AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #41 Skrevet 19. november 2022 Men ts, har du hatt kjæreste før? Et ordentlig forhold? Det virker nesten som om svaret er nei, siden du er så uforstående til kvinner. Akkurat det kan være nok til å skremme vekk kvinner - en kjekk mann på 37 som aldri har vært i forhold, da mistenker man vel at det kan være noe «rart» med ham. Og så lurer jeg på som alltid i sånne tråder om du ikke kjenner noen kvinner? Søstre, svigerinner, kolleger, damene til kompiser… Liker de det som person, går praten lett med dem? Hva sier vennene dine om problemene dine, de vet vel at du ser etter dame. Kanskje du kan be dem om gode råd? Anonymkode: ceb7a...a9c 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #42 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Siden jeg har ett greit utseende, så får jeg til noen dates via tinder. Også fått komplimenter for mitt utseende tidligere og hvis jeg feks er på byen, så får jeg ofte en del blikk og hender også at kvinner prøver å "sjekke" meg opp eller "venter" på at jeg skal sjekke dem opp. Men jeg lykkes ikke helt for det. Ofte så blir det ikke noe mer etter en date eller to, selv om ting er hyggelig og ting går bra. Så jeg blir rett og slett litt forvirret og begynner å lure på hva jeg gjør galt eller hva som gjør at jeg disse kvinnene mister interessen! Hvordan kan man finne ut av noe slikt? Vet jeg kan være litt direkte og kanskje tulle litt mye, men føler jo at disse kvinnen ler og tar det fint, så forstår lissom ikke helt hva som er årsaken til at jeg blir valgt bort. Jeg prøver å holde igjen og la damene prate og vise interesse. Jeg er egentlig ganske utadvendt person som kan snakke med de fleste om det meste. Prøver hardt å finne en logisk forklaring og man mister jo litt trua når man ser mange andre karer lykkes mye bedre og man tenker hva de "har" som jeg ikke har. Litt kjipt, for man føler seg jo ikke akkurat veldig attraktive når dette skjer gang på gang. Håper bare ikke det er noe fysisk, som ikke kommer frem på bilder osv, men akkurat nå så er det den eneste forklaringa jeg har. Eller så mangler jeg bare den rette sjarmen rett og slett og det er vel ikke noe man kan "lære" seg å få? Anonymkode: d8dbd...9e0 Så hva tuller du med? Perverse vitser? For det er det ingen som orker å plages med. Anonymkode: 75985...428 1
MyCupOfTea Skrevet 20. november 2022 #43 Skrevet 20. november 2022 Kanskje usikkerheten din skinner for godt igjennom? Kanskje du bare har vært uheldig med de du har møtt, at det ikke er hos deg 'feilen' ligger? Uansett, ikke gi opp 😊 1 1
TheHairyToothfairy Skrevet 20. november 2022 #44 Skrevet 20. november 2022 Kvinner forvirrer alle menn. Bare til opplysning.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #45 Skrevet 20. november 2022 4 minutter siden, RosaPinkPanter said: Kanskje usikkerheten din skinner for godt igjennom? Kanskje du bare har vært uheldig med de du har møtt, at det ikke er hos deg 'feilen' ligger? Uansett, ikke gi opp 😊 Enig. Han burde ikke være seg selv. Han har ikke lært seg å spille skuespillet som kvinner liker. Anonymkode: a6fd8...5e3
MyCupOfTea Skrevet 20. november 2022 #46 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. Han burde ikke være seg selv. Han har ikke lært seg å spille skuespillet som kvinner liker. Anonymkode: a6fd8...5e3 Hvordan fikk du det til å handle om at han ikke skal være seg selv? Mulig jeg er blåst altså, men jeg skjønte ikke det der. 1 1
klarinetta Skrevet 20. november 2022 #47 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, jeg er jo meget klart over dette. Men derfor lurer jeg så på hvorfor jeg aldri klarer å skape denne "kjemien". Da tenker jeg at jeg mangler noe, forstår? Derfor jeg lagde denne tråden TS Anonymkode: d8dbd...9e0 Ja. Ser du personen i øynene og virkelig lytter når hun snakker? Må ikke bli for intens stirring heller. Umulig å si. Veldig subtil grad av korte sosiale antenner? Humor på kanten av noe? Overdrevet latter? Er du anspent eller avslappet? Ikke noe galt i å være anspent, men noen dirrer med beinet og tapper med fingrene i ett kjør, virker utilpass. Ingenting av dette er galt. Jeg bare tenker at det kan påvirke et førsteinntrykk, at man ikke kommer dypere, og det kan skyldes at du leter på feil arena. Treff damer på en aktivitet istedet for å sitte stille rundt et bord? 1
Arca Skrevet 20. november 2022 #48 Skrevet 20. november 2022 Hei! Jeg er mann, og har lest tråden. Her er noen ting som slår meg, og kanskje et par litt åpenbare tips som kanskje kan hjelpe. Dette er ment i beste mening, og selvsagt kan jeg ta feil i mine observasjoner som kun er basert på det du har skrevet her. Du fremstår som for opptatt av å bli likt, å lykkes med å bli likt og å finne noen, og det nå. Det kommuniserer usikkerhet og du kan dessverre fremstå som desperat, selv om du kanskje ikke er det. Uansett er jo det veldig turn off, og ødelegger. Det kan være en ide å heller bli mer komfortabel i ditt eget skinn. Du virker åpen for tilbakemelding, noe som er fint, og derfor skriver jeg til deg. Hvordan kommer du i kontakt med disse damene du dater? Dating apps? Du bør uansett date mindre, vær mye mer selektiv, kanskje ta en pause fra appene? Du går ikke glipp av noe(n). Se heller om du kan som klisjeen sier, bli kjent med andre, menn og kvinner, gjennom aktiviteter som interesserer deg. Og ikke tenk på dates, gjør aktiviteten og kos deg. Da vil relasjoner og kjennskap til andre utvikles over tid, og mer naturlig, ikke knyttet opp mot en kort date, som er veldig kunstig, og kynisk, som setting for å bli kjent med andre mennesker. Slik kan kjemi også utvikle seg mellom de du møter - vennskap også, eller noe mer. Andre blir kjent med hele deg, den du faktisk er, ikke noen du forsøker å være. Som mange har påpekt, kjemi er bare noe man får med et lite knippe mennesker. Det gjelder feks. også vennskap. Og det må være gjensidig. Du har sikkert også et par venner hvor dere bare er veldig på bølgelengde helt naturlig. Spesielt komfortable i hverandres selskap. Dette er også en form for kjemi. Men med en potensiell partner, så må man også ha noe lignende, med og X-faktoren. Dermed kan du kanskje se hvor få man kan forvente å ha dette med? Å da date mye og litt ukritisk gjør da at du vil møte mange som du ikke har forutsetninger for å ha kjemi med. Dermed, mer avslag. Hyggelig men, ikke mer. Lykke til! 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #49 Skrevet 21. november 2022 TS her takker for svarene. Ja, det definitivt noe med meg som gjør at det ikke blir rett "kjemi" for kvinner jeg møter. Vet at jeg kan bruke litt mer tid for å slappe 100 prosent av, men er vel ikke helt unormalt det når man dater en ny person? Kommer også veldig an på personen. Tror som sagt at jeg prater litt for mye og stresser litt, men føler at mange av de kvinnen jeg møter er litt dårlige på å stille spørsmål og lede samtaler. Men kanskje jeg gir de for lite tid! Mulig jeg er litt for redd for "pinlig stillhet". Har faktisk 1 kvinne jeg kan møte til helga, men vet ikke om jeg gidder. For etter all sannsynlighet så vill hun miste mye av interessen etter å ha møtt meg og disse avvisningen gir en veldig dårlig følelse i etterkant. Kan jo også være noe så enkelt at bildene mine lyver en del og at jeg er mye kjekkere på bilder en irl. Det er mitt inntrykk med en del kvinner, de ser ofte litt bedre ut på bilder en i virkeligheten. Men som regel så er det jo innafor. Med andre ord, jeg har lært meg å senke forventinger til utseende, basert på bilder på tinder. Anonymkode: d8dbd...9e0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #50 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror som sagt at jeg prater litt for mye og stresser litt, men føler at mange av de kvinnen jeg møter er litt dårlige på å stille spørsmål og lede samtaler. Men kanskje jeg gir de for lite tid! Mulig jeg er litt for redd for "pinlig stillhet". Pinlig stillhet skal du ikke være redd for. Jeg pleier å telle til 50 hvis det stresser meg, men det er viktig å lære å nyte stillheten og å kunne være avslappet stille ilag. Det er et mye bedre tegn at man er komfortabel med stillhet i hverandres selskap enn at man blir stressa og snakker som en foss. Det er slitsomt og kan være en grunn til at man ikke vil møtes igjen hvis det blir altfor intenst.. Men normalt å være litt nervøs altså Sitat Har faktisk 1 kvinne jeg kan møte til helga, men vet ikke om jeg gidder. For etter all sannsynlighet så vill hun miste mye av interessen etter å ha møtt meg og disse avvisningen gir en veldig dårlig følelse i etterkant. Hvis det er innstillingen du har når du går på date så vil det skinne igjennom at du ikke har god tro på damer eller er trygg på deg selv. Ikke se så negativt på alt! Dra på den daten og finn på noe hyggelig, for da har du hvertfall en hyggelig kveld der og da samme hvordan det går i etterkant. Så får du også sosial trening og øvelse på dating. Å bli avvist etter første eller tredje date skal du aldri ta personlig, da kjenner de ikke engang den ekte deg så du må ikke grave deg ned å tenke at det er fordi du ikke er god nok. Innse at kjærlighet er vanskelig og at både kvinner og menn ofte må date veldig mange før det klaffer. Kom nettopp ut en bok om en dame som var lei seg for å ha blitt dumpet av halve Malmø men man kan jo ikke presse frem noe når ting ikke klaffer, da må en bare fortsette å prøve med nye Anonymkode: cc1cc...879 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #51 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Pinlig stillhet skal du ikke være redd for. Jeg pleier å telle til 50 hvis det stresser meg, men det er viktig å lære å nyte stillheten og å kunne være avslappet stille ilag. Det er et mye bedre tegn at man er komfortabel med stillhet i hverandres selskap enn at man blir stressa og snakker som en foss. Det er slitsomt og kan være en grunn til at man ikke vil møtes igjen hvis det blir altfor intenst.. Men normalt å være litt nervøs altså Hvis det er innstillingen du har når du går på date så vil det skinne igjennom at du ikke har god tro på damer eller er trygg på deg selv. Ikke se så negativt på alt! Dra på den daten og finn på noe hyggelig, for da har du hvertfall en hyggelig kveld der og da samme hvordan det går i etterkant. Så får du også sosial trening og øvelse på dating. Å bli avvist etter første eller tredje date skal du aldri ta personlig, da kjenner de ikke engang den ekte deg så du må ikke grave deg ned å tenke at det er fordi du ikke er god nok. Innse at kjærlighet er vanskelig og at både kvinner og menn ofte må date veldig mange før det klaffer. Kom nettopp ut en bok om en dame som var lei seg for å ha blitt dumpet av halve Malmø men man kan jo ikke presse frem noe når ting ikke klaffer, da må en bare fortsette å prøve med nye Anonymkode: cc1cc...879 Men problemet er at det skjer hver gang. Noen lykkes jo mye mer og da er det naturlig å tenke at man gjør noe galt eller at det noe rart med meg som gjør at man blir valgt bort. Du skjønner at det er lett å tenke slik da? Sannheten er jo at noen rett og slett er mer sjarmerende personer, da enten det er utseende og/eller væremåte. Litt kjipt at man tydeligvis mangler dette til en viss grad og at det kanskje er noe man ikke kan gjøre noe med, rett og slett. Men for all del, håper det er noe mindre komplisert og at det bare er noe små ting jeg kan forandre på slik at jeg lykkes mer i fremtiden. Problemet er at det er vanskelig å finne ut av det, for har prøvd tidligere å spørre, men får som regel bare sånn normal høflig avvisning eller veldig diffuse svar, som ikke fremstår så veldig troverdig. Folk tør jo ikke være dønn ærlig, hvis det feks er noe rart med meg eller mitt utseende, forståelig nok! TS Anonymkode: d8dbd...9e0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #52 Skrevet 21. november 2022 For meg kommer det nok an på hva du tuller med og hvor mye. Har vært sammen med en mortoklump, føltes som psykisk terror til slutt når man ikke en gang kunne spørre hvor mye klokka var i travelheten. Uten å ende med å finne ut av det selv, pga bare tullesvar. Ellee veldig respektløs tulling gidder jeg ikke, det skinner gjennom holdninger innpakket i "humor" . Feks humor frasen at damer bør kun holde seg mellom kjøkkenet og senga, er 100% av de jeg har hørt det fra, at de viser seg som noen latsabber som skiller veldig på dame og manne oppgaver. Og som. Er veldig flinke til å fortelle at menn ikke kan vaske gulv osv Utover det kan jeg tuller endel selv, men det har noe med tid sted og mengde å gjøre. Du kan fort tulle bort den delen ved å bli kjent med noen, fordi pakker du alt inn i tull, er det vrient å få tak i hvem du faktisk er. Og ja, jeg komner sikkert til å le med deg, men ikke ta ny kontakt. Anonymkode: 44b77...37a 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #53 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men problemet er at det skjer hver gang. Noen lykkes jo mye mer og da er det naturlig å tenke at man gjør noe galt eller at det noe rart med meg som gjør at man blir valgt bort. Du skjønner at det er lett å tenke slik da? Sannheten er jo at noen rett og slett er mer sjarmerende personer, da enten det er utseende og/eller væremåte. Litt kjipt at man tydeligvis mangler dette til en viss grad og at det kanskje er noe man ikke kan gjøre noe med, rett og slett. Men for all del, håper det er noe mindre komplisert og at det bare er noe små ting jeg kan forandre på slik at jeg lykkes mer i fremtiden. Problemet er at det er vanskelig å finne ut av det, for har prøvd tidligere å spørre, men får som regel bare sånn normal høflig avvisning eller veldig diffuse svar, som ikke fremstår så veldig troverdig. Folk tør jo ikke være dønn ærlig, hvis det feks er noe rart med meg eller mitt utseende, forståelig nok! TS Anonymkode: d8dbd...9e0 Hvor mange første dater har du vært på, sånn helt ærlig? Anonymkode: cc1cc...879
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #54 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): For meg kommer det nok an på hva du tuller med og hvor mye. Har vært sammen med en mortoklump, føltes som psykisk terror til slutt når man ikke en gang kunne spørre hvor mye klokka var i travelheten. Uten å ende med å finne ut av det selv, pga bare tullesvar. Ellee veldig respektløs tulling gidder jeg ikke, det skinner gjennom holdninger innpakket i "humor" . Feks humor frasen at damer bør kun holde seg mellom kjøkkenet og senga, er 100% av de jeg har hørt det fra, at de viser seg som noen latsabber som skiller veldig på dame og manne oppgaver. Og som. Er veldig flinke til å fortelle at menn ikke kan vaske gulv osv Utover det kan jeg tuller endel selv, men det har noe med tid sted og mengde å gjøre. Du kan fort tulle bort den delen ved å bli kjent med noen, fordi pakker du alt inn i tull, er det vrient å få tak i hvem du faktisk er. Og ja, jeg komner sikkert til å le med deg, men ikke ta ny kontakt. Anonymkode: 44b77...37a Dette her, TS! Jeg har møtt flere menn med "humor" som dette. "Gå på kjøkkenet, kvinne, haha!" Eller denne amerikanske versjonen hvor en fyr lirte av seg ordene "Beer, sandwich, suck dick, shut up" som betydde at en god kvinne skal overrekke øl, suge kuk, lage sandwich til han og holde kjeft, etterfulgt av "haha, så bra humor jeg har!" Viste seg at det var faktisk det han forventet av en kvinne i forhold med han...🤬 Anonymkode: 019b7...567
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå