Gå til innhold

Foreldre som forskjellsbehandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er midt i smørøyet i den situasjonen og jeg synes det er frustrerende, irriterende og jeg har ikke ord for hvor irritert jeg er over de og alt de gjør. Dere mødre hvorfor gjør dere slik med deres avkom? 

Anonymkode: 713e2...2b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan blir du forskjellsbehandlet? 

Jeg har to barn på 2 og 10, de er jo ulike og ha ulike behov, så de kan jo ikke ha like regler. 

Anonymkode: 73c90...dde

• Liker 6
Skrevet

Fordi barna har ulike behov. 

• Liker 5
Skrevet

Så lenge du gir null detaljer i hva du legger i "forskjellsbehandling" er det umulig å diskutere. 

Barn har ulike behov, og SKAL behandles forskjellig - hvert barn skal bli behandlet ut fra hva det individuelle barnet har behov for. 

Om du derimot mener som i at "Lillebror får dyre merkeklær og gaver og aktiviteter, mens storebror aldri får noe", er det en annen ting. 

Anonymkode: 83e6a...0bf

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Toyah skrev (5 minutter siden):

Fordi barna har ulike behov. 

Det er 100,00 i forskjell jeg mener det skal fordeles likt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så lenge du gir null detaljer i hva du legger i "forskjellsbehandling" er det umulig å diskutere. 

Barn har ulike behov, og SKAL behandles forskjellig - hvert barn skal bli behandlet ut fra hva det individuelle barnet har behov for. 

Om du derimot mener som i at "Lillebror får dyre merkeklær og gaver og aktiviteter, mens storebror aldri får noe", er det en annen ting. 

Her er det storebror og storesøster som får mer enn meg … 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er det storebror og storesøster som får mer enn meg … 

Igjen: kontekst. Kanskje storebror trenger nye ting, mens du ikke trenger det. Kanskje du fikk en annen ting, en gang de ikke fikk. Kanskje du får den samme tingen når du blir like gammel som storebror. 

Her fikk storesøsteren min eget stereo da hun begynte på ungdomsskolen. Så fikk jeg det to år senere, når JEG begynte på ungomdsskolen. 

Vi har kjøpt ny sykkel til ene ungen. Han trengte ny sykkel - broren gjorde det ikke, så han fikk da selvfølgelig ikke ny sykkel... Når hans sykkel trenger å skiftes, skal han få ny - og da får ikke broren, med mindre han faktisk trenger det han også. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Igjen: kontekst. Kanskje storebror trenger nye ting, mens du ikke trenger det. Kanskje du fikk en annen ting, en gang de ikke fikk. Kanskje du får den samme tingen når du blir like gammel som storebror. 

Her fikk storesøsteren min eget stereo da hun begynte på ungdomsskolen. Så fikk jeg det to år senere, når JEG begynte på ungomdsskolen. 

Vi har kjøpt ny sykkel til ene ungen. Han trengte ny sykkel - broren gjorde det ikke, så han fikk da selvfølgelig ikke ny sykkel... Når hans sykkel trenger å skiftes, skal han få ny - og da får ikke broren, med mindre han faktisk trenger det han også. 

Nei de er godt voksne begge to de er i 30 årene. Jeg trenger de pengene jeg også og får beskjed at jeg ikke får det nå. Det er forskjellsbehandling på høyt nivå. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei de er godt voksne begge to de er i 30 årene. Jeg trenger de pengene jeg også og får beskjed at jeg ikke får det nå. Det er forskjellsbehandling på høyt nivå. 

Hva om du faktisk forklarer problemet...? Hvilke penger? Hvorfor? Hvorfor lage en tråd når du ikke gir NOE å diskutere..? 

De får penger nå, og du får ikke NÅ? Kanskje du får det senere? Kanskje din mor følre at du ikke trenger dem like mye NÅ som dine søsken? Kanskje din mor ikke HAR penger til deg NÅ, og derfor velger å gi NÅ til de som trenger det mest NÅ? 

Beklager, men sånn du skriver høres det ut som sutring.. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva om du faktisk forklarer problemet...? Hvilke penger? Hvorfor? Hvorfor lage en tråd når du ikke gir NOE å diskutere..? 

De får penger nå, og du får ikke NÅ? Kanskje du får det senere? Kanskje din mor følre at du ikke trenger dem like mye NÅ som dine søsken? Kanskje din mor ikke HAR penger til deg NÅ, og derfor velger å gi NÅ til de som trenger det mest NÅ? 

Beklager, men sånn du skriver høres det ut som sutring.. 

Får det sikkert aldri kan jeg tenke meg. Jeg trenger det like mye som den fordi jeg har mange ting jeg vil gjøre i livet. De skulle gitt likt samtidig. Det er hvordan det er. Hvis de hadde vært gode foreldre i det minste som de ikke er. 

Skrevet

Hvor gammel er du, TS? Er du i samme livssituasjon som dine eldre søsken?

Dine foreldre sier du skal få penger senere, så da er det ikke forskjellsbehandling. Om du ikke får i det hele tatt, da er det forskjellsbehandling.

Anonymkode: 443a6...c92

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor gammel er du, TS? Er du i samme livssituasjon som dine eldre søsken?

Dine foreldre sier du skal få penger senere, så da er det ikke forskjellsbehandling. Om du ikke får i det hele tatt, da er det forskjellsbehandling.

Nei jeg er en verre livssituasjon .

Skrevet

Får de penger de skal bruke til noe spesielt, noe som ikke er aktuelt for deg, f.eks hvis de er i gang med boligkjøp, mens du fremdeles skal leie en stund fremover?

Eller får de frie midler de kan bruke til hva som helst?

Det ene eksempelet kan være fullstendig rettferdig, mens det andre kan være urettferdig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Får det sikkert aldri kan jeg tenke meg. Jeg trenger det like mye som den fordi jeg har mange ting jeg vil gjøre i livet. De skulle gitt likt samtidig. Det er hvordan det er. Hvis de hadde vært gode foreldre i det minste som de ikke er. 

Skjerpings, dette er ren sutring.. Du har ikke rett på din mors penger. Her høres du grisk ut. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei jeg er en verre livssituasjon .

Tenker at dine foreldre vet hva de gjør. Du er sikkert ikke i noen verre livssituasjon, men vil bruke pengene på fjas. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker at dine foreldre vet hva de gjør. Du er sikkert ikke i noen verre livssituasjon, men vil bruke pengene på fjas. 

Fjas? Nei jeg vil bruke de som jeg vil på det jeg trenger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjerpings, dette er ren sutring.. Du har ikke rett på din mors penger. Her høres du grisk ut. 

Det er ikke griskt å mene de burde gjort likt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du ordlegger deg dårlig. Å være midt i smørøyet betyr å være den heldige, den som får mest.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Smørøye

Anonymkode: 8b92c...ed4

Skrev feil 

Skrevet

Hva skal søsknene dine bruke pengene på da? Og har foreldrene dine eksplisitt fortalt deg at du ikke kommer til å få samme sum ved en senere anledning?  

Anonymkode: 568fa...105

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...