AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #21 Skrevet 19. november 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er noe forbanna bullshit som menn liker å si til seg selv. Jeg, og alle andre kvinner jeg kjenner og noen gang har kjent, fokuserer mye på hvordan menn ser ut. Har han ikke et bra utseende så er han ikke aktuell. MEN, utseendet OG personlighet teller. Utseende betyr like mye som alt annet. Anonymkode: 28f0c...2a0 Menn er da veldig klar over at kvinner er opptatt av utseende, det er bare kvinner selv som sier noe annet. Det er likevel sånn at eldre kvinner har lavere utseendekrav enn yngre kvinner, fordi de må det. Med alderen må de senke utseendekravene eller forbli singel. Anonymkode: 6be72...83c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #22 Skrevet 19. november 2022 Helt ærlig så vurderer jeg å gi opp dating for en lang periode. Merker det påvirker meg negativt. Ødelegger selvtilliten litt. Føler at man ikke er attraktiv nok for flertallet av kvinner. Men kommer jo heller ikke noe vei ved å gi opp! Kjipt at dette behovet skal være så sterkt! TS Anonymkode: d8dbd...9e0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #23 Skrevet 19. november 2022 Men vil du møte alle disse kvinnene igjen da? Kjemi er komplisert. Har veldig gode mannlige venner jeg har møtt gjennom dating tidligere. Vi har kjemi, jeg liker dem, men bare på vennemåten. Kan ikke alltid forklare det. Anonymkode: ef95a...4f3 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #24 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Helt ærlig så vurderer jeg å gi opp dating for en lang periode. Merker det påvirker meg negativt. Ødelegger selvtilliten litt. Føler at man ikke er attraktiv nok for flertallet av kvinner. Men kommer jo heller ikke noe vei ved å gi opp! Kjipt at dette behovet skal være så sterkt! TS Anonymkode: d8dbd...9e0 Kvinner kan lukte desperasjon. Hva med å bare date uten store forhåpninger? Gjør det for å bli kjent med folk å ha det gøy, ikke for å finne kjæreste. Anonymkode: c2fb2...6fa 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #25 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Føler at man ikke er attraktiv nok for flertallet av kvinner. Igjen; hvorfor pokker skal du det? Du får oppmerksomhet, og du kommer deg på date. Da må du muligens bruke litt bedre tid på å sortere dem du dater, og kanskje velge å skrive litt med dem først. Ikke typ bygge opp forventninger i månedsvis, men finne ut om dere kommuniserer bra, og har ting til felles. Anonymkode: eeba3...d2f 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #26 Skrevet 19. november 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Mye svar her, men jeg tuller ikke så mye altså. Men tar kanskje ikke ting super høytidelig og bare prøver å skape god stemning. Men kanskje det blir for mye for noen. Mulig jeg er litt unorsk i min væremåte. Føler som regel at det jeg som står til ansvar for å lede samtalene og mulig jeg derfor stresser litt for mye. Og hva legger dere i begrepet kjemi? Fysisk tiltrekning? For som sagt, jeg er jo lett å prate med, til og med fått skryt av det. Så hvis det mangler "kjemi", så tenker jeg at denne mangelen handler mer om fraværet av fysisk tiltrekning? Derfor jeg har lurt på om det noe med utseende eller eventuelt kroppsspråk som ødelegger for meg litt. Men umulig for noen her å svare på forståelig nok, siden ingen har pratet med meg IRL😄 TS Anonymkode: d8dbd...9e0 Det er vanskelig å definere, litt fordi kjemi kan bety forskjellige ting i forskjellige situasjoner, og litt fordi det er mer som et instinkt eller en magefølelse enn noe konkret. Det kan innebære vennskaplig, romantisk og seksuell kjemi, men det går allikevel ikke direkte på utseende, omgjengelighet eller personlighet. Jeg kan aktivt tenke "Han var ikke noe særlig pen", eller "Wow, han var kjekk", "Han er flink til å holde en samtale i gang" elller "Jeg må jo nesten dra ordene ut av ham", men kjemi er noe som stikker mye dypere enn det, og er ikke en aktiv tanke. Det er som en gnist som forsøker å fortelle deg at "Oi! Her er det kanskje noe!!" Som jeg nevnte i et tidligere innlegg så kan man føle null og niks for en som er helt perfekt, og man kan falle totalt for en som ikke har de kvalitetene man anser som viktige, være seg ytre eller indre. Forenklet sett så er kjemi forskjellen mellom å objektivt anse en person som attraktiv og det å subjektivt føle seg tiltrukket av vedkommende. Går man inn i et forhold uten å føle denne kjemien er det stor sjanse for at det hele blir temmelig platonisk fra kvinnens side. Man kan allikevel like personen veldig godt, men det blir mer vennskaplig. Anonymkode: cee92...bc3 2 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #27 Skrevet 19. november 2022 Hva med fysisk kontakt? Er det slik at du er frempå og prøver deg kjapt på den måten? Prøver på kyss på første date f.eks? Eller foreslår neste date veldig spontant og sent på kvelden? Datet en på 37 (alder spiller for så vidt ingen rolle, men) for ikke så altfor lenge siden, mistet interessen fordi jeg opplevde ham som en "fuckboy". Syntes han var tiltrekkende og interessant/morsom å snakke med - men fordi han utstrålte mye seksuell energi, så tok jeg han ikke seriøst. Anonymkode: 3455a...563 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #28 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Mye svar her, men jeg tuller ikke så mye altså. Men tar kanskje ikke ting super høytidelig og bare prøver å skape god stemning. Men kanskje det blir for mye for noen. Mulig jeg er litt unorsk i min væremåte. Føler som regel at det jeg som står til ansvar for å lede samtalene og mulig jeg derfor stresser litt for mye. Og hva legger dere i begrepet kjemi? Fysisk tiltrekning? For som sagt, jeg er jo lett å prate med, til og med fått skryt av det. Så hvis det mangler "kjemi", så tenker jeg at denne mangelen handler mer om fraværet av fysisk tiltrekning? Derfor jeg har lurt på om det noe med utseende eller eventuelt kroppsspråk som ødelegger for meg litt. Men umulig for noen her å svare på forståelig nok, siden ingen har pratet med meg IRL😄 TS Anonymkode: d8dbd...9e0 Gi oss et eksempel så skal vi gi ærlig tilbakemelding Anonymkode: a1f09...8da 1
Gjest vilkåret Skrevet 19. november 2022 #29 Skrevet 19. november 2022 27 minutter siden, AnonymBruker said: Helt ærlig så vurderer jeg å gi opp dating for en lang periode. Merker det påvirker meg negativt. Ødelegger selvtilliten litt. Føler at man ikke er attraktiv nok for flertallet av kvinner. Men kommer jo heller ikke noe vei ved å gi opp! Kjipt at dette behovet skal være så sterkt! TS Anonymkode: d8dbd...9e0 De fleste av oss er ikke attraktive for majoriteten av det andre kjønn. Du kan ikke gå ut der og forvente at 80% av kvinner skal like deg. Sånn fungerer ikke virkeligheten. Selv blant de som syntes du er kjekk, vil bare en liten andel føle tiltrekning der de tenker det kan bli noe seriøst. Det virker som du har litt svakheter når det gjelder å forstå mennesker og deres motivasjoner.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #30 Skrevet 19. november 2022 vilkåret skrev (20 minutter siden): De fleste av oss er ikke attraktive for majoriteten av det andre kjønn. Du kan ikke gå ut der og forvente at 80% av kvinner skal like deg. Sånn fungerer ikke virkeligheten. Selv blant de som syntes du er kjekk, vil bare en liten andel føle tiltrekning der de tenker det kan bli noe seriøst. Det virker som du har litt svakheter når det gjelder å forstå mennesker og deres motivasjoner. Vet ikke helt hva du mener med det, du kjenner meg jo ikke , så det blir jo dine spekulasjoner. Men ser bare at mange andre lykkes mye bedre. Så da har du noe som jeg ikke har og prøver på en måte å finne ut av det Og jeg er ikke akkurat desperat sånn sett, men datet mye uten suksess så prøver å finne en "løsning". Jeg er som sagt ganske omgjengelig og forventer heller ikke all verden de første datene. Men problemet er at det ikke blir noe mer slik at man rekker å bli enda mer kjent. Tar litt tid å bli kjent med noen. Og når d kommer til kjemi, så er det jo ekstra kjipt når man tydeligvis mangler det lille ekstra for å skape den "kjemien", som dere ikke klarer å sette helt ord på. Det gjør det i hvert ikke lettere å finne ut av hva man gjør "galt" Men samme det, skjønner det er umulig å svare på dette når ingen her har sett og møtt meg i virkeligheten. Føler man blir dømt litt kjapt her kanskje!? Kanskje måten det skrives på, mer synsing og spekulasjoner en spørrende? Men mulig jeg misforstår! Anonymkode: d8dbd...9e0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #31 Skrevet 19. november 2022 Jeg vil tro at siden du er 37 så dater du kvinner rundt 30. Jeg ville forventet at kvinner i etablerings-alderen har et veldig klar ide om hva slags person de ønsker å være med. Man kan ikke kaste bort tiden på noen som ikke virker gode nok. Kan det være at du mangler noe på en annen front? Typ lite attraktiv karriere, eier ikke bolig eller lignende? Anonymkode: b2a3f...60c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #32 Skrevet 19. november 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og når d kommer til kjemi, så er det jo ekstra kjipt når man tydeligvis mangler det lille ekstra for å skape den "kjemien", som dere ikke klarer å sette helt ord på. Det gjør det i hvert ikke lettere å finne ut av hva man gjør "galt" Anonymkode: d8dbd...9e0 Det vi forsøker å forklare er at selv om god stemning kan lages, utseendet kan forbedres, og man gjør sitt beste for å være en god person så kan man ikke skape kjemi. Enten så er den der eller så er den ikke. Du kan forsøke å forbedre deg som person for å gjøre deg til et mer logisk valg, men det forutsetter fortsatt at det er en kjemi der (med mindre du er ute etter golddiggers/fornuftsekteskap). For å utdype: Man kan føle seg tiltrukket av en person men allikevel velge å ikke gå videre fordi han har for mange dårlige kvaliteter, men man kan ikke tvinge frem en kjemi man ikke føler selv om mannen er et aldri så logisk og estetisk godt valg. Om jeg har en vennegjeng med 20 menn i så sitter jeg ikke der og vurderer om jeg kanskje kunne blitt sammen med Hans eller Bjarne eller Xander Leander. Det eneste som betyr noe er om det 1: har oppstått en gnist med en av dem, og 2: om jeg tror vi logisk sett kan få det bra sammen. Utover det så er de helt uinteressante som noe annet enn nettopp venner - samme hvor kjekke og hyggelige de er. Mulig dette er litt annerledes for menn, siden de oftere tenker på venninner og tilfeldige damer som noen de godt kunne ligget med. At jeg kanskje kunne forelsket meg i 2% av alle menn i Norge betyr selvsagt ikke at det er noe galt med alle de resterende 98%. Akkurat som jeg ikke trenger å ta det personlig at majoriteten av menn ikke ønsker å være i et forhold med meg heller. Du må ikke være så opphengt i å forsøke å skape følelser. Fokuser på at det skal være en hyggelig date for dere begge, og at dere begge skal finne ut om det er noen gryende følelser der. Går det ikke veien så var det ikke riktig person. De fleste treffer ikke blink på første forsøk uansett. Anonymkode: cee92...bc3 5
klarinetta Skrevet 19. november 2022 #33 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Siden jeg har ett greit utseende, så får jeg til noen dates via tinder. Også fått komplimenter for mitt utseende tidligere og hvis jeg feks er på byen, så får jeg ofte en del blikk og hender også at kvinner prøver å "sjekke" meg opp eller "venter" på at jeg skal sjekke dem opp. Men jeg lykkes ikke helt for det. Ofte så blir det ikke noe mer etter en date eller to, selv om ting er hyggelig og ting går bra. Så jeg blir rett og slett litt forvirret og begynner å lure på hva jeg gjør galt eller hva som gjør at jeg disse kvinnene mister interessen! Hvordan kan man finne ut av noe slikt? Vet jeg kan være litt direkte og kanskje tulle litt mye, men føler jo at disse kvinnen ler og tar det fint, så forstår lissom ikke helt hva som er årsaken til at jeg blir valgt bort. Jeg prøver å holde igjen og la damene prate og vise interesse. Jeg er egentlig ganske utadvendt person som kan snakke med de fleste om det meste. Prøver hardt å finne en logisk forklaring og man mister jo litt trua når man ser mange andre karer lykkes mye bedre og man tenker hva de "har" som jeg ikke har. Litt kjipt, for man føler seg jo ikke akkurat veldig attraktive når dette skjer gang på gang. Håper bare ikke det er noe fysisk, som ikke kommer frem på bilder osv, men akkurat nå så er det den eneste forklaringa jeg har. Eller så mangler jeg bare den rette sjarmen rett og slett og det er vel ikke noe man kan "lære" seg å få? Anonymkode: d8dbd...9e0 Kjemi er jo alt fra humor til lukt.. ikke bare utseende. Du skjønner det, at for en kvinne så handler det å ligge med noen å risikere å bli gravid, og det betyr å risikere sitt eget liv for å bære fram et nytt. Mye står på spill. Dette er ikke noe de fleste går rundt og tenker på, mange bryr seg nok ikke, men dypt i oss er dette programmert. Så det foregår en mer eller mindre underbevisst sortering for å vurdere risiko. 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #34 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mye svar her, men jeg tuller ikke så mye altså. Men tar kanskje ikke ting super høytidelig og bare prøver å skape god stemning. Men kanskje det blir for mye for noen. Mulig jeg er litt unorsk i min væremåte. Føler som regel at det jeg som står til ansvar for å lede samtalene og mulig jeg derfor stresser litt for mye. Og hva legger dere i begrepet kjemi? Fysisk tiltrekning? For som sagt, jeg er jo lett å prate med, til og med fått skryt av det. Så hvis det mangler "kjemi", så tenker jeg at denne mangelen handler mer om fraværet av fysisk tiltrekning? Derfor jeg har lurt på om det noe med utseende eller eventuelt kroppsspråk som ødelegger for meg litt. Men umulig for noen her å svare på forståelig nok, siden ingen har pratet med meg IRL😄 TS Anonymkode: d8dbd...9e0 Det kan fort bli litt klovnete med menn som er veldig opptatt av å skape god stemning ved å tulle mye. På date er vi ute etter en partner, ikke en standup comedy. Vi vil ha dype og seriøse samtaler og vi vil bli kjent med den du er og ikke den du spiller for å skape god stemning. Kjemi handler om nettopp det ordet beskriver. Kjemisk sammensetning og match. Mennesker er laget av atomer og diverse grunnstoffer og vårt DNA gjør at vi alle er forskjellige. Tar man to stoffer å heller opp i samme rør i en kjemitime så vil noen sammenblandinger skape en positiv reaksjon, noen vil skape en negativ reaksjon og mange vil bare gi en nøytral ikke-reaksjon. Siden kjemien mellom mennesker ikke kan puttes under mikroskop så er det ikke like lett å sette fingeren på hva konkret det handler om eller hva konkret som skal til eller som mangler, men det handler hvertfall om to mennesker har den romantiske kjemien eller ikke. Man kan ha vennskapelig kjemi som er god, eller at begge er sosialt flinke og praten går lett men uten at det betyr at den romantiske kjemien oppstår. Kjemi handler ikke mye om det fysiske, men det personlige og ikke-fysiske, det metafysiske. Anonymkode: cc1cc...879 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #35 Skrevet 19. november 2022 omtrent halvparten av kvinner skriver i online dating profilen sin at de ønsker å møte en mann "som får meg til å le" mulig enkelte menn faller i standup-fella pga dette og glemmer å spille den dype/mystiske mannen i tillegg, som egentlig er vel så viktig, om ikke helt essensiell. Anonymkode: 8aa4c...f0e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #36 Skrevet 19. november 2022 klarinetta skrev (1 time siden): Kjemi er jo alt fra humor til lukt.. ikke bare utseende. Du skjønner det, at for en kvinne så handler det å ligge med noen å risikere å bli gravid, og det betyr å risikere sitt eget liv for å bære fram et nytt. Mye står på spill. Dette er ikke noe de fleste går rundt og tenker på, mange bryr seg nok ikke, men dypt i oss er dette programmert. Så det foregår en mer eller mindre underbevisst sortering for å vurdere risiko. Ja, jeg er jo meget klart over dette. Men derfor lurer jeg så på hvorfor jeg aldri klarer å skape denne "kjemien". Da tenker jeg at jeg mangler noe, forstår? Derfor jeg lagde denne tråden TS Anonymkode: d8dbd...9e0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #37 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan fort bli litt klovnete med menn som er veldig opptatt av å skape god stemning ved å tulle mye. På date er vi ute etter en partner, ikke en standup comedy. Vi vil ha dype og seriøse samtaler og vi vil bli kjent med den du er og ikke den du spiller for å skape god stemning. Kjemi handler om nettopp det ordet beskriver. Kjemisk sammensetning og match. Mennesker er laget av atomer og diverse grunnstoffer og vårt DNA gjør at vi alle er forskjellige. Tar man to stoffer å heller opp i samme rør i en kjemitime så vil noen sammenblandinger skape en positiv reaksjon, noen vil skape en negativ reaksjon og mange vil bare gi en nøytral ikke-reaksjon. Siden kjemien mellom mennesker ikke kan puttes under mikroskop så er det ikke like lett å sette fingeren på hva konkret det handler om eller hva konkret som skal til eller som mangler, men det handler hvertfall om to mennesker har den romantiske kjemien eller ikke. Man kan ha vennskapelig kjemi som er god, eller at begge er sosialt flinke og praten går lett men uten at det betyr at den romantiske kjemien oppstår. Kjemi handler ikke mye om det fysiske, men det personlige og ikke-fysiske, det metafysiske. Anonymkode: cc1cc...879 Du forklarer det litt merkelig, men handler om biologi ja, som igjen handler om seksuell tiltrekning. Det er ofte den "kjemien" som mange prater om, uten å kanskje klare å sette ord på det. Derfor lurer jeg litt på om hva som gjør at jeg mangler dette. Vært på veldig mange dates, uten å lykkes og derfor tenker jeg at det er noe "galt" med meg som gjør at jeg blir valgt bort. Men allikevel så har jeg utseende nok til at jeg får til dates osv. Så jeg fremstår vel attraktiv nok ut ved første øyekast, men ikke i lengden. Det er mine erfaring, betyr ikke at det nødvendigvis stemmer alltid, men er det jeg har mistanke om! Vet egentlig ikke hva jeg ønsker med denne tråden, skjønner jo at det er umulig for noen å svare på dette uten å ha møtt meg Anonymkode: d8dbd...9e0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #38 Skrevet 19. november 2022 vilkåret skrev (3 timer siden): De fleste av oss er ikke attraktive for majoriteten av det andre kjønn. Du kan ikke gå ut der og forvente at 80% av kvinner skal like deg. Sånn fungerer ikke virkeligheten. Selv blant de som syntes du er kjekk, vil bare en liten andel føle tiltrekning der de tenker det kan bli noe seriøst. Det virker som du har litt svakheter når det gjelder å forstå mennesker og deres motivasjoner. Du snakker nok mer for ditt eget kjønn og kanskje litt ubevist bekrefter at mange kvinner er mye mer kresne en menn. Jeg syntes det er masse attraktive kvinner der ute som jeg gjerne ønsker å bli mer kjent med. Men da trenger man ofte mer en 1-2 dates. Men her er vel menn og kvinner meget forskjellig. Det har jo blitt bekreftet ganske mange ganger her på forumet Anonymkode: d8dbd...9e0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #39 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Derfor lurer jeg så på hvorfor jeg aldri klarer å skape denne "kjemien". Da tenker jeg at jeg mangler noe, forstår? Derfor jeg lagde denne tråden TS Anonymkode: d8dbd...9e0 Kjemi er ikke noe man kan skape, det er noe som er eller ikke er. Det handler ikke om at man mangler noe men om at man bare ikke har den rette kjemien sammen som er ganske tilfeldig enten man er mann eller dame AnonymBruker skrev (1 time siden): Du forklarer det litt merkelig, men handler om biologi ja, som igjen handler om seksuell tiltrekning. Det er ofte den "kjemien" som mange prater om, uten å kanskje klare å sette ord på det. Derfor lurer jeg litt på om hva som gjør at jeg mangler dette. Vært på veldig mange dates, uten å lykkes og derfor tenker jeg at det er noe "galt" med meg som gjør at jeg blir valgt bort. Anonymkode: d8dbd...9e0 Den kjemien vi snakker om handler ikke om seksuell tiltrekning nei. Vi damene her beskriver og beskriver men fortsatt så står du fast på din egen feile konklusjon. Kanskje du skal begynne å lytte til oss når du spør oss om noe også? AnonymBruker skrev (1 time siden): Du snakker nok mer for ditt eget kjønn og kanskje litt ubevist bekrefter at mange kvinner er mye mer kresne en menn. Jeg syntes det er masse attraktive kvinner der ute som jeg gjerne ønsker å bli mer kjent med. Men da trenger man ofte mer en 1-2 dates. Men her er vel menn og kvinner meget forskjellig. Det har jo blitt bekreftet ganske mange ganger her på forumet Anonymkode: d8dbd...9e0 Handler ikke om å være kresen. I såfall så burde menn bli mer kresne også. At man syns en person er attraktiv er ikke nok for å bygge en god relasjon og leve i et forhold sammen, det er masse mer som må passe sammen og mange av tingene vet man om passer eller ikke allerede på første eller andre date. Anonymkode: cc1cc...879 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #40 Skrevet 19. november 2022 Ut fra det du skriver så virker det som at du kan fremstå useriøs. Siden du har utseendet med deg tenker jeg at det er noe med din person. Hva har du å bidra med som person til et forhold? Hva er interessene dine? Jobb? Økonomi? Er alt på plass? Har du barn? Hva ønsker du ut av en partner og hvordan fremstår du for å vise at du vil det samme? Hvis du er 37 og ønsker en familie og dater kvinner uten barn men som ønsker familie så må livet ditt på en måte være klart for det. Da går det ikke å tulle bort 2 dater. Utseende er greit, men når den er på plass så er det personligheten kvinner ser på. Dater du kanskje feil kvinner? Kan det være at du dater kvinner med barn fra før mens du uttrykker at du ønsker familie? Bare hiver ut spørsmål her. Du trenger ikke å svare på alt, men kanskje du kan fundere over det. 😊 Anonymkode: 18897...405
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå