelig livssituasjon pga en destruktiv levemåte bør en søke hjelp for det. Er du arbeidsledig TS ? Anonymkode: ce140...980 Nei det er jeg ikke jeg er en ansvarlig og selvstendig person klarer å få de penge i år. Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #46 Skrevet 6. desember 2022 Toyah skrev (42 minutter siden): Det er ikke sikkert det er forskjellsbehandling, selv om du føler det sånn. Regner med at foreldrene dine har gitt deg en grunn. Ikke akkurat en god grunn. Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #47 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei det er jeg ikke jeg er en ansvarlig og selvstendig person klarer å få de penge i år. Anonymkode: 713e2...2b5 Men siden du er en ansvarlig og selvstendig person , hvorfor må du be foreldrene dine om penger til klær og reiser ? Bor du hjemme og er arbeidsledig ? Anonymkode: ce140...980 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #48 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men siden du er en ansvarlig og selvstendig person , hvorfor må du be foreldrene dine om penger til klær og reiser ? Bor du hjemme og er arbeidsledig ? Anonymkode: ce140...980 Fordi de andre har fått det .. Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #49 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi de andre har fått det .. Anonymkode: 713e2...2b5 De andre har ikke fått det: de har fått penger til bolig. Ikke til kær og reiser. Når du skal kjøpe bolig, får du nok penger til bolig du også. Anonymkode: 83e6a...0bf 1
Toyah Skrevet 6. desember 2022 #50 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke akkurat en god grunn. Anonymkode: 713e2...2b5 Ut i fra det du skriver i denne tråden. Hadde du blitt forskjellsbehandlet av meg. En dag, er det nok din tur også. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #51 Skrevet 6. desember 2022 Her fikk to barn hver sin hytte og de to andre fikk ingenting. Det er forskjellsbehandling det. Ikke kommer det noe senere heller. Regner med at du egentlig ser hvorfor de har gjort som de har gjort? Men du er sur og derfor ikke vil innse det? Det er ikke så uvanlig at man gir en sum til bolig til barna, men at de nødvendigvis ikke får det samtidig. Når det er din tur til å skaffe bolig, så får du de pengene. De ønsker ikke at du skal somle bort pengene på reiser, klær og dupeditter. Helt forståelig. Det får du somle bort av egne tjente penger. Anonymkode: e7b44...122
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #52 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Fordi de andre har fått det .. Anonymkode: 713e2...2b5 Sånn som du svarer då tyder det på at du har en del problemer i hverdagen, og det er ikke bare økonomisk Anonymkode: ce140...980
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #53 Skrevet 6. desember 2022 Toyah skrev (30 minutter siden): Ut i fra det du skriver i denne tråden. Hadde du blitt forskjellsbehandlet av meg. En dag, er det nok din tur også. ? På grunn av Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #54 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): De andre har ikke fått det: de har fått penger til bolig. Ikke til kær og reiser. Når du skal kjøpe bolig, får du nok penger til bolig du også. Anonymkode: 83e6a...0bf Jeg trenger de nå til bolig. Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #55 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg trenger de nå til bolig. Anonymkode: 713e2...2b5 Haha, nei Du har allerede skrevet at du trenger dem til klær og at du har lyst til å reise. Anonymkode: 83e6a...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #56 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha, nei Du har allerede skrevet at du trenger dem til klær og at du har lyst til å reise. Anonymkode: 83e6a...0bf Er du en mor selv? Anonymkode: 713e2...2b5
Okidokisjokioki Skrevet 6. desember 2022 #57 Skrevet 6. desember 2022 Du virker umoden og hadde komt tilbake for å kreve mer økonomisk støtte den dagen du skal inn på boligmarkedet fordi "søskene dine fikk jo hjelp til det". 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #58 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er du en mor selv? Anonymkode: 713e2...2b5 Jepp - og her i gården kommer vi aldri til å gi penger til et godt voksent barn som skal "kjøpe klær og reise" Vi kommer derimot til å hjelpe dem NÅR de trenger hjelpen. På samme måte som at begge ungene har fått ny sykkel - men ikke samtidig, men når det enkelte barnet faktisk trengte ny sykkel. Anonymkode: 83e6a...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #59 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jepp - og her i gården kommer vi aldri til å gi penger til et godt voksent barn som skal "kjøpe klær og reise" Vi kommer derimot til å hjelpe dem NÅR de trenger hjelpen. På samme måte som at begge ungene har fått ny sykkel - men ikke samtidig, men når det enkelte barnet faktisk trengte ny sykkel. Anonymkode: 83e6a...0bf Jeg er da ingen godt voksent barn. Hadde det i det minste bare vært en sykkel da skulle jeg ikke sagt noe. Anonymkode: 713e2...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #60 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er da ingen godt voksent barn. Hadde det i det minste bare vært en sykkel da skulle jeg ikke sagt noe. Anonymkode: 713e2...2b5 At du ikke er godt voksen skinner veldig tydelig igjennom, ja Anonymkode: 83e6a...0bf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå