Gå til innhold

Mann som identifiserer seg som dame i damegarderoben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Det er veldig enkelt. Kroppene våre setter begrensninger for oss. Vi kan føle oss som enhjørninger, men vi får ikke horn på panna av den grunn. Det er denne trangen å likestille kjønn og kjønnsidentitet (sex og gender) som fører til dagens kaotiske tilstander. Man kan føle seg som hva man vil, men må fortsatt og for alltid forholde seg til kroppen man er født med - kvinnekropp eller mannekropp. Vi kan ikke bytte kjønn så lenge vi ikke kan bytte kropp. Det er en veldig enkel sannhet. Kanskje i fjern fremtid kan vi flytte vår bevissthet i en annen kropp, men fram til da er man enten mann, eller kvinne og har kjønnsorganene å forholde seg til. Menn som fjerner kirurgisk sine mannlige kjønnsorganer er 1 steg nærmere kvinnekroppen, men det kan aldri og vil aldri være nok for at kroppen blir kvinnekropp. Hele diskusjonen blir meningsløs så lenge menn (som i kjønnet mann) likestilles med kvinner (som i kjønnet kvinne). Det er forskjellige kropper. 

Ingen forsøker å likestille det. Transpersoner er jo nettopp «født i feil kropp». Det er det som kalles kjønnsdysfori. Og det kan ikke bestrides, ettersom denne typen kjønn (på tross av kropp) ser ut til å være utenfor målbarhet. Men det som er utenfor målbarhet kan ikke bestrides ved å henvise til kroppen, som jo ikke er utgangspunktet for følelsen av å være født i feil kropp.

Anonymkode: 47023...bd4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ingen forsøker å likestille det. 

Anonymkode: 47023...bd4

Jo, transaktivismen handler nettopp om dette. At kjønn og kjønnsidentitet skal være en og samme ting. At menn skal få tilgang til steder, forbeholdt kun kvinner. At kvinner skal føle seg utrygge, sårbare og miste sine rettigheter de har kjempet for. Du må sette deg inn i hva transaktivismen vil, gjør og står for, så skjønner du hvorfor så mange reagerer. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (7 minutter siden):

Jo, transaktivismen handler nettopp om dette. At kjønn og kjønnsidentitet skal være en og samme ting. At menn skal få tilgang til steder, forbeholdt kun kvinner. At kvinner skal føle seg utrygge, sårbare og miste sine rettigheter de har kjempet for. Du må sette deg inn i hva transaktivismen vil, gjør og står for, så skjønner du hvorfor så mange reagerer. 

Helt riktig.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (10 minutter siden):

Jo, transaktivismen handler nettopp om dette. At kjønn og kjønnsidentitet skal være en og samme ting. At menn skal få tilgang til steder, forbeholdt kun kvinner. At kvinner skal føle seg utrygge, sårbare og miste sine rettigheter de har kjempet for. Du må sette deg inn i hva transaktivismen vil, gjør og står for, så skjønner du hvorfor så mange reagerer. 

Nei. Jeg setter meg inn, men du har jo ikke satt deg inn, all den tid du tror på at de har som intensjon at kvinner skal føle seg utrygge, sårbare og miste rettigheter de har kjempet for. Fu kan godt diskutere dette som eventuell konsekvens, men ikke som intensjon. Og slutt å si at jeg ikke setter meg inn i ting. Poenget er at vi er uenige, ikke at jeg er uviten og du har grenseløs kunnskap om dette. Hvis det ikke var skille mellom kropp og kjønn i transaktivismen, ville de ikke kunne hatt kjønnsdysfori. De føler seg som kvinner eller menn, født i feil kropp. Kroppen er altså et hinder for dem, det forutsetter at også de forholder seg til kropp som biologi, som fysikk. Den plager dem jo.

Anonymkode: 47023...bd4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (På 5.12.2022 den 20.02):

Drt skulle da bare mangle at en som identifiserer seg som kvinne får bruke kvinnegarderoben.

Nei ikke enig. Jeg sliter nok med nakenhet rundt damer. Og unngår det så langt det lar seg gjøre. Så der går faktisk også grensen for min del. Har 0 imot, trans. Men dette er rett og slett mer enn jeg takler. 

Anonymkode: 12b89...10d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junine skrev (8 timer siden):

Men hva eksakt ved det er det som plager deg? 
Er du redd for lesbiske i garderoben også? 

Liker ikke kvinner i kvinne garderoben heller. Men kan klare å få skiftet der.  

På vgs var det en trans, der ble det til at klassen måtte bestemme om det var ok med skifting i garderoben.  Den klassen sa ja, jeg hadde sagt nei, eller droppet gym

Anonymkode: 12b89...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (11 timer siden):

Ja, ''hvem som helst'' - diverse behandlingsinstitusjoner og klinikker uten kompetanse, men med sterk aktivisme å hjelpe flest mulig transpersoner. I sin iver å hjelpe flest mulig, ødela de for altfor mange ikke-transpersoner.

Du kan finne detrans-personers first-hand opplevelser med hets omtrent overalt på TikTok, Instagram, Youtube, osv kanaler. Transaktivismen står sterkt og angriper til og med personer som vil detranse, men disse modige mennesker står frem med sin historie.

Når det er minst 7% detransende personer etter behandling i disse klinikker (ifølge tall fra Cambridge University), er det snakk om veldig mange mennesker som fikk irreversibell behandling de aldri skulle fått. Jeg tror det var ifjor at det kom også en domsavgjørelse som setter brems på liberaliseringen og nå må alle under 16 år gå gjennom en domstol før de får lov å få behandling med pubertetblokkere og andre hormoner. 

En grunnleggende feil mange transaktivister gjør er å ikke skille mellom ''ja, de få som trenger behandlingen må få den'' og ''nei, de som ikke trenger den skal ikke få den''. 

Hvis du ser filmen jeg lenket til i forrige innlegg, får du veldig, veldig interessant informasjon om paradoks som ''lesbiske kvinner i Storbritannia får ikke lov å velge bort biologiske menn på dating nettside for lesbiske kvinner'' og mye annet som viser akkurat hva ''terf'' og andre fornuftige mennesker vil unngå at det skjer i Norge også.

Har du noen artikler jeg kan lese om hva som har skjedd i Storbritannia og hvorfor?

Samme med artikler som omhandler hetsen detransisjonerte har gått igjennom?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Drizzt said:

Det er absolutt mer spennende i damegarderobben.

Nakne damer, synlige pupper og ... ingen som sammenligner størrelse på utstyret :rulle:

Dette viser hvor lite du forstår om transpersoner og hva slags syn du har på dem.

Anonymkode: 70516...1d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette viser hvor lite du forstår om transpersoner og hva slags syn du har på dem.

Anonymkode: 70516...1d6

Jeg forstår veldig godt at langt ifra alle som hevder de er trans faktisk er trans. Mitt syn om ikke-trans personer som vil fremstå som trans for å skaffe seg fordeler på kvinnenes bekostning er likt mitt syn om innvandrere som lyver om identitet for å få opphold de ikke har krav på.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

En kan jo lure på hvorfor det aldri er snakk om en transmann som krever sin rett til å gå naken med vagina inn i en herregarderobe. Det er liksom aldri den veien….noen sted.

Det er alltid en man som er transkvinne som hevder sin rett til biologiske kvinners områder. 

Anonymkode: 0134f...ab4

Jeg er transmann, og pleier ikke pleier delta på aktiviteter som inkluderer avkledning i en garderobe. Om jeg likevel skulle tatt meg en tur i svømmehallen, ville det vært en selvfølge at jeg gikk i herregarderoben. Nå skal det sies at testosteronbehandlingen virket ganske kjapt og effektivt på meg, så folk må ta seg tid til å stirre lenge nok til å registrere at den skallete personen med heldekkende pels mangler et vedheng i den største pelsdotten for å registrere at jeg skiller meg ut fra de fleste andre, og selv da kunne jeg jo hatt en mikropenis gjemt der, så det kunne bli rimelig kleint om noen skulle kommentere det...

Men, når det gjelder transmenn som er på et tidligere punkt i behandlingen og med mindre effekt av evt testosteron, så kan det være snakk om noen med synlige bryster i tillegg til mer typisk "kvinnelig" kropp. Siden transpersoner er mer utsatt for hets og hatkriminalitet tror jeg de fleste vil se at å da ferdes i herregarderoben utgjør en økt risiko.  

 

 

 

Anonymkode: e9433...948

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (13 minutter siden):

Jeg forstår veldig godt at langt ifra alle som hevder de er trans faktisk er trans. Mitt syn om ikke-trans personer som vil fremstå som trans for å skaffe seg fordeler på kvinnenes bekostning er likt mitt syn om innvandrere som lyver om identitet for å få opphold de ikke har krav på.

Jeg klarer ikke helt å forstå dette her. Du mener at det finnes cis-personer som hevder at de er trans for å skaffe seg fordeler på kvinners bekostning, men du tar ikke med i regnestykket at de dermed også utsetter seg for fare fra folk som hater trans-personer, og dermed setter seg selv og eget liv i fare? Transpersoner verden rundt, og i Norge, blir mobbet, hetset, trakassert, drept etc, og dette er noe du mener at noen utsetter seg fordi de vil... hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Drizzt said:

Jeg forstår veldig godt at langt ifra alle som hevder de er trans faktisk er trans. Mitt syn om ikke-trans personer som vil fremstå som trans for å skaffe seg fordeler på kvinnenes bekostning er likt mitt syn om innvandrere som lyver om identitet for å få opphold de ikke har krav på.

Det er ingen som gjennomgår medisinsk og/eller kirurgisk behandling for å komme seg inn i en kvinnegarderobe. 
 

Argumentet om at ikke vet hvem som er genuine transpersoner er kun egnet til å gjøre transpersoner liv enn vanskeligere enn det allerede er.

Anonymkode: 70516...1d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ingen som gjennomgår medisinsk og/eller kirurgisk behandling for å komme seg inn i en kvinnegarderobe. 

Det trenger de ikke heller.

Anonymkode: 1858d...5b7

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det trenger de ikke heller.

Anonymkode: 1858d...5b7

Hva mener du?

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du?

Anonymkode: 70516...1d6

Trenger bare å skifte kjønn juridisk, så kan man valse inn hvor man vil.

Anonymkode: 1858d...5b7

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Trenger bare å skifte kjønn juridisk, så kan man valse inn hvor man vil.

Anonymkode: 1858d...5b7

Nei, det kan man ikke.

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ingen som gjennomgår medisinsk og/eller kirurgisk behandling for å komme seg inn i en kvinnegarderobe

Hvis de har gjennomgått kirurgisk behandling er det helt greit de kommer i kvinnegarderoben 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trenger bare å skifte kjønn juridisk, så kan man valse inn hvor man vil.

Anonymkode: 1858d...5b7

Strengt talt trenger man ikke det engang. Det holder å si man er transkjønnet de fleste steder. 

Anonymkode: 085ea...8ad

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det kan man ikke.

Anonymkode: 70516...1d6

Jo, er nok så ennkelt.

Anonymkode: 1858d...5b7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Topsi said:

Hvis de har gjennomgått kirurgisk behandling er det helt greit de kommer i kvinnegarderoben 

Så lenge de ser ut som kvinner og har kvinnelige trekk så har jeg ingen problemer med at de skifter der. Klart det gjør jo saken vanskelig for de som har behov for å sjekke og kontrollere andres kropper for eventuell penis.

Du viser i grunn bare at du ikke har forstått hva kjønnsinkongruens handler om.

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...