Gå til innhold

Atle Antonsen anmeldt for rasisme

Gjest Anonobilis

Anbefalte innlegg

Gjest Pompadeur

Hvem betaler for alle ressursene politiet har vært nødt til å bruke på denne fillesaken? Her opplever vi ukentlig gjengoppgjør med skyting og grove overfallsvoldtekter, og så ble politiet nødt til å bruke masse ressurser på dette…? Antirasistisk Senter kan jo være med å betale, siden de har presset hardt på og innlevert en anke i denne saken.

Endret av Pompadeur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inkognitoher
Hank Amarillo skrev (3 minutter siden):

Ja, nettopp.

Det har kanskje omsider gått opp for deg at det ikke kun var Ali og venninnen hennes som oppfattet dette rasistisk, slik du skrev tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (Akkurat nå):

Det har kanskje omsider gått opp for deg

Hva er dette slags tone?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tonen du legger opp til

Nei, det er ikke det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Hank Amarillo skrev (4 minutter siden):

Nei, det er ikke det.

Så les hva du selv skriver da! Deretter kan du finne deg noen andre å krangle med. Du får ikke flere svar av meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At Antonsen sin oppførsel ble definert som et lite vellykket forsøk på satire, forstår jeg virkelig ikke at det ble definert som. Ali har garantert hatt mange traumatiske opplevelser bak henne, som kan minne om det Antonsen utsatte henne for. Synes forferdelig synd på henne.
Skulle ønske han ble straffet juridisk for opptreden sin, som for henne, var en skremmende og krenkende opplevelse. 
Antonsen burde oppriktig vurdere en utredning. Hans opptreden var alt annet enn normal. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (6 minutter siden):

Så les hva du selv skriver da! Deretter kan du finne deg noen andre å krangle med. Du får ikke flere svar av meg

Det er du som krangler. Ta deg en bolle og ett glass saft.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Jane Eyre skrev (3 minutter siden):

At Antonsen sin oppførsel ble definert som et lite vellykket forsøk på satire, forstår jeg virkelig ikke at det ble definert som. Ali har garantert hatt mange traumatiske opplevelser bak henne, som kan minne om det Antonsen utsatte henne for. Synes forferdelig synd på henne.
Skulle ønske han ble straffet juridisk for opptreden sin, som for henne, var en skremmende og krenkende opplevelse. 
Antonsen burde oppriktig vurdere en utredning. Hans opptreden var alt annet enn normal. 

Jeg er enig med deg. 
Fra henleggelsen: «Samlet sett anses [Antonsen] ved dette mislykkede forsøket på humor ikke å ha beveget seg utenfor den relativt rommelige marginen for smakløse, sårende eller fornærmedes ytringer som i henhold til sikker rett skal innfortolkes ved anvendelsen av straffelovens paragraf 185, står det i påtegningen»

Virker som om det skal mye til for å dømme noen for rasisme i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jane Eyre skrev (6 minutter siden):

Var neppe så mye mer enn en kilde til oppmerksomhet for henne denne hendelsen.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (1 minutt siden):

Var neppe så mye mer enn en kilde til oppmerksomhet for henne denne hendelsen.

Jeg har til gode å møte noen med traumer som ønsker å bli utsatt for nye krenkelser. Lol. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig med deg. 
Fra henleggelsen: «Samlet sett anses [Antonsen] ved dette mislykkede forsøket på humor ikke å ha beveget seg utenfor den relativt rommelige marginen for smakløse, sårende eller fornærmedes ytringer som i henhold til sikker rett skal innfortolkes ved anvendelsen av straffelovens paragraf 185, står det i påtegningen»

Virker som om det skal mye til for å dømme noen for rasisme i Norge

Det skal dessverre altfor mye til å for å bli dømt under rasismeparagrafen, noe jeg synes er veldig synd. Hvor drygt må en handling eller et utsagn være for å bli dømt🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jane Eyre skrev (4 minutter siden):

Jeg har til gode å møte noen med traumer som ønsker å bli utsatt for nye krenkelser. Lol. 

Nei ok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inkognitoher skrev (8 timer siden):

Det er nok fordi jeg forventer at folk klarer å holde seg oppdatert på denne saken (som det har vært skrevet mye om). Eller at man googler

https://www.utrop.no/nyheter/nytt/326190/

Postet du feil link, eller hadde du ikke noe grunnlag for den påstanden? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (7 timer siden):

Artikkelen jeg la ved til deg, åpner på ingen måte opp for at dette kunne være satire. 
Statsadvokaten har i sin henleggelse pekt på at AA kanskje ikke hadde rasistisk forsett. Tvilen har med andre ord kommet han til gode 

Nei, men det står heller ingen ting om det. I følge riksadvokaten har de forklart at det var et lite vellykket forsøk på satire. Du leter etter tegn du ikke finner. Kunne like gjerne postet link til et Donald blad. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Kvittre skrev (21 minutter siden):

Postet du feil link, eller hadde du ikke noe grunnlag for den påstanden? 

Siden du helt åpenbart ikke har lest artikkelen: «Da sier Stavang «Atle nei, Atle nei» før hun holder rundt ham og fjerner han slik at vi kan passere. Jeg ser ikke hvor jeg går for jeg er midt i en hysterisk gråt. Stavang kommer til meg og Cathrine og trøster meg. Hun gjentar flere ganger at det ikke er greit å oppføre seg på den måten»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Inkognitoher
Kvittre skrev (18 minutter siden):

Nei, men det står heller ingen ting om det. I følge riksadvokaten har de forklart at det var et lite vellykket forsøk på satire. Du leter etter tegn du ikke finner. Kunne like gjerne postet link til et Donald blad. 

Videre: «..før Atle , ut av det blå, sa til Sumaya: ” Du er for mørk til å være her”.

Høres dette ut som satire? Ble det oppfattet slik av den det var rettet mot? Nei, hun anmeldte. Og den anmeldelsen sa Devold at han støttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du helt åpenbart ikke har lest artikkelen: «Da sier Stavang «Atle nei, Atle nei» før hun holder rundt ham og fjerner han slik at vi kan passere. Jeg ser ikke hvor jeg går for jeg er midt i en hysterisk gråt. Stavang kommer til meg og Cathrine og trøster meg. Hun gjentar flere ganger at det ikke er greit å oppføre seg på den måten»

Jo, det er akkurat det jeg. Her står det ingenting om at det ikke var et mislykket forsøk på satire. Hvis du var i en situasjon hvor din venn sto for et misslykked forsøk på sitre og en person ble lei seg ville du kanskje sagt « Geir ja, Geir, ja. « og latt være og trøste personen som ble lei seg? Nei? Det er ingen motsetning i det du skriver her og et misslykket forsøk på satire. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Jo, det er akkurat det jeg. Her står det ingenting om at det ikke var et mislykket forsøk på satire. Hvis du var i en situasjon hvor din venn sto for et misslykked forsøk på sitre og en person ble lei seg ville du kanskje sagt « Geir ja, Geir, ja. « og latt være og trøste personen som ble lei seg? Nei? Det er ingen motsetning i det du skriver her og et misslykket forsøk på satire. 

Nå fossror du. Anmeldelsen ble henlagt pga forsett. Tvilen kom AA til gode denne gangen. Også fordi terskelen for å bli dømt for rasisme er høy i Norge. Slik som Riksadvokaten presiserer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at Atle var full og ufin, men hadde han ikke vært kjendis, hadde ikke dette blitt en politisak. Han burde visst bedre, og jeg tviler ikke på at hun opplevde situasjonen som ubehagelig og sårende. uakseptabel oppførsel men ikke en straffesak etter min mening.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...