Gå til innhold

kvinner forvirrer meg litt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden jeg har ett greit utseende, så får jeg til noen dates via tinder. Også fått komplimenter for mitt utseende tidligere og hvis jeg feks er på byen, så får jeg ofte en del blikk og hender også at kvinner prøver å "sjekke" meg opp eller "venter" på at jeg skal sjekke dem opp.

Men jeg lykkes ikke helt for det. Ofte så blir det ikke noe mer etter en date eller to, selv om ting er hyggelig og ting går bra. Så jeg blir rett og slett litt forvirret og begynner å lure på hva jeg gjør galt eller hva som gjør at jeg disse kvinnene mister interessen! Hvordan kan man finne ut av noe slikt?

Vet jeg kan være litt direkte og kanskje tulle litt mye, men føler jo at disse kvinnen ler og tar det fint, så forstår lissom ikke helt hva som er årsaken til at jeg blir valgt bort. Jeg prøver å holde igjen og la damene prate og vise interesse. Jeg er egentlig ganske utadvendt person som kan snakke med de fleste om det meste.

Prøver hardt å finne en logisk forklaring og man mister jo litt trua når man ser mange andre karer lykkes mye bedre og man tenker hva de "har" som jeg ikke har.

Litt kjipt, for man føler seg jo ikke akkurat veldig attraktive når dette skjer gang på gang. Håper bare ikke det er noe fysisk, som ikke kommer frem på bilder osv, men akkurat nå så er det den eneste forklaringa jeg har. Eller så mangler jeg bare den rette sjarmen rett og slett og det er vel ikke noe man kan "lære" seg å få?

Anonymkode: d8dbd...9e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mann her. Det er tvilsomt noe med utseendet. Til nød noe hygienerelatert. Mest sannsynlig greier du ikke å skape nærhet, nysgjerrighet, og trygghet, gjennom samtale og kroppsspråk. Dette er ikke enkelt, og kommer selvsagt lettere for dem med god sosial trening, og evnen til å lese situasjon og mennesker.  Uansett slipper du jo ikke unna,  at dere må matche på interesser og holdninger. Du kan jo ikke bli kjæreste med alle du dater?

Anonymkode: eeba3...d2f

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 6be72...83c

Skrevet

Det kan nå også være så enkelt som at disse kvinnene ikke er interessert i noe mer enn et par dates og evt noen runder i senga. Kjenner flere kvinner som er single "seriedatere" og trives med det foreløpig.

Anonymkode: da7cb...186

• Liker 1
Skrevet

Kanskje roe litt ned på tullinga, mulig det ikke treffer helt. At de ler med kan være at de blir pinlig berørt. 

Anonymkode: 6f89a...c17

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Mann her. Det er tvilsomt noe med utseendet. Til nød noe hygienerelatert. Mest sannsynlig greier du ikke å skape nærhet, nysgjerrighet, og trygghet, gjennom samtale og kroppsspråk. Dette er ikke enkelt, og kommer selvsagt lettere for dem med god sosial trening, og evnen til å lese situasjon og mennesker.  Uansett slipper du jo ikke unna,  at dere må matche på interesser og holdninger. Du kan jo ikke bli kjæreste med alle du dater?

Godt svar. Og det med å være direkte og tullete er jo deg, så du bør ikke endre det for å få en god match, da er det ikke egentlig god match for deg. Jeg har selv droppet to menn som var veldig direkte og fleipete på en måte jeg ikke likte, det var humor for dem men jeg følte meg bare stressa av det og slappet ikke av rundt dem pga det. En annen dame hadde kanskje digget det. 

Anonymkode: 99a0a...8f4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vet ikke helt, får vel aldri nor ærlig svar på slikt hvis man spør uansett. Hun jeg møtte sist sa jo til og med at jeg var så lett å prate med og var bedre til å prate en andre menn hun hadde møtt. Men neida, etter 2 date så ble hun også "borte".

Derfor jeg tenker at det kan være noe fysisk som etter hvert kommer frem og som ikke er tiltrekkende eller noe. Eller eventuelt noe form for kroppsspråk. Veldig kjipt å ikke vite hva det er for noe! Men det kan jo så klart være noe så enkelt som at min personlighet som ikke faller i smak hos flertallet av kvinner. Uansett, veldig trist og destruktivt å sitte med de tankene.

Er 37år

TS

Skrevet

Hva er det du tuller med da?

Anonymkode: a1f09...8da

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer også på dette med tullingen. Hva tuller du om og hvor mye? 

Jeg synes tulling er slitsomt. Humor er bare bra, men tulling liker jeg egentlig ikke. 

Anonymkode: ef525...0d0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er det du tuller med da?

Anonymkode: a1f09...8da

Kanskje "Du er for mørk i huden til å være her!" ? Ahahaha...liksom.

Anonymkode: 00c5e...88e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uansett, veldig trist og destruktivt å sitte med de tankene.

Selvsagt. Desverre kan dette skinne gjennom etterhvert. Du prøver kanskje for hardt å please?  Du kan jo prøve å bli høy, mørk, og mystisk,  men det er kanskje ikke så lett. 

Skrevet

Umulig å vite uten å ha truffet deg.

Det er lite sannsynlig at det er noe utseende-relatert. Sannsynligvis manglende kjemi på ett eller annet plan.

Anonymkode: 505d2...6bb

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke helt, får vel aldri nor ærlig svar på slikt hvis man spør uansett. Hun jeg møtte sist sa jo til og med at jeg var så lett å prate med og var bedre til å prate en andre menn hun hadde møtt. Men neida, etter 2 date så ble hun også "borte".

Derfor jeg tenker at det kan være noe fysisk som etter hvert kommer frem og som ikke er tiltrekkende eller noe. Eller eventuelt noe form for kroppsspråk. Veldig kjipt å ikke vite hva det er for noe! Men det kan jo så klart være noe så enkelt som at min personlighet som ikke faller i smak hos flertallet av kvinner. Uansett, veldig trist og destruktivt å sitte med de tankene.

Er 37år

TS

Det du trekker frem som mulig årsak er dine usikkerheter, ingen fasit. Og du viser selvinnsikt og ydmykhet ved å anta at du er problemet. Direktheten kan være et problem, men det er mye vanligere enn hva folk tror at det er to fin dater og så stillhet, spesielt i disse tinderdager er det svært ofte slik og den andre sitter igjen som et spørsmålstegn. Hvis du tenker deg om er det sikkert noen som har vært interessert i deg de siste årene som ikke du har vært interessert i uten at det var noe galt med dem? 

Jeg er en kvinne på 32 år og har opplevd de siste 3 årene at jeg har følt datene har gått veldig bra, mennene har vært veldig på meg på daten og superivrig på å se meg igjen, men så forsvunnet brått til tross for at det var de som ville ses igjen før de ghostet. Samtidig som dette skjedde var det andre menn som ikke kunne forstå at jeg var singel, de var oppriktig interessert og følte jeg var drømmedama, mens jeg var opphengt i de som forsvant og tenkte det må være noe alvorlig galt med meg. Ingen hadde ant at jeg slet med dette, og sikkert ingen som aner det med deg heller. Fordi man hører stort sett at attraktive mennesker kan velge og vrake, så føler man at da kan man umulig være attraktiv. Mens i virkeligheten har du bare ikke møtt hun som er perfekt for deg :) 

Anonymkode: 99a0a...8f4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig. Jeg er kvinne selv og er i et forhold. Men har tenkt tanken hvis jeg plutselig hadde blitt singel og datet menn, så har jeg litt krav her. Det går ikke på utseende, men kjemien må være der når det kommer til kommunikasjon (god å snakke med), trygg på seg selv, være oppmerksom på meg og at jeg kjenner meg trygg på han. Blir det for mye tull og fjas og jeg kjenner at jeg ikke kommer innpå han, så hadde jeg nok trukket meg unna jeg og.

Anonymkode: a7811...8ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Selvsagt. Desverre kan dette skinne gjennom etterhvert. Du prøver kanskje for hardt å please?  Du kan jo prøve å bli høy, mørk, og mystisk,  men det er kanskje ikke så lett. 

Ikke mørk, da skal han ikke være der.

Anonymkode: 8ad7b...24d

• Liker 1
Skrevet

Ser ingen røde flagg i det du skriver, og synes det er et stort pluss at du vurderer om feilen kan ligge hos deg.

Kanskje du bare har en litt annen innstilling enn vi kvinner vanligvis har? Du kunne tenkt deg å gå videre med de fleste du har vært på date med, og da tenker du automatisk på det å få til en ny date eller et forhold som å lykkes. Det er positivt at du er omgjengelig og ser potensiale i andre mennesker, men for kvinner holder det ikke at en mann er kjekk, høflig og lett å snakke med. Vi ser etter kjemi, og hvis vi ikke føler den så er det dødfødt, om du så er 100% perfekt på papiret.

Motsatt kan vi falle hardt for en som ser helt gjennomsnittlig ut og er nervøs, hvis bare denne berømte kjemien oppstår. Har selv avvist en som har absolutt alt jeg ser etter i en mann, og i tillegg er min type utseendemessig. Han gjorde ingenting galt i måten han tilnærmet seg heller, det var bare null romantisk eller seksuell kjemi fra min side.

Det kan godt hende det ikke er noe galt med deg i det hele tatt. Husk på at menn oftere tenker "numbers game" - jo større utvalg av dates du klarer å skaffe deg, jo større sjanse for at en av dem vil gå videre med deg - mens kvinner pleier å lete etter "den ene rette". Fortsett med datingen, så vil nok den rette dukke opp etterhvert for deg også. Det kan virke mot sin hensikt om du begynner å endre personlighet for øke sjansen for et forhold, for da kan du gå glipp av hun som faktisk liker deg som den du er. Hovedmålet bør være å finne den rette for deg, ikke å prøve å justere og få til noe mer med alle du er på date med :)      

Anonymkode: cee92...bc3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Men hva er det du tuller med? Man skal nok være litt mer forsiktig med å tulle i starten. For det kan bli for mye, og feil.

Med tanke på alderen din, så vil jeg tro det er noe med personligheten din, og ikke noe med utseende. For kvinner på den alderen er mer opptatt av personlighet, enn utseende. 

Anonymkode: e6ebf...0b3

• Liker 1
Gjest vilkåret
Skrevet

Kan være så enkelt at du ikke utstråler de verdiene og personligheten kvinner flest leter etter. Det er mulig personligheten din er mer niche, for å si det sånn. Det er ikke nødvendigvis noe galt i det, det betyr bare at det kan ta lengre tid finne noen som matcher deg.

Det kan også være at du ikke gir av deg selv, at en del av deg er litt distansert og formell, og derfor blir det ingen gnist heller. Kanskje gjemmer du den du egentlig er bak en halvfasade der du prøver være hyggelig, grei og saklig. Men det kan fremstå som tørt og litt "dødt" om du ikke har noen meninger eller tanker utenom det høflige og overfladiske

Skrevet

Mye svar her, men jeg tuller ikke så mye altså. Men tar kanskje ikke ting super høytidelig og bare prøver å skape god stemning. Men kanskje det blir for mye for noen. Mulig jeg er litt unorsk i min væremåte. Føler som regel at det jeg som står til ansvar for å lede samtalene og mulig jeg derfor stresser litt for mye.

Og hva legger dere i begrepet kjemi? Fysisk tiltrekning? For som sagt, jeg er jo lett å prate med, til og med fått skryt av det. Så hvis det mangler "kjemi", så tenker jeg at denne mangelen handler mer om fraværet av fysisk tiltrekning? Derfor jeg har lurt på om det noe med utseende eller eventuelt kroppsspråk som ødelegger for meg litt.

Men umulig for noen her å svare på forståelig nok, siden ingen har pratet med meg IRL😄

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men hva er det du tuller med? Man skal nok være litt mer forsiktig med å tulle i starten. For det kan bli for mye, og feil.

Med tanke på alderen din, så vil jeg tro det er noe med personligheten din, og ikke noe med utseende. For kvinner på den alderen er mer opptatt av personlighet, enn utseende

Anonymkode: e6ebf...0b3

Dette er noe forbanna bullshit som menn liker å si til seg selv. Jeg, og alle andre kvinner jeg kjenner og noen gang har kjent, fokuserer mye på hvordan menn ser ut. Har han ikke et bra utseende så er han ikke aktuell. MEN, utseendet OG personlighet teller.

Utseende betyr like mye som alt annet.

Anonymkode: 28f0c...2a0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...