Gå til innhold

Hvor lenge følte du deg dårlig med covid


Anonym-bruker

Anbefalte innlegg

Jeg testet positivt på lørdag. Hatt litt feber, vondt i halsen. Nå føles det som jeg holder på å bli forkjølet. Føler meg så sliten, og litt uvel. Har ikke matlyst, men prøver å spise likevel. 

Skal på reise på mandag, lurer veldig på hvordan det skal gå. 

Dere som har hatt covid, hvor lenge var dere i dårlig form? Og hvor lenge testet dere positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn veldig dårlig med feber, kroppsverk og hodepine varte et par dager. Så kom forkjølelsen, var fortsatt slapp et par dager. Var på jobb igjen etter 4-5 dager. 
hjernetåke og «fatigue» hadde jeg derimot i over 4 uker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det på torsdag i påska i år, men følte meg helt grei da påskeferien var over. For min del var det egentlig å foretrekke fremfor en vanlig forkjølelse siden det ikke innebar rennende nese og den slags symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok helt fint å reise på mandag. Jeg lå til sengs én dag og skrantet litt den neste, men ellers kunne jeg reist den tredje. Tre vaksiner innabords. Du trenger ikke teste negativt for å reise bare du er symptomfri. 
Tror folk får et lettere forløp nå enn før. 

Endret av Hareena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (12 minutter siden):

Det går nok helt fint å reise på mandag. Jeg lå til sengs én dag og skrantet litt den neste, men ellers kunne jeg reist den tredje. Tre vaksiner innabords. Du trenger ikke teste negativt for å reise bare du er symptomfri. 
Tror folk får et lettere forløp nå enn før. 

Jeg har også 3 vaksiner. Vet jeg ikke trenger det, men personen jeg skal til vil jeg skal teste negativt før jeg kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (1 minutt siden):

Oi, da kan det bli et problem, men det må nesten respekteres.

Ja må respektere det. Personen jeg skal til er 90 år, så kan ikke risikere smitte vedkommende. Håper jeg tester negativt i helgen, så jeg kan reise. Men har skjønt man kan være positiv 1 uke til 10 dager etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym-bruker skrev (Akkurat nå):

Ja må respektere det. Personen jeg skal til er 90 år, så kan ikke risikere smitte vedkommende. Håper jeg tester negativt i helgen, så jeg kan reise. Men har skjønt man kan være positiv 1 uke til 10 dager etter?

Uff ja, jeg var det, men det betyr jo ikke at man smitter andre. Forstår at de eldste blant oss er engstelige, men da må de nesten velge mellom besøk og ikke besøk.

«– Du kan smitte andre 1-2 dager før du får symptomer, og 2-3 dager etterpå. Det er også mulig å smitte noen i et par dager etterpå, men da skal det litt mer til, forteller Øverbø.

Smittefaren reduseres altså raskt to til tre dager etter du fikk symptomene. Men det er ikke helt usannsynlig at du kan smitte andre de neste påfølgende to dagene.»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (21 minutter siden):

Uff ja, jeg var det, men det betyr jo ikke at man smitter andre. Forstår at de eldste blant oss er engstelige, men da må de nesten velge mellom besøk og ikke besøk.

«– Du kan smitte andre 1-2 dager før du får symptomer, og 2-3 dager etterpå. Det er også mulig å smitte noen i et par dager etterpå, men da skal det litt mer til, forteller Øverbø.

Smittefaren reduseres altså raskt to til tre dager etter du fikk symptomene. Men det er ikke helt usannsynlig at du kan smitte andre de neste påfølgende to dagene.»

Ja, har lest det jeg også. Men hen følte  veldig på det. At jeg skal teste negativt før jeg kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym-bruker skrev (10 minutter siden):

Ja, har lest det jeg også. Men hen følte  veldig på det. At jeg skal teste negativt før jeg kommer. 

Det kan vel gå flere uker før du tester negativt. Det betyr ikke at du er smittsom så lenge. Jeg hadde covid to ganger på ganske kort tid, og i forbindelse med det sjekket jeg hvor lang tid en antigen test ville være positiv, og det var da sagt at den kunne være positiv i 2 uker etter en covidinfeksjon. Begge gangene jeg hadde covid var jeg syk i ca 1 uke, men første gangen var formen såppass bra at jeg kunne holde på hjemme med lett arbeid og ta mange pauser. Andre runde var jeg sengeliggende i flere dager med svært irriterende hoste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zikkzakk skrev (1 minutt siden):

Det kan vel gå flere uker før du tester negativt. Det betyr ikke at du er smittsom så lenge. Jeg hadde covid to ganger på ganske kort tid, og i forbindelse med det sjekket jeg hvor lang tid en antigen test ville være positiv, og det var da sagt at den kunne være positiv i 2 uker etter en covidinfeksjon. Begge gangene jeg hadde covid var jeg syk i ca 1 uke, men første gangen var formen såppass bra at jeg kunne holde på hjemme med lett arbeid og ta mange pauser. Andre runde var jeg sengeliggende i flere dager med svært irriterende hoste. 

Ja det kan det. Men så lenge hen ønsker det, føler jeg at jeg må respektere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde feber 2 dager, slapp og verk i ledd. Ingen luftveissymptomer. Heller ingen plager i etterkant. 
 

Sliter derimot med fatigue og hjernetåke siden første vaksinedose. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lå til sengs i 2 dager, første døgnet over 39 i feber + feberverk, så gikk den gradvis ned. Slapp og sliten i flere dager, så kan vel si jeg var dårlig ca 1 uke. Ingen hodepine, minimalt med hoste, hadde både luktesans og smakssans. Ingen tungpust,  heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kraftig hoste. Følte meg bra ellers. Da hosten roet seg ned var jeg i fin fysisk form etter 2-3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv test i går.

kan ikke sammenlignes med den tidligere i februar selv etter 3 doser. 
som da var veldig hard og tøff.

varte i ca 2 uker, tungpustet, feber, rennende nese, hodeverk, mistet smak og luktesans.


nå idag, rennende nese! Som en kran.

mild feber, hodeverk. 
mye lettere denne runden. 
ikke like vond! 
mutert til det mildere kanskje? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...