AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #1 Del Skrevet 17. november 2022 Klarer fotobokser å fange opp mobilbruk? Om man har telefonen på øret? Eller er det kun fart og skiltnr som blir tatt? Anonymkode: b7c86...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #2 Del Skrevet 17. november 2022 Det blir tatt et tydelig bilde av føreren, hsr sett mitt bilde. Så snakket du i mobilen samtidig blir det to bøter og flere prikker. Anonymkode: fc8be...4c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Del Skrevet 17. november 2022 Jepp. Håper du får bot. Anonymkode: 124e0...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Del Skrevet 17. november 2022 Håper du hadde bilbelte på ellers kan du få bot for det også. Anonymkode: 41f1d...163 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #5 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det blir tatt et tydelig bilde av føreren, hsr sett mitt bilde. Så snakket du i mobilen samtidig blir det to bøter og flere prikker. Anonymkode: fc8be...4c4 Var det jeg fryktet.. Det rare er at jeg kjørte ikke for fort, så forstår ikke hvorfor fotoboksen slo ut.. Men så begynte jeg å tenke på at jeg hadde tlf på øret akurat da jeg kjørte forbi. Kan det være slik at den slår ut på det? Ser man det godt på bildene selv om det er mørkt? Uff.. 😫 Anonymkode: b7c86...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Del Skrevet 17. november 2022 Ikke hvis du ikke kjørte for fort. Hvis du kjørte for fort vil de også gi deg bot for mobilbruk om det ble oppfattet på bildet. Anonymkode: 44521...81b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #7 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper du hadde bilbelte på ellers kan du få bot for det også. Anonymkode: 41f1d...163 Selvfølgelig. Kjørte også under fartsgrensa. Snakker aldri i tlf når jeg kjører bil egentlig. Pratet vel i 10 sek for å få beskjed om å kjøpe med paracet til sykt barn. Aldri fått verken bøter eller prikker før. Har hatt lappen i 20+ år. Skikkelig ekkelt dette. Anonymkode: b7c86...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #8 Del Skrevet 18. november 2022 48 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig. Kjørte også under fartsgrensa. Snakker aldri i tlf når jeg kjører bil egentlig. Pratet vel i 10 sek for å få beskjed om å kjøpe med paracet til sykt barn. Aldri fått verken bøter eller prikker før. Har hatt lappen i 20+ år. Skikkelig ekkelt dette. Anonymkode: b7c86...a8e Hvis du ikke kjørte for fort så tok jo ikke fotoboksen bilde av deg? Så skjønner ikke hva du er redd for? Anonymkode: b7d23...564 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #9 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du ikke kjørte for fort så tok jo ikke fotoboksen bilde av deg? Så skjønner ikke hva du er redd for? Anonymkode: b7d23...564 Fotoboksen lyste jo rødt(selv om jeg kjøre under fartsgrensa) .. Den tar vel bilde da? Anonymkode: b7c86...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #10 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fotoboksen lyste jo rødt(selv om jeg kjøre under fartsgrensa) .. Den tar vel bilde da? Anonymkode: b7c86...a8e Det er et kjempeblink om du blir tart bilde av. Ikke det lille røde Anonymkode: 2963c...a49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #11 Del Skrevet 18. november 2022 Om det er bare rødt lys så er det nok bare skinn fra en annen bil. Du ser blink om den tar bilde. Er det helt mørkt i boksen, så virker den ikke, og det er ikke kamera i boksen da. Rundt bygda jeg budde i før, så var det tre fotobokser, og de bare flyttet ett kamera rundt på de tre helt tilfeldig. Man kunne se at kun ett av de var den røde skinnende "refleksen" mens de andre var mørke. Anonymkode: 063b3...0ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #12 Del Skrevet 18. november 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Fotoboksen lyste jo rødt(selv om jeg kjøre under fartsgrensa) .. Den tar vel bilde da? Anonymkode: b7c86...a8e Nei det gjør den ikke, du merker når bilde blir tatt er som en stor blitz Anonymkode: b7d23...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #13 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fotoboksen lyste jo rødt(selv om jeg kjøre under fartsgrensa) .. Den tar vel bilde da? Anonymkode: b7c86...a8e Det lyste stort rødt. Ikke blink akurat men det lyste. Er ikke redd for fartamen det at jeg prata i tlf akurat da😣 Anonymkode: b7c86...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 18. november 2022 #14 Del Skrevet 18. november 2022 De fleste fotobokser er idag heldigitaliserte og tar bilde av samtlige biler som passerer. At det lyser rødt er derfor som forventet og betyr bare at den tok bilde av din bil som den gjør med alle andre, Har en kamerat som tidligere jobbet med å gå igjennom bilder der det var blitt registrert uregelmessigheter/ avvik. Dødskjedelig jobb ifølge han, og det tror jeg absolutt på. Nå kan selvsagt ikke jeg garantere noe den ene eller andre retningen, men jeg tviler på at mobilbruk trigger denne automatikken. Sjansen er vel sånn 70/30 i din favør. Det man aldri slipper unna er høy hastighet ++. Dvs at dersom du først kjørte for fort ville bildet garantert gått til manuell behandling. Da ville de selvsagt ha tatt deg for lovbrudd som fremgår av bildet. Innenfor fartsgrensen havner du trolig ikke på skjermen hos kameraten min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #15 Del Skrevet 18. november 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det lyste stort rødt. Ikke blink akurat men det lyste. Er ikke redd for fartamen det at jeg prata i tlf akurat da😣 Anonymkode: b7c86...a8e Den tar ikke bilde når den lyser rødt... Og den tar ikke blide hvis du ikke kjører for fort.... Anonymkode: b7d23...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #16 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det lyste stort rødt. Ikke blink akurat men det lyste. Er ikke redd for fartamen det at jeg prata i tlf akurat da😣 Anonymkode: b7c86...a8e Hvis en fotoboks tar deg for høy fart er det et hvitt, sterkt blitz. Så nei, du ble ikke tatt. Kameraene i fotobokser reagerer kun på fart også, og ikke hva som skjer inne i bilen. Anonymkode: a16cd...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #17 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det lyste stort rødt. Ikke blink akurat men det lyste. Er ikke redd for fartamen det at jeg prata i tlf akurat da😣 Anonymkode: b7c86...a8e Var det gjennomsnittsmåling? Da blir det tatt bilde. Men de sjekker ikke det dersom du ikke kjlrte for fort Anonymkode: 2963c...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 18. november 2022 #18 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om det er bare rødt lys så er det nok bare skinn fra en annen bil. Du ser blink om den tar bilde. Er det helt mørkt i boksen, så virker den ikke, og det er ikke kamera i boksen da. Rundt bygda jeg budde i før, så var det tre fotobokser, og de bare flyttet ett kamera rundt på de tre helt tilfeldig. Man kunne se at kun ett av de var den røde skinnende "refleksen" mens de andre var mørke. Anonymkode: 063b3...0ff Disse boksene som du refererer til var analoge. Det er ikke lenger tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #19 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om det er bare rødt lys så er det nok bare skinn fra en annen bil. Du ser blink om den tar bilde. Er det helt mørkt i boksen, så virker den ikke, og det er ikke kamera i boksen da. Rundt bygda jeg budde i før, så var det tre fotobokser, og de bare flyttet ett kamera rundt på de tre helt tilfeldig. Man kunne se at kun ett av de var den røde skinnende "refleksen" mens de andre var mørke. Anonymkode: 063b3...0ff Ok, jeg er helt sikkert på at den slo ut fordi det lyste tydelig rødt når jeg passerte(var helt mørkt frem til jeg passerte. Ikke liten rød prikk slik det er ved gjennonsnittsmåling. Men ordentlig rødt. Aldri sett denne boksen gjort dette før og jeg passerer den jevnlig. Anonymkode: b7c86...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 18. november 2022 #20 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, jeg er helt sikkert på at den slo ut fordi det lyste tydelig rødt når jeg passerte(var helt mørkt frem til jeg passerte. Ikke liten rød prikk slik det er ved gjennonsnittsmåling. Men ordentlig rødt. Aldri sett denne boksen gjort dette før og jeg passerer den jevnlig. Anonymkode: b7c86...a8e Hmm… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå