Gå til innhold

Baby 8 mnd krever underholdning konstant, noe galt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baby er blitt 8 mnd og krever fortsatt at jeg underholder konstant, ligger ikke for seg selv å leker eller sitter i spisestoler, bare roper og skriker, så jeg må bære rundt eller stadig komme opp med nye leker, sanger og annen underholdning for at baby skal være fornøyd og ikke rope og grine. 

Jeg vet at dette ikke er vanlig da jeg kjenner andre med baby. Er det noen som har erfaringer å dele eller vet hva som kan være "galt" med babyen min?

Jeg får aldri noen pause da baby kun sover en halvtime om gangen og da på meg. Legger seg også med meg da vi samsover. På helsestasjonen er baby rolig da det er ny "underholdning" for baby, så virker som de ikke tror på meg og sier at alt er normalt. 

Anonymkode: c7d8d...eb0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke babyen på gulvet? Da min var på den alderen var hun begynt å åle seg på gulvet. Mye nytt å se på når hun endelig klarte å utforske litt på egenhånd.

Anonymkode: 92a50...b8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke babyen på gulvet? Da min var på den alderen var hun begynt å åle seg på gulvet. Mye nytt å se på når hun endelig klarte å utforske litt på egenhånd.

Anonymkode: 92a50...b8f

Jo jeg setter baby der flere ganger ila dagen, men den vil bare være der noen få minutter før det er roping og grining igjen. Som oftest ikke i det hele tatt, gråter når jeg nærmer meg, for den vet jeg legger den ned da. Vil bare sitte på meg. Baby har akkurat begynt å krabbe, men beveger seg stort sett bare rundt lekematten.

Anonymkode: c7d8d...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å venne den av med det før den blir 30, eksen min var helt lik.

Anonymkode: 4dfb3...bd3

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Prøv å venne den av med det før den blir 30, eksen min var helt lik.

Anonymkode: 4dfb3...bd3

🙄

Anonymkode: c7d8d...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Prøv å venne den av med det før den blir 30, eksen min var helt lik.

Anonymkode: 4dfb3...bd3

Kom gjerne med tips til hvordan, skrikekur er ikke aktuelt, og eksponerer gjør jeg hver dag. 

Anonymkode: c7d8d...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seperasjonsangst? Barnet har kanskje ikke fått mye mulighet til å bli selvstendig? Mine første tanker. Hadde prøvd å vendt barnet til å sove i egen seng og få til en god rutine på dag og nattestid. Vet ikke hvordan barnet har vært tidligere men er en baby vandt med å bli bært rundt i 8 mnd er det å ligge på gulvet alene å leke skummelt. Med noen babysteps på selvstendighet tror jeg mye hjelper og du får litt pusterom 🙂

Anonymkode: 46527...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Seperasjonsangst? Barnet har kanskje ikke fått mye mulighet til å bli selvstendig? Mine første tanker. Hadde prøvd å vendt barnet til å sove i egen seng og få til en god rutine på dag og nattestid. Vet ikke hvordan barnet har vært tidligere men er en baby vandt med å bli bært rundt i 8 mnd er det å ligge på gulvet alene å leke skummelt. Med noen babysteps på selvstendighet tror jeg mye hjelper og du får litt pusterom 🙂

Anonymkode: 46527...836

Joda, vi har trent på det hver dag, ha ringen opplevelse av at baby synes det er skummelt på gulvet. Den vil liksom bare ikke:/ 

Anonymkode: c7d8d...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min eldste, han er en helt normal åtteåring i dag. For vår del løsnet det en del da han lærte å komme seg rundt, særlig da han begynte å gå. Jeg tror det viktigste du kan gjøre er å godta situasjonen, og ikke sammenlikne babyen med andre. At noe ikke er vanlig betyr ikke at det er noe galt eller unormalt. Ligg på gulvet og lek med baby, bytt på hvilke leker som ligger fremme slik at babyen stadig får «nye» leker og vær flink til å ta deg en pause når partneren din kommer hjem og i helger. Det går over 😊

Anonymkode: 01d27...dd9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dessverre si at for meg høres det normalt ut. Min første var slik. Nr to i mindre grad. Kanskje fordi storesøster var spennende? 

Det var slitsomt, men jeg tenkte aldri at det var unormalt. Men det var en av grunnene til at jeg ikke likte babytiden. 

Føler med deg, babyer er forskjellige, noen krever mye nærhet, og det kan være tungt.

Anonymkode: 7342b...df3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Joda, vi har trent på det hver dag, ha ringen opplevelse av at baby synes det er skummelt på gulvet. Den vil liksom bare ikke:/ 

Anonymkode: c7d8d...eb0

Vår var og sånn.

Helt uinteressert i alt utenom trilletur. 
På gulvet måtte vi underholde/leke sammen. 

Han er fortsatt selskapssyk som 9åring, men vil si det løsnet mer og mer med egenlek rundt 3års alder.

Han synes ting var kjedelig frem til han var moden nok til å holde på ei stund (tegne/Lego/duplo osv). 
 

Var ingenting galt, bare like utålmodig som mora si 😶

Anonymkode: 6534c...942

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det ut som dette er normalt, har nemelig fått spørsmål om babyen både har adhd og autisme.

Anonymkode: c7d8d...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve med noen nye leker?

La far ha baby litt, så du får pause, og baby får vendt seg av litt å bare være med deg?

Barn med autisme tenker jeg er mer "flink" til å leke alene. Det er ihvertfall mine. Her i huset er det både ADHD og Asperger.

Anonymkode: 185bf...d5c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen babyer er sånn, andre er det ikke. At dine venners babyer ikke er sånn, betyr ikke at det er unormalt. 

Min eldste var sånn. Helt forferdelig, klin umulig å få gjort noe for han krevde oppmerksomhet hele tiden. Min yngste var heldigvis ikke sånn, han kunne ligge lenge og leke og ga en lang f i om jeg var i rommet eller ei. 

 

Anonymkode: 966ea...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en sånn fase på ca samme tid som fasen hvor alle andre enn de aller nærmeste var grusomt skumle. Hun måtte ikke underholdes, men jeg måtte alltid være på gulvet og være med på det hun drev med.

Ellers har min alltid vært flink til å leke alene både før og etter denne fasen, så tipper det vil gå seg til hvis dette er et nyoppstått problem😊

Anonymkode: 9a75c...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Høres ut som min eldste, han er en helt normal åtteåring i dag. For vår del løsnet det en del da han lærte å komme seg rundt, særlig da han begynte å gå. Jeg tror det viktigste du kan gjøre er å godta situasjonen, og ikke sammenlikne babyen med andre. At noe ikke er vanlig betyr ikke at det er noe galt eller unormalt. Ligg på gulvet og lek med baby, bytt på hvilke leker som ligger fremme slik at babyen stadig får «nye» leker og vær flink til å ta deg en pause når partneren din kommer hjem og i helger. Det går over 😊

Anonymkode: 01d27...dd9

Støtter denne. Høres ut som min nevø. Mor ble nesten gal, men det løste seg noe da han ble mer mobil, og blant mine nevøer har han siden vært en av de aller beste på å holde på på egenhånd med leker (biler, lego, puslespill,...). Hold ut! Og definitivt prøv å ikke sammenligne. 

Anonymkode: e8597...449

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi hadde en sånn fase på ca samme tid som fasen hvor alle andre enn de aller nærmeste var grusomt skumle. Hun måtte ikke underholdes, men jeg måtte alltid være på gulvet og være med på det hun drev med.

Ellers har min alltid vært flink til å leke alene både før og etter denne fasen, så tipper det vil gå seg til hvis dette er et nyoppstått problem😊

Anonymkode: 9a75c...70d

Det er i gen fase, baby har vært sånn siden føden. 

Anonymkode: c7d8d...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er i gen fase, baby har vært sånn siden føden. 

Anonymkode: c7d8d...eb0

Ingen*

Anonymkode: c7d8d...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da høres det ut som dette er normalt, har nemelig fått spørsmål om babyen både har adhd og autisme.

Anonymkode: c7d8d...eb0

Ehh.. Er både du og dine bekjentskaper fjorten år? Siden de mener å tro at en liten baby har adhd og autisme tenker jeg, og på ingen sannsynelig grunnlag til og med. 🤣🤣🤣. Herregud 

Anonymkode: 78321...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ehh.. Er både du og dine bekjentskaper fjorten år? Siden de mener å tro at en liten baby har adhd og autisme tenker jeg, og på ingen sannsynelig grunnlag til og med. 🤣🤣🤣. Herregud 

Anonymkode: 78321...771

Baby sitte tog roper med g skriker konstant og krever stimuli go underholdning konstant, når man ikke har kompetanse på dette og det at andre babyer er annerledes er det ikke rart å lure.

Anonymkode: c7d8d...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...