AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Del Skrevet 30. november 2022 Tidligere i år døde barnet mitt av kreft. Det går "ok" med meg, men jeg synes ikke jeg har fått gjennomgått det hele nok. Har snakket lite om det, i dybden. Alle følelsene og inntrykkene som var til stedet er på en måte ikke plassert. Har forsøkt å få samtaler med noen i helsevesenet, men det virker umulig. Nå har jeg fått tilbud fra en prest om å ha samtaler - og eventuelt begynne i en sorggruppe. Jeg er ikke veldig troende, men er åpen for mye - og jeg er medlem av statskirka. Jeg kjenner at det sitter litt inne at jeg skal ha samtale alene med en prest ... Jeg er usikker på om den religiøse vinklingen blir for stor. Derfor spør jeg her inne om det er noen som har erfaring fra lignende situasjon? Anonymkode: a071a...e0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #2 Del Skrevet 5. desember 2022 Så trist å høre at du har mistet et barn, kondolerer. Jeg hadde noen fine samtaler med prester da mannen min døde. Prester er ofte vant til å snakke med folk i sorg og krise. Vi satt lenge og pratet før presten i det hele tatt kom innpå temaer som rørte ved noe religiøst. Jeg er troende selv, så jeg syns det bare var fint å bli bedt for, men jeg satt med et inntrykk av at det var mitt valg hvor samtalen skulle gå, hadde jeg ikke villet ha bønn så hadde presten latt være. Ellers har jeg kanskje noen tips til kontakt med helsevesenet - i min kommune finnes det noe som heter lavterskel psykisk helse. Her kan man få samtale med psykolog uten henvisning fra lege. Jeg har fått prate med noen der ved å ta kontakt selv, sjekk om det finnes noe sånnt i din kommune. Anonymkode: ecc66...624 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Del Skrevet 6. desember 2022 Så trist at du har mistet mannen din ❤️ Takk for at du deler din erfaring med å samtale med prest. Og tips om lavterskeltilbud. Jeg har ikke hørt om det før, men skal undersøke. Anonymkode: a071a...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå