Paneera Skrevet 30. juli #741 Del Skrevet 30. juli Pipaluk skrev (17 timer siden): Er dommen fra lagmannsretten rettskraftig nå? Er det noe jeg kan se på Lovdata? Kan jo være kommunen anker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 30. juli Forfatter #742 Del Skrevet 30. juli Paneera skrev (9 minutter siden): Kan jo være kommunen anker? Har de ikke en måned med ankefrist, som tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 30. juli #743 Del Skrevet 30. juli Pipaluk skrev (2 minutter siden): Har de ikke en måned med ankefrist, som tidligere? Antagelig. Hvor lang tid har gått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 30. juli Forfatter #744 Del Skrevet 30. juli Paneera skrev (Akkurat nå): Antagelig. Hvor lang tid har gått? Dommen falt 25. Juni. En skulle tro media hadde fanget opp dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 30. juli #745 Del Skrevet 30. juli Gjest McGjest skrev (På 27.6.2024 den 19.13): Så fine og tydelige skilt. Lurer på om de er like fine og tydelige når det setter seg 2000 ungdommer på bryggekanten. Det satt ingen på disse skiltene da GK valgte å stupe med hodet først, det har vi sett bildebevis på. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 31. juli #746 Del Skrevet 31. juli Pipaluk skrev (På 30.7.2024 den 11.36): Har de ikke en måned med ankefrist, som tidligere? Det er rettsferie fra 1.7-15.8, da løper heller ikke ankefrister. Så antar fristen ikke går ut før i september. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 31. juli #747 Del Skrevet 31. juli Snublefot62 skrev (På 28.6.2024 den 21.33): Jeg synes diskusjonen rundt hvor godt/dårlig skiltet det er/var er et blindspor. Man vil aldri klare å skilte godt nok for alle. Det vil kunne være tilfeldigheter som gjør at sola gir gjenskinn, folk som er i veien, fugler som sitter der, vinkel, mørke +++. Skal man sikre seg må en faktisk sperre området av. Og selv da er det de som finner ut at det er lurt å klatre over for å bade allikevel. Og alt som er farlig eller risikabelt kan ikke skiltet eller sperres av. Vi må ha et visst ansvar for egen sikkerhet og en del av dette ansvaret er å sjekke risiko før en kaster seg ut i noe. Et annen del av dette ansvaret er å ikke øke risikoen når risikoen først er til stede. Første dom var uenig med GK, siste dom var enig med han. Ingen av disse er rettskraftige enda. Så får vi se om det blir en tredje runde. Feil, han har vunnet i to rettsinstanser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetjinta Skrevet 19. august #748 Del Skrevet 19. august Tenk på hva de 20 millionene kunne ha gått til: folk som faktisk sliter Istedenfor kommer det til å gå til å finansiere Geir Kåre sine krypto- og aksjeinvesteringer og selskap han driver og oppretter for å bli rik Fy faen, fyren er jo på grensa til en svindler og sitter bare og syter og klager og klarer ikke innse at: det var hans feil. Idiotisk at det skal lønne seg å være en idiot Han kommer sikkert til å sitte å snakke om at det var hans «harde» arbeid som gjorde at han ble rik. Han slår meg så sykt som typen til å fremstille seg selv i det beste lyset - og alle som ikke er med han: nei de er mot han. Kvalmt hvordan han har drevet og investert pengene som ble donert til han til krypto- og aksjer og å starte nye selskaper. Fyren utnytter alt og alle rundt han! 13 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetjinta Skrevet 19. august #749 Del Skrevet 19. august Pipaluk skrev (På 26.6.2024 den 19.15): Bildene i media viser ikke at det er et elveleie. Slik vinkelen er ser det ut som om han stuper ut i åpent hav. Jeg har lagt ut eget bilde fra stedet hvor man ser hvor dumristig det er å hoppe/stupe fra kanten. i tillegg: flere av kompisene hans er fra Oslo, så de kunne kommet med innvendinger. Rart at ingen av de tenkte på å sjekke dybden. Kompisen sa at de burde sjekke bunnen først - men han ignorerte det I ettertid har han sagt han ikke kan huske det - men kompisen har fortalt tydelig at han ønsket de skulle sjekke først! Forstår ikke helt hva som kunne ha vært gjort annerledes for at han ikke hadde hoppa.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetjinta Skrevet 19. august #750 Del Skrevet 19. august Babushka skrev (På 25.6.2024 den 21.07): Han har vel sagt at han ikke har råd om saken blir anket til høyesterett. I motsetning til mange andre som skader seg har han jo allerede fått ett par millioner i spleispenger. Han la ut masse om krypto og aksje investeringene sine like etter spleisen. Han utnytter folk helt villt….. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 19. august #751 Del Skrevet 19. august Potetjinta skrev (16 timer siden): Han la ut masse om krypto og aksje investeringene sine like etter spleisen. Han utnytter folk helt villt….. Har han fått 20mill i erstatning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 19. august #752 Del Skrevet 19. august Ingen sum kan bøte på skaden hans, men det kan selvfølgelig gi et bedre liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 19. august #753 Del Skrevet 19. august cerruti skrev (31 minutter siden): Ingen sum kan bøte på skaden hans, men det kan selvfølgelig gi et bedre liv. Ingen her betviler vel det. 20 MNOK hadde også gjort livet mitt bedre. Og ditt. Og alle andre sitt. Diskusjonen står på om det er rettferdig at han får pengene. Da mener jeg helt klart at svaret er nei. Ellers kan vi alle stupe rett i et gulv rundt oss og påstå at gulvets eier ikke advarte oss mot farene - og be om erstatning. Det er jo på dét nivået der. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetjinta Skrevet 19. august #754 Del Skrevet 19. august FruLine skrev (3 timer siden): Har han fått 20mill i erstatning? Tror ikke de har satt eksakt sum, men det står at det skal være i 20-millioners klassen… helt villt å tenke på etter at jeg har sett videoen av stupet venninna mi er fra samme by som han og hun sier at han er totalt gærn og er kjent for å gjøre risky ting. Var på vors med gjengen hennes, og der var det flere som sa at det bare var et spørsmål om tid før han ble lam - fordi han er en adrenalin-junkie som tar enorme sjanser. En gang måtte det jo gå galt…. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 20. august #755 Del Skrevet 20. august Potetjinta skrev (10 timer siden): Tror ikke de har satt eksakt sum, men det står at det skal være i 20-millioners klassen… helt villt å tenke på etter at jeg har sett videoen av stupet venninna mi er fra samme by som han og hun sier at han er totalt gærn og er kjent for å gjøre risky ting. Var på vors med gjengen hennes, og der var det flere som sa at det bare var et spørsmål om tid før han ble lam - fordi han er en adrenalin-junkie som tar enorme sjanser. En gang måtte det jo gå galt…. Jeg håper såklart han får summen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjk Skrevet 20. august #756 Del Skrevet 20. august Jeg klarer ikke å være misunnelig på noen som sitter i rullestol resten av sitt liv. Det jeg derimot synes er ekstremt tragisk er at dette er et av mange eksempler på at om man vinner i retten avhenger ens økonomiske situasjon i forkant. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 20. august #757 Del Skrevet 20. august @Hjk, jeg tror ikke det handler om misunnelse heller, dette. Det står jo på ansvar og rettferdighetssans, dette. Det var skiltet, han fikk beskjed av en kamerat å sjekke først, han var en voksen mann allerede og ansvarlig for seg selv, ikke en treåring som kunnskapsløst stuper med hodet først. Det skjedde ikke ved en badeplass, men ved et båtanlegg. Og, til syvende og sist, så får han jo helsehjelp og alt han trenger uansett. Det han ber om er å miste ansvaret for sine handlinger, sine IDIOTISKE handlinger, og derfra kreve erstatning. Det er en brytning der som får meg til å reagere sterkt. Og vi vet jo alle at pengene ikke kommer fra intet, det er du og jeg og barna våre som betaler. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 6. september #758 Del Skrevet 6. september Kommunen anker saken til høyesterett. https://www.dagbladet.no/nyheter/burde-vaert-skanet/81908091 11 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 6. september #759 Del Skrevet 6. september Sitat Nylands advokat, Christian Lundin, sier til Dagbladet at han finner anken spesielt oppsiktsvekkende. - Det er svært beklagelig at kommunen anker dommen, og det er spesielt oppsiktsvekkende at den gjør det på fristens siste dag. Det viser en total manglende forståelse for hvilken belastning saken er for Nyland, og han kan ikke forstå at Norges største kommunen behandler sine innbyggere på denne måten, uttaler advokaten. Reagerer litt på vinklingen fra advokaten sin side og ukritisk gjengitt av VG. Kommunen benytter seg av rettsmulighetene. Det er også tydelig at de to forrige dommene var meget lite forståelige - VG sin egen overskift "mot alle odds" er med i oversikten. Folk gremmes om dette skal bli rettskraftig, det ser vi jo her inne også. Riktig å ta denne til høyesterett. 10 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 6. september #760 Del Skrevet 6. september catman skrev (41 minutter siden): Reagerer litt på vinklingen fra advokaten sin side og ukritisk gjengitt av VG. Kommunen benytter seg av rettsmulighetene. Det er også tydelig at de to forrige dommene var meget lite forståelige - VG sin egen overskift "mot alle odds" er med i oversikten. Folk gremmes om dette skal bli rettskraftig, det ser vi jo her inne også. Riktig å ta denne til høyesterett. Men høyesterett må vel godkjenne anken først? Og har han i det hele tatt råd til å ta saken til høyesterett? Hvem dekker saksomkostningene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå