Gå til innhold

Mann som identifiserer seg som dame i damegarderoben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Hannah80 said:

Ikke transkvinner generelt. Her snakket vi om transkvinner med penis

Skal transkvinner som ser ut som kvinner med pupper og alt måtte gjennomgå operasjoner for å kunne skifte i en kvinnegarderobe eller benytte et kvinnetoalett?

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 19.48):

Tar denne som anonym… jeg begynte nylig på treningssenter og det er en mann i damegarderoben. Jeg sa fra til personalet, men fikk beskjed om at han identifiserer seg som dame, og derfor må få bruke damegarderoben… jeg kan lite om sånne ting, og jeg skjønner jo at en transseksuell som har operert seg og alt ikke bare kan gå i herregarderoben. Men dette er altså en mann i litt feminine klær, som da tydeligvis føler seg som en dame. 
 

Jeg vil ikke være trangsynt, men jeg har opplevd overgrep og føler meg utrygg i slike situasjoner rundt fremmede menn. Har nå begynt å skifte på do hvis han/hun(?) er der, men jeg trener ofte før jobb og må egentlig dusje.. det klarer jeg bare ikke hvis det er en mann i garderoben. 
 

noen råd? Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre :( Har vurdert å bytte treningssenter men da blir reiseveien veldig kronglete. 

Anonymkode: 6f384...440

Han har fortsatt mannekropp? Da synes jeg man skal gå i garderoben med identisk kropp, all den tid garderobe handler om utseende, ikke hvordan man føler seg inni. Det tas ikke hensyn til noen som føler seg tjukk, tynn, stygg etc, man går i den garderoben som tilsvarer utovertiss eller innovertiss.

Noe annet blir det motsatte av demokrati, altså at man lar noen få bestemme over flertallet. Har man demokrati har man demokrati. 

Anonymkode: 7e647...761

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hannah80 said:

Å ha penis er vel ikke en legning? Skjønner ikke sammenligningen. Jeg personlig gir en god faen i om jeg deler garderobe med en person med to peniser. Men jeg forstår at andre ikke tenker slik. Og at de vegrer seg for å dele garderobe med folk med mannlige kjønnsorganer. 

Greia er at det bunner i en helt ubegrunnet frykt og mangel på kunnskap. Det er organisasjoner der ute som aktivt jobber for at den frykten skal forbli eller aller helst øke fordi den undergraver transpersoner rettigheter.

Forstår man kjønnsinkongruens så vil man også forstå at det ikke er menn det er snakk om. Det er ikke transkvinner som voldtar kvinner med sin testosteronmanko, men det er cis-menn.

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal transkvinner som ser ut som kvinner med pupper og alt måtte gjennomgå operasjoner for å kunne skifte i en kvinnegarderobe eller benytte et kvinnetoalett?

Anonymkode: 70516...1d6

Hvorfor skal det gå på bekostning av det store flertallet av kvinner som ikke ønsker å dele garderobe med ",kvinnepeniser"? (ikke jeg som har funnet på ordet)

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hannah80 said:

Hvorfor skal det gå på bekostning av det store flertallet av kvinner som ikke ønsker å dele garderobe med ",kvinnepeniser"? (ikke jeg som har funnet på ordet)

Du svarte ikke på det jeg spurte om.

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du svarte ikke på det jeg spurte om.

Anonymkode: 70516...1d6

Som skrevet tidligere.. Personlig så bryr jeg meg ikke om hvem jeg deler garderobe med. Men jeg forstår alle de kvinnene som ikke ønsker å ha transkvinner med penis i garderoben. Og syns derfor at de burde bli hørt. 

Og forresten så syns jeg hele problemet er temmelig oppkonstruert. Det er ikke som om garderobene flommer over av transpersoner med penis. Og de fleste transpersoner velger selv uansett å skifte på feks toalettet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topsi skrev (57 minutter siden):

Jeg er ikke transfob, jeg mener innovertiss hører hjemme i garderober med innovertiss, uavhengig av hva man identifiserer seg som eller er. At DU opplever det transfobisk er nå så. Jeg vet hva jeg står for.

Jeg har måne, skjegg, heldekkende pels og "innovertiss". Veldig progressivt av deg å ønske meg velkommen i samme garderobe som deg. Mistenker de fleste andre kvinnene der ville reagert kraftig så snart jeg åpna døra.

Anonymkode: e9433...948

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (36 minutter siden):

Ja, disse personene finnes.

Men hvorfor?

Og jeg venter på artikler rundt bråket i Storbritannia, både rundt trakassering/hets av detransisjonerte og som forklarer hva som har skjedd i sykehus-saken der som dokumenterer påstandene du har kommet med i denne tråden.

Endret av Bålkaffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (13 minutter siden):

Men hvorfor?

Hvorfor er bananen krum?

Akkurat hvorfor enkelte menn forgriper seg på kvinnfolk er det vel ingen som helt vet. Men at de gjør det er nå bare en realitet like fullt.

Anonymkode: 1858d...5b7

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de aller fleste transkvinner i Norge kan man se de har vært gutter/menn før. En del oppfører seg og virker som de er gutter/menn ennå. Væremåten skinner igjennom. 

Anonymkode: 19d17...34f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor er bananen krum?

Akkurat hvorfor enkelte menn forgriper seg på kvinnfolk er det vel ingen som helt vet. Men at de gjør det er nå bare en realitet like fullt.

Anonymkode: 1858d...5b7

Dette var ikke et spørsmål om hvorfor enkelte menn forgriper seg på kvinnfolk, så hvorfor du drar inn det, skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke transfobisk i seg selv, men det blir brukt for å objektivere, trakkasere og hetse transkvinner.

 

 

Anonymkode: 70516...1d6

Det blir sikkert brukt til det, men de aller fleste som sier dette bruker det ikke til det.

Endret av PetterKanin
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er veldig sant. Da jeg var liten gutt ,lekte jeg både med barbiedukker og kledde meg opp i kjoler fordi storesøster og venninnene holdt på med dette. I dag hadde det sikkert blitt problematisert. Det ble da mann av meg også.

Anonymkode: c302b...1ff

Husker jeg en periode (muligens rundt 7års alder?) da jeg var veldig fascinert av mammas parfyme og gjerne prøvde den, søkte mot det feminine. Glad ingen involverte meg i tanker om "glidende kjønnsidentitet", jeg er nok så mye mann som man kan være og trives godt med det. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at folk gidder å diskutere dette i ørten tråder. Det er for tiden - og i overskuelig framtid - helt uaktuelt å gi biologiske menn adgang til kvinnegarderober på offentlige steder og anlegg. På tide å parkere debatten.

Anonymkode: ecb35...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at folk gidder å diskutere dette i ørten tråder. Det er for tiden - og i overskuelig framtid - helt uaktuelt å gi biologiske menn adgang til kvinnegarderober på offentlige steder og anlegg. På tide å parkere debatten.

Anonymkode: ecb35...9a8

De er allerede gitt tilgang.

Mulig du burde følge med før du raljerer. IDK.

Anonymkode: 1858d...5b7

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (1 time siden):

Men hvorfor?

Og jeg venter på artikler rundt bråket i Storbritannia, både rundt trakassering/hets av detransisjonerte og som forklarer hva som har skjedd i sykehus-saken der som dokumenterer påstandene du har kommet med i denne tråden.

Hvorfor noen menn vil kle seg ut som kvinner for å få tilgang til steder for kvinner hvor kvinner er sårbare?

Ja, si det. Hvorfor gjør noen menn dette? Hvorfor vil de ha lett tilgang på sårbare kvinner og kvinner i sårbar situasjon?

Du tror virkelig ikke at jeg skal bruke tid å lete etter noe som finnes, men du er for lat å finne selv? Hvis du tror det, så tar du feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at folk gidder å diskutere dette i ørten tråder. Det er for tiden - og i overskuelig framtid - helt uaktuelt å gi biologiske menn adgang til kvinnegarderober på offentlige steder og anlegg. På tide å parkere debatten.

Anonymkode: ecb35...9a8

Men de er gitt tilgang. Det er det som er problemet.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Hvorfor noen menn vil kle seg ut som kvinner for å få tilgang til steder for kvinner hvor kvinner er sårbare?

Ja, si det. Hvorfor gjør noen menn dette? Hvorfor vil de ha lett tilgang på sårbare kvinner og kvinner i sårbar situasjon?

Du tror virkelig ikke at jeg skal bruke tid å lete etter noe som finnes, men du er for lat å finne selv? Hvis du tror det, så tar du feil.

Ja, hvorfor skal de gjennomgå det å skifte kjønn juridisk, gå igjennom hormonbehandling etc, for å få tilgang til garderober og toaletter? Det er idag _ingen_ som hindrer en mann å gå inn på et dametoalett, så hvorfor mener du at de går igjennom alt det bare for å gå inn en dør som allerede er fullstendig mulig å gå inn, uten å gjøre alt det?

Du har kommet med påstander om hva som skjedde med helsetjenesten for barn og unge i Storbritannia, men ikke kommet med noen artikler om dette, som beviser det du sier.

Du har også sagt at detransisjonerte i Storbritannia blir hetses av trans-aktivister, uten å komme med et eneste bevis på dette.

Og da forventer du altså at jeg skal gjøre jobben for deg? Jeg finner jo ingenting som understøtter det du sier? Vis meg veien, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (2 minutter siden):

Det er idag _ingen_ som hindrer en mann å gå inn på et dametoalett,

Nei nettopp. For hvis noen prøver å hindre er de liksom "transfobisk"

Anonymkode: 1858d...5b7

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen prøver å lure seg unna dødsstraff med å identifisere seg som kvinne, han voldtok og drepte ekskjæresten i 2003 og har i mellomtiden funnet ut at det er større sjanse for at kvinner ikke blir dømt til døden. Da er det selvfølgelig beleilig å bytte fornavn og kjønn... 🤡

https://nypost.com/2022/12/15/first-trans-woman-on-death-row-in-us-begs-for-mercy/ 

Anonymkode: b0846...90f

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...