Gå til innhold

Er Tesla status?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 19.54):

Er Tesla statusbil eller er det kun noen spesifikke modeller som er det?

Anonymkode: 52226...8df

Absolutt ikke. Tesla har helt middelmådig kvalitet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig mange som har veldig sterke meninger om Tesla i det minste, noe som kan tyde på sjalusi.

Lurer på om disse samme folka har ekstremt sterke meninger mot Mazda,Fiat,Citroen etc også? Eller om det kun er Tesla di har bestemt seg for å legge alt sitt hat på.

Tesla er en god bil med en hel del kjøreglede, har vært eier av en Tesla Model S i 6 år og den eneste utgiften som kom på den bilen i slutten var bytting av bremser og dekk.

God bil på lik linje med mange andre biler, hverken mer eller mindre status ;)

Anonymkode: 10e1f...a36

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utrolig mange som har veldig sterke meninger om Tesla i det minste, noe som kan tyde på sjalusi.

Lurer på om disse samme folka har ekstremt sterke meninger mot Mazda,Fiat,Citroen etc også? Eller om det kun er Tesla di har bestemt seg for å legge alt sitt hat på.

Tesla er en god bil med en hel del kjøreglede, har vært eier av en Tesla Model S i 6 år og den eneste utgiften som kom på den bilen i slutten var bytting av bremser og dekk.

Om jeg skal ta Model S`en på noe, så er det at den er litt for svær til trange bygater og parkeringshus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg si. I alle fall de større modellene. Alle har ikke råd til en bil til en mill, så det forteller at man sitter godt i det.

Det at folk er så sure på Teslaer viser at det er en statusbil.

(Jeg har ikke Tesla)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sjalusi? Neppe. Det har noe med at Tesla-eiere er veldig vokale ift. eiere av Audi, BMW, Mercedes, VW, Skoda osv.

Jeg nekter å tro at ikke Teslaen din har vært på verksted en hel haug av ganger for å fikse småting. Byggekvaliteten på Model S er begredelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 19.54):

Er Tesla statusbil eller er det kun noen spesifikke modeller som er det?

Anonymkode: 52226...8df

Nei. Det synes ikke jeg iallfall. Hadde aldri kjøpt en tesla. Liker ikke designet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reign skrev (7 minutter siden):

Sjalusi? Neppe. Det har noe med at Tesla-eiere er veldig vokale ift. eiere av Audi, BMW, Mercedes, VW, Skoda osv.

Jeg nekter å tro at ikke Teslaen din har vært på verksted en hel haug av ganger for å fikse småting. Byggekvaliteten på Model S er begredelig.

Er Tesla eiere veldig vokale? 

Som oftest når du hører noe relatert til Tesla så er det folk uten Tesla som snakker om hvor drit bilen er? Og ja, da er det mange står frem for å dele sine positive erfaringer med deres egen bil.

Hvis du tenker deg om, så er det hovedsakelig folk uten bilen selv som klager over hvor dårlig byggekvaliteten er og at flertallet av teslaene har bostadsadresse på verkstedet.

At det var en del garanti saker i de første åra når Tesla først begynte å masseprodusere biler skal det ikke legges skjul på, men å sitte 10 år etterpå å påstå at byggekvaliteten er bedragelig blir i mine øyne veldig trangsynt. 

Jeg har selv vært innom både Opel Astra, BMW 1-serie, Toyota Corolla og Audi A6, Volkswagen e-Golf og Tesla model S og Model S er den bilen jeg har hatt desidert minst bry med.

Men uansett hvilke marke du nevner, så er det alltid en hel del med folk som sitter med dårlige erfaringer og slik vil det være med di aller fleste biler. Jo mer populær bilen er, jo mer hat ser du spred om rundt på forum. Må huske at de som har hatt en feilfri bil i 5-10 år lager sjeldent en forum tråd for å fortelle om hvor fornøyd di er med bilen.

Det som skiller Tesla fra di andre markene er at hoved andelen av mennesker som hater på bilen er folk som selv ikke har eid en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er Tesla eiere veldig vokale? 

Som oftest når du hører noe relatert til Tesla så er det folk uten Tesla som snakker om hvor drit bilen er?

Nei, det har roet seg nå, for nå er det så mange andre elbiler på markedet som er langt bedre. Men de var særdeles vokale i mange år, i tillegg til at det er VELDIG synlig på veien at mange sjåfører ikke er skikket til å ha en bil med så mye HK. Og når det var en gjeng som var såpass vokale såpass lenge, så kommer det til å henge med i lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 minutt siden):

Nei, det har roet seg nå, for nå er det så mange andre elbiler på markedet som er langt bedre. Men de var særdeles vokale i mange år, i tillegg til at det er VELDIG synlig på veien at mange sjåfører ikke er skikket til å ha en bil med så mye HK. Og når det var en gjeng som var såpass vokale såpass lenge, så kommer det til å henge med i lang tid.

Jeg kan være tildels enig med deg her, det at Tesla plutselig ga "ola nordmann" mulighet til å kjøpe en bil som gjør 0-100 på 5 sekunder skapte en del nyfødte "rævhål" på veien.

At det er elbiler på markedet som er langt bedre i samme prisklasse som f.eks en Tesla Model 3 er jeg derimot ikke helt enig i, hvilke el-biler i prisklassen >500 000 er det som er langt bedre enn en Tesla Model 3 Long Range f.eks?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ingen andre bilmerker som kommenteres negativt i media oftere enn tesla. Eller, det er kanskje tesla-eierne som får mest pes. Jeg vet ikke om tesla-eiere er dårligere trafikanter enn resten av befolkningen, men så fort en tesla-eier driter seg ut, så må det nevnes at han kjører tesla. Det eneste andre merket som nevnes på samme måte er Porsche, men det blir langt sjeldnere, da det naturlig nok ikke finnes så mange. Og så blir det en slags confirmation bias på grunn av dette. Når man ser en hasardiøs manøver i trafikken, så legger man ekstra merke til det hvis det er en tesla. Dette tror jeg skaper de sterke meningene, ikke misunnelse.

Anonymkode: d6c29...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ingen andre bilmerker som kommenteres negativt i media oftere enn tesla. Eller, det er kanskje tesla-eierne som får mest pes. Jeg vet ikke om tesla-eiere er dårligere trafikanter enn resten av befolkningen, men så fort en tesla-eier driter seg ut, så må det nevnes at han kjører tesla. Det eneste andre merket som nevnes på samme måte er Porsche, men det blir langt sjeldnere, da det naturlig nok ikke finnes så mange. Og så blir det en slags confirmation bias på grunn av dette. Når man ser en hasardiøs manøver i trafikken, så legger man ekstra merke til det hvis det er en tesla. Dette tror jeg skaper de sterke meningene, ikke misunnelse.

Anonymkode: d6c29...7ff

Forsikringsbransjen har i media tidligere røpet at nettopp Tesla er vinneren på deres negative liste. Skal heller ikke undervurdere folk som selv får med seg denne statistikken i trafikken. Er ikke nødvendigvis innbilning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. 

Noen teslaeiere tror det følger med egne trafikkregler der de alltid har forkjørsrett. Bilselgeren burde opplyse om at dette ikke er tilfelle. 

Anonymkode: cf6fa...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (6 timer siden):

Ja, det vil jeg si. I alle fall de større modellene. Alle har ikke råd til en bil til en mill, så det forteller at man sitter godt i det.

Det at folk er så sure på Teslaer viser at det er en statusbil.

(Jeg har ikke Tesla)

Model S kostet fra 400.000,- når den kom i 2013, selv dyreste modell kostet ikke mer enn en Model Y i dag. Det hjalp selvsagt litt at dollaren lå på under 6 da mens den ligger på ca. 10 nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (2 timer siden):

Konas Model 3 passerte 3 år i november, den har faktisk aldri vært innom verkstedet. Tidlige Model S og X hadde en del barnesykdommer, men Tesla forbedrer bilene kontinuerlig (ikke bare ved modellårbytte) så de nyere utgavene har lite feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
-jk- skrev (1 minutt siden):

Konas Model 3 passerte 3 år i november, den har faktisk aldri vært innom verkstedet. Tidlige Model S og X hadde en del barnesykdommer, men Tesla forbedrer bilene kontinuerlig (ikke bare ved modellårbytte) så de nyere utgavene har lite feil. 

Og derfor påpekte jeg Model S. 3 er Kinabygd, så det er bedre kvalitet enn de USA-bygde S-ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kan være tildels enig med deg her, det at Tesla plutselig ga "ola nordmann" mulighet til å kjøpe en bil som gjør 0-100 på 5 sekunder skapte en del nyfødte "rævhål" på veien.

At det er elbiler på markedet som er langt bedre i samme prisklasse som f.eks en Tesla Model 3 er jeg derimot ikke helt enig i, hvilke el-biler i prisklassen >500 000 er det som er langt bedre enn en Tesla Model 3 Long Range f.eks?

Det må være en Model Y LR ;)

Den sniker seg inn rett under 600k med vinterdekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (2 minutter siden):

Og derfor påpekte jeg Model S. 3 er Kinabygd, så det er bedre kvalitet enn de USA-bygde S-ene.

Vår Model 3 er bygd i USA. Kina-fabrikken kom senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...