Gå til innhold

Når på dagen lar dere barna åpne adventskalender?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Musis skrev (5 minutter siden):

Her fungerte det best etter bhg. Ble bare stress på morningen. 

Det jeg frykter, skjønner du. Har pakkekalender med både godteri og leker/aktiviteter, og barnet mitt kommer til å bli giret på og spise godteriet/leke med leken med en gang, så er redd det bare blir stress. 

Har dog inntrykk av at det er mest vanlig å åpne på morgenen. 

Anonymkode: 7576f...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir stress? Her har vi god tid på morgenen med 3 barn som åpner kalender. De har god tid til leking og spising eventuelt. 

Stå opp tidligere hvis en pskkekalender tipper morgenene deres.

Anonymkode: ee407...446

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi åpner ved frokostbordet,står alltid opp litt tidligere i desember for å få tid til det😊både barna og jeg er så gira at det er lett å stå opp til😍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter middag. Mine får sjokoladekalender, så kalenderen blir en liten dessert. Greit nok det er en pitte liten sjokolade det er snakk om, men vil ikke gi dem det på tom mage på morgenen før bhg (spiser frokost i bhg). 

Anonymkode: 8c224...75d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter barnehagen, før middag. På morgenen blir det fort hektisk, og av erfaring fra i fjor, endte det med at det ble vanskeligere å komme seg av gårde og rekke jobb. 

Anonymkode: f982a...d99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har alltid fått åpne om morgenen (eller strengt tatt når de selv vil, men de vil alltid åpne straks de står opp). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva blir stress? Her har vi god tid på morgenen med 3 barn som åpner kalender. De har god tid til leking og spising eventuelt. 

Stå opp tidligere hvis en pskkekalender tipper morgenene deres.

Anonymkode: ee407...446

Vi har pakkekalender som inneholder en blanding av sjokolade/godteri og leker/aktiviteter. Godteriet tar gjerne litt lengre tid å spise opp enn en liten sjokoladebit. Noe er som sagt aktiviteter som er meningen at vi skal bruke litt tid på å gjøre sammen. 

Barnet mitt er i en alder hvor alt fra før av tar ganske lang tid. Han somler og har liksom all verdens med tid på seg. Vi har én time fra vi står opp om morgenen til vi må ut døra, så vil ikke si vi har dårlig tid heller. 
 

Ts

Anonymkode: 7576f...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi åpnet om ettermiddagen i barnehagealder. Barnet var så giret på den lille sjokoladebiten, at han våknet i firetiden fordi han gledet seg sånn til å åpne!

Etter at vi flyttet åpningen til ettermiddagen, var det håp om at han sov en time eller to til. Heller ingen ulempe at han hadde noe å glede seg til på hjemveien.

Har dere aktiviteter og leker i kalenderen, og vet barnet blir oppslukt og vil ønske å bruke mye tid på det, ville jeg ikke nølt med å ta det på ettermiddagen. Så små barn er ikke så påvirket av hva andre gjør. De godtar som regel rutinene man lager, og det er jo kjekt at kalenderen ikke blir et hasteprosjekt om logistikken ellers er tidkrevende nok. 

Endret av Hactar
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Embla Othea skrev (16 minutter siden):

Om morgenen.

Hvor gamle er dine barn? 

Anonymkode: e65ba...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine åpner om ettermiddagen når de ser julekalender på barne-TV. De har sjokoladekalender. 

 

Anonymkode: 49286...ce1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gamle er dine barn? 

Anonymkode: e65ba...a24

Jeg har ikke barn men jeg tar utgangspunkt i når vi var små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

På morgenen før bhg, eller etter bhg? 
 

 

Anonymkode: 7576f...f28

Med barnehagebarn så hadde jeg åpnet etter barnehagen. Lett. Hadde ikke tatt det på morgenen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid åpnet om morgenen, nå er de blitt 11 og 9 år. 
 

Syns det er koselig på morgenkvisten♥️- men vi har alltid god tid om morgenen pga av arbeidstidene mine… 

Gjør det som funker for deg og din familie- egne familietradisjoner er gull! 💫 null poeng å presse inn en kalender på morgenen om det bare gir stress! 

Anonymkode: d0b76...79e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor gamle er dine barn? 

Anonymkode: e65ba...a24

Mine er store nå, men de stod opp litt tidligere i desember for å rekke det🙂

Anonymkode: 17a52...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...