AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Del Skrevet 30. november 2022 Jeg har flyttet til Bergen og begynte i ny jobb på mandag. På morgenmøte i dag offet jeg meg litt over bomringen og da begynte vi å snakke bil. Det viser seg at av 11 stk. så har 8 en gammel Leaf, type 11-12-modell. Den verste har 50 km rekkevidde, og hun er stolt av den! Nr. 9 tar buss, én skjønte jeg ikke, men må være elbil også, og så er det meg med en gammel Volvo stasjonsvogn. Oops. Følte meg litt uglesett, men jeg merker det når jeg pendler også: Er ofte i kø med 4-5 Leafer foran meg og like mange bak. Så, ja, det er greit at det er en praktisk bil til pendling i bomringby, helt i orden. Men det jeg egentlig lurte på var om dere har sett en sånn slags "smitteeffekt" på en arbeidsplass før? Noen kjøper noe, og så blir det en bølge av tilsvarende kjøp i kollegiet etterpå? Anonymkode: 297cc...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 9.00): Jeg har flyttet til Bergen og begynte i ny jobb på mandag. På morgenmøte i dag offet jeg meg litt over bomringen og da begynte vi å snakke bil. Det viser seg at av 11 stk. så har 8 en gammel Leaf, type 11-12-modell. Den verste har 50 km rekkevidde, og hun er stolt av den! Nr. 9 tar buss, én skjønte jeg ikke, men må være elbil også, og så er det meg med en gammel Volvo stasjonsvogn. Oops. Følte meg litt uglesett, men jeg merker det når jeg pendler også: Er ofte i kø med 4-5 Leafer foran meg og like mange bak. Så, ja, det er greit at det er en praktisk bil til pendling i bomringby, helt i orden. Men det jeg egentlig lurte på var om dere har sett en sånn slags "smitteeffekt" på en arbeidsplass før? Noen kjøper noe, og så blir det en bølge av tilsvarende kjøp i kollegiet etterpå? Anonymkode: 297cc...f9c Skal en inn til Bergen sentrum med bil eller gjennom bomring er det lurt med elbil. Det var enda lurere når bomringen og bygarasjen var gratis. Det kan være derfor kollegaene dine har elbil av en sånn alder. Leaf var en av de første elbilene som kom som likna bil Anonymkode: bae7c...73c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #3 Del Skrevet 9. desember 2022 Der jeg jobber opplever jeg at det har gått inflasjon i Teslaer. Dette er i ytre Oslo med bomring på begge kanter, og relativt få som bor innenfor bomringene (i tillegg til at det er godt utbygd kollektiv, som da blir førstevalgtet for de som bor nærme. Vi har også gratis lading på jobben. Selv busser jeg, men skjønner godt at de som bor lengre unna velger elbil i dette tilfellet, men synes likevel at det er oppsiktsvekkende at nesten alle har valgt samme merke, særlig når vi ikke tjener spesielt bra i yrket, vil tippe at de fleste ligger mellom 5-700k i året. Men her er det mange barnefamilier, så kan forstå at bil er førstevalg i hverdagen når barna skal hentes, leveres og kjøres hit og dit samtidig som mange sikkert vil ha litt rekkevidde på bilen, siden mange i Oslo har familie og bakgrunn fra andre steder. Anonymkode: 3b7e1...e7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4 Del Skrevet 10. desember 2022 On 12/9/2022 at 10:17 AM, AnonymBruker said: Der jeg jobber opplever jeg at det har gått inflasjon i Teslaer. Dette er i ytre Oslo med bomring på begge kanter, og relativt få som bor innenfor bomringene (i tillegg til at det er godt utbygd kollektiv, som da blir førstevalgtet for de som bor nærme. Vi har også gratis lading på jobben. Selv busser jeg, men skjønner godt at de som bor lengre unna velger elbil i dette tilfellet, men synes likevel at det er oppsiktsvekkende at nesten alle har valgt samme merke, særlig når vi ikke tjener spesielt bra i yrket, vil tippe at de fleste ligger mellom 5-700k i året. Men her er det mange barnefamilier, så kan forstå at bil er førstevalg i hverdagen når barna skal hentes, leveres og kjøres hit og dit samtidig som mange sikkert vil ha litt rekkevidde på bilen, siden mange i Oslo har familie og bakgrunn fra andre steder. Anonymkode: 3b7e1...e7e Tesla er jo en ganske rimelig bil da? (spørs så klart på modellen) Anonymkode: 6c78e...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå