AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #21 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å gjøre noe hyggelig og vise at man verdsetter daten har ingenting med likestilling å gjøre. Og hvis du absolutt skal dra likestilling inn i dette og snakke om økonomi så tjener fortsatt kvinner bare 80 kroner for hver hundrelapp menn i norge tjener så uansett om man skal følge likestillingsteorien din så er det da direkte likestillingsgrunn til at mannen spanderer oftere , ut over det at det også er en hyggelig gest som viser at han verdsetter henne Anonymkode: 5090a...c7f 1. Da kan kvinner gjøre det samme. 2. Dette er en unnskyldning for å ikke betale. Problemet er at det betyr at da må folk stille med lønnsslipp for å en gang kunne avtale date, for så å finne ut av hvem som tjener mest og derfor skal bestemme hvor daten skal være og så betale for den. Anonymkode: 3324c...3f0 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #22 Skrevet 28. november 2022 Den som inviterer betaler, eller så betaler man annenhver gang. Betaler man hver for seg er det ingen date, bare to mennesker som spiser hver for seg. Anonymkode: 4aaf5...3f0 1
Blått Skrevet 28. november 2022 #23 Skrevet 28. november 2022 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Å gjøre noe hyggelig og vise at man verdsetter daten har ingenting med likestilling å gjøre. Og hvis du absolutt skal dra likestilling inn i dette og snakke om økonomi så tjener fortsatt kvinner bare 80 kroner for hver hundrelapp menn i norge tjener så uansett om man skal følge likestillingsteorien din så er det da direkte likestillingsgrunn til at mannen spanderer oftere , ut over det at det også er en hyggelig gest som viser at han verdsetter henne Anonymkode: 5090a...c7f Å gjøre noe hyggelig og vise at man verdsetter daten handler ikke om penger etter min mening, men at man legger inn innsats for å være sammen at han f.eks planlegger en fin date betyr fortsatt at jeg kan spytte inn penger så vi får en fin opplevelse. Jeg dater ikke menn etter størrelsen på lommeboken, men har hatt veldig fine date på f.eks McDonalds for det var det vi hadde råd til på det tidspunktet Endret 28. november 2022 av Blått 3
Motelvibes Skrevet 28. november 2022 #24 Skrevet 28. november 2022 Vel, en gentleman betaler første daten uansett om han er interessert i noe mer eller ikke. Så kan man stille spørsmålet hvem og hvor mange gentlemen det finnes oppe på berget her…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #25 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1. Da kan kvinner gjøre det samme. 2. Dette er en unnskyldning for å ikke betale. Problemet er at det betyr at da må folk stille med lønnsslipp for å en gang kunne avtale date, for så å finne ut av hvem som tjener mest og derfor skal bestemme hvor daten skal være og så betale for den. Anonymkode: 3324c...3f0 Så kjipt at vi har fått et slikt samfunn. Jeg synes det er kjempesjarmerende og hyggelig med en raus mann som viser interesse og engasjement. Synes helt ærlig at det er litt trist at alt skal handle om «likestilling» på alle mulige bauger og kanter. Det er noe trist ved det. På mange måter føler jeg at menn ikke er menn mer, at de frarøves mye av sin maskulinitet og mandighet i dagens samfunn. Anonymkode: 165f0...c81 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #26 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 1. Da kan kvinner gjøre det samme. 2. Dette er en unnskyldning for å ikke betale. Problemet er at det betyr at da må folk stille med lønnsslipp for å en gang kunne avtale date, for så å finne ut av hvem som tjener mest og derfor skal bestemme hvor daten skal være og så betale for den. Anonymkode: 3324c...3f0 Kvinner gjør jo det samme. Hvis du har vært på flere dates med samme kvinne eller leser i tråden her svarer de fleste at de også betaler daten, selv betaler jeg alltid annenhver gang og liker å kjøpe gaver osv til daten og kjæresten også. Men første date bør mannen betale. Det handler ikke om pengene men om gesten Anonymkode: 5090a...c7f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #27 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes helt ærlig at det er litt trist at alt skal handle om «likestilling» på alle mulige bauger og kanter. Det er noe trist ved det. Anonymkode: 165f0...c81 Slutt å kall det likestilling! At enkelte menn er gjerrige, late, tiltaksløse og uromantiske har ingenting med likestilling å gjøre. De er bare late og uromantiske som enkeltindivid Anonymkode: 5090a...c7f 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #28 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så kjipt at vi har fått et slikt samfunn. Jeg synes det er kjempesjarmerende og hyggelig med en raus mann som viser interesse og engasjement. Synes helt ærlig at det er litt trist at alt skal handle om «likestilling» på alle mulige bauger og kanter. Det er noe trist ved det. På mange måter føler jeg at menn ikke er menn mer, at de frarøves mye av sin maskulinitet og mandighet i dagens samfunn. Anonymkode: 165f0...c81 Tror du ikke menn føler det samme? Så bra at menn ikke er "menn" mer men personer. Ja takk til et kjønnsfritt og fritt for patriarki samfunn! Anonymkode: 3324c...3f0 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #29 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kvinner gjør jo det samme. Hvis du har vært på flere dates med samme kvinne eller leser i tråden her svarer de fleste at de også betaler daten, selv betaler jeg alltid annenhver gang og liker å kjøpe gaver osv til daten og kjæresten også. Men første date bør mannen betale. Det handler ikke om pengene men om gesten Anonymkode: 5090a...c7f Jeg er ikke lesbisk. Er det annerledes for lesbiske? Hvordan da? Setter ikke lesbiske pris på å bli spandert på? Eller gjør det det og derfor må andre betale for datene deres? Anonymkode: 3324c...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #30 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å kall det likestilling! At enkelte menn er gjerrige, late, tiltaksløse og uromantiske har ingenting med likestilling å gjøre. De er bare late og uromantiske som enkeltindivid Anonymkode: 5090a...c7f Hvis det å ikke spandere eller ikke bestemme hvor daten skal være er å være lat samtidig som du sier at kvinner ikke skal betale for seg og kvinner skal ikke bestemme hvor daten skal være så sier du jo at kvinner er late og uromantiske. Anonymkode: 3324c...3f0 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #31 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du ikke menn føler det samme? Så bra at menn ikke er "menn" mer men personer. Ja takk til et kjønnsfritt og fritt for patriarki samfunn! Anonymkode: 3324c...3f0 Aner ikke. Gjør de det har de blitt enda mindre maskuline enn jeg fryktet. Er ikke dagens menn blitt oppdratt til å gjøre stas på en kvinne de er interessert i? Anonymkode: 165f0...c81
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #32 Skrevet 28. november 2022 Jeg betaler alltid på date. Da er sjansen mye større for at det ender opp med pulings. Anonymkode: a30f9...c7b 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #33 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ok. Jeg er nok litt gammeldags av meg. Synes det er hyggelig med en mann som leder an og gjør litt stas på meg. Synes mannen fremstår litt gjerrig om han skal dele på alt. Jeg har så klart ingenting i mot å betale en gang i blant, men synes mannen har hovedansvaret for å ta kvinnen med ut på gode middager og opplevelser. Mulig dette er vanligst på vestkanten, og blant menn som er eldre enn 40 år. Anonymkode: 165f0...c81 Er fra vestkanten selv, er eldre enn deg, og mest sannsynlig også mer å rutte med. Har hatt min del av kvinner som ikke ønsker annet enn å leve av og på mannen. Min erfaring er også at dette er de kvinnene som er minst selvstendige, de som har store forventninger men som ikke ser at den verdien de gir tilbake kan jeg få alle andre steder. Det er for å luke ut de som ønsker å leve på mannen, og som ser på mannen som sin private lommebok. Det er i 2022 ingen logikk i at selvstendige kvinner skal leve på mannen så fremt de to ikke har gjort en spesifikk avtale seg imellom. Anonymkode: f7065...f31 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #34 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aner ikke. Gjør de det har de blitt enda mindre maskuline enn jeg fryktet. Er ikke dagens menn blitt oppdratt til å gjøre stas på en kvinne de er interessert i? Anonymkode: 165f0...c81 Det tror jeg hører et annet forum til. Men godt spørsmål! Jeg bringer det videre! Anonymkode: 3324c...3f0
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #35 Skrevet 28. november 2022 Motelvibes skrev (15 minutter siden): Vel, en gentleman betaler første daten uansett om han er interessert i noe mer eller ikke. Så kan man stille spørsmålet hvem og hvor mange gentlemen det finnes oppe på berget her… Det hadde jeg hatet mer enn om det var interesse videre. Opplevde en gang en slik situasjon. Og da sa jeg rett ut; "du, dette var ikke klaff for meg, kan vi ikke bare dele på regningen?". Da føler jeg i alle fall at jeg ikke skylder noe, eller har utnyttet noen økonomisk, på toppen av å såre følelsene hans. Anonymkode: 089d5...316 4 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #36 Skrevet 28. november 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Å gjøre noe hyggelig og vise at man verdsetter daten har ingenting med likestilling å gjøre. Da kan jo dama gjøre stas på mannen? Akkurat på første date synes jeg kvinnen bør betale, så kan heller mannen betale neste gang. Anonymkode: aee56...65d 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #37 Skrevet 28. november 2022 Jeg har blitt spandert på av både dater og venner og familie. Det handler jo om gesten, ikke selve pengene. Jeg forventer aldri at noen skal betale for meg og går alltid ut ifra at jeg skal betale, men om de sier de vil betale og insisterer er jeg så pass trygg på meg selv at jeg ikke har noe imot å ta imot den hyggelige gesten. 😊 Spanderer gjerne på andre også om jeg får lyst. Anonymkode: 2a3e7...8c2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #38 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er fra vestkanten selv, er eldre enn deg, og mest sannsynlig også mer å rutte med. Har hatt min del av kvinner som ikke ønsker annet enn å leve av og på mannen. Min erfaring er også at dette er de kvinnene som er minst selvstendige, de som har store forventninger men som ikke ser at den verdien de gir tilbake kan jeg få alle andre steder. Det er for å luke ut de som ønsker å leve på mannen, og som ser på mannen som sin private lommebok. Det er i 2022 ingen logikk i at selvstendige kvinner skal leve på mannen så fremt de to ikke har gjort en spesifikk avtale seg imellom. Anonymkode: f7065...f31 Ok. Nå har ikke jeg noen intensjon om å leve på mannen eller bruke han på noen måte, jeg har mer enn nok selv. For min del handler ikke dette om økonomi i det hele tatt, men å vise interesse på de første datene. Anonymkode: 165f0...c81
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #39 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Aner ikke. Gjør de det har de blitt enda mindre maskuline enn jeg fryktet. Er ikke dagens menn blitt oppdratt til å gjøre stas på en kvinne de er interessert i? Anonymkode: 165f0...c81 Så langt er svarene "nei". Anonymkode: 3324c...3f0
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #40 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så langt er svarene "nei". Anonymkode: 3324c...3f0 Ja, så den nyopprettede tråden her som det for så vidt ikke er jeg som har opprettet(om du ser på anonymkoden). Anonymkode: 165f0...c81
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå