Gå til innhold

Dine beste tips for å jogge om vinteren?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Adrenalina1 skrev (6 timer siden):

😂 For noen pingler folk har blitt😂

Ja, minner om da jeg bodde i USA og alle jeg kjente var SÅ sjokkerte da jeg ville ut på tur på vinteren. De murte seg inne med en gang det var tendens til litt snø og frost "you seriously want to go out in this weather!! 😮

Vi bor i nord - vi har en lang vinter her. Kle på deg og nyt roen i naturen. Egentlig beste tiden å starte med jogging. På våren kommer hordene.

Anonymkode: 2eb3c...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løpesko med godt grep, med pigger om det er behov for det. God buff og lue, og pass på hender. Intensiteten og hvor langt en skal jogge avgjør en del hvor mye en trenger å ha på seg. Jeg har en veldig god vindjakke fra H&M. Er beregnet til løping. Kjøpt for mange år siden. Tar opp null plass, og er gjennomsiktig for den er så tynn, men er god mot vinden. Jeg ser folk løpe langt uten regntøy, men med sportstøy som sikkert er litt vannavvisende. 

Jeg foretrekker å gå lengre turer, og kler da mer på meg. Hadde prøvd ut litt på kortere turer og sett hva som føltes behagelig. Er ikke noe digg å fryse, men heller ikke digg å drasse på masse ekstra vekt når en jogger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går jo på ski på vinteren? Skjønner ikke at det skal være så mye verre å trene løping. 😅☃️

Anonymkode: bc3c1...b6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig løpetøy og enkel vindjakke. Slår bare på meg et bånd med billige brodder og er klar. De slites ned ganske fort. Kjøpet et par om vinteren.

Anonymkode: 08876...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse broddene er et must for meg :)

Ellers blir jeg for varm og holder meg til foret tights, pannebånd og ulltrøye. Blåser det en skijakke over. 

Alltid refleks

5A27F95C-0BBC-4542-BE8C-AE8E98C0E1DC.png

Anonymkode: 9fde1...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs hvor du har tenkt å løpe. Jeg har terrengsko med pigger og et par uten pigger. Jeg løper i lysløype i ukedagene når det blir tidlig mørkt og jeg har vært på jobb. I helgen er det ut i skogen på dagtid mens det er lyst. Kommer det snø må jeg løpe langs veien men liker ikke det så godt. I vinter vil jeg supplere med noe styrketrening på gruppetimer innendørs fordi målet er halvmaraton til våren. Men ingenting er som å være ute uansett vær når man sitter inne på jobb hele dagen. 
Ønsk deg piggsko til jul. Jeg kan ikke bruke Salomon fordi de passer ikke min fot. Asics har terrengsko med pigger. 

Anonymkode: 931b3...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bithiah skrev (På 20.11.2022 den 12.19):

Nå har jeg etter inspirasjon fra denne tråden gått til innkjøp av et nytt par joggesko på «black week»-tilbud, som nok skal passe fint til vinteren her (som er våt og kald, og med sporadiske dager med lett snø og litt is noen plasser).

Det ble Mizuno Wave Rider GTX 👏

Mens jeg, som har hatt en løpetur i løpet av oktober og november slo til og kjøpte to par🙈💸💸 Sport1 hadde så gode tilbud på Hoka🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (13 minutter siden):

Mens jeg, som har hatt en løpetur i løpet av oktober og november slo til og kjøpte to par🙈💸💸 Sport1 hadde så gode tilbud på Hoka🤭

🤣🤣 God motivasjon da? Men du har vel en unnskyldning, hadde ikke du vært syk lenge eller noe?

Gleder meg til de kommer i posten! Nå er det meldt masse regn her fremover, og jeg gleder meg til å ikke bli våt på beina etter 2 meter 🙄 om sommeren er det ikke noe problem, men nå blir jeg kald underveis og iallfall når jeg går den siste km hjem. 🥶 Leste en test der en fyr faktisk hadde dyppa fronten av skoene i vann i flere minutter uten de ble våte gjennom 👏👏 men de var visst ikke klamme å løpe med likevel. Hurra for teknologi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bithiah skrev (11 minutter siden):

🤣🤣 God motivasjon da? Men du har vel en unnskyldning, hadde ikke du vært syk lenge eller noe?

Gleder meg til de kommer i posten! Nå er det meldt masse regn her fremover, og jeg gleder meg til å ikke bli våt på beina etter 2 meter 🙄 om sommeren er det ikke noe problem, men nå blir jeg kald underveis og iallfall når jeg går den siste km hjem. 🥶 Leste en test der en fyr faktisk hadde dyppa fronten av skoene i vann i flere minutter uten de ble våte gjennom 👏👏 men de var visst ikke klamme å løpe med likevel. Hurra for teknologi!

Jeg trakk visdomstann og styra fælt med det🤪 Og etter det kom jeg dessverre litt ut av rytmen, vurderte joggetur i dag igjen, men hunden trenger tur og har løpetid, så da blir det for mye snusing til at jeg kan jogge😅

For å holde på trådens tema, jeg synes det hjelper mye med en god buff man kan trekke opp foran ansiktet. Fint i partier som er ekstra vindfulle feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (33 minutter siden):

For å holde på trådens tema, jeg synes det hjelper mye med en god buff man kan trekke opp foran ansiktet. Fint i partier som er ekstra vindfulle feks. 

Det var lurt, skal huske det neste gang! I går hadde jeg medvind første halvdelen, men da jeg snudde fikk jeg jo nesten ikke puste fordi vinden blåste så hardt inn i munnen 🙈🤣 skikkelig ekkelt, nesten som å «drukne» av luft 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull og heller flere lag enn tykk jakke. Buff og tynn ullue eller pannebånd, tynne ullvanter eller langrennshansker. Jeg liker foret tights, men stillongs og tynn bukse over funker også. Refleksvest. Før brukte jeg brodder over vanlige joggesko, men nå har jeg løpesko med pigger. Løper i terrengløpesko hvis det ikke er så glatt (fra Salomon, som jeg liker godt). Jeg har løpt om vinteren kun de siste par årene, da jeg skjønte at jeg ikke bare måtte trene inne mens jeg ventet på skiføret etter at jeg tenkte det ikke egnet seg å løpe ute lengre. Forfriskende og deilig å løpe ute i kulda, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger mine Asics Fujisetsu piggsko. Bortsett fra det, så er det pustende klær, og reguleringsmuligheter som gjelder. Av og til må lua eller hanskene av, og da må det være lommer å putte dem i. 

Anonymkode: 7cedb...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...