Gå til innhold

Jeg skrev tidligere, var sjalu mot stedatter, angrer nå dypt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns handlingen din var fæl, men du er faktisk modig som innrømmer det. I hvert fall for deg selv og får hjelp. Mange kunne gått inn i en illusjon om at det de gjorde var helt rettferdig.

Jeg håper du kan finne mer av den modigheten og stå frem til de involverte. Jeg tror veien til din sjelefred er å fikse rotet du har skapt. For at far og datter skal få et godt forhold igjen må de vite hva som gikk feil. Nemlig hva du gjorde.

Lykke til TS.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt hun har familie som tar ansvar når hun har en far som tenker med pikken og en stemor med store mangler på vett og selvinnsikt.

Anonymkode: ea126...31f

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 12.26):

Hun er perfekt og populær.

Noen andre skriver at jeg må innrømme, men da er livet mitt over og ingen vil respektere henne.

 

Anonymkode: 67ef5...8b7

Den støyten får du jaggu bare ta når du har ødelagt hennes liv. Du er giftig for andre folk.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var konstruktivt skrevet og peker veien videre.  Ser jeg blir fordømt av andre på det sterkeste.

Det er det jeg driver nå. Hun har fått fri fra skole litt før i desember, og hennes besteforeldre har sagt hun bør være med dem i julen og de andre tanter onkler søskenbarn som også kommer på besøk.  Jeg og mannen får holde oss unna.

 

Anonymkode: 67ef5...8b7

Dette må jo være troll. Altså, tror jeg har skrevet det en gang for noen år siden, så det å si at noe må være troll er ikke noe jeg pleier å skrive. 
 

Hvis dette ikke er troll er du den største egoisten av alle. Du manipulerer og styrer på for at du skal ha det bra. Men har du det bra? Nei! 
 

fortell hva du har gjort og la det som kommer komme. Du ødelegger et annet liv, nei, du knuser et annet liv. Er det en sånn person du ønsker å være? Var det en sånn person du ville bli når du vokste opp? Altså, hva ser du for deg i  fremtiden?

Hva ville du med denne tråden når du uansett ikke vil gjøre det vi alle sier du må gjøre? Ønsket du bare støttemeldinger og at du skulle glemme hele greia? Nei altså, nå må du virkelig vokse opp. Ærlig talt. 
 

Anonymkode: a85f0...cca

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart hun har gjennomskuet deg. Jeg gjennomskuet min stemor raskt jeg også. I dag har jeg ingen kontakt med hverken henne eller faren min. Men jeg har i det minste en mamma. Denne 16-åringen har ikke engang det.. Kjenner jeg får vondt langt inni hjerterota av henne. Stakkars jente, så alene hun må føle seg❤️ Og for en møkkafar som ikke evner å gjøre ting godt med datteren sin engang..

Anonymkode: 48402...72c

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva har du gjort egentlig?

Anonymkode: 5fe09...f26

 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette må jo være troll. Altså, tror jeg har skrevet det en gang for noen år siden, så det å si at noe må være troll er ikke noe jeg pleier å skrive. 
 

Hvis dette ikke er troll er du den største egoisten av alle. Du manipulerer og styrer på for at du skal ha det bra. Men har du det bra? Nei! 
 

fortell hva du har gjort og la det som kommer komme. Du ødelegger et annet liv, nei, du knuser et annet liv. Er det en sånn person du ønsker å være? Var det en sånn person du ville bli når du vokste opp? Altså, hva ser du for deg i  fremtiden?

Hva ville du med denne tråden når du uansett ikke vil gjøre det vi alle sier du må gjøre? Ønsket du bare støttemeldinger og at du skulle glemme hele greia? Nei altså, nå må du virkelig vokse opp. Ærlig talt. 
 

Anonymkode: a85f0...cca

Jeg er ingen troll. Jeg følger råd jeg har fått. Er det dessuten vanskelig å forstå at livet mitt er over hvis jeg innrømmer? Jeg har endelig fått det jeg har ønsket meg og taklet ikke alt.

Jeg er lei meg og har vært hos psykolog. Jeg gjør nå alt for å gjøre det bra igjen. Jeg har lært en lekse for livet.

 

 

Anonymkode: 67ef5...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 23.13):

Jeg mente ingen vil respektere meg. Skrev henne ved en feil.

Å innrømme er dessverre ingen alternativ selv om jeg lei meg nå.  

Anonymkode: 67ef5...8b7

Du må legge deg flat og be om tilgivelse. Det kan gjøre at du får det bedre og kanskje forandre hele livet til stedatteren din 💕💪💪

Anonymkode: be14c...4db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir trist på vegne av denne jenta. Du har ødelagt forholdet mellom far og datter og alt du klarer å tenke på er deg selv.

Hvis du har et snev av samvittighet i det hele tatt så avslører du hva du har gjort å kommer deg vekk fra denne familien for godt

Endret av Minime94
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er ingen troll. Jeg følger råd jeg har fått. Er det dessuten vanskelig å forstå at livet mitt er over hvis jeg innrømmer? Jeg har endelig fått det jeg har ønsket meg og taklet ikke alt.

Jeg er lei meg og har vært hos psykolog. Jeg gjør nå alt for å gjøre det bra igjen. Jeg har lært en lekse for livet.

 

 

Anonymkode: 67ef5...8b7

Vel noen ganger så må vi ta konsekvensene av det vi gjør. Det er det som er å være voksen. Hvis han går fra deg så er det en konsekvens du må ta fordi du oppførte deg dritt. Da har du innrømmet og kan gå videre med eller uten typen din.

Endret av FruR
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg er ingen troll. Jeg følger råd jeg har fått. Er det dessuten vanskelig å forstå at livet mitt er over hvis jeg innrømmer? Jeg har endelig fått det jeg har ønsket meg og taklet ikke alt.

Jeg er lei meg og har vært hos psykolog. Jeg gjør nå alt for å gjøre det bra igjen. Jeg har lært en lekse for livet.

 

 

Anonymkode: 67ef5...8b7

Jeg hører fortsatt ikke noe om hvordan du kan hjelpe denne stedatteren, etter alt du har gjort og som du sier at du angrer på, så får du forsatt saken til å dreie seg om deg?! Dette er et ord jeg sjelden bruker, men du er ond.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det var konstruktivt skrevet og peker veien videre.  Ser jeg blir fordømt av andre på det sterkeste.

Det er det jeg driver nå. Hun har fått fri fra skole litt før i desember, og hennes besteforeldre har sagt hun bør være med dem i julen og de andre tanter onkler søskenbarn som også kommer på besøk.  Jeg og mannen får holde oss unna.

 

Anonymkode: 67ef5...8b7

Så folk har gjennomskuet deg altså. Da er livet ditt ødelagt, og eneste måten ting kanskje kan bli bedre på er å innrømme alt og be inderlig om tilgivelse. 

Du skrev at livet ditt ble ødelagt om du innrømmer, men siden folk har skjønt er det eneste lille mulighet til å redde deg. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg er ingen troll. Jeg følger råd jeg har fått. Er det dessuten vanskelig å forstå at livet mitt er over hvis jeg innrømmer? Jeg har endelig fått det jeg har ønsket meg og taklet ikke alt.

Jeg er lei meg og har vært hos psykolog. Jeg gjør nå alt for å gjøre det bra igjen. Jeg har lært en lekse for livet.

 

 

Anonymkode: 67ef5...8b7

Jeg tror ikke du angrer. Du er bare redd for konsekvensene hvis du skulle bli avslørt...

  • Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt eksempel på at tall ikke bare er et nummer når det kommer til aldersforskjell i et forhold. Du ble sjalu på hans datter som kunne vært din søster, og regelrett kniver om pappa sin oppmerksomhet. 

Anonymkode: d0916...37b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 21.27):

Jeg prøver på å gi henne oppmerksomhet, men det fungerer ikke. Virker som om hun på en måte har skjønt at jeg står bak dette.

Anonymkode: 67ef5...8b7

Du må gjøre alt du kan for å bygge henne opp igjen. Du må også tørre å innrømme feil både ovenfor henne og hennes far.  

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er ingen troll. Jeg følger råd jeg har fått. Er det dessuten vanskelig å forstå at livet mitt er over hvis jeg innrømmer? Jeg har endelig fått det jeg har ønsket meg og taklet ikke alt.

Jeg er lei meg og har vært hos psykolog. Jeg gjør nå alt for å gjøre det bra igjen. Jeg har lært en lekse for livet.

 

 

Anonymkode: 67ef5...8b7

Du kan ikke ha lært mye når du skriver at det er best DERE (ikke deg) holder dere unna.

Anonymkode: 493d8...b90

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde fortelle din mann hva du har gjort så han har et valg om han vil fortsette å være med deg.

Kjæresten til min far ønsker ikke å ha noe med meg å gjøre og det sa hun i fra om ganske tidlig. Da kunne han velge hvordan han ville prioritere.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (På 26.11.2022 den 20.10):

Jeg tror ikke du angrer. Du er bare redd for konsekvensene hvis du skulle bli avslørt...

Jeg angrer veldig og har også søkt hjelp for å bli kvitt sjalusi. Samtidig er jeg redd for å miste mannen min.

Jeg har jo liksom gjort alt dette for å ha ham for meg selv.  Alt var liksom perfekt i liver mitt for første gang. Kjekk mann, fint hus, fine ferier, god sosial omgang.

Men så flytter datteren inn som tiltrakk all oppmerksomhet. Det taklet jeg dessverre ikke. Mannen kunne jo prøvd å balansere men hun fikk hele oppmerksomheten. Det var bare hun overalt.

 

Anonymkode: 67ef5...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...