Babushka Skrevet 13. september 2023 #461 Del Skrevet 13. september 2023 Nutz skrev (20 minutter siden): Det er sant, men GK sanker mye sympati for noe han selv har stelt i stand og jeg syntes ikke det fortjener spalteplass i landets største aviser. Tenk om alle skulle gått hans vei etter dumme valg. Det er jo det som blir enden på visa om han vinner saken i lagmannsretten. Da får vi amerikanske tilstander der folk saksøker for dårlig strødd fortau. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 13. september 2023 #462 Del Skrevet 13. september 2023 Aranciata skrev (21 timer siden): Jeg tror ikke det er en spleis for ham/av ham ute nå, men han har delt en spleis for en venninne av kjæresten på instagram, og organiserte tidligere i år en spleis for en kompis. Dette er vel for venninnen til Triana Iglesias og eksdama og mor til barnet til Emil Meek. Hun er kreftsyk og trenger penger til å samle krefter. Greit å ha profilerte venner som kan dele spleis, ikke alle er det forunt. Blir ikke overrasket om kommer ny spleis snart, spørsmålet er om folk er like villige til å gi mer når allerede har samlet inn en stor sum. Det er vel bedre spleiser å støtte?? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 13. september 2023 Forfatter #463 Del Skrevet 13. september 2023 venus* skrev (5 timer siden): Veldig riktig av kommunen å anke. Synes å være en bred oppfatning blant folket om at dommen var feil. Når den allmenne rettsoppfatningen er så langt fra rettens dom, er det greit å se på det igjen. Partene kan ikke basere saken på den allmenne rettsoppfatning alene, her må det også legges til fakta. Jeg har lest dommen på Lovdata. Det som der peker i favør av Nyland, er at han traff Midtgardsormen, altså betong. Tingretten mener at Oslo Kommune gjennom Bymiljøetaten burde markert dette tydeligere, alternativt gjerdet inn området. Eventuelt skiltet om at det var undersjøiske objekter. satt opp flere grunt-vann skilt ( enig i det). Tingretten argumenterer med at kommunen visste at folk badet der, og at de derfor burde tatt mer forhold med tanke på målgruppa. Det er altså forskjell på faktisk og tiltenkt bruk. Mitt spørsmål er hvor mye er det forventet at kommunen skal forsikre seg mot slike skader der? Her sammenliknes både Sørenga og Munch-brygga,, selv om de ligger langt fra hverandre. Kommunen har satt opp grunt vann -skilt. Det er montert en list på kaikanten, til forskjell på de andre stedene hvor man kan hoppe og stupe. I rett lys så ser man midtgardsormen når man står på kaia. De har redningstiger som nok kan forveksles med badestiger. Betyr en stige at man kan hoppe og stupe der? Tror de fleste badende at det da er fritt frem? De argumenterer også med at siden det er båter som er parkert der, så tror folk at det er dypt. At båtene er parkert der, er vel fordi det er en elv. Det er praktisk å kunne legge småbåter til kai hvor de er ikke er alt for dypt. Så jeg tenker helt motsatt når jeg ser båtene og kanoene der. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 13. september 2023 Forfatter #464 Del Skrevet 13. september 2023 (endret) Aranciata skrev (3 timer siden): Nå har han fått brevet sitt publisert i Aftenposten... https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/15be9K/hvor-er-rosen-min-oslo-kommune En del kommentarer under brevet, og de fleste synes kommunens anke er riktig. "Jeg ventet hele sommeren på en mulig anke fra Oslo kommune. Kanskje litt naivt, men mye av det jeg konkluderte med, var at når tingretten har slått fast at Oslo kommune har skyld og dommen har bekreftet det som kom frem i rettssaken, ville de mest sannsynlig ikke anke. Dette fordi det ikke bare ville sende et signal til meg, men til alle borgerne" Dette er veldig naivt tenkt. Det vitner om at han kan lite om rettssystemet i Norge. Kanskje har han aldri lest om noen erstatningssaker heller? I slike saker er det ikke uvanlig at det kan bli opp til tre runder i retten for å avgjøre ansvaret. Å vite hvem som har ansvaret er veldig viktig med tanke på kommende saker. Dommere lener seg på tidligere rettpraksis. Om det nå blir nok en badegjest som saksøker Oslo kommune etter å ha skadet seg, så vil retten bruke denne dommen som eksempel. Så dette sender viktige signaler. Dessuten er det slik at lagmannsretten har et annet mandat. De har flere kompetente dommer og kan vurdere saken annerledes. Nå har Oslo kommune skrevet anke, med nye opplysninger. De mener at retten har vurdert saken feil. Når jeg leser innlegg fra GK og støttespillerne hans, så lurer jeg på om de er tidlig i tjueårene? ikke like gamle som GK. De argumenterer som om de skulle være fjortiser. " Det er så urettferdig for GK at de anker". De må vise empati osv" Dette handler om rettssystemet. De baserer seg ikke på nåde. Omsorg,forståelse og empati tilhører andre instanser. Endret 13. september 2023 av Pipaluk 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 21. mai #465 Del Skrevet 21. mai Noen som kan forklare denne til meg: https://www.nrk.no/stor-oslo/na-starter-ankesaken-etter-stupeulykken-i-bjorvika-der-geir-kare-nyland-ble-skadet-1.16883139 Det var satt opp slike skilt: Han stupte slik. Han skadet seg. Han klager på for dårlig skilting. Det forstår jeg ikke. Hva er det jeg ikke ser her? 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 21. mai #466 Del Skrevet 21. mai catman skrev (6 minutter siden): Det forstår jeg ikke. Hva er det jeg ikke ser her? Det samme som geir kåre så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hensatt Skrevet 21. mai Populært innlegg #467 Del Skrevet 21. mai Det er ingen andre som skjønner heller. Man hopper ikke ut i sjøen uten å sjekke dybden først. Da må man jo skilte hele norskekysten som er flere tusen kilometer lang... 41 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantha Skrevet 21. mai #468 Del Skrevet 21. mai Jeg skjønner ikke saken heller. Jeg har gått rundt der og har jo sett disse skiltene. Jeg har også sett ned i vannet. Hadde selv aldri i livet vurdert tanken på å hoppe, men nå er jeg en forsiktig person og ikke en som hopper først og tenker etterpå. Synes det er litt spesielt om Oslo kommune må ha opp enda flere skilt om forbud mot hopping - hvor mange skilt må man ha for at en person ser at det er forbud? 28 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 21. mai #469 Del Skrevet 21. mai Hensatt skrev (11 minutter siden): Det er ingen andre som skjønner heller. Man hopper ikke ut i sjøen uten å sjekke dybden først. Da må man jo skilte hele norskekysten som er flere tusen kilometer lang... Problemet er at han vant i en rettsinstans, og kommunen er dømt til å betale nesten 0,8 MNOK i saksomkostninger. Hvilke krav til skilting kan stilles utover...tja...skilt? Alle barn er lært opp til å ikke stupe i ukjent vann, bare det alene er jo et tungtveiende argument. 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 21. mai #470 Del Skrevet 21. mai Problemet her er såvidt jeg forstår at det i utgangspunktet er dypt, men at det går en slags mur i vannet et stykke ut fra bryggen, omtrent der man treffer med hodet når man stuper. Og på varme sommerdager er det så mange mennesker på bryggen at man ikke ser skiltene. 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 21. mai #471 Del Skrevet 21. mai Amys skrev (8 minutter siden): Problemet her er såvidt jeg forstår at det i utgangspunktet er dypt, men at det går en slags mur i vannet et stykke ut fra bryggen, omtrent der man treffer med hodet når man stuper. Og på varme sommerdager er det så mange mennesker på bryggen at man ikke ser skiltene. Så alt det går ut på er enda flere skilt? Muren får man vel ikke gjort noe med. Hva med å ikke stupe ut i ukjent vann? Er det ingen personlig ansvar? 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 21. mai #472 Del Skrevet 21. mai https://www.nrk.no/stor-oslo/na-starter-ankesaken-etter-stupeulykken-i-bjorvika-der-geir-kare-nyland-ble-skadet-1.16883139 I dag starter ankesaken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 21. mai #473 Del Skrevet 21. mai catman skrev (1 time siden): Så alt det går ut på er enda flere skilt? Muren får man vel ikke gjort noe med. Hva med å ikke stupe ut i ukjent vann? Er det ingen personlig ansvar? Tja, når folk til stadighet kvester seg eller dør her så vil det jo for samfunnets del lønne seg å gjøre noe med det. Men jeg er ikke uenig med deg i at folk burde ta ansvar for seg selv og ikke stupe uten at de har sjekket bunnen. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 21. mai #474 Del Skrevet 21. mai Det finnes jo en laaang tråd om det allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KoopaTroopa Skrevet 21. mai #475 Del Skrevet 21. mai Jeg tenkte også "så teit" før jeg satt meg inn i saken. 1. Det er ofte fullt av folk som sitter på bryggene på fine dager, og da synes ikke skiltene som står på bakken. 2. Det er ikke bunnen man treffer, men et rør eller noe sånt, helt malplassert. 3. Bryggene har ikke en veldig annerledes karakter enn badestedet ved Sørenga. Det er ikke så rart folk tror man kan stupe der. 4. Flere ulykker har skjedd samme sted. Bør jo gi et signal om at her er det rom for misforståelse og noe bør gjøres fra kommunens side. Heier på GK her! 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 21. mai #476 Del Skrevet 21. mai KoopaTroopa skrev (3 minutter siden): Jeg tenkte også "så teit" før jeg satt meg inn i saken. 1. Det er ofte fullt av folk som sitter på bryggene på fine dager, og da synes ikke skiltene som står på bakken. 2. Det er ikke bunnen man treffer, men et rør eller noe sånt, helt malplassert. 3. Bryggene har ikke en veldig annerledes karakter enn badestedet ved Sørenga. Det er ikke så rart folk tror man kan stupe der. 4. Flere ulykker har skjedd samme sted. Bør jo gi et signal om at her er det rom for misforståelse og noe bør gjøres fra kommunens side. Heier på GK her! At det skjer flere ulykker, viser bare at befolkningen blir dummere. Og naturen forsøker å fikse dette ved å luke dem ut, men nisselandet tillater det ikke. 23 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 21. mai #477 Del Skrevet 21. mai KoopaTroopa skrev (4 minutter siden): Jeg tenkte også "så teit" før jeg satt meg inn i saken. 1. Det er ofte fullt av folk som sitter på bryggene på fine dager, og da synes ikke skiltene som står på bakken. 2. Det er ikke bunnen man treffer, men et rør eller noe sånt, helt malplassert. 3. Bryggene har ikke en veldig annerledes karakter enn badestedet ved Sørenga. Det er ikke så rart folk tror man kan stupe der. 4. Flere ulykker har skjedd samme sted. Bør jo gi et signal om at her er det rom for misforståelse og noe bør gjøres fra kommunens side. Heier på GK her! Det kunne stått 100 skilt langs brygga uten at det hadde hjulpet. Han skulle tøffe seg og hoppe med hodet først. Han reflekterte ikke et sekund over dybden før han kastet seg uti. De må gjerne sette opp flere skilt, men de bør ikke måtte betale for hans dumskap. 24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 21. mai #478 Del Skrevet 21. mai Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Å gjøre stupet, irrelevant klage, men likevel vinne igjennom med det. Denne lukter det amerikansk/idiotisk rettssystem av. Omtrent som med Michael Schumacher som peiset ned en alpinbakke som var tydelig skiltet med fare. Gikk på trynet og ble lam for alt man vet. Skulle han klage og få medhold? Noe som at skiltet var for lite, blikket rakk derfor ikke å fange opplysningen siden han kjørte så fort? Idioter. 15 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 21. mai #479 Del Skrevet 21. mai Amantha skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke saken heller. Jeg har gått rundt der og har jo sett disse skiltene. Jeg har også sett ned i vannet. Hadde selv aldri i livet vurdert tanken på å hoppe, men nå er jeg en forsiktig person og ikke en som hopper først og tenker etterpå. Synes det er litt spesielt om Oslo kommune må ha opp enda flere skilt om forbud mot hopping - hvor mange skilt må man ha for at en person ser at det er forbud? Et forbud mot å hoppe hindrer ikke idioter fra å hoppe uansett. Snarere tvert imot. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KoopaTroopa Skrevet 21. mai #480 Del Skrevet 21. mai Hensatt skrev (1 minutt siden): Det kunne stått 100 skilt langs brygga uten at det hadde hjulpet. Han skulle tøffe seg og hoppe med hodet først. Han reflekterte ikke et sekund over dybden før han kastet seg uti. De må gjerne sette opp flere skilt, men de bør ikke måtte betale for hans dumskap. Kommunen er dømt for en grunn. Det var ikke ute i naturen. Det var på en brygge som ser ut som en del av et badeanlegg. Man hadde aldri fått tillatelse til å tegne et badeanlegg hvor det er farlig å stupe fra bryggekanten. Her gjemmer dexseg bak "er ikke regulert til bading", men utseendet er helt likt som området ved sørenga som faktisk er regulert til bading. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå