AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #21 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fotoboksen lyste jo rødt(selv om jeg kjøre under fartsgrensa) .. Den tar vel bilde da? Anonymkode: b7c86...a8e Kan det være gjennomsnittsmåling på stedet? Anonymkode: bf86e...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #22 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Var det gjennomsnittsmåling? Da blir det tatt bilde. Men de sjekker ikke det dersom du ikke kjlrte for fort Anonymkode: 2963c...a49 Nei det var ikke gjennonsnittsmåling. Anonymkode: b7c86...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #23 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det være gjennomsnittsmåling på stedet? Anonymkode: bf86e...810 Nei det er jeg sikker på at det ikke er. Anonymkode: b7c86...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #24 Del Skrevet 18. november 2022 Den Sagnomsuste skrev (4 minutter siden): De fleste fotobokser er idag heldigitaliserte og tar bilde av samtlige biler som passerer. At det lyser rødt er derfor som forventet og betyr bare at den tok bilde av din bil som den gjør med alle andre, Har en kamerat som tidligere jobbet med å gå igjennom bilder der det var blitt registrert uregelmessigheter/ avvik. Dødskjedelig jobb ifølge han, og det tror jeg absolutt på. Nå kan selvsagt ikke jeg garantere noe den ene eller andre retningen, men jeg tviler på at mobilbruk trigger denne automatikken. Sjansen er vel sånn 70/30 i din favør. Det man aldri slipper unna er høy hastighet ++. Dvs at dersom du først kjørte for fort ville bildet garantert gått til manuell behandling. Da ville de selvsagt ha tatt deg for lovbrudd som fremgår av bildet. Innenfor fartsgrensen havner du trolig ikke på skjermen hos kameraten min. Er det lenge siden? Fordi punktmålerne i dag tar ikke bilder av alle kjøretøy, kun de som kjører for fort. Anonymkode: a16cd...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 18. november 2022 #25 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det lenge siden? Fordi punktmålerne i dag tar ikke bilder av alle kjøretøy, kun de som kjører for fort. Anonymkode: a16cd...703 Husker ikke helt eksakt, men ca 5 år siden eller noe sånt…? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #26 Del Skrevet 18. november 2022 Er det en ny fotoboks? Anonymkode: 2963c...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #27 Del Skrevet 18. november 2022 Den Sagnomsuste skrev (7 minutter siden): De fleste fotobokser er idag heldigitaliserte og tar bilde av samtlige biler som passerer. At det lyser rødt er derfor som forventet og betyr bare at den tok bilde av din bil som den gjør med alle andre, Har en kamerat som tidligere jobbet med å gå igjennom bilder der det var blitt registrert uregelmessigheter/ avvik. Dødskjedelig jobb ifølge han, og det tror jeg absolutt på. Nå kan selvsagt ikke jeg garantere noe den ene eller andre retningen, men jeg tviler på at mobilbruk trigger denne automatikken. Sjansen er vel sånn 70/30 i din favør. Det man aldri slipper unna er høy hastighet ++. Dvs at dersom du først kjørte for fort ville bildet garantert gått til manuell behandling. Da ville de selvsagt ha tatt deg for lovbrudd som fremgår av bildet. Innenfor fartsgrensen havner du trolig ikke på skjermen hos kameraten min. Men jeg så lyset poppe opp da. Er det som er så rart... Altså stort rødt.. Ikke liten rød prikk som ved gjennomsnittsmåling. Anonymkode: b7c86...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #28 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det en ny fotoboks? Anonymkode: 2963c...a49 Godt mulig det er nytt kamera i den. Selve boksen har stått dær en mannsalder..men det har ikke alltid vært kamera i. Er det forskjell på nye og gamle kamera? Anonymkode: b7c86...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 18. november 2022 #29 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg så lyset poppe opp da. Er det som er så rart... Altså stort rødt.. Ikke liten rød prikk som ved gjennomsnittsmåling. Anonymkode: b7c86...a8e Er du bombesikker på at du ikke lå litt over fartsgrensen på stedet? Dersom det er en ny boks så kan den ha kommet samtidig med innføring av ny fartssone. Anyways, du vil jo ikke miste førerkortet over denne bagateller uansett da. Forstår selvsagt at mange tusen kroner rett i søpla er kjipt, spesielt nå før jul + alle har dårligere råd enn tidligere. Tenkte bare å påpeke at mobilbruk ikke er så alvorlig sett bortfra rent økonomisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #30 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Godt mulig det er nytt kamera i den. Selve boksen har stått dær en mannsalder..men det har ikke alltid vært kamera i. Er det forskjell på nye og gamle kamera? Anonymkode: b7c86...a8e Kameraet i boksen er byttet ut eller reparert/fikset fikk jeg høre nå.. Anonymkode: b7c86...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #31 Del Skrevet 18. november 2022 Den Sagnomsuste skrev (1 minutt siden): Er du bombesikker på at du ikke lå litt over fartsgrensen på stedet? Dersom det er en ny boks så kan den ha kommet samtidig med innføring av ny fartssone. Anyways, du vil jo ikke miste førerkortet over denne bagateller uansett da. Forstår selvsagt at mange tusen kroner rett i søpla er kjipt, spesielt nå før jul + alle har dårligere råd enn tidligere. Tenkte bare å påpeke at mobilbruk ikke er så alvorlig sett bortfra rent økonomisk. Jeg så på speedometeret rett etter det lyste og det viste ca 62..det var 70 sone. Men blir jo usikker nå da. Kansje lå jeg bittelitt høyere 2 sek før liksom.. 🤷♀️Men mener egentlig jeg lå godt under. Bot på mobilbruk er over 7k alene.. Så evt fart i tillegg.. Uff, nei det er jo bare penger, men det gjør det svært vanskelig 😔 Anonymkode: b7c86...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. november 2022 #32 Del Skrevet 18. november 2022 Mistenker gjennomsnittsmåling opplevde dette i Agder for flere år tilbake kontaktet SVV som sa at jeg ikke hadde kjørt for fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 18. november 2022 #33 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg så på speedometeret rett etter det lyste og det viste ca 62..det var 70 sone. Men blir jo usikker nå da. Kansje lå jeg bittelitt høyere 2 sek før liksom.. 🤷♀️Men mener egentlig jeg lå godt under. Bot på mobilbruk er over 7k alene.. Så evt fart i tillegg.. Uff, nei det er jo bare penger, men det gjør det svært vanskelig 😔 Anonymkode: b7c86...a8e Uff ja. Beklager digresjonen, men synes sånne bøtesatser (7K) for småting som bilbelte og mobilbruk vitner om grådighet fra statens side. Bøtene står jo ikke i stil til faren lovbruddet medfører. Synes det er spekulativt og utnyttende virksomhet. (Disclaimer: jeg har aldri betalt ei krone i bot eller blitt tatt for lovbrudd på mine 11 år langs veien, synes bare ikke noe om satsene) Endret 18. november 2022 av Den Sagnomsuste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #34 Del Skrevet 18. november 2022 Den Sagnomsuste skrev (8 minutter siden): Uff ja. Beklager digresjonen, men synes sånne bøtesatser (7K) for småting som bilbelte og mobilbruk vitner om grådighet fra statens side. Bøtene står jo ikke i stil til faren lovbruddet medfører. Synes det er spekulativt og utnyttende virksomhet. (Disclaimer: jeg har aldri betalt ei krone i bot eller blitt tatt for lovbrudd på mine 11 år langs veien, synes bare ikke noe om satsene) Det er vanvittig høye satser ja. Samme her. Heldigvis. Er det mulig å ringe noe sted å spørre ang saken, eller må man bare vente på hva som kommer i posten? Anonymkode: b7c86...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 18. november 2022 #35 Del Skrevet 18. november 2022 11 hours ago, Den Sagnomsuste said: Uff ja. Beklager digresjonen, men synes sånne bøtesatser (7K) for småting som bilbelte og mobilbruk vitner om grådighet fra statens side. Bøtene står jo ikke i stil til faren lovbruddet medfører. Synes det er spekulativt og utnyttende virksomhet. (Disclaimer: jeg har aldri betalt ei krone i bot eller blitt tatt for lovbrudd på mine 11 år langs veien, synes bare ikke noe om satsene) Siden det ikke er lov å bruke mobil håndholdt mens man kjører og dette har vært ulovlig i et tiår uten at lav bøtesats hjelper på adferd må man gjøre noe. Øke sats på bot er en mulighet. Inndragning av kjøretøy i 3 måneder er en annen. At det i dagens samfunn hvor hver eneste mobil og bil kan kobles sammen med trådløsenheter på en meget enkel måte og folk fortsatt ikke klarer å få ut fingeren er for meg en gåte. Beslaglegg bilen i 3 måneder og la kommunen bruke den til å frakte flyktninger på eiers regning hadde vært passende straff. Skaff dere handsfree 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 18. november 2022 #36 Del Skrevet 18. november 2022 newman01 skrev (30 minutter siden): Siden det ikke er lov å bruke mobil håndholdt mens man kjører og dette har vært ulovlig i et tiår uten at lav bøtesats hjelper på adferd må man gjøre noe. Øke sats på bot er en mulighet. Inndragning av kjøretøy i 3 måneder er en annen. At det i dagens samfunn hvor hver eneste mobil og bil kan kobles sammen med trådløsenheter på en meget enkel måte og folk fortsatt ikke klarer å få ut fingeren er for meg en gåte. Beslaglegg bilen i 3 måneder og la kommunen bruke den til å frakte flyktninger på eiers regning hadde vært passende straff. Skaff dere handsfree Lenge leve Sovjet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #37 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 2.23): Det er vanvittig høye satser ja. Samme her. Heldigvis. Er det mulig å ringe noe sted å spørre ang saken, eller må man bare vente på hva som kommer i posten? Anonymkode: b7c86...a8e Hva tenkte du å ringe og spørre om? "Hei, jeg snakka i mobilen så fikk ikke med meg om jeg kjørte for fort"? Smart! Anonymkode: 5f8ae...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #38 Del Skrevet 19. november 2022 Si fra om det blir bot da. Anonymkode: 18041...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #39 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 1.40): Fotoboksen lyste jo rødt(selv om jeg kjøre under fartsgrensa) .. Den tar vel bilde da? Anonymkode: b7c86...a8e Tro meg, blir du tatt i fotoboks er det som et paparazzi bilde, mega flash i hvitt. Det røde lyset er bare en indikator eller noe. Registerer at du jar passert så og si. Jeg ble tatt i fotoboks og nesten blendet av lyset. Var visst 70 og ikke 80 sone der. Anonymkode: 47af0...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #40 Del Skrevet 19. november 2022 "jeg skulle bare...." "Jeg gjør det ikke til vanlig...." "ti sekunder...." Om du hadde kjørt i hjel noen på de ti sekundene hadde det sikkert vært til hjelp for både dem og de pårørende at du ikke vanligvis er uansvarlig i trafikken. Også så høyverdig formål da, å kjøpe paracette til et barn - ja nei da hadde jeg gjerne tatt to måneder på Sunnås for passasjer og en død sjåfør. Stopp bilen, eller ha handsfree. Er virkelig ikke vanskelig. Faktisk så lett at om du ikke klarer det, skjønner jeg ikke hvordan du klarer å kjøre bil. Anonymkode: 4ab22...2bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå