Gå til innhold

Atle Antonsen anmeldt for rasisme

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kvittre skrev (2 timer siden):

Så traumene i etterkant er at hun har slitt med og sove og spise +++ ? Javel.. 

Det er ikke lov å sitere mere enn 4 setninger fra noens tekst. 

Hun skrev jo dette. Pluss mere 

Skrevet
Kvittre skrev (2 timer siden):

Dette konkluderte jo Atle med selv med det samme. At han må revurdere sitt forhold til alkohol og at det kom fram holdninger han ikke kjente seg igjen i. Golden sier at Atle ikke er rasist, men at dette var en rasistisk uttalelse. Har møtt han på byen et par ganger selv, men bare opplevd han som morsom. Han har vel dårlige og gode dager.  At han later som han er morsom for og skjule rasismen sin blir bare for dumt..hva med alt annet han har laget humor på? 

Hvor har du kilde til det her? 

Jeg har kun sett det motsatte om AA. Han støttet damen for noen år siden da hun ble utsatt for rasistisk hets, og sendte henne melding personlig om at hun ikke måtte tie.

I fylla trodde han at de spøkte sammen om temaet som hadde vært for noen år siden. Humoren hans var at han harselerte over rasister. 

Men etter å bli edru forsto han hvor idiot han hadde oppført seg, og sendte unnskyldning til henne. Slik er ikke greit å oppføre seg, og det ble mottatt som rasistisk atferd selv om intensjonen ikke hadde noe med det.

• Liker 7
Skrevet
Samfunnsdebatt skrev (4 timer siden):

Jeg har kun sett det motsatte om AA. Han støttet damen for noen år siden da hun ble utsatt for rasistisk hets, og sendte henne melding personlig om at hun ikke måtte tie.

I fylla trodde han at de spøkte sammen om temaet som hadde vært for noen år siden. Humoren hans var at han harselerte over rasister. 

Men etter å bli edru forsto han hvor idiot han hadde oppført seg, og sendte unnskyldning til henne. Slik er ikke greit å oppføre seg, og det ble mottatt som rasistisk atferd selv om intensjonen ikke hadde noe med det.

Akkurat sånn er det faktisk. Den interne humoren blant komikere er laangt drøyere enn det vi "vanlig publikum" får servert. Nettopp på grunn av at mottaker og sender er på bølgelengde. Dessverre viser det seg at Antonsen ikke forstår dette i fylla.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Samfunnsdebatt skrev (8 timer siden):

Det er ikke lov å sitere mere enn 4 setninger fra noens tekst. 

Hun skrev jo dette. Pluss mere 

Endret av Kvittre
Skrevet
Samfunnsdebatt skrev (7 timer siden):

Kilder til hva? Hva golden sa, hva Atle sa? 
ja, jeg har lest alt det du skriver, han trodde at hun kom til og forstå at han gjorde narr av rasister, på grunn av støtten han har sendt henne tidligere( som også hun har bekreftet) vet ikke helt hva vi er uenige om og hva du vil ha kilder på. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Anonio skrev (På 10.1.2023 den 9.34):

Håper han får hjelp, og at folk lar andre være i fred når de prøver å ha det gøy på byen. Samme om de er blå, gul, hvit eller brun. Det er tåpelig og barnslig å late som en prøver å være morsom for a gjemme rasismen sin.

Om A.A faktisk er en rasist eller ikke vet du like lite om som alle oss andre.

Endret av PITTY
Skrevet
PITTY skrev (På 11.1.2023 den 17.15):

Om A.A faktisk er en rasist eller ikke vet du like lite om som alle oss andre.

Det finnes vel inget grunnlag for å tro det? 

Jeg vet ikke om noe i alle fall. 🤷‍♂️ Er det noen her som kjenner til noe grunnlag for å tro han er rasist? 

• Liker 5
Skrevet
Samfunnsdebatt skrev (2 timer siden):

Det finnes vel inget grunnlag for å tro det? 

Jeg vet ikke om noe i alle fall. 🤷‍♂️ Er det noen her som kjenner til noe grunnlag for å tro han er rasist? 

Den jeg siterte, tydeligvis. Eller så må vedkommende ordlegge seg annerledes.

Skrevet (endret)

Sumaya har i lengre tid fått så mye omtanke og heilnorsk hjertevarme at hun vel snart tar fyr. Dette burde kanskje veie opp 150%. For de minuttene sjikanen pågikk. 

Denne A.A derimot har til og med av sitt eget kollegie og venner blitt spyttet ut og driti på. Himling med øya og hoderisting. For noen rasshøl av noen venner han har. Tipper han er passe alene fortsatt. Et par av disse såkalte vennene har riktignok i ettertid innrømmet at de rett og slett feiget ut. Kunne de ikke i det minste gått tidlig ut å si at de ikke kjenner han som en rasist?. Golden gjorde imidlertid det, men sa kanskje mye annet dritt.

Hva er i rette forstand skyldig i denne episoden. I min verden at han mente det. Og det tror jeg ikke noe på.

Men å drite seg ut med slike uttaleser er altså nok til å havne i gapestokk i uoverskuelig tid fremfor en hel befolkning. Glad jeg ikke er i hans sko.

Etter et antall episoder nå er det sikkert på tide å ta seg et kurs som fremmer sosiale antenner. Og kanskje A.A burde melde seg inn i AA.

Endret av PITTY
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hva du sier i et politiavhør er det offentlig når det ikke blir en rettsak / dom?Tv2 skriver om hva AA og navngitte vitner har sagt i avhør

Endret av Hanne Z
Skrevet
Hanne Z skrev (21 minutter siden):

Hva du sier i et politiavhør er det offentlig når det ikke blir en rettsak / dom?Tv2 skriver om hva AA og navngitte vitner har saft i avhør

Kom ikke fram før nå at golden var der. Da blir det jo ennå mer åpenbart at det var en spøk.  Tja, ble litt overrasket over at avhøret ble offentliggjort. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Gleder meg skikkelig til fredag. Flott at han er raskt tilbake 👍

• Liker 4
Skrevet

Blir bra å få han tilbake på skjermen!

• Liker 4
Skrevet

Antonsen mener han «slengte ut en vits eller en fleip», sånn han selv husker det, med forbehold om at han på dette tidspunktet hadde drukket vin, øl og sprit, sa han noe sånt som «jøss, de slipper inn brune folk her og». 

Antonsen forklarer at han satt sammen med sin gode kamerat Golden, som også er mørk i huden, og at spøken lå i at han likevel spilte overrasket over at de slapp inn mørkhudede, med et ansiktsuttrykk som gjorde det umulig å misforstå at dette var en spøk.

Hans inntrykk er at hun er smart og et godt forbilde for mange. «Det stråler av henne», sier han og på spørsmål om hvordan han opplever å være anmeldt for rasisme, sier Antonsen at det er «helt forferdelig» og at han har «bommet radikalt».

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/antonsen-i-avhor-slik-husker-han-kvelden-pa-bar-boca/15425938/

Til alle «antirasistene» som mener Atle Antonsen burde dømmes: 

1 - Kan det tenkes at Atle Antonsen ikke er en skjult rasist?

2 - Bør han dømmes om det han uttalte spøkende var rasistisk? 

3 - Bør han dømmes om det han spøkte var rasistisk og hun tok spøken og lo?

• Liker 8
Skrevet
24 minutter siden, Samfunnsdebatt said:

Antonsen mener han «slengte ut en vits eller en fleip», sånn han selv husker det, med forbehold om at han på dette tidspunktet hadde drukket vin, øl og sprit, sa han noe sånt som «jøss, de slipper inn brune folk her og». 

Antonsen forklarer at han satt sammen med sin gode kamerat Golden, som også er mørk i huden, og at spøken lå i at han likevel spilte overrasket over at de slapp inn mørkhudede, med et ansiktsuttrykk som gjorde det umulig å misforstå at dette var en spøk.

Hans inntrykk er at hun er smart og et godt forbilde for mange. «Det stråler av henne», sier han og på spørsmål om hvordan han opplever å være anmeldt for rasisme, sier Antonsen at det er «helt forferdelig» og at han har «bommet radikalt».

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/antonsen-i-avhor-slik-husker-han-kvelden-pa-bar-boca/15425938/

Til alle «antirasistene» som mener Atle Antonsen burde dømmes: 

1 - Kan det tenkes at Atle Antonsen ikke er en skjult rasist?

2 - Bør han dømmes om det han uttalte spøkende var rasistisk? 

3 - Bør han dømmes om det han spøkte var rasistisk og hun tok spøken og lo?

Jeg tror i det store og hele at AA bør få seg sosiale antenner og drikke mindre, resten er opp til rettsstaten å avgjøre, noe de har gjort.

Jeg er ikke fan av noen som går rett på hudfarge og folk som skriker andre opp i trynet når de er på byen, så får man håpe at AA klarer å modnes litt i denne avdelingen. Det er ikke første gang han oppfører seg som en landsbyidiot mot folk på byen, så dette er et personlighetstrekk han strengt talt fortjente å bli 'outet' på om han forventer å være så mye i søkelyset som han liker.

Om det er sånn at Golden var der, så synes jeg også kanskje at han burde tatt tak i kameraten sin og fått han ut. Det er voldsomt svakt av han å ikke gjøre noe med AA når han ser at han står å hyler folk opp i trynet, tar gallup på om andre synes hun er for mørk osv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
Anonio skrev (14 minutter siden):

..  Om det er sånn at Golden var der, så synes jeg også kanskje at han burde tatt tak i kameraten sin og fått han ut. Det er voldsomt svakt av han å ikke gjøre noe med AA når han ser at han står å hyler folk opp i trynet, tar gallup på om andre synes hun er for mørk osv.

Jeg er av den oppfatning om at ekle spøker om noens hudfarge, kroppsstørrelse, handikap etc ikke har noe plass i gode lag. 

Men… Det du beskriver her er jo damens beskrivelse av hendelsen. Det er ikke sikkert det der er sant

• Liker 4
Skrevet
41 minutter siden, Samfunnsdebatt said:

Jeg er av den oppfatning om at ekle spøker om noens hudfarge, kroppsstørrelse, handikap etc ikke har noe plass i gode lag. 

Men… Det du beskriver her er jo damens beskrivelse av hendelsen. Det er ikke sikkert det der er sant

Det er bekreftet av både Stavang og Devold. Det blir for dumt å fortsette å forsvare sånn hodeløs adferd med teknikaliteter. Jeg har selv sett AA skrike og rope på byen, det er ikke sånn at dette er noe nytt.

• Liker 1
Skrevet

AA burde kanskje tenke på at det kan utagere om han ikke endrer mønster. Tipper det er flere som går på AA møter som ser dette ikke er en sunn måte å være på byen på. Festlig lag, og så ikke huske?

• Liker 1
Skrevet
Anonio skrev (33 minutter siden):

Det er bekreftet av både Stavang og Devold. Det blir for dumt å fortsette å forsvare sånn hodeløs adferd med teknikaliteter. Jeg har selv sett AA skrike og rope på byen, det er ikke sånn at dette er noe nytt.

Hvor? Noen som påsto det tidligere i tråden og postet link til noe helt annet. Stavang sier venninnen til Ali hylte. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

At denne saken har vært innom norsk rettsvesen er jo helt sinnsykt i seg selv!

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...