Gå til innhold

Matkøene doblet !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Matkøene er doblet den senere tiden, og det vitner om at noe er galt i samfunnet vårt.  Undres litt over om det er fritt fram for alle å stille seg i denne matkøen. ?  Kan det tenkes at det er noen som regelrett utnytter desse  matkøene, og som egentlig ikkje burde vert der ?.  

Anonymkode: 8b186...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart de blir utnyttet!
Det er så utrolig mange frekke folk.

 

Anonymkode: 8dc9e...24f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattens rytter skrev (2 minutter siden):

Har dei god mat? 

Sikkert for enhver smak ! !

Anonymkode: 8b186...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klart de blir utnyttet!
Det er så utrolig mange frekke folk.

 

Anonymkode: 8dc9e...24f

Er nok ingen der som spør etter dokumentasjon på inntekter m.v. Det meste av maten de deler ut i matkøene  er vel  mat utgått på dato sponset fra butikkene. 

Ja, frekkheten setter ingen grenser der det er muleg å få noko gratis.    

Anonymkode: 8b186...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har aldri nytta oss av tilbodet, men eg skjønar at folk som slit med tunge straumrekningar og galopperande matprisar no lyt krypa til krossen og be om hjelp. Veldig mykje godt kjekjøt vert diverre destruert, skal tru om det heller kan donerast til matutdelarane?

Matutdelar: 'Ja, Palma, det vert kjekjøt til tacoen dykkar denne fredagen òg'

 

https://www.nrk.no/innlandet/ma-kaste-geitekjott-rett-pa-dynga-1.12184830

Endret av Nattens rytter
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er så frekke. Kan de få noe gratis så blir de som gribber. Det er så synd på meg 🤮🤮 sånn er folk . Ja alt skal de ha gratis . 

Anonymkode: 02e95...0d3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom folk ikkje har mat til seg og familien, lyt samfunnet hjelpa dei. Det treng ikkje vera noko populært, men gjerne innmat, stygge grønsaker eller kjøt frå dyr som elles vert destruert.

Endret av Nattens rytter
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan stille seg i køen.  Dessverre er det altfor mange som trenger hjelp som skammer seg over å vise det.   Køene kunne helt sikkert vært lengre dersom alle som har behov sto der. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange som utnytter dette tilbudet og ja.. akkurat som annonsene på finn.

Anonymkode: 87bb6...0af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
mammahjarte skrev (47 minutter siden):

Å stilla seg i matkø for "gøy" liksom? Det har eg svært liten tro på altså. 

Ikke på gøy, men at noen er så frekk at de stiller seg i matkø uten å trenge det har jeg ikke problem med å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym Brukar0 said:

Ikke på gøy, men at noen er så frekk at de stiller seg i matkø uten å trenge det har jeg ikke problem med å tro.

Det er sikkert alltid nokon.

Eg mistenkje at det er ein del som har det fryktelig trangt økonomisk som har begynt å bruka tilbodet fordi terskelen (kanskje) er litt senka når fleire gjer det. Tyder ikkje nødendigvis at dei er heilt tom for mat heima. Då kan man jo spørja seg, kor fattig må man vere for at det skal vere innafor å stå i matkø? Tom på konto og tomt for mat heima? Eller er det greitt når man får ein straumrekning på 5-6-tusen, må eigentlig til tannlegen å fiksa ei knust tann men har ikkje råd? Men kunne eigentlig ha spist makkaroni med soyasaus heile veka for å unngå å stå der? Heldigvis trenger ikkje folk å vertifisera situasjonen sin.

Veit ikkje om det var så gode eksempler, men eg tenkje at spekteret er stort. Det er og folk som ikkje trenger å stå der som hente mat for eldre og uføre, som ikkje har direkte råd til å kjøpa mat til folka det gjelder.

 

Endret av mammahjarte
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne jobber i Frelsesarmeen og er med på å dele ut mat, og hun fortalte meg for et par år siden da prisene og rentene var på et annet nivå enn nå, at de la merke til studenter som kom og hentet mat fordi de ikke gadd å gå på butikken og handle.

De hadde overhørt to gutter som hentet seg mat hver uke, hadde sagt til noen ute på gaten etterpå at de var så fyllesyke så det var stress å gå på butikken, derfor var det mer behagelig å stikke ned til Frelsesarmeen som lå tvers over gaten for kollektivet.

Anonymkode: a258e...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min venninne jobber i Frelsesarmeen og er med på å dele ut mat, og hun fortalte meg for et par år siden da prisene og rentene var på et annet nivå enn nå, at de la merke til studenter som kom og hentet mat fordi de ikke gadd å gå på butikken og handle.

De hadde overhørt to gutter som hentet seg mat hver uke, hadde sagt til noen ute på gaten etterpå at de var så fyllesyke så det var stress å gå på butikken, derfor var det mer behagelig å stikke ned til Frelsesarmeen som lå tvers over gaten for kollektivet.

Anonymkode: a258e...c9d

Flest alle studentar som ikkje jobbar har det trongt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 hours ago, Anonym Brukar0 said:

Ikke på gøy, men at noen er så frekk at de stiller seg i matkø uten å trenge det har jeg ikke problem med å tro.

Stille seg i matkø kl. 0500 om morgenen for å komme tidlig i køen for å få bong kl 0900 og en handlepose kl 1100? Neppe...

Anonymkode: b204e...89d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stille seg i matkø kl. 0500 om morgenen for å komme tidlig i køen for å få bong kl 0900 og en handlepose kl 1100? Neppe...

Anonymkode: b204e...89d

Da trenger de sikkert matposene, om det tar så lang tid. Så de frekke som gjør det er nok ikke flertallet.

Anonymkode: 120fb...8c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maskinfører said:

Stakkars mennesker hva driver myndighetene med ? 😟 

De står på tv og i fullt alvor mener det er et bra med 300 kr ekstra i mnd. Det verste er at de ikke finner det skamfullt heller.

Anonymkode: b204e...89d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...