Babushka Skrevet 8. september 2024 #781 Del Skrevet 8. september 2024 klarinetta skrev (På 7.9.2024 den 16.42): Antar han ikke føler han har noe å tape på å satse alt på saken. Kan på sett og vis forstå det. Klesstativ skrev (27 minutter siden): Hvordan greide du å komme frem til det? Det var et svar til at «antar han føler han ikke har noe å tape på å satse alt på saken» Taper han må han jo mest sannsynlig betale saksomkostninger, er du uenig i det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 12. september 2024 #782 Del Skrevet 12. september 2024 FruLine skrev (På 20.8.2024 den 9.01): Jeg håper såklart han får summen. Hvorfor? Er du klar over hvilket eksempel det vil sette om en kan være totalt imbesil og skade seg selv så skylde på alle andre og appåtil få penger for det? 19 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arne_Toholt Skrevet 12. september 2024 #783 Del Skrevet 12. september 2024 klarinetta skrev (På 7.9.2024 den 7.55): Anket. Her er video av ulykken - sikkert postet her før - men jeg ser to skilt på kanten bare i dette utsnittet. Er ganske sikker på at det er skilt mot stuping. Grusomt å se på, forferdelig ulykke, men altså... det er skiltet. Et normalt mennesker vil gå litt langs kanten og sjekke forholdene før man velger å stupe uti et mørke med hodet først, og da skal skiltene være greie å se... mener jeg! https://www.nrk.no/stor-oslo/oslo-kommune-anker-dom-etter-stupeulykke-ved-munch-museet-til-hoyesterett-1.17034323 Første gang jeg ser videoen. Hva er det egentlig de som står og ser på tenker? Flere av de ser ulykken og så går for å pakke sammen tingene sine og stikke? Veldig rar oppførsel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 13. september 2024 #784 Del Skrevet 13. september 2024 Arne_Toholt skrev (13 timer siden): Første gang jeg ser videoen. Hva er det egentlig de som står og ser på tenker? Flere av de ser ulykken og så går for å pakke sammen tingene sine og stikke? Veldig rar oppførsel? Du mener istdf. å hjelpe? Det er virkelig litt rart, men kanskje ikke så mye man kan gjøre. Profesjonell hjelp kommer jo til. Ellers går det vel sin gang, de som overværte en idiot være idiot har vel kanskje ikke så mye medfølelse å gi da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 13. september 2024 #785 Del Skrevet 13. september 2024 Arne_Toholt skrev (21 timer siden): Første gang jeg ser videoen. Hva er det egentlig de som står og ser på tenker? Flere av de ser ulykken og så går for å pakke sammen tingene sine og stikke? Veldig rar oppførsel? De forstår antageligvis ikke alvoret av det idiotiske valget GKN akkurat hadde gjort... Det er jo én person som hopper uti for å hjelpe.. Kanskje det er kompisen som advarte ham mot nettopp å stupe uti før de hadde sjekket forholdene? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 17. september 2024 #786 Del Skrevet 17. september 2024 (endret) Ser på GMN sine sider at han skal være gjest imorgen. Stupesak anket til høyesterett kl 08.15. Skal han ha på seg hvor er rosen min? t-skjorten igjen nå som byrådet er fra Høyre? Håper programlederene har lest dommen og spør hvordan han stiller seg til at lagmannsretten mente han handlet klart uaktsomt og at dette bør medføre 1/3 avkortning i en eventuell erstatning. Hva er hensikten når saken allerede er anket? Håper vel at høyesterett skal avvise anken? Ny spleis ute så skal vel på GMN for å promotere den for å kunne betale advokaten. Var det 2,5 mill han fikk på forrige spleis og 500 000 som tak på ny spleis. Endret 17. september 2024 av Babushka 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 19. september 2024 #787 Del Skrevet 19. september 2024 Ser han har fått inn 44.000 på spleisen allerede, så det var godt betalt for ett lite oppmøte på GMN. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 19. september 2024 #788 Del Skrevet 19. september 2024 Hvorfor skal han få penger? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arne_Toholt Skrevet 19. september 2024 #789 Del Skrevet 19. september 2024 MalloryK skrev (5 timer siden): Hvorfor skal han få penger? Fordi han gjorde noe dumt og trenger peng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 19. september 2024 #790 Del Skrevet 19. september 2024 Fikk han ikke over 2 mill ved forrige spleis? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 20. september 2024 #791 Del Skrevet 20. september 2024 cerruti skrev (7 timer siden): Fikk han ikke over 2 mill ved forrige spleis? 👀 Nordmenn er snille asså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 20. september 2024 Forfatter #792 Del Skrevet 20. september 2024 Når begynner ankesaken? Er anken godkjent av høyesterett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 20. september 2024 #793 Del Skrevet 20. september 2024 Pipaluk skrev (5 timer siden): Når begynner ankesaken? Er anken godkjent av høyesterett? Nei, anken er ikke godkjent. Nå går varaordfører i kommunen ut mot Oslo kommune og gir han støtte. Sjansen er nok stor for at anken blir avvist, og advokaten sa på gmn at de så for seg en erstatning på 20m. I tillegg til 2,5 fra spleis. Håper virkelig han betaler spleis tilbake om han får erstatning. https://www.vg.no/nyheter/i/kwpGP9/aftenposten-varaordfoerer-ut-mot-oslo-kommune-etter-stupeulykke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 20. september 2024 #794 Del Skrevet 20. september 2024 Babushka skrev (1 time siden): Håper virkelig han betaler spleis tilbake om han får erstatning. Det er vel ingen som betaler tilbake spleis? Jeg skjønner erstatningen blir veldig avgjørende for hva slags liv han mest sannsynlig får videre. Håper han får hjelp til å forvalte de pengene ev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 20. september 2024 #795 Del Skrevet 20. september 2024 Babushka skrev (1 time siden): Håper virkelig han betaler spleis tilbake om han får erstatning. Haha, den typen har jo ettertrykkelig vist at han hverken eier skam eller rettferdighetssans. Og i prosessen gjør han skam av rettsvesenet. For en fallitterklæring om anken blir avvist! 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 20. september 2024 #796 Del Skrevet 20. september 2024 cerruti skrev (31 minutter siden): Det er vel ingen som betaler tilbake spleis? Jeg skjønner erstatningen blir veldig avgjørende for hva slags liv han mest sannsynlig får videre. Håper han får hjelp til å forvalte de pengene ev. Han kan jo om han har noe samvittighet gi de pengene til noen som virkelig trenger dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 20. september 2024 #797 Del Skrevet 20. september 2024 Synes denne saken har to forståelige sider - men jeg lurer jo på: Har mange som diskuterer i denne saken lokalkunnskap om området? Frekventerer dere mye der sjøl? Det har jeg gjort over tid, og budskapet der er: kom og bad her langs hele linjen. Jeg tenker problemet her er at kommunen i perioden før og etter ulykken brukte betydelige midler på å bygge ut hele sjølinjen her til bading. Det kunne ikke falt meg inn at det ligger en gigantisk dings man kan dø av å hoppe på ved bryggekanten. Så har man selv ansvar for å sjekke, men altså: når kommunen bygger ut dette området for formålet bading langs hele linja her, så bør man ha mer enn en miniplakett om det ligger et gigarør i sonen folk åpenbart vil hoppe/stupe. Her har man tenåringer, småbrisne folk osv i skumring/mørket. Hvor vanskelig er det å merke ordentlig og gjøre det uegnet å hoppe der svære gjenstander ligger? Man kan simpelthen ha netting/markører svært mange strender bruker for å markere «fom her er det utrygt å svømme videre pga strøm osv». 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 20. september 2024 #798 Del Skrevet 20. september 2024 catman skrev (På 13.9.2024 den 11.52): Du mener istdf. å hjelpe? Det er virkelig litt rart, men kanskje ikke så mye man kan gjøre. Profesjonell hjelp kommer jo til. Ellers går det vel sin gang, de som overværte en idiot være idiot har vel kanskje ikke så mye medfølelse å gi da. Jeg tolker det som at de snur seg unna for å ikke være publikum, unngå å glo når de ikke får gjort noe mer uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 20. september 2024 #799 Del Skrevet 20. september 2024 AprilLudgate skrev (4 timer siden): ...men altså: når kommunen bygger ut dette området for formålet bading langs hele linja her, så bør man ha mer enn en miniplakett om det ligger et gigarør i sonen folk åpenbart vil hoppe/stupe. Her har man tenåringer, småbrisne folk osv i skumring/mørket. Hvor vanskelig er det å merke ordentlig og gjøre det uegnet å hoppe der svære gjenstander ligger? Hva med alle de skiltene? 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 21. september 2024 #800 Del Skrevet 21. september 2024 AprilLudgate skrev (14 timer siden): Synes denne saken har to forståelige sider - men jeg lurer jo på: Har mange som diskuterer i denne saken lokalkunnskap om området? Frekventerer dere mye der sjøl? Det har jeg gjort over tid, og budskapet der er: kom og bad her langs hele linjen. Jeg tenker problemet her er at kommunen i perioden før og etter ulykken brukte betydelige midler på å bygge ut hele sjølinjen her til bading. Det kunne ikke falt meg inn at det ligger en gigantisk dings man kan dø av å hoppe på ved bryggekanten. Så har man selv ansvar for å sjekke, men altså: når kommunen bygger ut dette området for formålet bading langs hele linja her, så bør man ha mer enn en miniplakett om det ligger et gigarør i sonen folk åpenbart vil hoppe/stupe. Her har man tenåringer, småbrisne folk osv i skumring/mørket. Hvor vanskelig er det å merke ordentlig og gjøre det uegnet å hoppe der svære gjenstander ligger? Man kan simpelthen ha netting/markører svært mange strender bruker for å markere «fom her er det utrygt å svømme videre pga strøm osv». Jeg har selv vært mye i området før ulykken da jeg har venner som bor der. Men jeg husker den aller første gangen jeg gikk dit og passerte ulykkesstedet og det første jeg la merke til var skiltingen langs den lave rekkverket. Ikke til å unngå. GK er en adrenalijunkie som oppsøker farer. Det var bare snakk om tid før det ville gå gærnt. En ting er de som driver med noe konkret som basehopping, fallskjerm, surfing. De har egne sikkerhetsrutiner de gjør før hver hopp eller bølge. De sjekker vind, værforhold, kunnskap eller info fra de lokale og ikke minst, sikkerhets utstyr. GK virker å være typen som hopper rett i det og satse på at det går bra, selv om noen rundt han sier at det kanskje kan være greit å undersøke bunnforholdene før man stuper. Jeg nekter å tru at ingen av de som badet sammen med GK den dagen, ikke har sett skiltingen. 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå