Gå til innhold

Mann som identifiserer seg som dame i damegarderoben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge de ser ut som kvinner og har kvinnelige trekk så har jeg ingen problemer med at de skifter der. Klart det gjør jo saken vanskelig for de som har behov for å sjekke og kontrollere andres kropper for eventuell penis.

Du viser i grunn bare at du ikke har forstått hva kjønnsinkongruens handler om.

Anonymkode: 70516...1d6

Jeg har ikke sagt noe om kjønnsinkongruens, jeg vil bare ikke se en penis I kvinnegarderoben uavhengig av hva man identifiserer seg som. En garderobe for innovertiss og en for utovertiss synes jeg er fint. En penis er forøvrig ikke noe man må lete etter å finne på en naken kropp,  de er ganske synlige

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, er nok så ennkelt.

Anonymkode: 1858d...5b7

Om man lever i en fantasiverden uten sosiale normer og konsekvenser så er nok det mulig.

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Topsi said:

Jeg har ikke sagt noe om kjønnsinkongruens, jeg vil bare ikke se en penis I kvinnegarderoben uavhengig av hva man identifiserer seg som. En garderobe for innovertiss og en for utovertiss synes jeg er fint. En penis er forøvrig ikke noe man må lete etter å finne på en naken kropp,  de er ganske synlige

Hadde du forstått kjønnsinkongruens så ville du sett det transfobiske i argumentasjonen din.

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig at flere her snakker som om personen går rundt og «slenger med tissen». En transperson ville nok ikke stått der og vist frem manndommen i all sin prakt til hvem som helst. Tvert imot er jo mange transpersoner usikre på eget underliv. 
 

Tipper transpersonen er mer usikker enn meg i den garderoben, hvertfall. Hun må jo føle at alle stirrer på, og snakker om, henne. Kan ikke tenke meg noe verre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sententia said:

Så merkelig at flere her snakker som om personen går rundt og «slenger med tissen». En transperson ville nok ikke stått der og vist frem manndommen i all sin prakt til hvem som helst. Tvert imot er jo mange transpersoner usikre på eget underliv. 
 

Tipper transpersonen er mer usikker enn meg i den garderoben, hvertfall. Hun må jo føle at alle stirrer på, og snakker om, henne. Kan ikke tenke meg noe verre! 

Endelig et oppegående menneske her på forumet.

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde du forstått kjønnsinkongruens så ville du sett det transfobiske i argumentasjonen din.

Anonymkode: 70516...1d6

Jeg er ikke transfob, jeg mener innovertiss hører hjemme i garderober med innovertiss, uavhengig av hva man identifiserer seg som eller er. At DU opplever det transfobisk er nå så. Jeg vet hva jeg står for.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Topsi said:

Jeg er ikke transfob, jeg mener innovertiss hører hjemme i garderober med innovertiss, uavhengig av hva man identifiserer seg som eller er. At DU opplever det transfobisk er nå så. Jeg vet hva jeg står for.

Jeg leser hva du står for og du må gjerne overbevise deg selv om din egen toleranse så lenge jeg slipper å ha deg i mitt liv eller i nærheten av det.

Anonymkode: 70516...1d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg leser hva du står for og du må gjerne overbevise deg selv om din egen toleranse så lenge jeg slipper å ha deg i mitt liv eller i nærheten av det.

Anonymkode: 70516...1d6

Takk. I like måte du

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hadde du forstått kjønnsinkongruens så ville du sett det transfobiske i argumentasjonen din.

Anonymkode: 70516...1d6

Å ikke ønske å se en penis i kvinnegarderoben er ikke å være transfobisk. Til og med de aller fleste transpersoner mener det samme. 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hannah80 said:

Å ikke ønske å se en penis i kvinnegarderoben er ikke å være transfobisk. Til og med de aller fleste transpersoner mener det samme. 

Det er ikke transfobisk i seg selv, men det blir brukt for å objektivere, trakkasere og hetse transkvinner.

 

 

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hannah80 said:

Å ikke ønske å se en penis i kvinnegarderoben er ikke å være transfobisk. Til og med de aller fleste transpersoner mener det samme. 

Vis gjerne til en transperson som mener at en transkvinne skal skifte i en herregarderobe.

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hannah80 said:

Å ikke ønske å se en penis i kvinnegarderoben er ikke å være transfobisk. Til og med de aller fleste transpersoner mener det samme. 

Burde kanskje hatt egne garderober for lesbiske også. De kan jo forgriper seg når som helst med sin selvvalgte legning vet du. Dette er noe de fleste lesbiske mener eller hva?

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Om man lever i en fantasiverden uten sosiale normer og konsekvenser så er nok det mulig.

Anonymkode: 70516...1d6

Ja, og det er tydeligvis nok av folk som lever i en fantasiverden...

Anonymkode: 1858d...5b7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Burde kanskje hatt egne garderober for lesbiske også. De kan jo forgriper seg når som helst med sin selvvalgte legning vet du. Dette er noe de fleste lesbiske mener eller hva?

Anonymkode: 70516...1d6

Lesbiske har ikke penis.

The more you know...

Anonymkode: 1858d...5b7

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (16 timer siden):

Det som plager meg er at vi bruker ekstremt mye tid på å diskutere om transkvinner og menn burde bruke x eller y garderobe, og samtidig si at det er på grunn av at massevis av kvinner er i fare om  transkvinner bruker kvinnegarderober, som ingen tall viser. At noen synes det er ubehagelig å se en penis i kvinnegarderoben? ja vel. Man kan dusje hjemme om man er følsom. Samtidig har transpersoner et unaturlig høyt selvmordstall, Mange sliter med å komme i jobb. Vi har situasjoner der foreldre tjener penger på at barnet deres er "spesielt". Jeg mener bestemt at det lureste vi som sammfunn kan gjøre, er å si: ja vel, hver gang det er snakk om kjønn og seksualitet. Ikke klapp eller hat. Hva om vi kan behandle mennesker som mennesker. på bakrunn av hva de gjør og hva de sier?

Er det ikke bedre at transkvinnen dusjer hjemme enn at alle kvinner må gjøre det? 
Ikke kan man dusje hjemme alltid heller. Spesielt ikke i en svømmehall. Når transkvinnene har fått kjønnskorrigerende operasjon kan de få komme i garderoben. 
Jeg synes det er viktig at kvinner kan få ha områder kun for den og at menn kan då ha områder kun for seg. Og det er ekstra viktig på steder hvor man kler av seg. 

Anonymkode: 748e2...546

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (1 time siden):

Jeg klarer ikke helt å forstå dette her. Du mener at det finnes cis-personer som hevder at de er trans for å skaffe seg fordeler på kvinners bekostning,

Ja, disse personene finnes. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen som gjennomgår medisinsk og/eller kirurgisk behandling for å komme seg inn i en kvinnegarderobe. 
 

Argumentet om at ikke vet hvem som er genuine transpersoner er kun egnet til å gjøre transpersoner liv enn vanskeligere enn det allerede er.

Anonymkode: 70516...1d6

Man trenger ikke gjennomgå medisinsk og/eller kirurgisk behandling for å kalle seg for trans. Det er blitt såpass liberalt at det holder med kvinneklær, parykk og sminke. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Lesbiske har ikke penis.

The more you know...

Anonymkode: 1858d...5b7

Gjesp.....

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vis gjerne til en transperson som mener at en transkvinne skal skifte i en herregarderobe.

Anonymkode: 70516...1d6

Ikke transkvinner generelt. Her snakket vi om transkvinner med penis

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Drizzt said:

Man trenger ikke gjennomgå medisinsk og/eller kirurgisk behandling for å kalle seg for trans. Det er blitt såpass liberalt at det holder med kvinneklær, parykk og sminke. 

Hva er poenget ditt egentlig?

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Burde kanskje hatt egne garderober for lesbiske også. De kan jo forgriper seg når som helst med sin selvvalgte legning vet du. Dette er noe de fleste lesbiske mener eller hva?

Anonymkode: 70516...1d6

Å ha penis er vel ikke en legning? Skjønner ikke sammenligningen. Jeg personlig gir en god faen i om jeg deler garderobe med en person med to peniser. Men jeg forstår at andre ikke tenker slik. Og at de vegrer seg for å dele garderobe med folk med mannlige kjønnsorganer. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...