Gå til innhold

Atle Antonsen anmeldt for rasisme

Gjest Anonobilis

Anbefalte innlegg

Anonio skrev (1 time siden):

Det er bekreftet av både Stavang og Devold. Det blir for dumt å fortsette å forsvare sånn hodeløs adferd med teknikaliteter. Jeg har selv sett AA skrike og rope på byen, det er ikke sånn at dette er noe nytt.

Har du en kilde på det? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker litt alternativt. Men kanskje endel av problemet er hva alkohol får en til å gjøre. Altså, i tillegg til ‘rasismeproblem’ så skaper alkohol’problem’ sånn generelt ikke AA alene, en stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreveralone skrev (1 time siden):

Atle tilbake i misjonen i dag. Har noen hørt?

ja, hørte i sted. Veldig fin episode

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreveralone skrev (2 timer siden):

Ja, endelig tilbake. Jeg hører det aldri direkte på grunn av musikk og reklame. Fin sending. Mer liv i Golden også når han får tilbake makkeren og kompisen sin :)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreveralone skrev (2 timer siden):

Ja. Veldig bra. Synes han tok et greit oppgjør med det som har skjedd, og en klar beskjed til « nye» fans/ støtte fra rasister om at han ikke liker dem. Så gikk det over i en veldig god episode av misjonen i kjent stil, så han er tilbake. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riksadvokaten mener at dette helt klart var et mislykket forsøk på satire over rasisme. Altså at det helt klart ikke var reell rasisme. De har avhørt flere vitner så jeg stoler på den konklusjonen.

Spørsmålet er om det er greit å oppføre seg så skremmende. Jeg vil si nei. Man må tenke på hvordan man fremstår. Det har noe å si at han var en full, stor, kraftig mann og ar hun er en ung kvinne. Det var nok skremmende for henne.

Dette tenker jeg AA selv er 100% enig i. Han dreit seg ut, men nå må han få komme tilbake. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/15/2022 at 2:44 PM, Viki6 said:

Bra at det var vitner, og at han ble anmeldt denne gangen. Mann på over 60 som drikker seg drita og oppfører seg ufyselig ute på byen er jo bare så ekkelt. Fyren er høy på seg sjøl.

Mener du at dette hadde vært en ikke-sak om han var 30 og hadde gjort det samme?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele saken viser at rasismen er svært inngrodd i Norge og hvordan en nærmest samlet flokk går til angrep på et offer for grov apartheid-rasisme. At Antonsen er tilbake som ingenting har skjedd er beklagelig. Omtrent som at Weinstein skulle komme tilbake som filmmogul.

Men alt var jo bare en spøk så da er det vel unnskyldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvia skrev (10 minutter siden):

Hele saken viser at rasismen er svært inngrodd i Norge og hvordan en nærmest samlet flokk går til angrep på et offer for grov apartheid-rasisme. At Antonsen er tilbake som ingenting har skjedd er beklagelig. Omtrent som at Weinstein skulle komme tilbake som filmmogul.

Hvem er et offer for apartheid-rasisme?

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvia skrev (16 timer siden):

Som om ingenting har skjedd? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvia skrev (20 timer siden):

Omtrent som at Weinstein skulle komme tilbake som filmmogul.

NEI!

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Hank Amarillo said:

Hvem er et offer for apartheid-rasisme?

Om du finner ut hvem som var mottakeren av meldingen "Du er for mørk til å være her" så har du svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Kvittre said:

Som om ingenting har skjedd? 

Jeg registerer bare at Antornsen er tilbake på lufta og vitser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvia skrev (1 minutt siden):

Som om ingenting har skjedd? Ja, han er tilbake på luften. Du har tydeligvis « registrert», men ikke hørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Velvia skrev (24 minutter siden):

Ja, flott at han har kommet seg videre. Man blir ikke ferdig med saken om man murer seg inne og lar andre snakke sin sak hele tiden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra VG i går:

"– Jeg visste at ja nå kommer jeg til å få støtte fra feil folk. Det kommer garantert støtte fra folk jeg ikke vil ha støtte fra, folk langt ut på høyresiden med et forferdelig menneskesyn. De meldingene leste jeg ikke." (VG)

Så bra Atle Antonsen! Men hvis man er på "riktig politisk side", og har et veldig bra menneskesyn, så burde man kanskje ikke i utgangspunktet fortelle en kvinne med afrikansk bakgrunn på et utested, at hun er for mørk til å være der? :vetikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (18 minutter siden):

Fra VG i går:

"– Jeg visste at ja nå kommer jeg til å få støtte fra feil folk. Det kommer garantert støtte fra folk jeg ikke vil ha støtte fra, folk langt ut på høyresiden med et forferdelig menneskesyn. De meldingene leste jeg ikke." (VG)

Så bra Atle Antonsen! Men hvis man er på "riktig politisk side", og har et veldig bra menneskesyn, så burde man kanskje ikke i utgangspunktet fortelle en kvinne med afrikansk bakgrunn på et utested, at hun er for mørk til å være der? :vetikke:

Nei, så kanskje det var ment som en spøk:vetikke:

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Callisto83 said:

Fra VG i går:

Taktisk manøver fra AA sin side for å komme tilbake i det gode selskap. Han sikter muligens til oss som mener følgende:

-At saken er en smule overdrevent, å få en ufin og kanskje sårende fyllekommentar har de fleste alminnelige nordmenn opplevd.

-Ensidig fokus på påstått rasisme fra hvite kontra null fokus den andre veien.

-At denne Jirde kanskje ikke burde skrike høyest om stempling av andre basert på hudfarge, eller lurvete utspill. Ref "fuck politet", "fuck Listhaug" og generalisering av hvite menn.

Åpenbart forferdelig menneskesyn, liksom.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...