Gjest Lottemor Skrevet 6. november 2002 #21 Del Skrevet 6. november 2002 I dag er en sånn dag der jeg går rundt og lurer på når jeg skal vokne,for det må jo bare vere et mareritt.....kan ikke stemme allt som har skjedd i dag...... Allt begynnte vel i går kveld,min lille slo foten og klarte ikke sove ordentelig,kom meg i seng rundt 02.00 i natt......opp igjenn på morningen klokken 06.00.....åååå så trøtt jeg var og fremdelse er tror jeg...... Så skulle sammbo til legen,så da var min oppgave å få han opp 1 1/2 time i forveien,det gikk fint han fikk i seg frokost og kommt seg i dysjen.... Foten til Tulla var helt fin i dag,det var en lettelse,trodde hun hadde forstuet den eller noe lignende.... Sammbo gikk til legen og meg og Tulla gikk og puslet hær hjemme,når jeg skulle ha meg en kopp kaffe fikk hun noen rosiner i en kopp (det pleier hun for det hjelper og er godt for magen) hun gikk inn på romme sitt og jeg tenkte ikke mer over det, så var jeg trøtt og engstelig for hva legen kom til å si til min sammbo om eventuelle hjerte problemmer...... Så kommer Tulla løpende ut fra romme sitt og peker på nesen og sier ææææsj....jeg trodde det var en bussik og såg om det var æææææsj i nesen,nei det var ikke noe bubbis men en rosin..... fant pinsetten og skulle prøve å få den ut,men hun snufset og plutselig var ikke rosinen til å se....... Fikk litt panikk og fortet meg og kle på oss og ned på legekontoret,lo litt på veien og tenkte at det var vel ikke første gang de hadde hatt familie treff der nede..... Gikk hoved veien siden mobèn min var tom for batteri slik at sammbo om han var ferdig hos legen skulle kunne se oss på vei hjem..... Det gjorde han ikke,jeg spurte etter han på lege kontoret men de hadde ingen svar til meg....... Ventet på å komme til hos legen,og det tar jo sin tid...Tulla hadde det gøyt og var ufattelig bli for å ha en rosin i nesen og delte ut leker til alle pensjonistene som satt og venntet på at de skulle få komme til ..... Fikk låne en telefon og ringte til sammbo for å fortelle hva som var hendt og hvor vi var.... Da kom nyheten jeg ikke ville ha,jan hade blitt innlagt på sykehuset for videre undersøkelse av hjerte , det var noe gale men legen hadde ikke nokk ekspertise til å utale seg..... Begynnte å grine,gikk til en av sykepleierene og sa hva som var hendt og fikk kom til med Tulla på direkten,måtte få hjelp til å holde henne,og rosinen kom ut....den var nesten blitt en drue igjenn.... Løpte hjem for å se om jeg fikk sakt hade til sammbo før han kjørte opp på sykehuset..... Nådde han akurat før han skulle gå ut døren,og takk for det..... Sitter no og vennetr på at han skal ringe og fortelle meg hvor han ligger slik at jeg kan reise opp med klær og toalettsaker til han,og ikke mindst høre hva som fåregår og hvordan han har det..... Har fått tak på barnevakt og un kommer rett etter hun har vert på inntervju.... Tulla sover,hun var jo helt utslitt etterlege besøk og voken natten vår... Klarer ikke slutte å tenke ,er lamm av fustrasjon og frykt for at en av de to jeg elsker mest på denne jord skal være alvorlig syk og tanken på å miste han vil jeg ikke tenke men den kommer snikende....... Sitter å trøster meg selv med hvor langt teknologien er kommet og hvor flinke legene..... Alikavel sitter gråten som en klump i halsen og angsten som en vond ball i magen som vokser for hvert minutt jeg sitter hær i uvisshet....... Dårlig sammvitighet for at han er der oppe alene,men jeg hadde jo ingen mulighet for å bli med..... Tulla kunne ikke bli med og venninnen min kunne ikke sitte hær før etter inntervjuet....... For en dag, jeg klyper meg i armen gang på gang i håp om å vokne ,men nei da det er virkelighet og ikke en drøm....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 6. november 2002 #22 Del Skrevet 6. november 2002 Huff da, dette var da en fryktelig dag. Håper alt går bra med din kjære, og at alt ordner seg for dere. Føler med deg. *trøsteklem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cilla Skrevet 6. november 2002 #23 Del Skrevet 6. november 2002 Hei Lottemor! Så trist dag du har hatt. er sikker på at det ordner seg i morgen, da får du besøkt samboeren din, han kommer sikkert sanrt hjem igjen. Har selv sittet hjemme og ventet mens mannen min var innlagt på sykehus og den følelsen er helt for jævlig. Føler seg helt hjelpesløs. *Mange gode klemmer til deg* Skriv hvordan det går da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljestine Skrevet 6. november 2002 #24 Del Skrevet 6. november 2002 Heisann Lottemor.. Huff.. det hørtes ikke noe hyggelig ut. Hørtes ut som en fæl dag.. Håper alt blir bra med din kjære samboer.. Trøst deg med at han er i de beste hender, og at de gjør hva de kan for å finne ut hva det er, og hva de kan gjøre for at han skal komme frisk hjem til deg og Tulla En god klem til deg Klem fra Stine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 8. november 2002 #25 Del Skrevet 8. november 2002 så var det fredag.... har vert litt hektisk de siste tre dagene men no begynner allt å roe seg... Min sammboer har vet oppe på sykehuset og tatt alle former for prøver og resultatene var bra,så legen tror at han er overarbeidet og har hatt mangel på søvn over lang tid så han er no utskrevet og blitt sykemellt en måne(no han ikke trives med). Han skal holde seg borte fra allt som stresser han og prøve å finne inndre ro og mye søvn.... Så no er jeg sykepleier på heltid og aktivitør,han skal nemmelig finne seg en hobby og gå rooolige turer.... Hvist ikke planege gir seg selv om han gjør det legen har sakt så må han inn på nevrologisk for et lengre opphold og fler tester..... Han ligger no og sover på sofan og Tulla sover isengen sin,jeg prøvde å få meg litt søvn men har ikke fått ro i krppen nokk ennda.... Hans mor ringer ommtrendt heletiden for å høre hvordan det gå...stakkars hun er bekymmret og langt borte Allt ser ut til å ordne seg... Takk for VARME TANKER OG STØTTE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 9. november 2002 #26 Del Skrevet 9. november 2002 Så sov alle i huset igjenn og jeg får som vanelig ikke sove,er for rstløs....Iriterende......når sammbo sover får jeg ikke gjort det jeg skal som å støvsuge og henge opp klær...og når jeg ikke har fått gjort det klarer jeg ikke slappe av.... Det går fremmover med sammbo ser resultater alerede bare tetter noen dager med mye søvn og ikke noe arbeid,men jeg der i mot merker at jeg blri bare mer og mer sliten... Løper rundt hær som en jojo....... Tulla hadde seg en voken natt i natt,hun hadde fått en ide om at hun skulle ha saft på flasken og nåpr hun ikke fikk det så lå hun å gråt i flere timer på fanenskap..... Men jeg er en har nøtt så det beit ikke på,det fine trass aldreren er i full spire....så når Tualla endelig hadde sovnet og jeg kunne ha et håp om å få sove så fikk jeg ikke til å sove fordi at sammbo snorker så fælt..... 4 timer har jeg fått sove til sammen i natt...tror jeg går på veggene.... Vi skal ha pannekaker til middag i dag så jeg får vel begynne å lage røren og sette den i kjøleskapet... Må si at sammbo har det fint som vokner til middag. Jeg får trøste meg med at når han er oppe og går i full maskin igjenn så er det kansje en mulighet for at det blir mer hjelp å få rundtom i huset og med Tulla akurat no og de siste 9 måndene har jeg stått for allt alene,og jeg som har en dårlig rygg jeg ikke kan ta hensyn til,må si at jeg kjenner det godt på kveldene..... Vi skal ut og kjøpe farsdags presang senere i dag,tenke han skulle få sånnt bygge sett der man bygger en fjernstyrt bil fra bunnen av eller lignende.... Så får kansje pc`n fre fra mannen i noene timer om dagen,det er nemmelig ikke lett å være en over arbeidet data nørd..... så få jeg vel handle inn biff og inndigridienser til kaken jeg skal bake i morgen.......og så må jeg ikke glemme bakte poteter.....Favoritt maten til sammbo...... Tenkte å lage en firkløverkake ,han fikk sånn på føselsdagen sin ,må si at godtepose tryne kom på plass når han smakte på kaken Jaja det er som jeg har sakt før,jeg har ikke et barn jeg har en datter og en sønn på 30..... Og stakkars meg er bare 22.... nei jeg har ikke så mye å tilføye hær i dag er litt surrete i hode og så ser jeg tåkete... Kansje jeg skal tvinge meg selv til å sove litt ?! Er jpo ikke bra om vi er to utslitte overtrøtte grinete voksne mennesker i en og samme leilighet dere får ha en fin dag videre klemmer fra Lottemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 9. november 2002 #27 Del Skrevet 9. november 2002 Han setter nok pris på et byggesett ja. Fint å høre at det går fremover med han, han var nok bare overarbeidet skal du se. Nåja, det er jo ikke "bare" det da hvis det går for langt. Han er heldig som har en dame som deg og Tulla er heldig med mor si. Syns du er flink jeg!! Tillat deg å slappe av selv om du ikke får støvsuget og vasket så ofte som du føler at du skulle ha gjort! Ha en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 19. november 2002 #28 Del Skrevet 19. november 2002 kjære dagbok...... Vet ikke hvor jeg skl begynne,er bare så sliten at alle tankene mine snurrer i hode på meg...... Det går bedre med sammbo,hadde han bare fått inn en normal døgnryttme hadde det sikkert blitt mye bedre,men det er vel formye forlangt...... Syntes det er rart,siden jeg og Tulla lyttet ned hit så har han vært syk med gjevne mellom rom,det har alltid vært noe....... Han har aldrig hatt noe godt forholdt til det å gå å leggeseg,man kan godt sammenligne han med en gutt på 13 som netopp har fått datamaskin...... Blir sprø,er så mye mas,får ikke fre et sekund..... Av en eller annen grund så er det umulig for meg å bli så sliten at sammbo tar hennsyn til det..... Og det gjør at når jeg er så "syndig" og sier i fra om at jeg er trøtt og sliten ,til og med stresset så får jeg beskje om å slappe av........ Noe som ikke går i og med at det er jeg som gjør allt og det er alltid noe å gjøre og da mener jeg alltid...... Om det ikke er hus vask så er det kles vask og om jeg har på en eller annen måte klart å komme til bunnen av kles vasken så må en lage middag,eller kvelds eller kansje bade Tulla ........ Om ikke det så er det oppvask...... Føler at allt løper etter meg,klarer ikke tenke ..... noen kvelder så er jeg så stresset at jeg har tungt for å puste...... Vær gang jeg hører navne mitt fra sammbo eller gnål på mamma fra Tulla føles det ut som hode mitt rister,kan ikke en gang sette meg ned og ta meg en kopp med kaffe uten at ennten katten eller Tulla skal sette seg på fange,eller Tulla må ha ny bleie,eller ,eller ,eller...... Blir kokko snart...... På 10 månder har jeg fått ligge lenger 2 morninger,gått i stallen 6 ganger uten tulla,gått å handlet alene 4 ganger....... Vært på kino 2 sammen med sammbo,vært på byn 1 gang....... Holder på å gå på veggene..... Føler meg på toppen av det hele som den værts moren i hele verden siden jeg føler meg så kvelt som jeg gjør...... Er ikke sliten av Tulla,men sliten av å ikke få støtte fra den jeg bor sammen med,og ikke bli tatt seriøst når jeg sier at jeg er trøtt....... Er så jæla enkelt for han,går til legen får sykemelling på en månde og kommer hjem og forvennter at jeg skal løpe og dulle og gi han tid alene og få han ut på tur.....osv....osv..... Kan ikke det jeg,uansett hvor mye til legen jeg går kan han aldrig gi meg en sykemelling,og jeg kan ikke forvente hjelp for sammbo må komme seg ovenpå først....... Jepp,sånn er det,jeg kan ikke trenge hjelp eller "avlastning" så lenge han er sliten og ikke kan leggeseg til nomaltid........ Kjenner at jeg begynner å hisse meg opp bare ved at Tulla misster fargestiften sin en gang for mye på gulvet og jeg må plukken den opp...... dette er ikke bra,kan inne ha det slik...... Trøster meg med at vi skal til Bergen om en månde og feire jul,men tenker jeg meg godt om så blir det ikke mindre stress av den grunn...... Henderne mine skjelver,hodepinen vokser og jeg blir kortpustet......har mest lyst å skrike høyt...... Prøvde å snakke med sammbo i går om dette,men han mente at jeg var urimelig som mente at han kunne hjelpe meg litt,han som er så sliten..... Og så sier han ,jepp slik du har det no er det jeg har hatt det hver dag i mange månder...... Så ennden på visa er at jeg begynner å grine han er forbanna for at jeg kan være så frekk å forvente noe av han....... Er ikke så mye jeg forvennter,kansje bare en morning i månden der han står opp i sdenden for meg meg Tulla...... Tusentakk er et ord jeg ikke hører nokk.......Og så vil jeg ikke bli tatt forgitt...... Prøver å fortelle han at det å gå hjemme er ikke ferie,det er faktisk ikke noe dans på roser heller...... Helsesøsteren anbefalte meg å komme til sammtale med helsestasjons psykologen og få råd og veiledning siden Tulla er så krevende som hun er..... Og så sa hun at hun annbefalte meg å få helgeforeldre ,hver tredje helg for å lade opp....... Er ikke noe de annbefaler med det første....... Så hær er det leven og jeg er oppe i det hele tiden....... (måtte bare få ut litt fustrasjon) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 22. november 2002 #29 Del Skrevet 22. november 2002 Huff det har blitt en del syting i denne dagboka,rart hvordan humøret endrer syns vinkelen vår,i lalle fall min..... Er jo så mye flott som skjer rundt meg også ,men jeg ser det ikke altid like godt....... Gruennen for at jeg ser det no er vel for di at allt bergynner å falle på plass hær hjemme.... Sammbo er så bra blitt at han vurderer å gå på jobb igjenn etter helgen,Tulla er forsatt i trass alderen , men ikke fullt like prøvende hele tiden...... Og jeg føler at jeg har fått mer støtte og hjelp hær hjemme og spess med Tulla,er ikke bare jeg som løper og duller no,men også han..... Godt å se at overskuddet hans er på vei opp igjenn...... Siste tiden har han ikke vert gjenn kjennelig og langt fra den mannen jeg fallt for....... Er ikke helt i mål ennda ,men vi er på vei og det føles godt.....Klarer å slappe av mer og nyte det som skjer rundt meg..... Tulla hadde fødselsdag 16 novemer da ble hun 2 år.......rart hvor fort tiden går,vi hadde ikke noe selskap....var bare oss tre...koselig nokk det.... Er litt for tidelig og ha barne selskap når man er 2 syntes jeg og så er det jo ingen slekt hær nede så da valgte vi å feire det alene..... Vi var i lekebutikken og Tulla fikk velge noe selv,eller det vil si at hun løp rundt i butikkenmed egen handlevogn og handlet.... Handlevognen ble fort byttet ut da vi kom til dukke vogene......så det ble det hun fikk til fødselsdagen,en søt liten dukkevogn..... Hun var helt i hundre da vi kom hjem ,hadde ikke tid å kle av seg og sammbo måtte motere vognen før han hadde fått kle av seg og den blir flittig brukt,men ikke med dukkene...... Er nokk katten som må ligge i vognen,ser ikke ut til at den har noe i mot det :D No om kveldene når hun legger seg så må sette vogen slik at hun ser den fra sengen,ellers vil hun ikke sove..... Hun skulle vel heldst ha dukke vogene oppi sengen med seg ,noe som vi har forklart henne at ikke går Tulla er veldeig sent ute med å begynne å prate,har lenge vert litt bekymmret for akuratt dette ,men no ser det ut til at det har løsnet litt.... prøver ivrig å få frem hva hun vil og hun prater gjerne i telefonen selv om de på anre ennden ikke helt forstår hva hun vil fortelle..... Hun blir ofte fustrert når vi ikke forstår henne og slår seg selv i ansiktet,dette gjør meg bekymmret..... Snakket med helsesøster om det og hun sa det var normalt og at det vil gå over etter vært som hun klarer å uttryke seg selv bedre.... Det har ikke vert noe serlig med snø hær nede og akebrette til Tulla har stått i gangen, noe hun ikke helt har vert tilfreds med...... Helt til hun fant ut at hun kunne dra dukkene og bamsene etter seg inne i leiligheten...... Var ute og skulle mate endene hær i går,jeg hadde skjert opp masse gammelt brød som vi tok med oss,fortalte Tulla at brødet var tyil gakk gakkene og at hun skulle få mate dem..... Da vi kom til vanne og Tulla fikk posen og skulle mate enndene ville hun ikke gi allt til gakk gakkene,men spiste heller litt selv og slengte litt ut til fuglene.... Og hver gang fulene tok en bit så sa hun versegod-takk takk........Hun var ikke helt bli når posen var tom og vi skulle gå hjem...... Det begynnte å snø i går kveld ,men det er ikke mye som har lagt seg på bakken, ser ut til at det kommer mer snø i dag så vi får krysse fingrene..... er så gøyt no når Tulla syntes det er gøyt med snø,jeg som elsker å ake og lage snø menn og borger.... Sammbo ikke det hakk bedre enn meg så dette kan bli morro Vi skal på kino i dag. Bare jeg og sammbo,er lenge siden sist vi har gjort noe sammen,så jeg gleder meg..... Kino er også vår ting,sitte å holde rundt hverandre og del snop og poppkorn..... Vi reiser til Norge om litt under en månde, hjem til fammilien og feire jul.... Vet ikke om jeg gleder meg eller hva jeg gjør,men dit skal no vi uansett.... Mye styr med fammilien min,jeg hadde håpet at hans og min fammilie kunne feiret jul sammen,men mamma og brødrene min satt seg på bakbeina. Jeg har gitt klar beskje om at jeg feirer jul med hans familie og om de ommbestemer seg så er de hjetelig velkommen.... Ikke fordi at jeg ikke vil feire med min familie ,men det er barnas tid ,julen og jeg har no blitt tante til en jente og en gutt de er 13 og 9 så kommer datteren til sammbo som er 11 og hans mor,søster og stefar og sammbo,jeg og Tulla........ Blir bedre for barna at vi er hos dem,da kan de leke på rommene sine og være et stded der de føler seg hjemme eller kjenner til.... Forstår ikke hvorfor det skal bli så mye konflikter av allt og ingenmting.... Skal bli godt å se mormor igjenn da,har ikke sett henne på et år,har dårligsammvitighet for det,men hva kan jeg gjøre hær jeg sitter sør i Svegie.... Hun er en gammel dame blitt,hele 81år........ Så er det første gangen hun treffer sammbo også,det kan bli spennende Idag skal jeg gjøre litt husarbeid,begynnte så flott i går så jeg har mindre enn halvparten igjenn.... Så skal vi storhandle før helgen og før sammbo begynner på jobb igjenn,sende litt brev og postkort.... Noen småting til barna hjemme i Norge....Så må jeg ta megen ringe runde og få adresser til julekotene jegskal begynne å skrive og sende.... Nei noe er det tid for å få litt mat i meg,er så treg med å spise frokost om dagene..... ha en god dag videre klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 22. november 2002 #30 Del Skrevet 22. november 2002 Hei Lottemor. Ville bare si at jeg følger med i dagboken din, selv om jeg ikke har så mye å tilføye. Virker som du har en del å stri med, håper du får mye å kose deg med fremover også. Klem fra Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 23. november 2002 #31 Del Skrevet 23. november 2002 Hei Lottemor!! Fint å høre at samboen din begynner å føle seg bedre, og at du snart får et barn mindre å stelle med..... hehe... . Neida, mente jo ikke det da, men fint at du får litt mer hvile i hvert fall. Kjenner til den der med "familiefeider" og jul. Jeg kan heller ikke begripe at det skal være nødvendig å "stå sånn på krava" hele tiden.... Men dere får nok en fin jul lell, tenker jeg. Klem fra Majken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 23. november 2002 #32 Del Skrevet 23. november 2002 Og ****VIPS**** så var du på side 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 23. november 2002 #33 Del Skrevet 23. november 2002 God morgen alle sammen..... Sammbo sover,noe han sikker kommer til å gjøre noen timmer fremmover..... Skulle ønske at det var jeg som låg i sengen og snorket akuratt no. Har så forferdelig vondt i magen,er sånn på denne tiden av månden,knasker på smerte stillende som om det skulle vært gotteri.... Tulla er høyt og lavt i dag,hun hadde en rolig og behagelig dag i går.....en dag er aldrig make hær i huset...... Allt ser så mye lettere ut om dagene,godt at sammbo har begynnt å komme seg på beina igjenn.... deilig og kunne slappe av litt inni mellom og ikke bekymmre meg over at sammbo ikke klarer eller er for sliten til å se etter Tulla.... Planene ser ut til å stå ved like når det gjelleder at sammbo skal på jobb igjenn på mandag.... Vi har tenkt oss en tur på kino senere i kveld,men vi får vel se formen min først. Ellers å er det mye bedre hær i huset og jeg føler at jeg blir satt pris på..... Var godt i går,sammbo var i topp humør og Tulla var likedan,jeg slapp å gjøre noe,sammbo lagde mat og vasket opp,tok seg av Tulla ogvar ute og handlet.... Tror han har dårlig sammvitighet for at han har vært så selv meliden de siste måndene,no ser han til om med at jeg er sliten og tar over slik at jeg kan slappe av..... Vi skal no hjem til jul og jeg begynner åglede meg,moren til sammbo er ute og leter etter jule kjole til Tulla hver dag,tråler butikker og sentre...... Hun har blitt farmor til Tulla og det ser ut at hun trives med det Niesen til sammbo har begynnt å kalle meg tante samme med nevøen,søsteren kaller meg svigerinne og moren kaller meg datter...... Deilig og føle at man passer inn og blir godtatt for den man er. Eneste er at min mor ikke er noe serlig begeistret for min sammboer,han er allt for autoritær for henne tror jeg. Klarer ikke snakke med han påen normal måte,allt blir så annstrengt. De har så ulike oppfattninger av livet og barne oppdragelse også.... Blir vel vandt med verandre før eller siden. Jeg har begynnt å miste konakten med mamma etter jeg flyttet ned hit,har så ulike verdier. Vet ikke hav jeg skal snakke med henne om,vi er bare uenige hele tiden og det blir til at sammtalene blir overfladiske og korte.... Sånner det vel og bli voksen nei no var jeg tom for ord og tanker og Tulla har kommet på fange mitt og skal koze..... dere for ha en flott dag klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 24. november 2002 #34 Del Skrevet 24. november 2002 Litt ommvendt hær i dag boka mi,jeg har fått en forståelse om at man skal skrive på slutten av dagen det som har skjed før på dagen,men jeg skriver heller på morningen,for da sover sammbo og jeg har fred og ro til å skrive hær..... Jaja.... Ler når jeg tenker på kvelden i går,fy for en tullete sammboer jeg har Jeg ga han et valg i går kveld : vaskeopp eller bade Tulla og han valgte å bade Tulla..... Så fant Tulla ut at hun skulle kaste vann på sammbo,noe som hun syntes var ganske så morro og ikke sluttet med. Det ennte med at det ble vannkrig mellom en mann på 30 og en jente på 2 , det fløt med vann på bade og det var ikke mye som var tørt..... Så hørte jeg masse later på daet og da jeg kom inn dit ser jeg at sammbo hadde satt seg oppi badekaret til Tulla med alle klærene på... Jeg kan ikke annet en å riste på hode og spørre hva han drev på med,jeg fikk da til svar Tulla tvingte med til å sette meg oppi,hun sa jeg var jo gjennom våt alikavel........ -Tulla du liksom- De hadde i allefall ustyrtelig morsomt og jeg kan ikke si at jeg ikke lo av det hele..... Så ble det etter vert sengetid for Trollet og no etter sammbpo har vert sykemellt så nekter hun på at jeg skal legge henne,bare sammbo som skal..... Eller som Tulla sier : neeeeei mamma,pappa Hva skal man si til noe sånnt ? Ingenting har jeg funnet ut så det er bare å la han få legge henne Så var det ro i huset,eller sånn nesten,for det merkes at sammbo er blitt bedre,uff så han tyter og om masse manne ting som jeg interiserer meg mindre enn mindst om..... Prøver forbrilsk å få med meg det som hennder på tv sammtidig som han skal lære meg både det ene og andre og dvx og svcd osv.... Er det rart jeg sovner på sofan før klokken har slått 00.00?! Gikk å la meg tidelig i går,klokken var 22.30 var bare så sliten og trøtt....sammbo lovde på tro og ære at han ikke skulle bli sen(,for klokken 09.00 i dag var det gladiatorene som han syntes er kjemmpe gøyt.....) og så skulle jeg få sove lengre og han skulle lage frokost og ta Tulla på morningen.... Som jeg jeg vet på fohånd så ble det ingenting av,han ble selvsakt sittende til morningen og jeg står opp som vanelig.... Nei og no er jeg litt vel sur,for no blir han liggende til klokken er 13.00 og vell så det mens jeg er heldig om jeg får en time på sofan midt på dagen..... Nei no er det nokk,gidder ikke ta hensyn til han om han ikke kan gå å legge seg som normale mennesker og stå opp på nomal tid..... Er hans egen feil at han ikke få nokk søvn og en normal døgn ryttme..... På tide at han bli voksen no...... Huff så sur jeg er......trodde ikke jeg var så lei,men no når jeg vokner kommer røyken ut ørene.... har sånn tannverk også..... Så har jeg tannlege skrekk...... har tatt en smertestillende så få vi se om den hjelper...... Må snart på butikken og handle litt,er jo ingen som gjør det om ikke jeg tar innsjativ til det eller gir beskje om at han må..... Så når han først går å handler kommer han tilbake med allt annet enn vi trengte...... Så i går var jeg så syndig at jeg ikke var opplagt til å gjøre noe,og da ble det ikke handlet heller..... Nei så ille er det ikke er bare jeg som er grinete i dag og det hjelper ikke at det er denne tiden i månden da tanterød kommer på besøk..... Det er jo typisk at allt skal kpmme oppå enn annen..... Morgen gretten er det det man kaller dette kansje ?! Håper dagen utarter seg bedre enn det den har gjort til nå i allefall. Krysser fingrene og tær for at dagen skal bli bedre får vel bytte blei på Trollet og kle på oss og gå på butikken.... Dere får ha en god dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 24. november 2002 #35 Del Skrevet 24. november 2002 Håper dagen blir bedre etterhvert som tida går. Det fortjener du. Jeg leser dagboka di hele tida, men det er kanskje ikke så ofte jeg skriver noe. Føler med deg, skjønner at du har de veldig slitsomt. Håper du får en dag som er litt bedre enn det du venter deg. *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 24. november 2002 #36 Del Skrevet 24. november 2002 Takk for hilsen i dag boka mi Majken og fredagsbarn vet at jeg syter mye hær inne ,men det er vel det eneste stedet jeg føler at jeg kan syte Ser ut til at ting begynner å lette og bli bedre,men jeg er nesten helt sikker på at om jeg vill eller ei så vill jeg allid ha en tennårin i huset på 30 år.... :-? Blir bare så innmari fortvilt når han måarbeider hensikten med sykemellingen slik han gjør,er jo meningen at han skal få en normal døgnryttme og få mer søvn.noe som han ikke gjør siden han mangler selvkontrollen når han sitter ved pc`n. Han er no i bedre humør enn det han har vert på lenge og energi nivået han er kommt på pluss det er no bra,er redd for at allt tærer på min enegi og den går snart i minus... Og som jeg prøver å fortelle han så kan ikke jeg sammle meg når han begynner på jobb og er ok igjenn for jeg kan ikke sykemelle meg.... det ser ikke ut til å synke inn helt og det er litt fustrerende.... Men som med allt annet så kommer jeg meg vel over denne kneiken med live i behold også.... Han er jo ikke bare en hensyns løs tulling heller,men jeg tror han har vert så mye sliten og syk at hanhar mistet even til å se andre nne seg selv,no som sikker kommer seg med at han føler seg bedre.... Må bare få ut fustrasjonen og da blir det hær i dagboka.... No forstår jeg de som sier at de ikke har tid til å bli syk eller føle seg trøtt,jeg er no en av dem..... Har ikke tid til å kjenne etter hvordan jeg har det alltid takk for hilsnene i alle fall og håper deres dager blir bedre enn mine og mindre slitsom klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 24. november 2002 #37 Del Skrevet 24. november 2002 Vel, du har lov til å bruke dagboka til å syte som du vil! Det hjelper ofte å sette ord på tankene, så bruk dagboka til det du, om du føler at du vil det. Igjen, jeg håper du får en bedre dag en du først antok. *sende litt solskinn og glede din vei* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 24. november 2002 #38 Del Skrevet 24. november 2002 Da var jeg hjemme fra butikken,selv om jeg ikke fikk handlet siden jeg tok med meg feilt kort..... Huff....det regner trollunger ute og jeg og Tulla tok på oss regntøy og tuslet på butikken..... Brukte rundt en time ned og tok oss lang tid og sommlet i butikken,så var det tid for å betale og jeg dro frem korte,ble sjokket for det var ikke et VISA kort men kode korte til nettbanken......ARRRRG...... Så da var det ikke annet å gjøre enn å gå hjem tomhendt . - hadde det ikke vert for at hode satt fast hadde jeg vel glemmt det også- Når vi kom hjem var Tulla og jeg så våt og kald at vi orket ikke gå tilbake på butikken,så da sitter jeg hær og holder på å tine Tulla spiser jogurt og deler med katten,jeg kjæfter men det ser ikke ut til å hjelpe. sammbo sover søtt i sengen......forsatt.....jeg er sur for det også jeg da.... Nei får vel vennte til Tulla har lagt seg og så få jeg ta meg en ny tur på butikken.....I dritt været.....*Blææææ* Ser ikke ut til at dagen min skal ennda noe serlig bra om den gjør det er det et under...... Huff så tanna mi verker....vil ikke til tannlegen...tar en paracet til jeg og håper tanna glemmer å verke......Er så fryktelig redd tannlegen...... håper forsatt at dere har en bedre dag enn det jeg har..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 28. november 2002 #39 Del Skrevet 28. november 2002 god formidag Har vert borte en stund ,grunnen til det er at jeg har ligget stryke flat i noen dager med vond rygg,sammbo som skulle på jobb mandag som var måtte trygt være hjemme for å ta seg av meg og Tulla...... Er det ikke det ene så er det det andre..... :-? Han begynnte på jobb i dag ,jeg føler meg nesten så god som ny... Har gjor det groveste av hus vasken i dag,og sitter no og slapper av og tar meg en vellfortjent kopp med kaffe..... Tulla leker så det smeller på romme sitt,hun har blitt veldig flink å sysselsette seg selv den seneste månden,og så har hun blitt mer ivrig når det gjelder å prøve å prate.... No begynner allt å se bedre ut og humøre mitt er mye mer stabilt og posetivt..... Må sette meg ned etter på og finne ut av et data spill vi har kjøpt til Tulla,lek og lær for minstinger heter det,det er fra 2 -4 år...ser artig ut.... kansje hun vil være innterisert i det sammbo sitter på ICQ og maser tror han savner oss hær hjemme ...... er litt uvannt at han er på jobb,blir tommt hær.....får bli fort vannt til det er ikke noe mer å gjøre...... Nei får vel snart sette igang å vaske gulv,må ta det litt rolig så ikke ryggen slår seg varng igjenn..... Føler meg slik jeg tror en 80 åring føler seg......ung i sinn med en kropp som ikke strekker til... No sitter Tulla og spiser lønsj.....om noen timerfår jeg vel begynne å lage middag.... Vi skal ha kjøttkaker i fløte saus og ris...... Har laget en hel hau med kjøttkaker og fryst dem ned,orker ikke stå å lage hver gang vi skal ha det til middag så da lager jeg av 2kg kjøttdeig i slenger får 6 middager av det og så blir allt så mye enklere.... Senere i dag skal jeg lage pepperkake deig og kake menn deig...legge det i kjøleskapet til i morgen så får hele familien sammle seg rundt kjøkken borden og lage kake menn og pepperkaker..... Det skal bli gøyt Nei no må jeg vel lette på rompa og sette den i gir og gjøre noe fornuftig.... Ømsker dere en god dag klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 27. februar 2003 #40 Del Skrevet 27. februar 2003 Hei! Dumpet tilfeldigvis bort i dagboka di og har nå lest hele. Og jeg må si du er flink!! For flink kanskje?? Jeg håper jammen samboeren din er klar over hvor heldig han er!! Lykke til videre! ikke glem deg selv opp i alt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg